DISKUZE K ČLÁNKU Panis: Ekologie ano, ale ne v F1
Olivier Panis se domívá, že F1 by měla být hlavně rychlá a patří k ní i hlasitý zvuk motorů.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Panis: Ekologie ano, ale ne v F1
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Eracer
07:56 27.03.2014 62.168.11.XXXdeptá mě a irituje ty dnešní názory dnešních "zelených" lidí. Spousta lidí tu poučuje jak je to IN a správné jít s dobou a cpát tyto zelené nesmysly do F1 ale asi se nedíváte kolem sebe. Nejprve přestaňte odhazovat vajgly volně na zem a učte se mít zemi čistou. Je to tak jak řekl Panis. Ekologie ano ale ne v F1. F1 není masová výroba je to pořád jen sport. Nejvíce mě dostali názory jak v F1 dělají mozky a kapacity a že posunou vývoj vpřed. To je největší kravina jako jsem kdy četl. Pokud v dnešní době bude někdo chtít něco vyvinout nebo někam posunout tak to nebudou dělat přes F1 ale v určitých továrnách a vývojových centrech. F1 je jen promo nálepka a reklama něčeho proto se do toho automobilky tak sunou, tady vůbec nejde o nějaké přiblížení k silniční dopravě, F1 nikdy neměla ani špetku společného s klasickými vozy. To co se naplánovalo na letošní rok je skandál, který se musí zastavit a vrátit či nastavit pravidla tak aby to bylo pozorovatelné protože to co jsme viděli v Austrálii byl jeden velký nesmysl. Jen neuvědomělý může říct že se mu to líbilo a že je spokojen.-
Fanda.LH
11:13 27.03.2014 62.209.192.XXXTo není kravina to je fakt... V F1 se vyvíjelo vždycky... Právě to je jedním z jejich smyslů a ospravedlňuje to ty vysoké náklady (Hlavně pro automobilky)... Velmi tomu svědčí soutěživost a v F1 dochází k měření sil cca každých 14 dní... Teď jde jen o to, zda současným požadavkům vyhovuje formát F1... Podle mého je nevhodný... Klidně ať jsou v F1 hybridní technologie, ale ať neomezují spotřebu... Stejně tak ať neomezují tak radikálně počet motorů... Tyhle prvky patří do vytrvalostních závodů, tam ať si testují životnost... Ale v F1 by měli testovat maximální výkon, dát těm součástkám pořádně pokouřit...-
Eracer
11:30 27.03.2014 62.168.11.XXXTrochu si protiřečíš pokud chceš něco vyvíjet co by pak mělo uplatnění v běžném provozu tak to musíš vyvinout tak aby to mělo nějakou životnost a pokud to budeš vyrábět či stavět na limitu aby to např. vydrželo jednu kvalifikaci či závod tak ti ten vývoj bude tak trochu k ničemu. Jak už vyřklo mnoho lidí co závodilo a nebo se jen i motalo kolem F1 tak je to pravda, F1 nikdy nebude mít nic společného s běžným provozem. F1 je jen reklama nic víc. Pokud si bude chtít Mercedes nebo Renault vynaleznout nějaké systémy na rekuperaci či hybridy tak si to otestují v továrně a ne v F1.-
Fanda.LH
12:12 27.03.2014 62.209.192.XXXAbys zjistil zda má smysl něco vyvíjet, musíš si otestovat limity... Pokud nalimitu bude přínos na hraně, tak pak nemá smysl vyvíjet běžnou verzi... Smysl to bude mít až bude limit dost za hranou... Renault a Mercedes si to jistě v továrně otestují... Ale v továrně se nepoměří s konkurencí... Právě to soupeření je nutí přemýšlet nad tím jak dosáhnout co nejvyšší efektivity...
Předpokládám, že podobně f1 přispívalo k vývoji po celá léta...-
Eracer
14:17 27.03.2014 62.168.11.XXXSíly nikdy rovnoměrně nepoměříš. Pokud chceš něco vyrobit do běžného silničního provozu tak stačí továrna a lavice kde jedou součástky 24h denně. Honda patří mezi nejlepší konstruktéry Hybridů a elektro motorů a jezdí F1 ? ne, je to jen drahá omluva těchto serepetiček v tomto sportu nic víc.-
Fanda.LH
15:33 27.03.2014 62.209.192.XXXTomuhla já nevěřím... Jsem přesvědčen o přínosu F1. A jestli je Honda nejlepší?? Nevím moc jaká je zrovna teď konkurence, mám zafixovanou jen Hondu a Toyotu... A Toyota nebyla schopná v roce 2009 nasedit KERS... Podle mého stojí současné hybridy za h*vno a snaží se prodat jakožto "zelené" technologie, přitom nemají žádný přínos (Dobrý diesel má stejnou spotřebu jako současné hybridy a je mnohem levnější)... Takže tak...
-
-
-
-
-
-
Gregorius
18:58 26.03.2014 78.80.41.XXXkonzervatismus F1 Tohle věčné kritizování všech změn na fanoušcích F1 neskutečně štve!
Formule 1 neexistují ve vákuu, ale v reálném světě a vzájemně se s reálným světem musí prolínat.
Každá změna regulí měla za následek prudký technologický rozvoj v dané oblasti, který se následně přenesl do reálného světa. Dnes se běžně v průmyslu používají uhlíkové kompozity, které by se nepoužívaly, pokud by se v F1 neměnily bezpečností předpisy a pevnost nosných a nárazových struktur. Kdyby v 70-80 letech v F1 nebyl vynucený přechod na turbomotory, vývoj v této oblasti by nebyl a dodnes by naftový motor byl výsadou pracovních strojů, případně naprosté minority aut a to pouze v atmosférické podobě. A tak by se dalo pokračovat.
A dnes? máme výjimečnou příležitost podpořit vývoj v oblasti, která má velkou budoucnost, namísto toho tady každý den čtu pitomé plky o tom, jak skvělé jsou technologicky dávno překonané řvoucí atmosférické mnohoválce. To nikdo z Vás opravdu nevidí ty možnosti?!? Nové pohonné jednotky mají vyšší max. výkon při spotřebě nižší o 30% ! K tomu při nižších otáčkách a řádově delší životnosti !!! A to jsme na úplném začátku! Místo toho tady pořád čtu stížnosti na ticho, na spolehlivost, na neježdění na limitu atd atd. Pokud Vám to chybí, nekoukejte na F1 a běžte sledovat závody do vrchu, tám se jezdí s předpotopními F1 a historickými vozy. F1 má být technologickým vrcholem a to teď konečně po letech zase bude !!!
-
Ferda
19:13 26.03.2014 46.47.176.XXXZásadně nesouhlasím.
Vývoj nových technologií by se v žádném případě nezastavil, jen pouze nepostřehnutelně pozdržel. A je dost možné, že v některých případech i urychlil, když by se různí vyčůránci nespoléhali na F1 aby si sami vespálili prsty.-
Gregorius
19:27 26.03.2014 78.80.41.XXXnezastavil?!? Děláš si legraci? co se vyvinulo v oblasti atmosférických motorů ve F1 v posledních 10-20 letech? Snížila se spotřeba? Zvýšila se pouze životnost a to zase jen na základě vynucení regulemi! A čemu to pomohlo v běžném životě? Zásadně nesouhlasit můžeš, ale to je tak všechno, co s tím můžeš udělat :-). -
-
-
Fanda.LH
23:00 26.03.2014 194.228.13.XXXJenže v takové době F1 ztrácí na významu a takovéhle technologie má opravdu smysl testovat ve vytrvalostních závodech... Je to jakobys dal sprinterovi příšerný boty (Třeba kanady, pohory apod), protože tě přestala zajímat jeho rychlost, ale chceš na něm vyvinout trvanlivější boty... Pokud je nutné do F1 přinést hybridní technologie tak ok... Ale ať je cílem zrychlit vůz, ne šetřit palivo... To může být sekundární efekt, ale ne primární...-
Gregorius
03:00 27.03.2014 78.45.201.XXXČím ztrácí na významu? Tím že se snaží využívat maximum dostupných technologií? Tvůj příměr s botama je nešťastný, ale přesto jej trochu rozvinu. Sprinter zůstane sprinterem, a na nohou má pořád sprinterské tretry, které se sice špatně obouvají a na začátku tlačí, ale mají mnohem vyšší potenciál a po rozchození budou mnohem lepší, než ty staré.
To co píšeš o rychlosti není pravda, minimálně ne z pohledu hnací soustavy. Motory samotné jsou slabší, ale max. Výkon celé soustavy již nyní překračuje výkon motorů loňských! Změnila se pouze výkonová křivka, takže max. Využitelnost výkonu již neleží v nejvyšších otáčkách. Ano, mluvilo se hodně o tom, že budou auta pomalá, ale už v prvním závodě ztrácejí jen cca 2,5 sekundy proti loňsku! A to je ještě navíc způsobeno hlavně změnami v aerodynamice. Do konce téhle sezóny se rozdíl oproti loňsku smaže. Od vzniku F1 jsou dlouhodobě upravovány tech. Předpisy tak, aby auta nebyla příliš rychlá a nebezpečná. Máš pocit, že je to špatně? Kdyby se předpisy neměnily, jezdily by dnes možná 2-3 tisíckoňová okřídlená monstra, která by v zatáčkách dosahovala přetížení třeba 8g a na rovinkách přes 400 km/h. Jo a každý rok by zemřelo tak 5 pilotů. Líbilo by se ti to? Mi asi ne.
Úspora paliva jistě není primárním efektem, tím je právě možnost dále uplatnitelného technického výzkumu v oblasti atraktivnější pro automobilky. Proto se také vrací Honda.-
anonym
08:01 27.03.2014 37.188.228.XXXMam na Vas dotaz.. Jaky vykon a tocivy moment mela stara F1 a jakych vykonu a tocivych momentu dosahuje soucasny pohony agregat F1?
Dalsi vec... Myslite si te vetsi vyuzitelnost otackoveho spektra motoru je pro F1 dulezita? Potrebuje to? F1 jsou okruhove zavody na asfaltu kde muzete prevodovku pekne naladit na dany okruh ( sice dnes mate prevodove pomery pro vsechny zavody ale porad tu to naladeni funguje - podivejte se na zavod v australii.. Nekdo vyuzival osmicku nekdo ji vubec nezaradil.....) Tohle neni rally kde potrebujete zatah od nejnizsich otacek... S tim s Vami teda rozhodne nesouhlasim... A tady toto pravdilo plati u kazdych zavodnich aut krouzicich po okruzich... Potrebujete vzdy maximalni vykon motoru... Tocivy moment je vedlejsi..... -
Fanda.LH
10:28 27.03.2014 62.209.192.XXXJsi nějaký histerický a přitom popouštíš uzdu fantazie ... To není dobré (Svoje představy o mrtvolách si strč do...)... Ano současné motory mají vyšší výkon než ty loňské, ale využijí ho jen v kvalifikaci (+ narostla hmotnost)... V závodě to mají stažené, aby se vešli do limitu 100kg paliva na závod...
-
-
Fanda.LH
10:31 27.03.2014 62.209.192.XXXUž ne, ale bylo tomu tak od počátku... Sprint na danou závodní vzdálenost... Od určité doby se však zvyšují nároky na spolehlivost (Omezení počtu motorů atd)... A přestává to být F1... V konečném důsledku o ní přestane být zájem, protože její současné cíle jsou zajímavé, ale ne dost zajímavé, abychom je sledovali živě (Pozorovali progres v závodech)...
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek