DISKUZE K ČLÁNKU Naštvaný Hamilton: "Auto stojí uprostřed cesty a safety car nevyjede... ale víte proč"
Poté, co se Sauber Adriana Sutila v poslední zatáčce roztočil a zůstal stát na cílové rovince 20 kol před koncem Velké ceny Německa, očekával Mercedes s Lewisem Hamiltonem výjezd safety caru.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Naštvaný Hamilton: "Auto stojí uprostřed cesty a safety car nevyjede... ale víte proč"
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
07:58 21.07.2014 109.202.68.XXXV tomhle případě by SC uškodil nejvíce ROS a ALO, ale pravdou je, že vyjet měl. To auto bylo skoro uprostřed dráhy a stačilo, aby někdo v tomhle úseku sváděl s někým boj a bylo o problém zaděláno. Sice byli dvojité žluté, ale i tak to bylo dost nebezpečný, i z důvodu, že při vjezdu na cílovku nejde na HRing vidět.-
Fanda.LH
08:04 21.07.2014 213.195.228.XXXNěkdo taky mohl trefit maršála... Ano Rosberg by na to doplatil podobně, jako na tom v Bahrainu málem vydělal... To je F1... A oni z toho dělají divadlo, když nerozhodují konzistentně... Vem si LH... Jeho tým vidí auto napříč a povolá ho dříve do boxů, je to jasná situace... Jenže přichází dost nestandardní řešení a Lewis pak přijde nejen o šanci bojovat o vítězství, ale taky o šanci zdolat Bottase...-
-
-
Mike17
08:46 21.07.2014 93.99.87.XXXObvykle se zajede do blxů okamžitě po vyhlášení SC, než se vozy pomalou jízdou sjedou blíž. Překvapilo mě, že to Mercedes neudělal a nechal ho kroužit další kolo. Kdyby SC HYPOTETICKY vyhlásili, mohl Nico hodně zpomalit (předjet ho nesmí) tak, aby Lewise ostatní dojeli a on se po výměně propadl do půlky pole. Byl by to od Mercedesu zbytečný risk.
Ikdyž zase chápu, že chtěli přezout později, když měl ještě nové gumy. Jen jsem chtěl říct, že ani Mercedes v tom neměl jasno, jestli má SC vyjet nebo ne. Ferrari v tom jasno mělo. Alonsa nechali na trati.-
Fanda.LH
08:54 21.07.2014 213.195.228.XXXAle ty vozy se sjet nemůžou po nějakou dobu... Prostě přijde SC režim a všichni jedou +- stejně rychle... To je proto, aby mohli přezout a netratili by na tom... Tenhle režim trva 1-2 kola... Co tedy tím Mercedes mohl získat?? Několik vteřin, jelikož LH nemusel odjet několik málo kol na ojetých pneu, mohl si vzít čerstvé a pošetřit je za SC...
Ferrari nemělo jistotu... Rozhodovali se na základě jiných okolnosti...
1.LH tak či tak do boxů musel
2. Tak či tak by se za Valtterriho propadl
3. Nikdo jiný ho neohrožoval
1. FA zajet nemusel
2. Museli si hlídat Ricciarda vzadu
3. Neměl se kam dopředu posunout, mohl se jen propadnout
- Zkrátka těch okolností je celá řada...-
Mike17
09:17 21.07.2014 93.99.87.XXXTak za prvé za SC nejezdí všichni +- stejně rychle. Jak je pak možné, že se všichni sjedou do jednoho vláčku??? Prostě první jede pomalu za SC a zbytek pole jede téměř závodním tempem, než ty před sebou dojedou. Pokaždé!!! Takže kdyby Nicovi vyjel SC na konci cílové rovinky těsně předtím, než by tudy projel, musel by jet pomalu za ním a rozestupy by se rychle zmenšily. Lewis by se po výměně propadl polem. O kolik by záleželo jen na rychlosti ostatních a oni by se nijak neflákali, kdyby se mohli dostat před něj. ;)
Co se týká Fernanda, pak i on musel jet do boxů. Na těch žlutých by to tak dlouho nevydržel. Sledoval jsem časy a šly mu před výměnou do kopru hodně rychle. A SC by pro něj byl požehnáním. Pokud by zajeli včas, propadl by se na stejné místo, nemusel by Ricciho ani Vettela dlouho dojíždět a měl by víc času na předjetí obou.-
-
Mike17
09:32 21.07.2014 93.99.87.XXXAle houby. Sjíždí se hned. Nikde není psáno, že musí jet pomalu a není to ani v zájmu těch vzadu. Jen nemůžou jet úplně naplno jako při žluté fázi. Ale můžou jet klidně o vteřinku až dvě pomaleji než obvykle a přitom o spoustu sekund rychleji než SC. A taky to tak dělají. Vetšina pole se sjede během 2 kol.-
-
Mike17
09:54 21.07.2014 93.99.87.XXXOno záleží hodně na to, kde je první v pořadí ve chvíli, kdy SC vyjede. A rozhodně ti co se rozhodnou přezout jedou na max, aby nepřišli o náskok. Takže ano, během prvního kola se to moc nesjede v případě, že SC nevyjede těsně před prvním, což se nestává moc často. Ale do konce 2 kola už jede vláček několika vozů s výjimkou těch co musí dojíždět velkou ztrátu. SC jede pomalu a předjet ho nesmíš. A těm vzadu absolutně nic nebrání jet rychle a byli by hodně blbí, kdyby nejeli.
Proto si myslím, že tím Mercedes trochu zariskoval. Vyjet SC těsně před Nicem, Lewis by už nemusel stihnout zajet do boxů a musel by jet pomaličku celé kolo za ním. A Red Bully a další by určitě nejeli pomaličku z nějaké kolegiality či soucitu k Lewisovi. Prostě by to bylo čistě o načasování výjezdu SC, jestli by na tom Lewis vydělal či ještě víc prodělal.
-
-
uzivatel001000
09:44 21.07.2014 46.39.185.XXXMajku myslím, že v tomto nemáš pravdu. Bylo to už řečeno několikrát během přenosů, že piloti mají stanoveno něco jako "minimální čas pro zajetí kola" (asi jsem to popsal trochu nepřesně), čímž se v podstatě efektivně omezí jejich rychlost. Když se podíváš do oficiálních pravidel, tak o tom pojednává odstavec 40.7 ( [odkaz na stránku]-
-
Fanda.LH
09:49 21.07.2014 213.195.228.XXXJá to vidím jasně... Vyhlásí SC fázi a piloti pak musí jet čas v trvání maximálně 80% času na kolo => Všichni zpomalí o cca 20%... FIA nepošle na trať SC úplně hned, ten je ještě pomalejší... Nechá jezdce projet kolem boxů, aby mohli přezout a pak ho vyšle => Všichni jedou na max 80%, SC je pomalejší => sjedou se...
[odkaz na stránku]-
uzivatel001000
09:55 21.07.2014 46.39.185.XXXAsi jsi chtěl napsat 120% času.
Já bych neřekl, že by FIA s vypuštěním SC nějak taktizovala. Ono samotné rozhodnutí nějakou dobu trvá (než to traťoví maršálové nahlásí vedení, než to vedení analyzuje a případně rozhodne o vypuštění). Myslím si, že hned jak padne rozhodnutí, tak SC vyráží.-
Fanda.LH
10:00 21.07.2014 213.195.228.XXX80 nebo 120 je jedno... Záleží jak se na to koukáš, tak či tak je tam zpoždění a je to nastaveno tak, aby výhoda pramenící ze SC byla co nejmenší...
A vzhledem k tomu, že SC vyjíždí z boxů odchytává 1. jezdce, tak každému umožňuje "bezpečně" přezout... Není tom tak jako dříve, kdy každý mohl jet jak chtěl (Co nejrychleji to šlo), vyjel SC a za ním se to hned seřadilo..-
uzivatel001000
10:34 21.07.2014 46.39.185.XXXJá chápu, co chceš říct, ale není to jedno :)
Čas na kolo má řekněme 1 minutu = 60 sec.
Podle tvého "čas v trvání maximálně 80% času na kolo" by jezdec byl povinen kolo zajet za max. 48 sec, tzn. alespoň o 12 sec RYCHLEJI.
Aby to bylo správně, musel bys napsat MINIMÁLNĚ 120% času na kolo, což by odpovídalo 72 sec, tedy alespoň o 12 sec POMALEJI.
Nenapadá mně, jak to vyjádřit pomocí 80%. Snad jen tak, že by mohli jet MAX. 80% prům. rychlostí.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek