DISKUZE K ČLÁNKU Villeneuve po Bianchiho nehodě vyzývá k častějším výjezdům safety caru
Bývalý mistr Formule 1 Jacques Villeneuve vyzývá ke změně pravidel týkajících se výjezdu safety caru při nehodách.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Villeneuve po Bianchiho nehodě vyzývá k častějším výjezdům safety caru
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
20:40 06.10.2014 109.81.147.XXXDobře... Takže kdyby Lewis získla 2 tituly a Button žádný... Nicméně měl by více bodů celkem... Tak by byl lepší ?? To je vážně na hlavu postavené... V historii se bere počítá jen vítězství... Lewis zviditelnil Mcl více než Jenson... (Trofeje jsou víc než pořadí v tabulce, či body)
V první řadě tvrdím, že sečíst body za 3 sezóny je nesmysl... Každá sezóna je jiná... Keke získal titul za sezónu bez vítězství, což by v posledních letech bylo prakticky nemožné... V roce 2008 získal Lewis titul za 98b, v roce 2007 mu jich 109 nestačilo... KAŽDÁ SEZÓNA JE JINÁ... Příkladů bychom našli celou řadu... Boj o titul 98 vs 99 atd. atd. Takže body ano v rámci sezóny, nikoli součty napříč...
PS: Kdyby Mcl 2012 nestál spolehlivostně za h*, tak i v tom součtu by na tom byl LH lépe... Auto zradilo jak jeho, tak Jensona... Nicméně LH měl problémy snad v 60% závodů... Rozhodně to nebyla sezóna na 190b... Jezdil podobně jako teď tj. prakticky bez chyb...
Ta úvaha 2 x lepší pilot je naprosto nesmyslná...
Lewis je a není 2x lepší pilot... Záleží v čem to měříš... Pokud v čase na kolo, tak ti budou vycházet zlomky procent rozdílu... Pokud na vítězství tak je LH 2 x lepší... Body jsou zkreslené díky Nicovu "omylu" cca 30b by bylo adekvátnějších... Ale i tak by bylo jasné, že 2 x lepší by nebyl... Je to zkrátka nesmysl to takhle brát...
Nico je dobrý pilot a to jak ho LH vycvičil teď v Japonsku krásně odráží čeho je schopen... Ale zrovna tak prohrál v kvalifikaci... A co z toho vyplývá ?? Že je nesmysl zevšeobecňovat... Dost mě vytáčí kecy jako "Lewis je rychlejší na jedno kolo, ale je labilní", tak teď tu máme sezónu, kdy na kvalifikace prohrává, ale dokáže to vykompenzovat jinde...-
Mike17
21:37 06.10.2014 93.99.87.XXXKaždá sezona je jiná, ale v každé jde jen o jedno jediné. A to získat co nejvíc bodů. O to se snaží každý pilot a bojuje o každý bodík i za 10-té místo. Třeba to, když pilot dokáže z posledního místa na roštu získat nějaké body se v bodech projeví, ikdyž na vítězství nemá šanci. Body prostě mnohem víc odpovídají výkonnosti pilotů, než počet vítězství (viz letošní RB a viz všechny týmy které nemají letos na vítězství, ale na bodech je patrné kdo na tom jak je).
Pro PR oddělení je sice asi lepší vítězství (protože je reklama více vidět), ale o to se piloti až tolik nestarají a jejich cíl je jasný: body. Proto je pro mne lepší pilot ten, který získá více bodů i za cenu méně titulů. Samozřejmě ve stejném voze. Tak to prostě vidím.
-
Fanda.LH
22:02 06.10.2014 109.81.147.XXXPro piloty je na 1. místě vítězství pane PR... A už mi to přijde zoufalé... Tohle není ani možné, jak jsi se zamkl do představy, že vše je o bodech, že nejsi schopen prozřít...
Massa a Kimi
Rok/Pořadí/Jméno/body
2007 1.Kimi 110b 4.Massa 94b
2008 4.Kimi 75b 2.Massa 97b
Souč 2.Kimi 185b 1.Massa 191b
Pokud mi jsi stále toho názoru, že body jsou více než tituly, že se to dá sčítat a něco z toho hodnotit, tak s tebou nemá smysl ztrácet čas... Což mě mrzí...
Prozradím ti další malé tajemství... Čím lepší vůz tím více bodů a i rozdíl mezi nimi... Když dojede LH 1. a Nico 2. tak získá k dobru 7b... Když dojede Hulki 9. a Perez 10. tak je mezi nimi rozdíl pouhy 1b, tedy 7 x méně a i kdyby Peréz vůbec nedojel, tak je to 3,5 x méně... Jinými slovy Hulki může celou sezónu dřít, pak příjde jedna haluz a bodově jsou skoro na stejno...
V roce 2011 měl LH krizi v osobním životě, trochu smůly na trati a ztrátu motivace (Vettel celou sezónu jasně dominoval)... Je to jeho problém, ale tohle se občas stává... Ale není to nic co by se přenášelo do dalších sezón... V roce 2012 nastoupil v plné síle a je jen chyba Mcl, že mu nedali spolehlivé auto, že kazili pit stopy atd... Lewis zkrátka nedostal příležitost ukázat plný potenciál a tak přišel o spoustu bodů... Přitom byl jasně lepší než Button...
Jak jsem řekl, pokud jsi zablokovaný nemá to cenu...
-
-
Mike17
21:57 06.10.2014 93.99.87.XXXJeště to trochu poopravím. Asi bych to viděl jinak v případě, že by jednu sezonu celý tým získal pár bodů a ve druhé stovky bodů. Samozřejmě kdyby HYPOTETICKY získal jeden pilot v první sezoně řekněme 10b a druhý 1b a v druhé sezoně by to bylo třeba 199b:200b, tak by prostý součet jistě neodpovídal realitě.
Ale v tomto případě o nic takového nejde. A i když vezmeš poměr bodů v každé sezoně (o kolik % bodů v sezoně získal pilot víc), tak to vyjde líp pro Čudlíka.
Pak už se můžeme pobavit jen o technických a podobných problémech. Ale to bych musel probrat jednotlivé závody, protože jednu sezonu měl Jenson mnoho problémů nejen technických, ale měl několikanásobné problémy v boxech a strategiích, za které se mu tým omlouval. A bavit se o tom za kolik nehod v roce 2011 si mohl Lewis sám a za kolik ne, by bylo nekonečné a určitě by jsme se neshodli.-
Fanda.LH
22:10 06.10.2014 109.81.147.XXXAle je to ten případ...
Někdy je maximum 190b jindy 290, jindy 390... Ten podíl ti taky výjde líp, protože v té sezóně kdy se daří uděláš snaz větší rozdíl... To tě to vážně netrefí do oka ??
Že Lewis získá ve své nepovedené sezóně 227 b a v "povedené" jen 190 ?? - 37b
Jenson 270 a 2012 jen 188... Tj - 82b...-
Mike17
16:46 07.10.2014 93.99.87.XXXJá ti to zkusím vysvětlit na trochu extrémním nereálném případě. Vem si 2 piloty jedné stáje jezdící spolu třeba 5 let. Uvedu v sezonách počet bodů a v závorce umístění v celém šampionátu:
1.sezona: 200:199b (první:druhý)
2.-5. sezona pro zjednodušení vždy: 50:150b (pátý:druhý)
Pro tebe bude lepší první jezdec, protože získal titul? Pro mne bude rozhodně lepší ten druhý, který předvádí po celou dobu konzistentní kvalitní výkony, ikdyž nezískal titul.
Když přejdu do reálu na tvůj příklad s Kimim a Felipem: Pro mne byli oba stejně dobří. V jednotlivých závodech předváděli podobné výkony a střídavě byl lepší jeden nebo druhý podle okruhu. Nebudu vidět Kimiho jako výrazně lepšího jen kvůli tomu, že v roce 2007 se u Mclarenu hádali tak dlouho, až mu titul "spadl do klína" a Massa o něj přišel o rok později v poslední zatáčce.
A co se týká vítězství v jednotlivých závodech, uvedu opět jeden nereálný příklad:
Pilot A vyhrál v sezoně 8 závodů, ale v ostatních dohromady už nebodoval (vlastní vinou, buď boural nebo dojel za bodama). Získal tedy 200b.
Pilot B vyhrál pouze 4 závody, ale v ostatních dojel vždy druhý. Získal tedy 370b.
Pro tebe je lepší pilot A? Pro mne ani náhodou. Protože občas dokáže zajet líp, ale nedokáže kvalitu udržet. Pilot B je pro mne jednoznačně lepší, ikdyž s A 8x prohrál, v ostatních závodech předvedl mnohem lepší výkon.
Už mi rozumíš? Možná, že v sezonách kdy jsou velké rozdíly v počtu bodů, které danný tým získá, to není přesně vypovídající. Ale poměr těch bodů v každé sezoně tuto odchylku opravuje. V případě HamxBut je to celkem jedno, vychází to oboje stejně.
Podle mne piloty naprosto nezajímá, jak často je vidět na obrazovkách. Jediné co je zajímá je titul. Předpokládám (ale je to jistě individuální), že drtivá většina pilotů dá přednost titulu před větším počtem vítězných závodů. A titul jim zaručí jedině nejvyšší počet bodů, nikoliv vítězství.
Pokud mne pořád nechápeš, tak se prostě budeš muset smířit s tím, že ne každý má stejný žebříček hodnot jako ty (neříkám, že jeden je lepší než druhý).-
Fanda.LH
17:50 07.10.2014 194.228.208.XXXAno titul jim zajišťují body v rámci 1 sezóny... Součet jim nezajišťuje vůbec nic...
1. Titul
2. Vítězství v závodě
3. Podium
4. PP
5. NK
Body napříč sezónami si troufám tvrdit nezajímají nikoho... Je to zkresleno miliony faktory...
Velice mě pobavila věta: "Podle mne piloty naprosto nezajímá, jak často je vidět na obrazovkách." => Tohle je to co je živí, samozřejmě je to zajímá... Týmy i piloti dělají vše proto, aby se tam dostali... Pamatuji si jak Kovalainen v Caterhamu brzdil Webbera ve Valencii tuším 2010 (Oba byli ve stejném kole)... Webber hodil salto a od Caterhamu přišlo prohlášení, že by se bránili znovu, rádi by mu zničili celý závod... O kamery jde na 1. místě.. Ale tahle tvoje "úvaha" to jen celé podtrhuje... Bylo by to vtipné, kdyby to nebylo smutné...
Já chápu co říkaš, ale nedává to žádný smysl to mě na tom mrzí... Když mi někdo řekne, že 1+1 = 6, tak chápu proč tvrdí, že 2 + 2 = 12... Ale z toho, že je to nebetyčná kravina neslevím...
-
Mike17
18:22 07.10.2014 93.99.87.XXXProtože jim body zaručují každý rok titul, tak jejich součet (případně podíl bodů z každé z nich) je reálným odrazem snažení za několik sezon. Ano je to zkresleno mnoha faktory, ale míň jak tituly a vítězství. Stačí se podívat na tebou zmíněné roky 2007 a 2008 (a třeba i roky 2010 a 2012) a je vidět, jak velká náhoda (ne umění!) občas zajistí titul. Byl v roce 2010 Alonso mnohem horší jezdec jak Vettel jen proto, že mu podělali v posledním závodě strategii? Ovlivnilo to i body, ale nesrovnatelně menším způsobem, než jak to ovlivnilo titul. Abys neargumentoval jinýmy týmy, dosaď si tam Webbera, nebo si představ Alonsa ve voze RB.
Jak správně píšeš TÝMY (hlavně ten Caterham) zajímá čas v obraze. Těm o to jde, protože za to dostávají prachy od sponzorů. Ne piloti. Ti jsou placení za výsledky a pokud vím, tak jejich odměny k platům jsou závislé na BODECH a titulech (takže taky na bodech). Nikdo je neplatí za vteřiny v obraze.
Tobě možná připadá, že píšu 1+1=6. Ale mě to samé připadá u tebe. Naprosto nechápu, proč by některý pilot dal přednost vyššímu počtu vítězství před titulem (=vyšším počtem bodů). Tedy možná si to dovedu představit u pilota, který dlouhodobě získává jen pár bodů za sezonu, nikdy nevyhrál a najednou by mohl. Asi by vyměnil to postavení na podiu za body. V tomto případě bych tomu rozumněl. Ale u pilotů, kteří vyhráli už mnohokrát to podle mne nehrozí. Ty zajímá jediné, TITUL. A ten jim vítězství nezaručí.-
-
Mike17
20:22 07.10.2014 93.99.87.XXXMůžeš mi konkrétně napsat, co přesně jsi neřekl a já napsal že ano??? Prošel jsem si to znovu a nic takového jsem nenašel.
Podle tebe byl za roky 2007 a 2008 lepší Kimi než Massa. Nerad bych ti něco vkládal do úst, ale podle tebou napsaného pořadí důležitosti to vyplývá naprosto jednoznačně. Tituly 1:0. A teď si představ, že by tenkrát v Číně Hamilton trefil správně nájezd do boxů a nepřišel by o body. Titul by získal ON. Takže na tituly mezi Kimim a Massou by to bylo 0:0 a na vítězství za ty 2 roky to bylo 8:9 pro Massu!!! Takže podle tvých kritérií by najednou byl Massa ten lepší. Stejně tak v roce 2008 stačilo, aby se Glock nenechal předjet v poslední zatáčce. Takže chyba Hamiltona nebo Glocka z Massy udělala toho horšího!!! Stačilo aby jeden z těchto pilotů neudělal chybu a naráz se to změní kvalita někoho úplně jiného vzhůru nohama. Tobě to připadá, že podle těchto kritérií to opravdu odpovídá kvalitě obou pilotů? Podle mých kritérií by se touto Hamíkovou (Glockovou) chybou změnil poměr jen nepatrně. Pořád by zůstali vyrovnaní +- nějaký bod, v tom počtu naprosto nedůležitý.
Já z tebe nechci dělat blbce a nemám zapotřebí ti psát, že tvoje názory jsou nebetyčná kravina, nebo že jsi zablokovaný. Ty jsi napsal, že ti to nedává žádný smysl, tak jsem ti dal konkrétní příklady mého uvažování, abys to pochopil. A ty místo toho, abys mi na nich vysvětlil v čem uvažuju špatně, nebo mi uvedl své, mi napíšeš, že jsem demagog. Promiň, ale demagogie je něco jiného, než předkládání konkrétních příkladů.-
Fanda.LH
21:22 07.10.2014 109.81.147.XXXAno pokud by Massa ten titul dal a Kimi ne, tak by to dost změnilo... Je to stejné jako když fotbalista trefí tyčku nebo dá gól... Nebetyčná kravina je sčítat body napříč, tím už ses tu shodil dost...
Přemýšlel jsem... A mohlo by to fungovat v sériích, kde mají úplně všichni piloti stejný vůz... Ale to rozhodně není F1... Mnohem více vypovídá to, že na sezóny 2:1 vyhrál... To je regulérní porovnání (Hamilton dokázal získat více bodů ve více sezónách)... Nikoli míchání hrušek s jablky...-
Mike17
22:27 07.10.2014 93.99.87.XXXTakže ty ses rozhodl, že Kimi je lepší než Massa, protože LEWIS naboural? A kdyby nenaboural, tak by byl lepší Massa? O tom kdo ze 2 kolegů je lepší pilot, rozhoduje někdo třetí? A tohle ti dává smysl, zatímco kdo jak jezdil během všech 35 závodů je zavádějící.
Nevím jestli ti dochází, že ve 4 sezonách z posledních 7-mi zisk titulu ovlivnil pouze 1 incident někoho, kdo s titulem neměl nic společného. Tak vrtkavé je tvoje hlavní kritérium. Pouze 4 incidenty někoho nepodstatného a většina titulů mohla být v jiných rukou a tím by se ti úplně změnil žebříček nejlepších pilotů. Takže s trochou demagogie by se dalo říct, že tvoje hlavní kritérium kvality pilota ovlivňuje více náhoda, než um pilotů.
Víš co je největší sranda? Kdyby letos NIco vyhrál titul o třeba jediný bod, pak by podle tebe byl lepší pilot Nico a podle mých kritérií Lewis. To jsou paradoxy co?
No nic. Podle tvého posledního příspěvku je mi jasné, že nemáme nejmenší šanci se shodnout ani pochopit, tak je nejvyšší čas to ukončit. Prostě to budeme brát každý po svém, mně to nijak vadit nebude. Měj se.-
-
-
Mike17
09:33 08.10.2014 93.99.87.XXXNe, já těch 110b beru jak znak Kimiho kvality. Kdyby Lewis neboural, TITUL by získal on a ne Kimi. U mne by se nic nezměnilo, ale tobě by čin Lewise převrátil naruby pořadí kvality pilotů Ferrari. Což je to, co MNĚ nedává smysl.
To je prostý, jednoduchý a naprosto NEDEMAGOGICKÝ argument. Abych použil slova klasika: "Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš proti tomu protestovat, ale to je tak všechno co proti tomu můžeš dělat."
Ale na jednom se shodneme. Je to ztráta času.-
Fanda.LH
10:14 08.10.2014 194.228.208.XXXJasný kdyby Lewis nedělal chyby a vytěžil z každého závodu maximum, tak by byl mistr světa... To samé platí o Massovi, Alonsovi, Raikkonenovi... Nestyď se a přidej další moudra, večer si k tomu po práci otevřu pivo a udělám popcorn...
Titul 07 jsem obrečel... Mrzí mě jen jedna věc a tj. že Massa poslední závod Kimiho pustil, ten tak získal 2b navíc, zatímc o LH si s Alonsem nedarovali nic... Ale je naprostá kravina tvrdit, že Kimi získal titul proto, že LH boural... Kimi získal titul, protože získal více bodů za CELOU SEZÓNU... Že si to Mcl pokazil sám je vedlejší věc...-
Mike17
14:52 08.10.2014 93.99.87.XXXSice mi systém, kdy o kvalitě 2 stájových kolegovů rozhoduje třetí pilot (jak jsi sám napsal ve 21:22) zdá hodně podivný, přesto tvůj názor nepotřebuju zesměšňovat nebo tě urážet. Ono to v některých případech i dává smysl.
Tak si udělej popcorn, otevři pivko a zkus si to přečíst třeba i 2x.
Popřeji ti aspoň to, aby Lewis netrefil v posledním závodě třeba zeď a Nico nezískal titul. Protože si moc nedokážu představit, že bys pak musel tvrdit, že v součtu obou sezon je Nico lepší než Lewis.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek