Do druhého tréninku jako první vyrazil Magnussen s McLarenem, letmá kola hned v jeho úvodu předvedli Grosjean (1:44,005) a Pérez (1:44,239). Maldonadovi u druhého Lotusu měnili mechanici turbo, které mu odešlo v prvním tréninku, proto Venezuelan vůbec nevyjel.
Technický ředitel Lotusu Nick Chester uvádí, že náskok začnou stahovat až poté, co se F1 přesune do Evropy, tj. v květnu ve Španělsku. Auto předvádělo tu a tam dobré výkony, tým však přesně neví, jak dobré ve skutečnosti je.
"Velmi těžko říct, protože je pro nás všechno nové. Potřebujeme v něm trávit více času, obzvlášť pro to, abychom mohli prozkoumat jeho potenciál. Pocity z něj nejsou špatné, ale potřebujeme zkrátka více času na dráze," řekl Maldonado.
Romain Grosjean ve druhém tréninku, na bočnici nové velké logo malajského Protonu
(foto: Lotus F1 Team)
Trénink probíhal bez deště, pouze vítr narušoval stabilitu vozů a brzdné body při nájezdech do zatáček. Piloti museli po 5 min ale ubrat poté, co se Chilton roztočil v zatáčce č. 3 a zůstal stát na jejím vnitřním okraji. Po jeho odklizení předvedli velmi rychlá kola Button (1:41,635) a Bottas (1:41,072). McLaren po nasazení nových dílů doufá, že bude moci bojovat s Mercedesem.
Hamilton rádiem dostal hlášku, aby poslouchal ve sluchátkách, kdy mu pípne tón oznamující začátek DRS zóny. Piloti dostávají zvukové signály taky pro správné přeřazování. Mohou se tak soustředit více na trať než na sledování diod na volantu.
Williams má příležitost si na reprezentativnějším okruhu než v Melbourne vyzkoušet, jak na tom ve srovnání se soupeři je. Podle Bottase je druhým či třetím nejrychlejším týmem. Do Sepangu ale novinky nestihl dopravit, proto nastupuje s víceméně stejným vozem jako před 14 dny. Velký balík vylepšení chystá pro Čínu. Valtteri udělal ve svém nejrychlejším kole (1:40,638) chybu, tým proto slibuje, že toho zítra předvedou více.
Grosjean měl už po čtvrt hodině na kontě 9 kol (během prvního tréninku jich tým s oběma vozy zvládl jen 6), pak se mu ale zasekla dvojka a zamířil do boxů. Inženýr mu předal pokyn: "Zůstaň na tom rychlostním stupni, nepřeřazuj."
Kevin Magnussen vyráží na nejtvrdší směsi pneumatik do druhého tréninku, logo Mobil 1 na bočnicích nahradilo logo Esso (foto: McLaren Mercedes)
Po 20 min se na čele výsledkové listiny objevili Alonso (1:40,737) a Hamilton (1:40,785), k dalším změnám došlo až po 35 min, kdy Massa nasadil středně-tvrdé pneumatiky (1:40,112) a Rosberg opět potvrdil suverenitu Mercedesu (1:39,909 min). Magnussen si na měkčí směsi, která dnes byla o 1 - 1,2 sekundy na kolo rychlejší, stěžoval na přetáčivost svého MP4-29.
Red Bull je před víkendem pozitivně naladěný poté, co Ricciardo v Austrálii předvedl velmi dobrou rychlost. Vettel přiznává, že jim na Mercedes něco schází, proto by mu "nevadilo, kdyby trochu zapršelo." Na zadním křídle a deflektorech se objevil zelený flow-vis, Red Bull zkoušel nové díly, které přivezl - včetně nového předního křídla. Mistr světa třetím nejrychlejším časem potvrzuje sílu týmu z Milton Keynes - a to na rovince dosáhl o 7 km/h méně než Rosberg.
Christian Horner uvedl, že jedno z nových čidel, které Red Bull do Malajsie přivezl, v prvním tréninku vůbec nefungovalo. Do druhého tedy nasadil jiné, které je zatím v pořádku. FIA dnes po skončení tréninku zorganizovala tiskovou konferenci týkající se měření průtoku paliva s Fabricem Lomem, který má na starosti pohonné jednotky.
Vylepšený McLaren zepředu, všimněte si nového nosu, který je podstatně výše: tým se snaží dostat více vzduchu ke spodní části vozu. Krásy moc nepobral, ale když to vůz zrychlí...
(foto: McLaren Mercedes)
Räikkönen ve voze absolvoval lepší den než v Austrálii. Včera popřel, že by za příčinu svých problémů označil zadní elektronický brzdový systém brake-by-wire (BBW). "Nevím, odkud se to vzalo." My víme odkud: tato slova zveřejnilo po prvním závodu samotné Ferrari.
18 min před koncem zůstal na trati stát jediný pojízdný Lotus řízený Grosjeanem. "Přišel jsem o převodovku!" hlásal zklamaný Francouz týmu, který během závodních víkendů stále řeší dětské nemoci svého nového vozu. Takové, které ostatní většinou vyřešili již v předsezónních testech. Tým své počínání frustrovaně shrnuje slovy: "Definitivní konec dnešní práce. Do prdele. Můžete nás k tomu takto citovat!"
Ecclestone, jenž v Austrálii chyběl, patří k velkým kritikům zvuku nových motorů. V Malajsii je dnes mohl poprvé slyšet osobně na dráze a přiznal, že "zní lépe, než jsem si myslel." Zároveň však dodává: "Lidé si kupují F1 a když dostávají to, co momentálně dostávají, tak si nemyslí, že to je F1."
Na otázku, zda by mohly být po vyladění výfuků hlasitější, odpověděl: "Nevím. Musíte se zeptat inženýrů. Já jsem se jich ptal a řekli mi, že ne." Podle Red Bullu by ael šlo hluk motorů zvýšit změnou tvaru turbíny. K otázce kontroverze kolem průtokoměrů se nechtěl vyjadřovat. Řekl, že je dobré, když Vettel nedominuje, a v Malajsii podle něj vyhraje Mercedes. Kdo konkrétně? "To mi je jedno."
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Hamilton závodní simulaci po hodině tréninku překazil chybou v páté zatáčce, kde vyjel do štěrku. V prvním kole byl o čtyři desetiny rychlejší než Rosberg. Piloti se v závěru věnovali jízdám s větším množstvím paliva, proto Mercedes na čele zůstal opět nepřekonán. Prvních 11 pilotů se však natěsnalo do rozmezí osmi desetin sekundy. S průtokoměry měly tentokrát problémy oba vozy Toro Rosso.
Srovnání nejrychlejší sektorů, maximální rychlostí
a teoretických časů s těmi skutečně zajetými (modře)
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:39,909 |
2. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:39,944 |
3. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Infiniti Red Bull Racing | 1:39,970 |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:40,051 |
5. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | 1:40,103 |
6. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams F1 Team | 1:40,112 |
7. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Infiniti Red Bull Racing | 1:40,276 |
8. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren Mercedes | 1:40,628 |
9. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | 1:40,638 |
10. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:40,691 |
11. | 25 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | 1:40,777 |
12. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | McLaren Mercedes | 1:41,014 |
13. | 99 | Adrian SUTIL | deu | Sauber F1 Team | 1:41,257 |
14. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:41,325 |
15. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | 1:41,407 |
16. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:41,671 |
17. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | 1:42,531 |
18. | 4 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | 1:43,638 |
19. | 17 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | 1:43,752 |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Caterham F1 Team | 1:45,703 |
21. | 10 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Caterham F1 Team | - |
22. | 13 | Pastor MALDONADO | ven | Lotus F1 Team | - |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ