Tým již dříve během roku oznámil, že by u nich měl zůstat Pastor Maldonado i pro příští rok. Nicméně hodně se mluvilo o tom, co bude s Romainem Grosjeanem. Mělo se za to, že Francouz by raději odešel do silnějšího týmu. Nicméně poté, co některé TOP týmy zlehka odkryly svoje karty to ani u Francouze na žádnou změnu nevypadá. Zástupce šéfa týmu, Federico Gastaldi, teď řekl, že jsou velice blízko smlouvy s Grosjeanem i pro rok 2015.
"Romain je na pole position pro toto místo a upřímně jedná se už jen o finalizaci několika detailů. Očekáváme, že vše oznámíme velice brzy. Stejně jako při potvrzení technického balíku [na pohonné jednotky Mercedesu pro rok 2015] se toho v kancelářích v Enstone dělo hodně, podobně tomu bylo i v boxech a v paddocku. Vše to vypadá velmi dobře a vzrušující je, že se tým posouvá dopředu," řekl Gastaldi.
Romain Grosjean na otázku, proč ještě nebyl kontrakt oznámen odpověděl takto: "Možná, že si myslíme, že je zábavné nechat media spekulovat! Upřímně, jsme velice blízko tomu, abychom měli co oznámit, ale není na nás žádný tlak na to, kdy něco řekneme."
Pohonné jednotky od Mercedesu by týmu měly jednoznačně pomoci. I Grosjean samotný říká, že už se těší na výsledky z roku 2015. "Je to něco, o čem jsme interně věděli už nějakou dobu a vím, že pro inženýrské oddělení je to hodně vzrušující. Já už se nemůžu dočkat, až budu testovat příští sezonu, tehdy se totiž dozvíme, jestli je auto pro příští rok dobré."
Asi se shodneme na tom, že letošní nos Lotusu je dost bizardní, ovšem jsou nosy ostatních lepší?
(foto: Lotus F1 Team)
Nos letošního monopostu stáje Lotus je poměrně zajímavým dílem, když má dvě nesouměrné části, jedna z nich tak splňuje letošní pravidla týkající se výšky nosu. Nicméně změny v pravidlech pro příští rok by měly vzhled nosů v F1 obecně vylepšit. Lotus využije první trénink v Austinu k vyzkoušení verze nosu pro rok 2015.
"Bude to kvůli vyhodnocením a sběru aerodynamických dat," řekl technický ředitel, Nick Chester. "Děláme to kvůli přípravě na E23 Hybrid, našeho auta pro příští rok. Nebude to konečné předtavení nosu pro E23, ale bude to nos ve stylu toho z E23, který dáme na aktuální E22 kvůli vyhodnocení. Nečekáme, že to na současném autě bude nějak moc fungovat, protože to pro E22 nebylo optimalizováno, ale stále se bude jednat o zajímavé porovnání."
Chester také dodal, že tým je v pokročilé fázi přípravy auta pro příští rok a začal už se stavbou prvního šasi. "Teď jsou už skoro všechny zdroje na E23 a velká část z nich tam už je nějakou dobu. Začínáme laminovat první závodní šasi, což je dle plánu. Převodovky byly navrženy a budou brzy vyrobeny. Chladící systém máme skoro celý hotový. Také jsme už s Mercedesem diskutovali různé aspekty, zatímco finalizujeme umístění pohonné jednotky. Většina zavěšení je také už navržena, takže jsme na dobré cestě."