DISKUZE K ČLÁNKU Týmy potřebují testovat 18" pneumatiky v ročním předstihu

Technický ředitel stáje Ferrari – James Allison si myslí, že je velice důležité, aby týmy Formule 1 byly informovány v dostatečném časovém předstihu před zavedením nových 18“ pneumatik.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Týmy potřebují testovat 18" pneumatiky v ročním předstihu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 20.08.2014 13:37 Vložte komentář

Nejlepší názory

» skejpa (Hlasovalo 8 lidí) 19.08.2014 13:24
Ne za rok ale již další sezónu Já bych je… »
» zipp (Hlasovalo 7 lidí) 19.08.2014 14:44
přesně tak, 13" kola patří do minulýho… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Jarda

109.81.245.XXX
Když ho záměrně bojkotuješ, tak mi to přijde trochu škoda, protože hlupák zřejmě nejsi. Nijak ti to neprospívá, tohle nevnímám jako boj s větrnými mlýny, ale zbytečné bazírování na něčem tak malicherném.. když se chci přihlásit do bankovnictvím, musím znát login, na úřadech potřebuji občanku - člověk občas musí vědomě něco udělat, ne? Jasně, může zapomenout, ale to se dá napravit, ne? Ty příspěvky jsem si tady nevšimnul, co tady píšeš, ale tím netvrdím, že se to nemůže stát - a kdyby se mi to stalo, tak to pod tím napravím. Ale vzhledem k tomu, že jde o první řádek? Jasně, je to tvá volba, ale podle mě se tím zbytečně řadíš někde jinde.. níže. A občas zbytečně můžeš sklidit negativní reakci, protože většina anonymů píše anonymně záměrně - z jiných důvodů. Ale když tě to baví bojovat pro nic a zbytečně si znepříjemňovat život, tak ti do toho mluvit nebudu.

Teď k těm pseudofanouškům: průzkumy ukazovaly, že cca 3/4 fanoušků byly pro větší kola, a líbíly se i lidem z F1. Neviděl jsem průzkum s odpovědmi strukturovanými dle věku. V mém okolí je to jinak, takže argumentovat tím, co zažíváš kolem sebe, to je dost subjektivní (hodně malý vzorek lidí). Velikost kol určitě není palčivým problémem - vidím, že jsi na to téměř alergický, ale hodně by to zatraktivnilo pohnojený vzhled vozů (začalo to radlicemi vpředu, pak ty nosy atd). A kromě nevýhod a vyšších nákladů (ty souvisejí s každou změnou) mají výhody.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Jsem stejný anonymní hlupák, který sem chodí už pěknou řádku let, který sem několik let přispíval s jedním konkrétním nickem a s několika lidmi si tu i celkem notoval (dokud onen nick používal, pochopitelně), takže řekněme, že i nějaké ty sociální vazby byly.

Možná si říkáš, proč o sobě píšu jako o hlupákovi a hlavně proč nick dál nepoužívám. Je to celkem prosté - bojuju s větrnými mlýny a i když vím, že je můj vzdor tak trochu hloupý, záměrně bojkotu to předvyplňovací políčko, které, když ho člověk ve spěchu opomene, z něj místo upozornění, že nemá vyplněný nick, udělá anonyma. Osobně je mi totiž úplně jedno, s kým se bavím, pokud je diskuse smysluplná. Zato mi dost vadí zbytečné příspěvky typu "zapomněl jsem se podepsat", "nebyl jsem přihlášený" apod., jako i podporování anonymů diskusním systémem. Jsem totiž přesvědčený, možná mylně, že kdyby musel každý vyplnit nějaký nick o určitém minimálním počtu znaků, právě "příspěvky" přivandrovalých anonymních hlupáků by ubyly.

Můžeme se teď vrátit k tématu, dořešit ty pseudofanoušky a případně probrat, jestli zrovna velikost ráfků je palčivým problémem F1, který je třeba za nemalé investice ze strany týmů řešit? 03

Honza

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.81.245.XXX
V F1 všechno souvisí se vším. To si rovnou můžeš irelevantně stěžovat, že to rozhodí aerodynamiku a budou muset dělat jiná přední křídla a že se to prodraží.

A opět, nehovoříme tady o zavěšení a odpružení, ale o velikosti RÁFKŮ a nízkoprofilových pneu. Off-topic si nechej pro manželku. Psát můžeš o stovkách dalších věcí, které to ovlivní/prodraží, ale to je zajímavé asi jen pro tebe.

Je úsměvné vidět, jak máš s logikou vlákna problémy právě ty. "Jako u silničních vozů?" A ty tady začneš plést, že motory z F1 můžeš dát do vozů Le Mans ale zavěšení na silniční auta ne. Zkus někdy přemýšlet. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jarda

109.81.245.XXX
Nevím, jestli jsi ten stejný anonym jako výš, který přišel trochu k rozumu, nebo další přivandrovalý anonymní hlupák, který si může na Internetu ulevit.

Pokud jsi inteligentní tak víš, že diskuse má smysl s někým, kdo má jméno - ne s jedním, dvěma, desítkami, stovkami či tisíci lidmi schovávajícími se za stejný anonym. Pokud chceš odpovědi a opravdu ti záleží na tom, aby někdo tvé argumenty bral a slušně s tebou hovořil, pak si nějaký nick vybereš. Nemusí to být kvůli vytváření sociálních vazeb tady, ale vnímám to tak trochu jako slušnost.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Plky o ztácení času s anonymy jsou jen hloupá výmluva člověka bez argumentů. 03

Honza

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Do silničního auta nedáš stejný motor, ale velice, velice blízký, konstruovaný pro nižší otáčky a delší životnost. Přenos hybridních technologií mezi sliničními vozy a F1 Mercedes jasně demonstroval a zájem automobilek o ně je zřejmý.

Ale ano, když se bavíme o změně pneu z balónů na pneu s nižším profilem, bavíme se automaticky o zavěšení a odpružení a pokud jde o F1, tak automaticky i o aerodynamice. To spolu všechno úzce souvisí a jedno od druhého se nedá oddělit. Až uvidíš na silničním autě zavěšení a odpružení aspoň vzdáleně podobné tomu z F1, můžeme se bavit dál.

"Tato velikost je absolutní nesmysl... "
"Tak absolutní nesmysl, jako u silničních vozů?"
"Zavěšení, odpružení a potřeba primárního odpružení pneumatikou je u formulí se silničními vozy jen těžko srovnatelná."
Chápeme, k čemu se vztahovalo to srovnání se silničními vozy? Ale je fajn, že někoho pobaví jeho vlastní neschopnost sledovat reakce ve vlákně. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jarda

109.81.245.XXX
Až si zvolíš nějaký nick, tak ti rád odpovím. S anonymy nehodlám ztrácet čas.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.81.245.XXX
Vlákno není o F1 vs. Le Mans, ale o F1 vs. silniční vozy. A do nich "v podstatě stejný motor" nedáš ani náhodou.

A nebavíme se o zavěšení, ale o větších ráfcích a úzkoprofilových pneu. Zavěšení je dávno jiné, takže hlupáka dělej ze sebe těmi otázkami - ty toho netušíš evidentně hodně. Nedávno tady byl článek o pozitivech i negativech. Zavěšení větším pneumatikám přizpůsobí, to inženýři zvládnou - a úzkoprofilové pneu mají rozhodně větší relevanci, ať si tady budeš honit ego sebevíce. To, že má každá mince dvě strany, tady "tuší" všichni. Drtivá většina nejen laické veřejnosti by tento krok vítala. A Pirelli nebude tlačit na zavedení 18palcových, které nedávno ukázali na Lotusu, ale rovnou na 19palcové pneu.

Už dlouho jsem se tak nezasmál, jako u hlášky, že "srovnání se silničními vozy je ten největší nesmysl ze všeho." To je to, co automobilky u F1 zajímá - proč odcházejí (Toyota, Honda) či se vracejí (Mercedes).

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Hodně by mě ale zajímalo, kde bereš ty pseudofanoušky. Já ve svém okolí pozoruju, že odpůrci 18" kol jsou většinou starší ročníky, konzervy, které fandí F1 30+ let, zatímco nadšením hýkají většinou mladší ročníky, kterým sotva zaschl inkoust na řidičáku a fandí vždycky tomu, kdo vyhrává. Kdo se víc blíží pojmu pseudofanoušek, ať si každý rozhodne sám. 03

Samozřejmě se to ale nedá paušalizovat, protože jsem viděl velké nadšení i od ročníku 48 a o žebřiňáku slyšel mluvit kluka bez řidičáku, takže... V každém případě máš pravdu, že většině se osmnáctky líbí, ale že by bylo možné odpůrce považovat za pseudofanoušky, to je, myslím, hodně přestřelené.

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Před cca 20 lety začaly některé bohatší týmy experimentovat s většími koly a protože to byla hodně drahá sranda (nejde ani tolik o kolo samotné, ale o brzdy a všecho kolem nich a samozřejmě černou díru na peníze - aerodynamiku), kterou by malé týmy stěží utáhly, doholo se, že zůstanou všichni u 13" kol. To ale není jediný důvod, proč mají formulové vozy balóny, viz 10:47.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Motor není zavěšení a odpružení. Zatímco v podstatě stejný motor můžeš dát do vozu F1, speciálu LeMans nebo s trochu jiným nastavením i do malosériového supersportu, zavěšení je ve formulových vozech dost specifické a prostor pro odpružení a tlumení je s kapotovanými vozy neporovnatelný.

Tušíš vůbec, že pneumatika s vysokým profilem má u formulového vozu mimo negativ i pozitiva? Že třeba funguje velice dobře coby primární odpružení, což se samozřejmě konstruktérům hodí, protože právě díky tomu mohou celý komplex odpružení a tlumení vměstnat do tak malého prostoru, což je pro ně z hlediska aerodynamiky přínosem? Každá mince má dvě strany...

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.81.245.XXX
Se zeptej Mercedesu, jak je pro ně srovnávání se silničními vozy ten největší nesmysl ze všeho. Proč myslíš, že se přecházelo na nový formát motorů? 12

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.255.168.XXX
Srovnání se silničními vozy je ten největší nesmysl ze všeho. Zavěšení, odpružení a potřeba primárního odpružení pneumatikou je u formulí se silničními vozy jen těžko srovnatelná.

Eracer nepíše, že chce nechat současné třináctky. Proti rozumnému zvětšení kola by byl asi málokdo, ale osmnáctky jsou u formulí prostě overkill. Navíc jestli něco neudělají s hmotností... Fakt nechápu, proč je třeba k už tak dost těžkým autům přidávat dalších 16 kg jen kvůli líbivým ráfkům (pominu, že se zdaleka nelíbí každému).

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

109.81.245.XXX
fajn je, když F1 vypadá jak kombajn a ignoruje soc. sítě 02

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

karel

89.103.122.XXX
"To, že F1 má podle tebe ignorovat sociální sítě, Twitter, youtube a moderní technologie, jen dokresluje tvé rádobyobjektivní představy."


Tohle neříkám, ale taky si nemyslím že by to byl její problém. Dřív se bez toho obešla a fanoušků bylo stále dost. To už je jen něco navíc, obal který je k ničemu, když zboží uvnitř je zhnilé. Jak říkám nebráním se pokroku, ale měnit vše? ten youtube atd. to ať si přidaj, ale ať mi netvrdí že to pro mě F1 něják zatraktivní.

+ 6 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

karel

89.103.122.XXX
no pokud mi někdo řekne že formuli jedna sleduje 16 let co závod, předtím samozřejmě taky, tak u pro mě není pseudofanoušek..

Pokud sleduješ formuli kvůli technologiím, tak to musíš z Formule E být v sedmým nebi..

Ta tvoje drtivá většina opakuji jsou právě ti tvý pseudofanoušci, které jak píše třeba skejpa, cituji: WOW to vypadá o 200% rychleji..lol to jsou oni, nic ve zlým.

Prostě já jsem proti, ale vše záleží na staříkovi.. a v konečné fázy opravdu takové gumy budou, takže tu pouze pláči nad rozlitým mlékem.

+ 6 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jarda

109.81.245.XXX
To, že někdo teprve 16 let sleduje F1 znamená, že nemůže být pseudofanouškem? Svým postojem k pokroku, výkonnosti a hezkému designu dáváš najevo, jako to je s tím tvím fandovstvím. To, že F1 má podle tebe ignorovat sociální sítě, Twitter, youtube a moderní technologie, jen dokresluje tvé rádobyobjektivní představy. Pokud tě nezajímá názor drtivé většiny, jsi nejen pravý pseudofanoušek, ale i ignorat. A na ráfkách se jezdí i teď, na těch pravěkých gumách, které nemají žádné praktické využití. Si něco takového nasaď na svého Favorita a pak mudruj! 14

+ 8 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
zipp

zipp

81.19.3.XXX
přesně tak, 13" kola patří do minulýho tisíciletí a měly být pryč už dávno

+ 7 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

karel

89.103.122.XXX
ok chápu, ale co je na tom fajn? ještě by kola měli "schovat" po vzoru indy ne, to už pak bude super bezpečný :)

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

karel

89.103.122.XXX
no nazývat mě pseudofanouškem když jsem od 98 minimálně nevynechal závod je zavádějící..

Gp2 ,f3, a víceméně vetšina openwheelů se obejde bez toho, ale jak říkám, nedivím se, když k tomu přičtu ty prohlášení zainteresovaných lidí jak formule potřebuje expandovat na sociální sítě, twiter, každej musí vědět kdy Fernando měnil trenky..ztratil jsem již dávno naději

Jinak 3/4 mě nezajímají, jelikož 3/4 z nich jsou právě ti tví pseudofanoušci, low riders na ráfkách ;), ostatním ani nestojí za to reagovat ..

+ 8 / − 8

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama