DISKUZE K ČLÁNKU Týmy potřebují testovat 18" pneumatiky v ročním předstihu

Technický ředitel stáje Ferrari – James Allison si myslí, že je velice důležité, aby týmy Formule 1 byly informovány v dostatečném časovém předstihu před zavedením nových 18“ pneumatik.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Týmy potřebují testovat 18" pneumatiky v ročním předstihu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 27, poslední 20.08.2014 13:37 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Eracer

    62.168.11.XXX
    Tato velikost je absolutní nesmysl...

    + 8 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      Tak absolutní nesmysl, jako u silničních vozů? 03

      + 6 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        Srovnání se silničními vozy je ten největší nesmysl ze všeho. Zavěšení, odpružení a potřeba primárního odpružení pneumatikou je u formulí se silničními vozy jen těžko srovnatelná.

        Eracer nepíše, že chce nechat současné třináctky. Proti rozumnému zvětšení kola by byl asi málokdo, ale osmnáctky jsou u formulí prostě overkill. Navíc jestli něco neudělají s hmotností... Fakt nechápu, proč je třeba k už tak dost těžkým autům přidávat dalších 16 kg jen kvůli líbivým ráfkům (pominu, že se zdaleka nelíbí každému).

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          109.81.245.XXX
          Se zeptej Mercedesu, jak je pro ně srovnávání se silničními vozy ten největší nesmysl ze všeho. Proč myslíš, že se přecházelo na nový formát motorů? 12

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            178.255.168.XXX
            Motor není zavěšení a odpružení. Zatímco v podstatě stejný motor můžeš dát do vozu F1, speciálu LeMans nebo s trochu jiným nastavením i do malosériového supersportu, zavěšení je ve formulových vozech dost specifické a prostor pro odpružení a tlumení je s kapotovanými vozy neporovnatelný.

            Tušíš vůbec, že pneumatika s vysokým profilem má u formulového vozu mimo negativ i pozitiva? Že třeba funguje velice dobře coby primární odpružení, což se samozřejmě konstruktérům hodí, protože právě díky tomu mohou celý komplex odpružení a tlumení vměstnat do tak malého prostoru, což je pro ně z hlediska aerodynamiky přínosem? Každá mince má dvě strany...

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              109.81.245.XXX
              Vlákno není o F1 vs. Le Mans, ale o F1 vs. silniční vozy. A do nich "v podstatě stejný motor" nedáš ani náhodou.

              A nebavíme se o zavěšení, ale o větších ráfcích a úzkoprofilových pneu. Zavěšení je dávno jiné, takže hlupáka dělej ze sebe těmi otázkami - ty toho netušíš evidentně hodně. Nedávno tady byl článek o pozitivech i negativech. Zavěšení větším pneumatikám přizpůsobí, to inženýři zvládnou - a úzkoprofilové pneu mají rozhodně větší relevanci, ať si tady budeš honit ego sebevíce. To, že má každá mince dvě strany, tady "tuší" všichni. Drtivá většina nejen laické veřejnosti by tento krok vítala. A Pirelli nebude tlačit na zavedení 18palcových, které nedávno ukázali na Lotusu, ale rovnou na 19palcové pneu.

              Už dlouho jsem se tak nezasmál, jako u hlášky, že "srovnání se silničními vozy je ten největší nesmysl ze všeho." To je to, co automobilky u F1 zajímá - proč odcházejí (Toyota, Honda) či se vracejí (Mercedes).

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • anonym

                178.255.168.XXX
                Do silničního auta nedáš stejný motor, ale velice, velice blízký, konstruovaný pro nižší otáčky a delší životnost. Přenos hybridních technologií mezi sliničními vozy a F1 Mercedes jasně demonstroval a zájem automobilek o ně je zřejmý.

                Ale ano, když se bavíme o změně pneu z balónů na pneu s nižším profilem, bavíme se automaticky o zavěšení a odpružení a pokud jde o F1, tak automaticky i o aerodynamice. To spolu všechno úzce souvisí a jedno od druhého se nedá oddělit. Až uvidíš na silničním autě zavěšení a odpružení aspoň vzdáleně podobné tomu z F1, můžeme se bavit dál.

                "Tato velikost je absolutní nesmysl... "
                "Tak absolutní nesmysl, jako u silničních vozů?"
                "Zavěšení, odpružení a potřeba primárního odpružení pneumatikou je u formulí se silničními vozy jen těžko srovnatelná."
                Chápeme, k čemu se vztahovalo to srovnání se silničními vozy? Ale je fajn, že někoho pobaví jeho vlastní neschopnost sledovat reakce ve vlákně. 03

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  109.81.245.XXX
                  V F1 všechno souvisí se vším. To si rovnou můžeš irelevantně stěžovat, že to rozhodí aerodynamiku a budou muset dělat jiná přední křídla a že se to prodraží.

                  A opět, nehovoříme tady o zavěšení a odpružení, ale o velikosti RÁFKŮ a nízkoprofilových pneu. Off-topic si nechej pro manželku. Psát můžeš o stovkách dalších věcí, které to ovlivní/prodraží, ale to je zajímavé asi jen pro tebe.

                  Je úsměvné vidět, jak máš s logikou vlákna problémy právě ty. "Jako u silničních vozů?" A ty tady začneš plést, že motory z F1 můžeš dát do vozů Le Mans ale zavěšení na silniční auta ne. Zkus někdy přemýšlet. 03

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu