DISKUZE K ČLÁNKU Naštvaný Hamilton: "Auto stojí uprostřed cesty a safety car nevyjede... ale víte proč"
Poté, co se Sauber Adriana Sutila v poslední zatáčce roztočil a zůstal stát na cílové rovince 20 kol před koncem Velké ceny Německa, očekával Mercedes s Lewisem Hamiltonem výjezd safety caru.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Naštvaný Hamilton: "Auto stojí uprostřed cesty a safety car nevyjede... ale víte proč"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
uzivatel001000
11:06 21.07.2014 46.39.185.XXXSnažil jsem se najít využití pro těch Fandových 80%, ale přiznávám se, že takle do detailu jsem nad tím nepřemýšlel
-
-
-
-
-
-
Mike17
09:59 21.07.2014 93.99.87.XXXAle to nepopírám. Nicméně nemůžou jet rychleji než samotný SC ve chvíli KDY JSOU ZA NÍM. A ten jezdí mnohem pomaleji (řekněme 20-30s než vozy v závodním tempu). Tudíž stačí 3 kola na sjetí pole.
Nic o 80% času tam nevidím. Nikdo těm vzdau nebrání jet na 99% rychlosti a ti vepředu jsou limitování rychlostí SC. O tom mluvím.-
Fanda.LH
10:04 21.07.2014 213.195.228.XXXBrání, je to v pravidlech můžeš jet max 120 % času (Nebo 80% dle libosti)... A SC chytne 1. na výjezdu z boxů... Takže 1-2 kola jedou všichni cca stejně, rozestupy se nemění...
To co říkáš, platilo dříve, před mnoha lety... Několikrát to upravovali... Např. zavírali pitline...-
Mike17
10:21 21.07.2014 93.99.87.XXXMax 120% času závodního tempa, nebo min 120% času SC???
Citace:"drivers must stay above the minimum time set by the FIA ECU" Já to přeložil, že nesmí jet pomaleji než stanovuje FIA a v článku 40.5 je jen zmínka, že musí zpomalit aby nejeli nebezpečně. Tvoje verze je podivná, vzhledem k tomu že ani SC nemá šanci dosáhnout 120% závodního tempa (musel by být jen o 16s pomalejší, což cestovní auto těžko zvládne, když GP2 ztrácí 7s)
Vím o tom, že omezili rychlost za SC tak, aby to nikdo úmyslně nezdržoval, ale nevím nic o tom, že by někdo nemohl jet rychle. Ani pak nedává smysl to, že jezdí po vyhlášení SC maximálně rychle pro nové gumy. Tak rychle, že se jim kouří od gum. Proč to dělají, když musí zajet o 16s horší čas? Nedává to smysl.-
uzivatel001000
10:25 21.07.2014 46.39.185.XXXJá jsem to naopak přeložil tak, že nesmí jet RYCHLEJI, než je stanoveno. -
uzivatel001000
12:03 21.07.2014 46.39.185.XXXMajku ještě bych si tě dovolil malinko poopravit, článek 40.5 neříká, že pilot musí zpomalit.
Pravidlo říká, že pilot nesmí jet zbytečně pomalu, nevyzpytatelně či jinak potenciálně nebezpečně vůči ostatním pilotům a personálu na trati a v depu.
Čili v zájmu FIA je, aby se vozy sjely v podstatě co nejdříve, tzn. aby vozy dojely SC co nejrychleji, avšak při dodržení toho pravidla z článku 40.7. Ten článek 40.7 se, dle mého názoru, snaží minimalizovat výhodu resp. nevýhodu plynoucí z vypuštění SC na trať.
-
-
-
uzivatel001000
10:14 21.07.2014 46.39.185.XXXAno, můžou jet rychleji než SC, ale maximálně tak, aby nebyli v určitém místě dříve, než mají stanoveno. Takže tímto jim FIA efektivně brání jet rychle. :)
Pokud to pravidlo chápu správně, tak je stanoven minimální čas od vypuštění SC do druhého projetí kolem první SC čáry. Tzn. minimálně jedno komplet kolo a něco k tomu. Není z toho pravidla jasné, zda se do stanoveného časového limitu započítává zastávka v pitu. Já předpokládám, že ano, tzn. pokud nechceš jet do pitu, musíš jet pomaleji. Pokud budeš zastavovat, můžeš jet rychleji, protože ten čas provaříš v tom depu. Tak to chápu já.-
uzivatel001000
10:17 21.07.2014 46.39.185.XXXA ještě dodám, že každý vůz dostane ten čas JINÝ v závislosti na tom, kde se aktuálně nachází v okamžiku, kdy je vypuštěn SC. -
Mike17
10:26 21.07.2014 93.99.87.XXXNeříkám, že nemáš pravdu, ale v těch pravidlech jsem našel zmínku jen o minimální rychlosti a maximální jen v tom, že musí jet pomaleji a bezpečně (což je při žlutých vlajkách logické). A sám SC nemůže jet do 120% závodního času. To prostě nedá ani Stig.
Ale je to celkem jedno. pointa měla být v tom, že se pole sjede dohromady a rozhodně to netrvá 10 kol ani těm, co ztrácí skoro celé kolo, natož tak těm, co ztrácí 20s.-
uzivatel001000
10:40 21.07.2014 46.39.185.XXXJá jsem tam nikde pravidlo o 120% resp. 80% nenašel, s tím přišel Fanda.LH.
Tvou pointu jsem pochopil, akorát jsem úplně nesouhlasil s tím, že by piloti mohli jet v uvozovkách libovolně rychle, aby se pole sjelo. Mají tam určité limity a to je to, na co jsem chtěl poukázat. -
Fanda.LH
10:43 21.07.2014 213.195.228.XXXTy nechápeš co se ti snažím sdělit...
Ten SC se na trati neobjeví hned... Ale, jezdci o tom, že vyjede vědí dopředu... Tzn. začne SC fáze => SC na trati není... Všichni jedou cca stejně pomalu na konci boxové uličky čeká SC na 1. v pořadí => 1. klidně může zajet, jako všichni za ním... Přičemž rozestupy jsou +- stejné, když do boxů najíždí... Pak SC chytne 1. a ostatní je tou omezenou rychlostí sjedou...
Nikde jsem netvrdil, že to trvá 10 kol... Vždy jsem psal 1-2 kola...-
-
Fanda.LH
10:52 21.07.2014 213.195.228.XXXPrávěže ani ne... Tohle dává všem stejnou šanci... Eliminuje to 90% problémů... Napadá mě už je problém, kdy jedou 2 jezdci v těsném závěsu a jeden musí čekat a nebo to co se stalo Lewisovi v Bahrainu, kdy už nemělo smysl měnit a kolega měl za ním rychlejší pneu (Měli jinou strategii pneu)...-
Mike17
11:00 21.07.2014 93.99.87.XXXNevím jaké mají pravidla v tom, jak dlouhá je prodleva mezi vyhlášením SC fáze a vyjetí samotného vozu, tak se nebudu přít. Pokud je dlouhá, pak máš pravdu, pokud není nijak stanovena, pak by vyjetí SC těsně před Nicem byla pro Lewise katastrofa.-
Fanda.LH
11:09 21.07.2014 213.195.228.XXXTak zkus trochu popsat situaci... Jednak těsně předním by se to nestalo, kdyby hrozilo, že nestihne zajet do boxů, tak to o kolo protáhnou... Ale dejme tomu, že by vyjel těsně před Nicem, tak Lewis měl za sebou i před sebou dost velkou díru, aby zastávku absolvoval...-
Mike17
11:21 21.07.2014 93.99.87.XXXMyslel jsem situaci kdyby SC vyjel ve chvíli, kdy byl Nico už na cílové rovince, bez nějakého dlouhého vyhlašování SC fáze. Lewis by byl už před poslední zatáčkou (tuším neztrácel ani 10s). Asi by se nestihli rozhodnout o zajetí do boxů hned, tak by musel Lewis udělat další kolo skoro celé za SC. Dojel by ho hodně rychle a ostatní by se Lewisovi minimálně hodně přiblížili. Ikdyby museli jet hodně pomaleji, byli by pořád o hodně rychlejší než SC. Pak by Lewis určitě nestihl vyměnit a vrátit se před RB a otázka kolik bych jich za to kolo ztrátu zmenšilo pod potřebných zhruba 20s na přezutí.
Uznávám, že je to extrémní situace, ale teoreticky možná.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek