DISKUZE K ČLÁNKU Todt zavrhuje plán Red Bullu na levnější V6 motory s dvojitým turbem
Prezident FIA, Jean Todt, trvá na tom, že nemá neomezenou sílu tak, aby dokázal protlačit změny v F1 poté, co je poslední dobou v krizi a ze všech stran se valí kritika.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Todt zavrhuje plán Red Bullu na levnější V6 motory s dvojitým turbem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Mike17
15:00 27.11.2014 93.99.87.XXX
Hmmm. Koukám, že e-nafta je něco podobného jako adiabatický motor. Říká se tomu "perpetuum mobile".
Abys vyrobil z H2 a CO2 palivo, musíš do toho vložit víc energie (na ten tlak a teplotu), než vznikne z jeho spálení. Tomu se ekologie zrovna neříká.
![04](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/04.png)
Abys vyrobil z H2 a CO2 palivo, musíš do toho vložit víc energie (na ten tlak a teplotu), než vznikne z jeho spálení. Tomu se ekologie zrovna neříká.
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
uzivatel000046
14:50 27.11.2014 194.228.216.XXX
S nákladmi sa mýlite stále dookola. Opakujete tú istú hlúposť, s prepáčením.
Mercedes dáva zákazníkom najlacnejšiu zostavu. Bodka. Ak by sa motory rozmrazili, musel by to dať zákazníkom do ceny. Bodka.
Rovnako, ako by navýšili cenu zostavy Ferrari a Renault.
Kde by na to malé tímy zobrali?
Čo na tom nechápete?
Mercedes dáva zákazníkom najlacnejšiu zostavu. Bodka. Ak by sa motory rozmrazili, musel by to dať zákazníkom do ceny. Bodka.
Rovnako, ako by navýšili cenu zostavy Ferrari a Renault.
Kde by na to malé tímy zobrali?
Čo na tom nechápete?
uzivatel000046
14:47 27.11.2014 194.228.216.XXX![04](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/04.png)
Teraz k veci. Nehovorím o tom, čo bolo, ale čo je. Každý sa niečím vyhrážal, ak sa nesplnia jeho požiadavky. Renault presadzoval hybrid, Ferrari šesťvalec a Mercedes trval na dohodnutom termíne uvedenia motorov. Každý mal podľa svojho pohľadu "dobrý" dôvod opustiť F1, ak sa jeho požiadavky nesplnia. Ale to je história.
Hovorím o dnešnom motore, ktorý paradoxne opäť nikto nechce. Pre malé tímy je drahý, Ferrari a Renault ho nezvládli. Všetci chcú nejakú zmenu. Problém je len, že každý inú a navzájom protichodnú. Ak sa rozmrazí nad dohodnutú hranicu enormne stúpnu náklady a malé tímy to potopí ešte viac.
Ak sa nerozmrazí, tak Ferrari a Renault stratu len ťažko dobehnú.
Vyhrážky odchodom tu budeme mať na stole tak či tak.
Nech sa na to pozeráme z akejkoľvek strany, tak súčasný motor vyhovuje len Mercedesu, ktorí s ním dominuje a Williamsu, ktorý naň zohnal peniaze a poriadne si s ním polepšil.
FI je tak na hrane. Na jednej strane ťaží z jeho výkonu, na druhej nadáva na cenu.
erdedy
14:39 27.11.2014 195.80.165.XXX![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
![04](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/04.png)
![19](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/19.png)
![12](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/12.png)
Ale vratim sa k teme
![12](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/12.png)
Ferrari je dost casto ako "predajna d.vka"... Za benefity aj koleno...
Tento debakel vsak asi neocakaval nikto a ani oni sami. (stejne aj Lotus...)
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
anonym
14:31 27.11.2014 78.41.168.XXX
"Nikto ju nechce ( okrem Mercedesu )"
Opravdu nikdo? Nebyl to Mercedes kdo vyhrožoval odchodem v případě dalšího odkladu nasazení současných motorů, ale.....Renault. Dokonce ochotu dodávat novou specifikaci motorů jevil i Cosworth, který ovšem dojel na nezájem týmů/odběratelů.
Opravdu nikdo? Nebyl to Mercedes kdo vyhrožoval odchodem v případě dalšího odkladu nasazení současných motorů, ale.....Renault. Dokonce ochotu dodávat novou specifikaci motorů jevil i Cosworth, který ovšem dojel na nezájem týmů/odběratelů.
erdedy
14:24 27.11.2014 195.80.165.XXX
ale ale, o com sa bavime? O vojne v iraku, ci o com? O akych dalsich svetovych problemoch a co s tym ma Todt alebo FIA?
Este raz zopakujem, co som pisal nizsie - male timy (nielen oni!) pindaju uz davno, ale Todtovi to je tak u zadnice.
A prosim nehovor mi, ze sa momentalna situacia ("kriza F1") nedala ocakavat.![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
Napis aspon jednu vec - co ta figurka spravila pre pribrzdenie megalomanov (vyrobcov) v ich absolutne nekontrolovatelnom minani?
Este raz zopakujem, co som pisal nizsie - male timy (nielen oni!) pindaju uz davno, ale Todtovi to je tak u zadnice.
A prosim nehovor mi, ze sa momentalna situacia ("kriza F1") nedala ocakavat.
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
Napis aspon jednu vec - co ta figurka spravila pre pribrzdenie megalomanov (vyrobcov) v ich absolutne nekontrolovatelnom minani?
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
Kapor
13:26 27.11.2014 194.160.178.XXX
Bol homologovaný tohoto roku,.. ...ale ako sám vidíš, automobilky radšej vyrábajú 3. valce a klamú zákazníkov nielen v spotrebe, ale aj emisiách, o čom sa už popísalo spústu papiera a v F1 FIA bulikajú ekologickými hybridmi, hoci tie nie sú ani ekologické a ani úsporné a nemajú ďalšie využitie v praxi, lebo sú neúmerne drahé a náročné na riadenie a údržbu. Skrátka pseudoadiabatické motory si koncerny neprajú, ako si nepriali rozvíjať elektrickú energiu pre každého, ako to pred 150 rokmi navrhoval Nikola Tesla. Hold dejiny sa opakujú. Čo je dobre pre ľudí, nie je dobre pre koncerny. A tak sa bude otepľovať, až to aj tí hlupáci pocítia, ale už bude neskoro. A ako vidieť ľudstvo skrátka zájde na svoju hlúposť !
![11](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/11.png)
![18](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/18.png)
uzivatel000046
13:10 27.11.2014 194.228.216.XXX
Akože čo?
Ferrari si presadilo V6, Pôvodne to mal byť radový štvorvalec, ktorý by sa na "svetový" motor aspoň podobal.
Dnešná V-šesťka je nezmysel, ktorý nemá obdobu. Nikto ju nechce ( okrem Mercedesu ) nikde nemá využitie ( okrem Williamsu ) Paradoxom je, že naň najviac doplatilo samotné Ferrari. Nuž, bohovia si niekedy vedia kruto zažartovať
Ferrari si presadilo V6, Pôvodne to mal byť radový štvorvalec, ktorý by sa na "svetový" motor aspoň podobal.
Dnešná V-šesťka je nezmysel, ktorý nemá obdobu. Nikto ju nechce ( okrem Mercedesu ) nikde nemá využitie ( okrem Williamsu ) Paradoxom je, že naň najviac doplatilo samotné Ferrari. Nuž, bohovia si niekedy vedia kruto zažartovať
![04](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/04.png)
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
Kapor
12:59 27.11.2014 194.160.178.XXX
Potom po ňom,... ...by bol najlepší 1,6 V6 Turbo diesell+Kers, na e-naftu. Tá sa vyrába z CO2 + H2 z vody pri tlaku a teplote, ktorú ti nepoviem. Ako vidíš, je úplne ekologická a má výhodu tú, že sa dá tankovať do nádrží na rozdiel od čistého H2, alebo zemného plynu, chlapče.
![01](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/01.png)
uzivatel000635
12:58 27.11.2014 88.101.0.XXX
Ale FIA přece týmům nijak neomezuje jejich příjmy!!! FIA s příjmy týmů nemá co do činění, pokud máš na mysli příjmy týmů za komerční práva, prémie za umístění v PK a další, tak toto rozděluje Bernie a ne FIA.
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
Kapor
12:39 27.11.2014 194.160.178.XXX
Dva turbá,... ...nič v znižovaní nákladov ani spotreby neriešia, preto je to totálna hlúposť. Cesta znižovania nákladov, je cesta k zavedenniu pseudoadiabatického motora 1,6 V6 Turbo +KERS a odbúranie neekonomického súsystému MGU-H, kde sa stráca pri premene časť energie. Návrat k menej zložitému riadiacemu SW, ako za dôb KERSu, pri znížení spotreby o 20 kg paliva na závod, čo je úplne s normou, ktorú každý tím môže hravo dosiahnuť s pseudoadiabatickým motorom 1,6 V6 Turbo.
![01](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/01.png)
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
anonym
10:48 27.11.2014 178.40.199.XXX
urcite tam ten bonus zohral rolu ale netreba zabudat ze ferrari patri fiatu a ten tiez mohol mat zaujem na tychto novych motoroch
takze navonok sice ferrari moze vystupovat tvrdo proti aby si vyjednolo pre seba co najviac vyhod ale v konecnom dosledku boli fiatom prinuteni s tym suhlasit
takze navonok sice ferrari moze vystupovat tvrdo proti aby si vyjednolo pre seba co najviac vyhod ale v konecnom dosledku boli fiatom prinuteni s tym suhlasit
erdedy
10:25 27.11.2014 195.80.165.XXX
Mosley mal celkom dobru myslienku, ale tiez nie uplne dotiahnutu... Samozrejme proti boli vyrobcovia a Max sa vtedy "vyhrazal", ze to necha vyrobit u Cosworthu a ostatnich ma na haku... Ani jeden extrem neni dobry.
FIA a Todt ale (ako pises) neustrazil/i vobec nic!!! Renault s Daimlerom si aj tak presadili tento predrazeny nezmysel...
Dodnes si neviem predstavit, co museli Ferrari slubit, ze to nezablokovali.
Jedine tie "baliky" navyse...
FIA a Todt ale (ako pises) neustrazil/i vobec nic!!! Renault s Daimlerom si aj tak presadili tento predrazeny nezmysel...
Dodnes si neviem predstavit, co museli Ferrari slubit, ze to nezablokovali.
![04](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/04.png)
![03](https://autoroad.cz/images/front/discussion/smiles/03.png)
![](https://autoroad.cz/images/front/discussion/avatars/01-60x60.jpg)
fero
10:00 27.11.2014 178.40.199.XXX
povodny este maxov navrh na nove motory tzv. svetovy motor podporovali aj male stajne lebo im bolo slubovane ze vdaka tomu ze sa ten motor bude povuzivat vo viacerych seriach nie len v f1 ze bude lacnejsi
no ale maxa vymenili a todt bol priliz slaby aby dokazal ustrazit automobilky a tie si potom presadili to co chceli a nakoniec z toho vznikol extremne predrazeny pohon
no ale maxa vymenili a todt bol priliz slaby aby dokazal ustrazit automobilky a tie si potom presadili to co chceli a nakoniec z toho vznikol extremne predrazeny pohon
Aktuálně
Poslední závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 23.06.2024
GP Špan?lska 66 kol (307.236 km)
Circuit de Catalunyadní | hod | min | sek