DISKUZE K ČLÁNKU Naštvaný Hamilton: "Auto stojí uprostřed cesty a safety car nevyjede... ale víte proč"

Poté, co se Sauber Adriana Sutila v poslední zatáčce roztočil a zůstal stát na cílové rovince 20 kol před koncem Velké ceny Německa, očekával Mercedes s Lewisem Hamiltonem výjezd safety caru.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Naštvaný Hamilton: "Auto stojí uprostřed cesty a safety car nevyjede... ale víte proč"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 138, poslední 26.07.2014 15:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovalo 20 lidí) 21.07.2014 15:45
SC mělo vyjet. Nejsem fanda Mercedesu a už vůbec… »
» NakasiBMW (Hlasovalo 15 lidí) 21.07.2014 10:37
Nebyl důvod pro vyjetí SC a takhle uměle … »
» Duncan66 (Hlasovalo 14 lidí) 21.07.2014 10:28
vyhodu by ziskal tak jako tak tim, ze by se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                • uzivatel001000

                                  uzivatel001000

                                  46.39.185.XXX
                                  Snažil jsem se najít využití pro těch Fandových 80%, ale přiznávám se, že takle do detailu jsem nad tím nepřemýšlel 03

                                  + 0 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Ale to nepopírám. Nicméně nemůžou jet rychleji než samotný SC ve chvíli KDY JSOU ZA NÍM. A ten jezdí mnohem pomaleji (řekněme 20-30s než vozy v závodním tempu). Tudíž stačí 3 kola na sjetí pole.
                        Nic o 80% času tam nevidím. Nikdo těm vzdau nebrání jet na 99% rychlosti a ti vepředu jsou limitování rychlostí SC. O tom mluvím. 03

                        + 1 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Fanda.LH

                          213.195.228.XXX
                          Brání, je to v pravidlech můžeš jet max 120 % času (Nebo 80% dle libosti)... A SC chytne 1. na výjezdu z boxů... Takže 1-2 kola jedou všichni cca stejně, rozestupy se nemění...

                          To co říkáš, platilo dříve, před mnoha lety... Několikrát to upravovali... Např. zavírali pitline...

                          + 3 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            Max 120% času závodního tempa, nebo min 120% času SC???
                            Citace:"drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU" Já to přeložil, že nesmí jet pomaleji než stanovuje FIA a v článku 40.5 je jen zmínka, že musí zpomalit aby nejeli nebezpečně. Tvoje verze je podivná, vzhledem k tomu že ani SC nemá šanci dosáhnout 120% závodního tempa (musel by být jen o 16s pomalejší, což cestovní auto těžko zvládne, když GP2 ztrácí 7s)
                            Vím o tom, že omezili rychlost za SC tak, aby to nikdo úmyslně nezdržoval, ale nevím nic o tom, že by někdo nemohl jet rychle. Ani pak nedává smysl to, že jezdí po vyhlášení SC maximálně rychle pro nové gumy. Tak rychle, že se jim kouří od gum. Proč to dělají, když musí zajet o 16s horší čas? Nedává to smysl.

                            + 0 / − 4

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • uzivatel001000

                              uzivatel001000

                              46.39.185.XXX
                              Já jsem to naopak přeložil tak, že nesmí jet RYCHLEJI, než je stanoveno.

                              + 2 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • uzivatel001000

                              uzivatel001000

                              46.39.185.XXX
                              Majku ještě bych si tě dovolil malinko poopravit, článek 40.5 neříká, že pilot musí zpomalit.
                              Pravidlo říká, že pilot nesmí jet zbytečně pomalu, nevyzpytatelně či jinak potenciálně nebezpečně vůči ostatním pilotům a personálu na trati a v depu.
                              Čili v zájmu FIA je, aby se vozy sjely v podstatě co nejdříve, tzn. aby vozy dojely SC co nejrychleji, avšak při dodržení toho pravidla z článku 40.7. Ten článek 40.7 se, dle mého názoru, snaží minimalizovat výhodu resp. nevýhodu plynoucí z vypuštění SC na trať.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                93.99.87.XXX
                                OK, angličtina není zrovna moje silná stránka a google překladač není ideální.
                                Asi se mi přehřívá mozek, mám tu skoro 30° a venku je ještě víc. 12

                                + 0 / − 2

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                        • uzivatel001000

                          uzivatel001000

                          46.39.185.XXX
                          Ano, můžou jet rychleji než SC, ale maximálně tak, aby nebyli v určitém místě dříve, než mají stanoveno. Takže tímto jim FIA efektivně brání jet rychle. :)
                          Pokud to pravidlo chápu správně, tak je stanoven minimální čas od vypuštění SC do druhého projetí kolem první SC čáry. Tzn. minimálně jedno komplet kolo a něco k tomu. Není z toho pravidla jasné, zda se do stanoveného časového limitu započítává zastávka v pitu. Já předpokládám, že ano, tzn. pokud nechceš jet do pitu, musíš jet pomaleji. Pokud budeš zastavovat, můžeš jet rychleji, protože ten čas provaříš v tom depu. Tak to chápu já.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • uzivatel001000

                            uzivatel001000

                            46.39.185.XXX
                            A ještě dodám, že každý vůz dostane ten čas JINÝ v závislosti na tom, kde se aktuálně nachází v okamžiku, kdy je vypuštěn SC.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            Neříkám, že nemáš pravdu, ale v těch pravidlech jsem našel zmínku jen o minimální rychlosti a maximální jen v tom, že musí jet pomaleji a bezpečně (což je při žlutých vlajkách logické). A sám SC nemůže jet do 120% závodního času. To prostě nedá ani Stig. 12
                            Ale je to celkem jedno. pointa měla být v tom, že se pole sjede dohromady a rozhodně to netrvá 10 kol ani těm, co ztrácí skoro celé kolo, natož tak těm, co ztrácí 20s. 03

                            + 0 / − 3

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • uzivatel001000

                              uzivatel001000

                              46.39.185.XXX
                              Já jsem tam nikde pravidlo o 120% resp. 80% nenašel, s tím přišel Fanda.LH.
                              Tvou pointu jsem pochopil, akorát jsem úplně nesouhlasil s tím, že by piloti mohli jet v uvozovkách libovolně rychle, aby se pole sjelo. Mají tam určité limity a to je to, na co jsem chtěl poukázat.

                              + 3 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                            • Fanda.LH

                              213.195.228.XXX
                              Ty nechápeš co se ti snažím sdělit...

                              Ten SC se na trati neobjeví hned... Ale, jezdci o tom, že vyjede vědí dopředu... Tzn. začne SC fáze => SC na trati není... Všichni jedou cca stejně pomalu na konci boxové uličky čeká SC na 1. v pořadí => 1. klidně může zajet, jako všichni za ním... Přičemž rozestupy jsou +- stejné, když do boxů najíždí... Pak SC chytne 1. a ostatní je tou omezenou rychlostí sjedou...

                              Nikde jsem netvrdil, že to trvá 10 kol... Vždy jsem psal 1-2 kola...

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                93.99.87.XXX
                                Dobře, to zní rozumněji. Ale je to opět hodně o tom, že záleží na tom, kde a kdy SC vyjede.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Fanda.LH

                                  213.195.228.XXX
                                  Právěže ani ne... Tohle dává všem stejnou šanci... Eliminuje to 90% problémů... Napadá mě už je problém, kdy jedou 2 jezdci v těsném závěsu a jeden musí čekat a nebo to co se stalo Lewisovi v Bahrainu, kdy už nemělo smysl měnit a kolega měl za ním rychlejší pneu (Měli jinou strategii pneu)...

                                  + 0 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    93.99.87.XXX
                                    Nevím jaké mají pravidla v tom, jak dlouhá je prodleva mezi vyhlášením SC fáze a vyjetí samotného vozu, tak se nebudu přít. Pokud je dlouhá, pak máš pravdu, pokud není nijak stanovena, pak by vyjetí SC těsně před Nicem byla pro Lewise katastrofa. 03

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Fanda.LH

                                      213.195.228.XXX
                                      Tak zkus trochu popsat situaci... Jednak těsně předním by se to nestalo, kdyby hrozilo, že nestihne zajet do boxů, tak to o kolo protáhnou... Ale dejme tomu, že by vyjel těsně před Nicem, tak Lewis měl za sebou i před sebou dost velkou díru, aby zastávku absolvoval...

                                      + 0 / − 1

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        93.99.87.XXX
                                        Myslel jsem situaci kdyby SC vyjel ve chvíli, kdy byl Nico už na cílové rovince, bez nějakého dlouhého vyhlašování SC fáze. Lewis by byl už před poslední zatáčkou (tuším neztrácel ani 10s). Asi by se nestihli rozhodnout o zajetí do boxů hned, tak by musel Lewis udělat další kolo skoro celé za SC. Dojel by ho hodně rychle a ostatní by se Lewisovi minimálně hodně přiblížili. Ikdyby museli jet hodně pomaleji, byli by pořád o hodně rychlejší než SC. Pak by Lewis určitě nestihl vyměnit a vrátit se před RB a otázka kolik bych jich za to kolo ztrátu zmenšilo pod potřebných zhruba 20s na přezutí.
                                        Uznávám, že je to extrémní situace, ale teoreticky možná.

                                        + 0 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Mávalo se tam dvojitými žlutými vlajkami, což znamená vůz na dráze. Tam by nikdo s nikým nebojoval. Prostě by kolem toho auta projeli a bojovali o kus dále.

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama