DISKUZE K ČLÁNKU Todt zavrhuje plán Red Bullu na levnější V6 motory s dvojitým turbem

Prezident FIA, Jean Todt, trvá na tom, že nemá neomezenou sílu tak, aby dokázal protlačit změny v F1 poté, co je poslední dobou v krizi a ze všech stran se valí kritika.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Todt zavrhuje plán Red Bullu na levnější V6 motory s dvojitým turbem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 02.12.2014 14:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 10 lidí) 26.11.2014 23:30
Todta vymenit... Preco, ked rozprava o krize v… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 27.11.2014 15:00
Hmmm. Koukám, že e-nafta je něco podobného jako… »
» erdedy (Hlasovali 5 lidé) 27.11.2014 10:27
Rozhodne tam je od toho, aby sa takej situacii… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Hmmm. Koukám, že e-nafta je něco podobného jako adiabatický motor. Říká se tomu "perpetuum mobile". 04
Abys vyrobil z H2 a CO2 palivo, musíš do toho vložit víc energie (na ten tlak a teplotu), než vznikne z jeho spálení. Tomu se ekologie zrovna neříká. 03

+ 8 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000046

uzivatel000046

194.228.216.XXX
S nákladmi sa mýlite stále dookola. Opakujete tú istú hlúposť, s prepáčením.

Mercedes dáva zákazníkom najlacnejšiu zostavu. Bodka. Ak by sa motory rozmrazili, musel by to dať zákazníkom do ceny. Bodka.
Rovnako, ako by navýšili cenu zostavy Ferrari a Renault.
Kde by na to malé tímy zobrali?

Čo na tom nechápete?


+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000046

uzivatel000046

194.228.216.XXX
04 Neberte to osobne, ale sú ľudia, ktorí iróniu nespoznajú ani keby ich ovalila po hlave.

Teraz k veci. Nehovorím o tom, čo bolo, ale čo je. Každý sa niečím vyhrážal, ak sa nesplnia jeho požiadavky. Renault presadzoval hybrid, Ferrari šesťvalec a Mercedes trval na dohodnutom termíne uvedenia motorov. Každý mal podľa svojho pohľadu "dobrý" dôvod opustiť F1, ak sa jeho požiadavky nesplnia. Ale to je história.

Hovorím o dnešnom motore, ktorý paradoxne opäť nikto nechce. Pre malé tímy je drahý, Ferrari a Renault ho nezvládli. Všetci chcú nejakú zmenu. Problém je len, že každý inú a navzájom protichodnú. Ak sa rozmrazí nad dohodnutú hranicu enormne stúpnu náklady a malé tímy to potopí ešte viac.
Ak sa nerozmrazí, tak Ferrari a Renault stratu len ťažko dobehnú.
Vyhrážky odchodom tu budeme mať na stole tak či tak.

Nech sa na to pozeráme z akejkoľvek strany, tak súčasný motor vyhovuje len Mercedesu, ktorí s ním dominuje a Williamsu, ktorý naň zohnal peniaze a poriadne si s ním polepšil.
FI je tak na hrane. Na jednej strane ťaží z jeho výkonu, na druhej nadáva na cenu.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

195.80.165.XXX
03 nie pan senator... ...paradoxom je, ze tím ktorý tak strasne volá po setreni nakladov, zaroven navalil do tejto technologie dvojnasobnu ciastku oproti ostatním... Nuz museli, lebo by to uz pred predstavenstvom po dalsej neuspesnej sezone neokecali...04 19 12

Ale vratim sa k teme 12 - stvorvalec by aso nebol idealny, ale ako "svetovy" by sa hadam dal "zniest". Osobne mi to nevonia. Ale to mi nevonia ani tento co mame teraz.

Ferrari je dost casto ako "predajna d.vka"... Za benefity aj koleno...
Tento debakel vsak asi neocakaval nikto a ani oni sami. (stejne aj Lotus...)

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.41.168.XXX
"Nikto ju nechce ( okrem Mercedesu )"

Opravdu nikdo? Nebyl to Mercedes kdo vyhrožoval odchodem v případě dalšího odkladu nasazení současných motorů, ale.....Renault. Dokonce ochotu dodávat novou specifikaci motorů jevil i Cosworth, který ovšem dojel na nezájem týmů/odběratelů.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

195.80.165.XXX
ale ale, o com sa bavime? O vojne v iraku, ci o com? O akych dalsich svetovych problemoch a co s tym ma Todt alebo FIA?

Este raz zopakujem, co som pisal nizsie - male timy (nielen oni!) pindaju uz davno, ale Todtovi to je tak u zadnice.

A prosim nehovor mi, ze sa momentalna situacia ("kriza F1") nedala ocakavat. 03
Napis aspon jednu vec - co ta figurka spravila pre pribrzdenie megalomanov (vyrobcov) v ich absolutne nekontrolovatelnom minani?

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Bol homologovaný tohoto roku,.. ...ale ako sám vidíš, automobilky radšej vyrábajú 3. valce a klamú zákazníkov nielen v spotrebe, ale aj emisiách, o čom sa už popísalo spústu papiera a v F1 FIA bulikajú ekologickými hybridmi, hoci tie nie sú ani ekologické a ani úsporné a nemajú ďalšie využitie v praxi, lebo sú neúmerne drahé a náročné na riadenie a údržbu. Skrátka pseudoadiabatické motory si koncerny neprajú, ako si nepriali rozvíjať elektrickú energiu pre každého, ako to pred 150 rokmi navrhoval Nikola Tesla. Hold dejiny sa opakujú. Čo je dobre pre ľudí, nie je dobre pre koncerny. A tak sa bude otepľovať, až to aj tí hlupáci pocítia, ale už bude neskoro. A ako vidieť ľudstvo skrátka zájde na svoju hlúposť ! 11 18

+ 9 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000046

uzivatel000046

194.228.216.XXX
Akože čo?
Ferrari si presadilo V6, Pôvodne to mal byť radový štvorvalec, ktorý by sa na "svetový" motor aspoň podobal.
Dnešná V-šesťka je nezmysel, ktorý nemá obdobu. Nikto ju nechce ( okrem Mercedesu ) nikde nemá využitie ( okrem Williamsu ) Paradoxom je, že naň najviac doplatilo samotné Ferrari. Nuž, bohovia si niekedy vedia kruto zažartovať 04

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Ale já se neptal na diesel a e-naftu, mě zajímá, kde se zadrhl ten slovenský zázrak? Na cestách ho nevidávám, Todt taky mlčí... No nic, jdu mazat lyže, chlapče.. už tam raději zasněžuj ty Martinské hůlky. 01 11

+ 8 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Potom po ňom,... ...by bol najlepší 1,6 V6 Turbo diesell+Kers, na e-naftu. Tá sa vyrába z CO2 + H2 z vody pri tlaku a teplote, ktorú ti nepoviem. Ako vidíš, je úplne ekologická a má výhodu tú, že sa dá tankovať do nádrží na rozdiel od čistého H2, alebo zemného plynu, chlapče. 01

+ 9 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel000635

uzivatel000635

88.101.0.XXX
Ale FIA přece týmům nijak neomezuje jejich příjmy!!! FIA s příjmy týmů nemá co do činění, pokud máš na mysli příjmy týmů za komerční práva, prémie za umístění v PK a další, tak toto rozděluje Bernie a ne FIA.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jens

109.81.245.XXX
Lojzko, ty tady čachruješ furt s tím pseudoadiablbickým motorem, co je kolem nového? Za poslední 3 roky o něm ani vidu, ani slechu.. ani jeden falešný graf navíc. To ho pořád u vás na výšce ten Shrabňanský jen testuje? 11

+ 8 / − 11

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Dva turbá,... ...nič v znižovaní nákladov ani spotreby neriešia, preto je to totálna hlúposť. Cesta znižovania nákladov, je cesta k zavedenniu pseudoadiabatického motora 1,6 V6 Turbo +KERS a odbúranie neekonomického súsystému MGU-H, kde sa stráca pri premene časť energie. Návrat k menej zložitému riadiacemu SW, ako za dôb KERSu, pri znížení spotreby o 20 kg paliva na závod, čo je úplne s normou, ktorú každý tím môže hravo dosiahnuť s pseudoadiabatickým motorom 1,6 V6 Turbo. 01

+ 9 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Jinde na světě problémy zřejmě neexistují... Žádná mince nemá 2 strany, naopak každá má jen jednu a to tu dobrou...02 02

+ 4 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

kronos

93.185.2.XXX
Máš pravdu a co se týká názorů "blbých" fanoušků vsadím boty že je brzy začnou zajímat . Pochybuji že se F1 bez nich obejde a vyměnit je není za koho 03 Kšeft je kšeft , ale bez fandů či diváků půjde do kytek .

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.199.XXX
urcite tam ten bonus zohral rolu ale netreba zabudat ze ferrari patri fiatu a ten tiez mohol mat zaujem na tychto novych motoroch
takze navonok sice ferrari moze vystupovat tvrdo proti aby si vyjednolo pre seba co najviac vyhod ale v konecnom dosledku boli fiatom prinuteni s tym suhlasit

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

195.80.165.XXX
Rozhodne tam je od toho, aby sa takej situacii vedel vyhnut...

+ 5 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
erdedy

erdedy

195.80.165.XXX
Mosley mal celkom dobru myslienku, ale tiez nie uplne dotiahnutu... Samozrejme proti boli vyrobcovia a Max sa vtedy "vyhrazal", ze to necha vyrobit u Cosworthu a ostatnich ma na haku... Ani jeden extrem neni dobry.

FIA a Todt ale (ako pises) neustrazil/i vobec nic!!! Renault s Daimlerom si aj tak presadili tento predrazeny nezmysel...

Dodnes si neviem predstavit, co museli Ferrari slubit, ze to nezablokovali.04 Jedine tie "baliky" navyse...03

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.208.XXX
Rozhodně tam není od toho aby rok co rok měnil pravidla, tím by to celé pohřbil...

+ 7 / − 7

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

fero

178.40.199.XXX
povodny este maxov navrh na nove motory tzv. svetovy motor podporovali aj male stajne lebo im bolo slubovane ze vdaka tomu ze sa ten motor bude povuzivat vo viacerych seriach nie len v f1 ze bude lacnejsi

no ale maxa vymenili a todt bol priliz slaby aby dokazal ustrazit automobilky a tie si potom presadili to co chceli a nakoniec z toho vznikol extremne predrazeny pohon

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama