DISKUZE K ČLÁNKU Bude se v Suzuce projíždět zatáčka 130R i letos naplno? Podle Sutila těžko
Týmy se přesouvají do Japonska, kde se o víkendu pojede závod na zajímavém okruhu v Suzuce. Podle pilota Adriana Sutila letos zatáčku 130R sotva projedou na plný plyn.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Bude se v Suzuce projíždět zatáčka 130R i letos naplno? Podle Sutila těžko
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
11:20 30.09.2014 178.255.168.XXXNaplno, naplno... Nechápu, proč se vůbec legendární zatáčky 130R nebo třeba i Eau Rouge před cca dekádou předělávaly, aby byly jednodušší na projetí. Bezpečnost? Kdo se bojí o svou bezpečnost, ať jede pomaleji. Dřív se 130R nikdy naplno jezdit nemohla a bylo to dobře - jen ať piloti ukážou, kdo na to "má koule".
Takže jestli jim to letos díky snížení aeropřítlaku naplno nepůjde, bude to jedině dobře.-
-
-
-
anonym
14:30 30.09.2014 178.255.168.XXXTak se podívej na odboard 130R 2002 a potom 2003. 2002 to byla jednoduchá zatáčka o konstantním poloměru, která se pod plným plynem nejela ani v Q, v 2003 už byla předělaná, začínala o dobrých 30 m dřív a jela se naplno.
V Eau Rouge se měnil cca ve stejné době hořejšek. Obojí bylo kvůli bezpečnosti. Ve 130R se okolo r. 2000 stalo několik nehezkých karambolů a v Eau Rouge se nehezky rozbil v F1 tuším Zonta a ještě někdo.
BTW, původní tvar začátku 130R je pořád vidět na satelitním snímku na google maps.-
Mike17
15:07 30.09.2014 93.99.87.XXXPustil jsem si onboard Suzuky Senny z roku 1989, Sata z roku 2002 a Schumiho 2010. Nějaký velký rozdíl tam nevidím, ale připouštím, že působí v roce 1989 trochu ostřeji. Nicméně je celkem zřejmé, že tam není žádné místo na únikové zóny, takže jsou případná opatření celkem logická.
Na Eau Rouge je video z onboard od roku 1991-2013 a vůbec nic viditelného. I kdyby se změnil hořejšek, plyn se ubírá před spodní pravotočivou částí, takže se tím nic nezměnilo. To, že se jezdila na plný plyn je způsobeno vyšším přítlakem, ne změnou tratě.-
anonym
15:48 30.09.2014 178.255.168.XXXMěnil se i tvar Eau Rouge ( [odkaz na stránku] byť jenom lehce a spíš šlo o povrch, vyasfaltování únikovek a tak. Každopádně si živě vzpomínám, že se o tom tehdy mluvilo a i někteří z jezdců říkali, že je teď Eau Rouge o trošku lehčí. Takže nejen vyšší přítlak, bohužel.
Jakoby nestačilo, že auta i přes různá omezení už pěkně dlouho jezdí jako po kolejích. Když si vzpomenu, jak se piloti s auty prali v 80. letech a vlastně i po zákazu aktivních podvozků v 90., chce se mi při každém zjednodušení (= zprznění) starých tratí brečet.-
-
Mike17
15:58 30.09.2014 93.99.87.XXXOK, povrch má jistě nějaký vliv a vyasfaltování únikovek jsem registroval. Ty však na průjezd vliv nemají a jsou tam logicky užitečné. Ale letos se tam tuším na plný plyn už nejezdilo, takže bys měl být spokojen.
U 130R je upravení rozumné. Pamatuji si tam nějaké těžké nehody. Únikové zóny se tam postavit nedají, tak se nedalo dělat nic jiného, než to upravit dřív, než se tam zase někdo zabije. Suzuka je plná rychlých zatáček, které se nedají jezdit na plný plyn a tak mi tato úprava nijak nevadí.-
anonym
15:19 01.10.2014 178.255.168.XXXV Monaku se nové únikové zóny také udělat nedají a pořád se tam jezdí (byť ta "nová" šikana za tunelem si mi taky pranic nelíbí). Navíc úprava 130R byla kvůli motorkám, ne kvůli F1. Jenže i v upravené 130R došlo hned další rok k úmrtí a motorky tam už nejezdí. Ergo celá úprava byla k ničemu, naprosto zbytečná!
Ale chápu, že když jsi ani nevěděl, že je předělaná, tak ti to nevadí.-
Mike17
13:16 03.10.2014 147.229.7.XXXV Monaku není jediná zatáčka, kde by se jezdilo ke 300 km/h. A na těch dlouhých rovinkách, kde se rychlost k tomu blíží, únikové zóny jsou (cílová rovnka a za tunelem). V ostatních rychlejších úsecích je to řešeno tak, že se při nárazu vůz po svodidlech "sveze" a nenaráží na ně kolmo. A to je důvod úpravy šikany za tunelem i 130R. Narazit v 300 km/h KOLMO na svodidla je téměř trest smrti za malou chybičku. Myslím, že je to naprosto zbytečné, když to závodění nijak neovlivní. Za tunelem je pořád technicky náročný úsek a ve 130R se sice jezdí naplno, ale o to rychleji se přijede do poslední šikany. Takže pořád se musí prokazovat umění pilotů. To, že se tam teď nikdo nezabije mi nijak nevadí. A není to proto, že si nepamatuji každou malou změnu každé tratě. Nedívám se na F1 abych viděl krev.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kapor
09:56 30.09.2014 194.160.178.XXXÁno, bude to zas nová výzva,... ...prejsť túto zátačku naplno a komu sa to podarí v tréningu a ostane na trati, bude s autom určite spokojný pre kvalifikáciu aj závod. Pneumatiky sú zo strany Pirelli zvolené pre závod dobre, takže by nič nemalo stáť v ceste.
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek