Marko: Kvůli motoru jsme nemohli využívat potenciál šasi, vyloučení byla hloupá chyba

Petr Hlawiczka, 28. listopadu 2014, 06:20 Google+

Odborný poradce Red Bullu pro motorsport Helmut Marko uznává, že nasazení nelegálních klapek předního křídla na jejich Red Bullech RB10 v Abú Zabí bylo naivní. S uplynulou sezónou je po katastroválním začátku spokojený.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 28.11. 13:45) Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Rakouský tým byl kvůli tomu vyloučen z kvalifikace, komisaři mu nicméně umožnili start z posledních dvou pozic na startovním roštu. Po výměně předních křídel ale nakonec startoval z boxové uličky, úpravou totiž došlo ke změně specifikace a porušení pravidel parc fermé.

Jeho piloti přitom obsadili třetí řadu, proto je odsun dozadu mrzel. FIA byla upozorněna na velký průhyb horní části křídla a při kontrole zjistila, že obsahuje zvláštní uspořádání pružin, které zajišťovaly flexibilitu klapek.

"Byla to z naší strany hloupá chyba. Řekl bych, že šlo o naivní výklad pravidel. Mysleli jsme si, že to bude legální," lituje Marko, jehož piloti by jinak bojovali o pódium. Daniel Ricciardo byl od poloviny závodu nejrychlejším jezdcem na trati (viz graf) a nakonec dojel po výborném výkonu čtvrtý, Vettelovi se dařilo o něco méně a skončil osmý.

Marko je nicméně spokojený s pokrokem, kterého dosáhli po katastrofálním začátku sezóny v předsezónních testech. "Vedli jsme si mnohem lépe, než jsme čekali: vyhráli jsme tři závody, skončili druzí mezi konstruktéry a třetí a pátí mezi jezdci," cituje jej Adam Cooper.

ricciardo - vettel
Red Bully se musely po diskvalifikaci v Abú Zabí postupně prokousávat
celým polem dopředu (foto: Red Bull Racing)

"Dobře jsme se tedy zotavili. Ze strategického pohledu jsme udělali všechno správně. Dosáhli jsme maxima, hodně jsme se toho naučili a museli jsme bojovat a udržovat si motivaci. To se ale vyplatilo," pokračuje odborný poradce Dietricha Mateschitze.

"Ve výkonu motoru jsme měli takový rozdíl, že jsme nemohli využít potenciál našeho šasi, protože když jsme zvedli křídla, tak jsme hodně ztráceli na rovinkách. Vždy jsme proto museli volit kompromis. Myslím, že jsme si vedli hodně dobře. Kdykoliv byla šance - bum, byli jsme tam!" dodává Marko.

Vytisknout

Diskuze: Marko: Kvůli motoru jsme nemohli využívat potenciál šasi, vyloučení byla hloupá chyba

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 28.11.2014 13:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hülkenberg, Nico

Hülkenberg bude příští rok závodit v Le Mans - s Buttonem?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud