Pirelli, které na víkend veze ty nejtvrdší směsi ze svého portfolia, přitom ve svém prohlášení píše něco jiného: "Japonsko je charakterizováno vysokým bočním energetickým zatížením v kombinaci s nejnižšími příčnými požadavky během celého roku. Zatáčka č. 15 známá jako 130R se jezdí naplno v rychlosti přes 300 km/h. To vytrvale zatěžuje pneumatiky, přičemž je (a pilota) vystavuje obrovským přetížením. Levá přední pneumatika v Suzuce vykonává nejtěžší práci."
Podle Sutila to ale nebude tak snadné: "Věřím, že to bude kvůli sníženému přítlaku letošních vozů těžké projet naplno velmi rychlou levotočivou zatáčkou 130R." V závodě s plnou nádrží to bude pochopitelně náročné pro všechny, bude však zajímavé sledovat rozdíly v kvalifikaci a to, zda si na průjezd naplno troufnou například Mercedesy a Red Bully.
Do Japonska se přitom německý jezdec Sauberu stejně jako většina ostatních jezdců těší: "Okruh v Suzuce s mnoha rychlými zatáčkami patří k mým oblíbeným. První sektor je obzvlášť náročný, protože obsahuje sekvenci zatáček levá-pravá, které se dají projet velmi rychle."
Oblíbená Sennova esíčka v prvním sektoru (foto: Scuderia Ferrari)
"Z technického pohledu je tato část trati celkem náročná, proto potřebujeme stabilní vůz s velkým přítlakem a přední část, která rychle reaguje při zatáčení. Poslední sektor je dobrý pro předjíždění díky DRS zóně. Obecně je dráha užší ve srovnání s mnoha moderními a únikové zóny obsahují štěrk a trávu, což neponechává prostor chybám," dodává Sutil.