Red Bull Vettela přezul za 2,3 sekundy, Button s nejdelším stintem

Petr Hlawiczka, 20. dubna 2014, 16:00 Google+

ČÍNA - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Kdo dnes pracoval v boxech nejrychleji a s jakými strategiemi odjeli piloti Velkou cenu Číny?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 22.04. 09:36) Napište svůj názor
red bull rb9

red bull rb9 | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

K perfektní práci se vrátil Red Bull, který Vettela přezul ve 12. kole za 2,5 sekundy a v 34. kole dokonce za 2,3 s. Průměr si mistrovská stáj trochu pokazila pouze při úvodní zastávce Ricciarda - trvala 3,1 s.

Ve výborných výkonech pokračovali mechanici McLarenu, kteří Buttona odbavili za 2,4 a 2,5 sekundy, zaváhali pouze v 17. kole u Magnussena - 3,6 s. V 31. kole však Dána vypustili zpět na dráhu za 2,5 s.

Jako jediný další tým stihlo obě přezutí do 3 vteřin už pouze Ferrari, které Alonsa zdrželo při první zastávce 2,7 s a při druhé 2,9 s. Dobrou práci mu mechanici pomohli k zisku letošního prvního pódiového umístění.

zastavky_cina

Do závodu dnes všichni kromě Magnussena odstartovali na měkké směsi, která byla až o 1,5 sekundy rychlejší než středně-tvrdá. Z klasifikovaných 20 pilotů vsadila na tři zastávky pouze čtveřice Ericsson, Gutiérrez, Chilton a Kobajaši, zbytek si vystačil s dvěma zastávkami. Po včerejší mokré kvalifikaci měli jezdci k dispozici u obou směsí všechny pneumatiky čerstvé.

Nejdelší stint na měkkých pneumatikách zvládli Hamilton a Vergne: 17 kol (30,4 % závodu vypsaného na 56 kol), nejdéle na středně-tvrdých vydržel Button a Bianchi: 28 kol (50 % závodu).

Nízké okolní teploty - neustále pod 20 °C - a náročný okruh z pohledu pneumatik znamenali, že všichni reálně přemýšleli o třech zastávkách, proto si nechávali otevřená zadní vrátka. Nakonec vyšší životnost letošních pneumatik Pirelli pomohlo k tomu, že si většina vystačila po univerzálních strategiích se dvěma zastávkami.

Kvůli nízkých teplot se znovu objevily problémy s drolením zejména u měkké směsi, proto byla ke konci na dráze vidět spousta žmolků, což nevidíme rádi my ani Pirelli, italský výrobce však podobný scénář očekával. Degradace na středně-tvrdé směsi se pohybovala pod hranici jedné desetiny sekundy na kolo, u měkké směsi šlo o 0,2 s/kolo.

stinty
Legenda:  

 

 

 

Kolotoč Formule 1 nyní míří do Evropy, kde jej za 3 týdny čeká závod v Barceloně. Po něm se bude opět dva dny testovat: pro Pirelli v úterý Toro Rosso a Sauber, ve středu pak McLaren a Force India.

 

Vytisknout

Diskuze: Red Bull Vettela přezul za 2,3 sekundy, Button s nejdelším stintem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 22.04.2014 09:36 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull

Ostuda v Číně: Špatné odmávání cílovou vlajkou mění výsledky, Kobajaši přichází…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud