DISKUZE K ČLÁNKU Naštvaný Hamilton: "Auto stojí uprostřed cesty a safety car nevyjede... ale víte proč"

Poté, co se Sauber Adriana Sutila v poslední zatáčce roztočil a zůstal stát na cílové rovince 20 kol před koncem Velké ceny Německa, očekával Mercedes s Lewisem Hamiltonem výjezd safety caru.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Naštvaný Hamilton: "Auto stojí uprostřed cesty a safety car nevyjede... ale víte proč"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 138, poslední 26.07.2014 15:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Adi (Hlasovalo 20 lidí) 21.07.2014 15:45
SC mělo vyjet. Nejsem fanda Mercedesu a už vůbec… »
» NakasiBMW (Hlasovalo 15 lidí) 21.07.2014 10:37
Nebyl důvod pro vyjetí SC a takhle uměle … »
» Duncan66 (Hlasovalo 14 lidí) 21.07.2014 10:28
vyhodu by ziskal tak jako tak tim, ze by se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    109.202.68.XXX
    V tomhle případě by SC uškodil nejvíce ROS a ALO, ale pravdou je, že vyjet měl. To auto bylo skoro uprostřed dráhy a stačilo, aby někdo v tomhle úseku sváděl s někým boj a bylo o problém zaděláno. Sice byli dvojité žluté, ale i tak to bylo dost nebezpečný, i z důvodu, že při vjezdu na cílovku nejde na HRing vidět.

    + 9 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      213.195.228.XXX
      Někdo taky mohl trefit maršála... Ano Rosberg by na to doplatil podobně, jako na tom v Bahrainu málem vydělal... To je F1... A oni z toho dělají divadlo, když nerozhodují konzistentně... Vem si LH... Jeho tým vidí auto napříč a povolá ho dříve do boxů, je to jasná situace... Jenže přichází dost nestandardní řešení a Lewis pak přijde nejen o šanci bojovat o vítězství, ale taky o šanci zdolat Bottase...

      + 11 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Na to že to měl Mercedes za jasnou situaci, jim trvalo víc jak jedno kolo než se rozhodli pro ten risk.
        Na druhou stranu bylo Ferrari ve stejné situaci a rozhodli se opačně.
        Takže ani týmy to neviděly jednoznačně. 03

        + 4 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          213.195.228.XXX
          To je otázka na základě čeho se rozhodovali, když vyjede SC, tak se vozy hned nesjedou, ale krouží omezenou rychlostí => Není to taková výhoda jako dřív, zajet včas... Takže kdyby SC vyjel, měli by čas přezout...

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Obvykle se zajede do blxů okamžitě po vyhlášení SC, než se vozy pomalou jízdou sjedou blíž. Překvapilo mě, že to Mercedes neudělal a nechal ho kroužit další kolo. Kdyby SC HYPOTETICKY vyhlásili, mohl Nico hodně zpomalit (předjet ho nesmí) tak, aby Lewise ostatní dojeli a on se po výměně propadl do půlky pole. Byl by to od Mercedesu zbytečný risk.
            Ikdyž zase chápu, že chtěli přezout později, když měl ještě nové gumy. Jen jsem chtěl říct, že ani Mercedes v tom neměl jasno, jestli má SC vyjet nebo ne. Ferrari v tom jasno mělo. Alonsa nechali na trati.

            + 1 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              213.195.228.XXX
              Ale ty vozy se sjet nemůžou po nějakou dobu... Prostě přijde SC režim a všichni jedou +- stejně rychle... To je proto, aby mohli přezout a netratili by na tom... Tenhle režim trva 1-2 kola... Co tedy tím Mercedes mohl získat?? Několik vteřin, jelikož LH nemusel odjet několik málo kol na ojetých pneu, mohl si vzít čerstvé a pošetřit je za SC...

              Ferrari nemělo jistotu... Rozhodovali se na základě jiných okolnosti...

              1.LH tak či tak do boxů musel
              2. Tak či tak by se za Valtterriho propadl
              3. Nikdo jiný ho neohrožoval

              1. FA zajet nemusel
              2. Museli si hlídat Ricciarda vzadu
              3. Neměl se kam dopředu posunout, mohl se jen propadnout

              - Zkrátka těch okolností je celá řada...

              + 5 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Tak za prvé za SC nejezdí všichni +- stejně rychle. Jak je pak možné, že se všichni sjedou do jednoho vláčku??? Prostě první jede pomalu za SC a zbytek pole jede téměř závodním tempem, než ty před sebou dojedou. Pokaždé!!! Takže kdyby Nicovi vyjel SC na konci cílové rovinky těsně předtím, než by tudy projel, musel by jet pomalu za ním a rozestupy by se rychle zmenšily. Lewis by se po výměně propadl polem. O kolik by záleželo jen na rychlosti ostatních a oni by se nijak neflákali, kdyby se mohli dostat před něj. ;)
                Co se týká Fernanda, pak i on musel jet do boxů. Na těch žlutých by to tak dlouho nevydržel. Sledoval jsem časy a šly mu před výměnou do kopru hodně rychle. A SC by pro něj byl požehnáním. Pokud by zajeli včas, propadl by se na stejné místo, nemusel by Ricciho ani Vettela dlouho dojíždět a měl by víc času na předjetí obou.

                + 3 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  213.195.228.XXX
                  Jedou +- stejně po dobu 1-2 kol... Je to taková SC fáze, potom to zpomalí SC a nechá vozy se sjet...

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Ale houby. Sjíždí se hned. Nikde není psáno, že musí jet pomalu a není to ani v zájmu těch vzadu. Jen nemůžou jet úplně naplno jako při žluté fázi. Ale můžou jet klidně o vteřinku až dvě pomaleji než obvykle a přitom o spoustu sekund rychleji než SC. A taky to tak dělají. Vetšina pole se sjede během 2 kol. 03

                    + 5 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      213.195.228.XXX
                      Teď jsi úplně mimo... Zkus to chvíli sledovat během těch SC fází... Zjistíš, že se skutečně vozy nesjíždí... Kdo chce absolvuje zastávku a sjede se to až pak... Skutečně si všímej těch rozestupů...

                      + 3 / − 4

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Ono záleží hodně na to, kde je první v pořadí ve chvíli, kdy SC vyjede. A rozhodně ti co se rozhodnou přezout jedou na max, aby nepřišli o náskok. Takže ano, během prvního kola se to moc nesjede v případě, že SC nevyjede těsně před prvním, což se nestává moc často. Ale do konce 2 kola už jede vláček několika vozů s výjimkou těch co musí dojíždět velkou ztrátu. SC jede pomalu a předjet ho nesmíš. A těm vzadu absolutně nic nebrání jet rychle a byli by hodně blbí, kdyby nejeli.
                        Proto si myslím, že tím Mercedes trochu zariskoval. Vyjet SC těsně před Nicem, Lewis by už nemusel stihnout zajet do boxů a musel by jet pomaličku celé kolo za ním. A Red Bully a další by určitě nejeli pomaličku z nějaké kolegiality či soucitu k Lewisovi. Prostě by to bylo čistě o načasování výjezdu SC, jestli by na tom Lewis vydělal či ještě víc prodělal. 03

                        + 3 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                    • uzivatel001000

                      uzivatel001000

                      46.39.185.XXX
                      Majku myslím, že v tomto nemáš pravdu. Bylo to už řečeno několikrát během přenosů, že piloti mají stanoveno něco jako "minimální čas pro zajetí kola" (asi jsem to popsal trochu nepřesně), čímž se v podstatě efektivně omezí jejich rychlost. Když se podíváš do oficiálních pravidel, tak o tom pojednává odstavec 40.7 ( [odkaz na stránku]

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • uzivatel001000

                        uzivatel001000

                        46.39.185.XXX
                        Blbě vložený odkaz, tak znovu..
                        [odkaz na stránku]

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • Fanda.LH

                        213.195.228.XXX
                        Já to vidím jasně... Vyhlásí SC fázi a piloti pak musí jet čas v trvání maximálně 80% času na kolo => Všichni zpomalí o cca 20%... FIA nepošle na trať SC úplně hned, ten je ještě pomalejší... Nechá jezdce projet kolem boxů, aby mohli přezout a pak ho vyšle => Všichni jedou na max 80%, SC je pomalejší => sjedou se...


                        [odkaz na stránku]

                        + 2 / − 2

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • uzivatel001000

                          uzivatel001000

                          46.39.185.XXX
                          Asi jsi chtěl napsat 120% času.

                          Já bych neřekl, že by FIA s vypuštěním SC nějak taktizovala. Ono samotné rozhodnutí nějakou dobu trvá (než to traťoví maršálové nahlásí vedení, než to vedení analyzuje a případně rozhodne o vypuštění). Myslím si, že hned jak padne rozhodnutí, tak SC vyráží.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Fanda.LH

                            213.195.228.XXX
                            80 nebo 120 je jedno... Záleží jak se na to koukáš, tak či tak je tam zpoždění a je to nastaveno tak, aby výhoda pramenící ze SC byla co nejmenší...

                            A vzhledem k tomu, že SC vyjíždí z boxů odchytává 1. jezdce, tak každému umožňuje "bezpečně" přezout... Není tom tak jako dříve, kdy každý mohl jet jak chtěl (Co nejrychleji to šlo), vyjel SC a za ním se to hned seřadilo..

                            + 1 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • uzivatel001000

                              uzivatel001000

                              46.39.185.XXX
                              Já chápu, co chceš říct, ale není to jedno :)

                              Čas na kolo má řekněme 1 minutu = 60 sec.
                              Podle tvého "čas v trvání maximálně 80% času na kolo" by jezdec byl povinen kolo zajet za max. 48 sec, tzn. alespoň o 12 sec RYCHLEJI.
                              Aby to bylo správně, musel bys napsat MINIMÁLNĚ 120% času na kolo, což by odpovídalo 72 sec, tedy alespoň o 12 sec POMALEJI.

                              Nenapadá mně, jak to vyjádřit pomocí 80%. Snad jen tak, že by mohli jet MAX. 80% prům. rychlostí.

                              03

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • rock

                                37.188.228.XXX
                                Re "Snad jen tak, že by mohli jet MAX. 80% prům. rychlostí."

                                A ani to by matematicky nebylo správně, protože 80% průměrné rychlosti odpovídá 125% průměrného času 03

                                + 0 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama