DISKUZE K ČLÁNKU Ecclestone přiznává: "Za finanční krizi v F1 můžu já. Nevím, jak ji vyřešit"

Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone překvapivě přiznává, že za finanční problémy menších týmů nese vinu právě on. Zároveň však netuší, jak současnou krizi vyřešit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ecclestone přiznává: "Za finanční krizi v F1 můžu já. Nevím, jak ji vyřešit"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 91, poslední 04.11.2014 12:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000635 (Hlasovalo 14 lidí) 02.11.2014 12:55
To je APRÍL????????????? BE, jakožto největší… »
» Duncan66 (Hlasovalo 10 lidí) 02.11.2014 13:15
takze je v poradku, kdyz Bernie dava Ferrarri… »
» Duncan66 (Hlasovalo 9 lidí) 02.11.2014 14:01
a bude se vetsina divaku radeji divat na 6 vozu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    109.81.147.XXX
                    To v žádném případě... Jsi se zasnil a naladil na pesimistickou notu... To, že tu jsou soukromé týmy, dodavatelé motorů, tovární týmy, z toho rozhodně nedělá formuli Renault... To je v pořádku... Kupovat celé auto to by byl obrovský rozdíl...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    178.40.199.XXX
                    ty si myslis ze zakaznicke auto od RB alebo ferrari bude lacne?
                    vobec by som nebol prekvapeny keby to nakoniec stalo pre male timy viac ako si vyvinut vlastne
                    nikto ti nebude predavat auto za vyrobne naklady a ked si tam top tim zarata do ceny zakaznickeho auta aj patricnu cast nakladou za vyvoj tak to bude ina palka pre male timy

                    takze bud im predaju druhotriedny srot ktory ich bude stat tolko co ich vlastny srot a vykonovo si nepolepsia alebo im daju kvalitne auto ale take zas nebudu vediet zaplatit 12

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • 1

                  178.255.168.XXX
                  To je otázkou. Dřív to bylo tak, že se koupil vůz zavedeného konstruktéra, ale málokdy to byla aktuální verze a ten si daná stáj dál upravovala, takže by během roku ty vozy vypadaly jinak. Ovšem když se podíváš na poslední roky, tak pokud bys vozy natřel na černo, nevím nevím kolik bys jich poznal.
                  Podle mě mohlo být pravidlo, že motor dodá výrobce za cenu stanovenou FIA tak aby všechny motory stály stejně a více náklady by si nesl výrobce a nepřenášely by se na menší týmy.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    109.81.147.XXX
                    Představ si, že bys něco vyráběl a někdo ti diktoval cenu... To je naprostý nesmysl, to není řešení...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • anonym

                      178.40.199.XXX
                      no ale pokial vies cenu za ktoru svoj vyrobok budes musiet predavat kedze ide o regulovany trh a f1 regulovanym trhom je kedze si tam nemoze prist kto chce a kedy chce, tak bude len na tebe kolko das do vyvoja daneho produktu

                      ked by fia stanovila teraz cenu tak by to bolo svinstvo ale ked by ju stanovila hned na zaciatku tak by to bolo fer voci vsetkym lebo by dopredu kazdy vedel na com je

                      nove motori povodne mali byt lacnejsie ako atmosfericke v8 lebo ked sa zacalo hovorit o malych turbomotoroch tak to mal byt tzv. svetovy motor ktory by automobilky pouzivali vo viacerych seriach, lenze to presadzoval mosley
                      ale ked padol mosley tak snim padla aj idea svetoveho motora a ostal len novy motor do f1 pri ktorom fia uz pod vedenim maleho francuza absolutne neriesila ake budu naklady na jeho zavedenie

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        Fanda.LH

                        109.81.147.XXX
                        To co říkáš má jistou logiku ale... Já jsem obecně proti regulacím... Očekával bych, že by pak Mercedes odmítal svůj motor prodávat ostatním... Popř. by tlačil, aby mu náklady kompenzovali jinak... Zkrátka tohle není cesta...

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • anonym

                          178.40.199.XXX
                          F1 je samoosebe regulovane prostredie, takze preco by zrovna toto malo byt problem?

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                89.29.32.XXX
                No nekdo jako ty se diva z nostalgie a historie, ja se divam na F1 proto, protoze jde o to nej, co se automobilovych zavodu tyce po technologicke strance. Divam se i na jine zavody a jsou kolikrat zajimavejsi a dramatictejsi, nez udajne historii nadupana F1. 03
                Jako fanousek Ferrarri si urcite myslis, ze je rozdelovani spravne, o tom vubec nepochybuju. 13
                Jinak je zajimave, ze ty kritizujes to, ze misto 15 milionu za motory ted plati 20, ale prijde ti v poradku, ze nekdo dostane od Bernieho 300 a nekdo 0. To jasne ukazuje tvuj "objektivni" pohled na vec. 13
                Na zacatku F1 rozhodne nemely tymy 700 lidi a rozpocty podobne jako dnes. V dnesni dobe je to dost mozna o 2 rady jinde, nez v minulosti stacilo na ziskani vitezstvi v zavode. A to vcetne zapocitani inflace.

                + 0 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • 1

                  178.255.168.XXX
                  Nevím kde jsi vzal, že někdo dostane 700 a někdo 0. Ferrari má opravdu nejvíc, ale ta cifra je kolem 100mega, druhej nej má redbull cca 70 a potom je ten zbytek, kterej začíná cca u 30. Je to nepoměr, ale bernie, podle mě, platí ferrari za to, že se neúčastní žádné jiné serie. Jsou silné tlaky aby ferrari vstoupilo opět do lemans serie, ale zatím jim to nejspíš smlouva neumožňuje, ikdyž by z jejich strany zájem byl.
                  Ano, dnes jsou týmy podstatně rozsáhlejší, ale není to v takové míře co uvádíš. V roce 91 měl mcl rozpočet na úrovni 150mil dol a pokud se podíváš za kolik závodí dneska, tak je to nějakejch 220 mil euro, takže si nemyslím, že to v minulosti bylo levné.
                  Když si vezmeš, že krachly týmy jako tyrrell nebo lotus tak to s těma financema nebylo nikdy moc slavné. Dřív pokud neměly sponzora, tak šli od válu, dneska jim dost peněz dá ecclestone, ale nikdo nedostane tolik, aby za to utáhl sezonu. To je omyl, který se malé týmy snaží nastolit. Největší problém je EU, která si hraje na zákaz tabákové reklamy a to je to co F1 ublížilo nejvíc, protože nikdo jinej není ochoten dávat sumy co dával tabák

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jens

                    78.157.160.XXX
                    Nauč se číst. Z článku jasně vyplývá, že Ferrari dostává mnohem více než 100 mega.

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    89.29.32.XXX
                    v clanku se pise jasne 200+90 takze jsem si to dovolil zaokrouhlit na 300, 700 sis nejak popletl. I tech 300 vs 30 je kruty nepomer. 300 milionu je prakticky rozpocet top tymu. A Ferrarri to cele dostane od Bernieho a tudiz musi mit kazdou sezonu hodne pekny zisk a to jako jediny tym v soutezi. A to je taky nepomer. Pokud by to mel vitez, tak pohoda, ale Ferrarri uz nevyhralo 6 sezon a stejne porad dostava nejvetsi balik ze vsech.
                    Nema cenu to resit. Je to jak to je, je to pouze na tymech a Berniem, jak si to nastavi. Fandove Ferrarri budou logicky radi, ze dostavaji stovky milionu dolaru za nic a nemusi prakticky shanet narozdil od ostatnich sponzory a jeste jako jedini vygenerujou zisk. Ostatnim to asi tak fer neprijde, ale to je tak jedine.

                    + 1 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • mi88ki

                      mi88ki

                      165.72.200.XXX
                      V jiném článku se psalo, že Ferrari dostává 100 mega bonus a 90 mega je za vítězství v šampionátu, které se už nějakou dobu Férek netýká :D

                      Věc má podlě mě dvě roviny. Sportovní, tam je to jasně nespravdlivé, ale jen z pohledu bonusu. Rozdělení peněz za umístění mi přijde spíš rovnostářské, když první bere 90 a předposlední 30 mega.
                      Z druhého pohledu - byznysu, je podle mě v pořádku, že někdo dostane speciální bonus, protože pořadatel ho chce mít na soupisce a je pak na něm co je mu schopen za to zaplatit. Je problémem ostatních, že se k tomu nedokáží postavit a taky si vyjednat lepší podmínky a to protože sami nejsou schopni nabídnout uskutečnitelné konkurenční řešení.

                      Někdy mi to přijde, jako by Viktorka chtěla hrát ligu mistrů a křepčila, že Barcelona či Real, mají úplně jiné prostředky. Jenže co si budeme povídat, na Viktorku v lize mistrů nikdo zvědavý není.
                      Ale ani FIFA přece nebude rozdávat prémie spravedlivě. Sice nerozdává bonusy jako v F1 ale zase týmy co se pravidelně dostanou do závěrečných kol vydělají několiknásobně více než ty co jsou rádi, že se zúčastní a ty nůžky jsou tam rozevřené daleko více než v F1.

                      Týmy co v F1 jezdí pořád na chvostu, nikoho nezajímají, diváky, televizi, tedy ani sponzory. A proč jim cpát za pouhé zúčastnění nějaké peníze, když stejně v závodech jen doprovází ostatní.

                      Ze sportovního hlediska by stačilo, aby týmy dostávali stanovené bonusy za každý bod, který získají, plus nějaký paušál za "kvalifikovanou" účast v závodě, ale rozhodně by mi nestačil limit 107%. Těch 7% je v F1 je rozdíl sedmi levelů. Osobně bych dával paušál za splnění 103% času v kvalifikaci nebo za zisk bodu v závodě. Kdo na to nemá, tak ať nepřežije. Uměle držet slabé týmy je hřebíček do rakve. Na druhé straně přikazovat někomu kolik má utratit je podle mě taky blbost.
                      Řešení = šetření = stabilita pravidel. Vždyť ještě loni či předloni byly kvalifikace, kde prvních 15 vozů bylo v jedné sekundě.

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  Ferrari je v F1 od počátku. Proč by nemohli mít nějakou prémii za věrnost? Kolik bylo týmů, které prožily v F1 pár sezón a pak odešly. A nebyly to jenom týmy z chvostu pole. Třeba tým Tyrell získal dokonce i vavříny za mistrovské tituly a skončil v propadlišti dějin. Je taky dobré porovnat, jakou sledovanost má Formule Renault a F1. I proto je to rozdělování peněz v F1 takové jaké je.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Fanda.LH

                    Fanda.LH

                    109.81.147.XXX
                    To je sice hezké, ale soupeří s ostatními a tohle je nespravedlivě zvýhodňuje...

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Pepan

                      Pepan

                      89.24.157.XXX
                      To je docela možné, ale F1 je dneska hlavně byznys a se sportem moc společného nemá. No a protože je to byznys, musí mít velkou sledovanost, aby se točily velké balíky peněz. A aby měla velkou sledovanost, potřebuje známá jména jak u pilotů, tak u aut. Třicet nounejmů v autech a pilotech by jim tu velkou sledovanost nezjistilo.

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                  • anonym

                    89.29.32.XXX
                    jednoduse mi prijde zvracene, ze Ferrarri dostane vice penez ikdyby celou sezonu skoncili posledni, nez tym, ktery vyhraje PK. tot vse. At za tu vernost klidne neco dostavaji, ale nemel by to byt nasobek toho, co ziska treba 5. tym v PK apod. Jsem opravdu prekvapen tim, ze jim to ostatni tymy trpi a jezdi dal v takove nerovne soutezi.

                    + 0 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    178.209.152.XXX
    To je APRÍL????????????? BE, jakožto největší nenažranec ve F1 se asi opravdu úplně pomátl!!! On má přece největší podíl na tomto katastrofálním stavu tohoto "sportu" (on tomu tak říká) a teď se on kaje a sám přiznává... No já nemám slov!!! To už je to s ním opravdu vážné a chystá se po sobě na poslední chvíli uklidit před svým posledním rande se zubatou - ne nepřeji nikomu nic zlého, to je konstatování faktu vzhledem k jeho jistě požehnanému věku.
    Teď vážně - pamatuji si dobu, kdy se F1 vzbouřila, do čela vzbouřenců se postavil majitel stáje Brabham, nějaký Bernie Ecclestone a podařilo se mu vyjednat pro týmy F1 přerozdělení peněz za vysílací práva a další poplatky okolo. Tento vzrůstem malý človíček se prosadil jako velmi zdatný obchodník a začal okolo F1 stavět ohradu ze zlata. Na jednu stranu je pravda, že BE dokázal z F1 udělat slepici, která snáší zlatá vejce, ale na druhou stranu tím absolutně degradoval význam slova "SPORT" ve spojení s F1.
    A tento člověk, který má na svědomí celou současnou špínu okolo F1 se najednou začne kát, přiznává vinu a ... co dál? Dle mého soudu by měl on jediný zaplatit ztráty týmů MAR, CAT, SAU, FI a on by měl zavelet stejně rázně, jako velel doposud a tvrdě přimět týmy ke změně pravidel přerozdělování peněz tak, aby se F1 zase stala tím "sportem", na který se BE tolik odvolává.

    Doufám, že to Bernie stihne...

    + 14 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      nechci ti brát iluze, ale v době, kdy se k moci vyhrabal bernie, týmy žádný peníze za vysílací práva a podobný vymoženosti neměly. Závodilo se za startovný a nikdo netušil kolik vozů se dostaví k dalšímu závodu. Bernie tomu dal fazonu, vydupal peníze za televizi a to, že týmy berou peníze za roční účast. bohužel skoro 50% těchto peněz mu končilo za nechty, poslední concord rozděluje cca 65% zisku! Zbytek má ecclestone. To bych řekl, že je ta potíž...
      jinak ta vzpora byla hlavně o pravidla a bezpečnost...

      + 3 / − 8

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama