"Pokud váš týmový kolega dosáhne tří či čtyř výher za sebou, pak to očividně posílí jeho pozici. Proto bylo velmi důležité tu šňůru ukončit, protože psychologie tvoří velkou část sportu," uvádí Rosberg, který vyhrál závod v Monaku a v následující Velké ceně Kanady dojel druhý, zatímco Hamilton musel odstoupit.
"Pokud za sebou máte tyto výsledky, jako já nyní, dává vám to něco navíc - kousíček výhody, takže to pomáhá. Je to důležité," popisuje lídr šampionátu, který má před svým týmovým kolegou po sedmi závodech náskok 22 bodů.
V Kanadě čelil identickým problémům jako Hamilton - oběma se přehříval motorgenerátor MGU-K a poté i zadní brzdy. Rosberg jezdící na čele to však dokázal překonat a dojet na druhém místě: "Při zpětném pohledu šlo v Kanadě o omezení škod, kdy jsem dojel druhý, což představuje hodně bodů."
"Můžu se ohlédnout zpět a říci, že šlo stále o slušný den. Z pohledu týmu to bylo nepříjemné, protože máme mnohem vyšší ambice. S takovými problémy se spolehlivostí to není dobré, musíme být neprůstřelní," vybízí Mercedes Rosberg.
"Stále se na tom pracuje. Z pohledu spolehlivosti jsme na tom byli dobře, ale nyní jsme měli několik problémů, takže musíme jít dál a zajistit, aby to bylo 100%, ale to samozřejmě není nikdy jednoduché," pokračuje německý jezdec.
Nico Rosberg v Kanadě před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem (foto: Daimler AG)
To, že v Montrealu přišli po šesti triumfech v řadě za sebou o vítězství, jej mrzí: "Není to dobré. Štve nás to, protože naše auto je dostatečně rychlé na to, aby vyhrálo všechny závody, takže odjet z Kanady bez vítězství bylo pro tým velkým zklamáním. Musíme se v Rakousku vrátit zpět a dojet na prvním a druhém místě vzhledem k autu, které máme.