DISKUZE K ČLÁNKU Panis: Ekologie ano, ale ne v F1

Olivier Panis se domívá, že F1 by měla být hlavně rychlá a patří k ní i hlasitý zvuk motorů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Panis: Ekologie ano, ale ne v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 27.03.2014 15:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 16 lidí) 26.03.2014 17:35
O jakou ekologii se jedná? Dokáže si někdo vůbec… »
» Ferda (Hlasovalo 8 lidí) 26.03.2014 19:34
Nebuď naivní, vážně si myslíš, že pár kusů… »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 26.03.2014 16:00
Mě fascinuje že se dbá při závodech na ekologii, … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Fanda.LH

62.209.192.XXX
Tomuhla já nevěřím... Jsem přesvědčen o přínosu F1. A jestli je Honda nejlepší?? Nevím moc jaká je zrovna teď konkurence, mám zafixovanou jen Hondu a Toyotu... A Toyota nebyla schopná v roce 2009 nasedit KERS... Podle mého stojí současné hybridy za h*vno a snaží se prodat jakožto "zelené" technologie, přitom nemají žádný přínos (Dobrý diesel má stejnou spotřebu jako současné hybridy a je mnohem levnější)... Takže tak...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eracer

62.168.11.XXX
Síly nikdy rovnoměrně nepoměříš. Pokud chceš něco vyrobit do běžného silničního provozu tak stačí továrna a lavice kde jedou součástky 24h denně. Honda patří mezi nejlepší konstruktéry Hybridů a elektro motorů a jezdí F1 ? ne, je to jen drahá omluva těchto serepetiček v tomto sportu nic víc.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

62.209.192.XXX
Abys zjistil zda má smysl něco vyvíjet, musíš si otestovat limity... Pokud nalimitu bude přínos na hraně, tak pak nemá smysl vyvíjet běžnou verzi... Smysl to bude mít až bude limit dost za hranou... Renault a Mercedes si to jistě v továrně otestují... Ale v továrně se nepoměří s konkurencí... Právě to soupeření je nutí přemýšlet nad tím jak dosáhnout co nejvyšší efektivity...

Předpokládám, že podobně f1 přispívalo k vývoji po celá léta...

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eracer

62.168.11.XXX
Trochu si protiřečíš pokud chceš něco vyvíjet co by pak mělo uplatnění v běžném provozu tak to musíš vyvinout tak aby to mělo nějakou životnost a pokud to budeš vyrábět či stavět na limitu aby to např. vydrželo jednu kvalifikaci či závod tak ti ten vývoj bude tak trochu k ničemu. Jak už vyřklo mnoho lidí co závodilo a nebo se jen i motalo kolem F1 tak je to pravda, F1 nikdy nebude mít nic společného s běžným provozem. F1 je jen reklama nic víc. Pokud si bude chtít Mercedes nebo Renault vynaleznout nějaké systémy na rekuperaci či hybridy tak si to otestují v továrně a ne v F1.

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

62.209.192.XXX
To není kravina to je fakt... V F1 se vyvíjelo vždycky... Právě to je jedním z jejich smyslů a ospravedlňuje to ty vysoké náklady (Hlavně pro automobilky)... Velmi tomu svědčí soutěživost a v F1 dochází k měření sil cca každých 14 dní... Teď jde jen o to, zda současným požadavkům vyhovuje formát F1... Podle mého je nevhodný... Klidně ať jsou v F1 hybridní technologie, ale ať neomezují spotřebu... Stejně tak ať neomezují tak radikálně počet motorů... Tyhle prvky patří do vytrvalostních závodů, tam ať si testují životnost... Ale v F1 by měli testovat maximální výkon, dát těm součástkám pořádně pokouřit...

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

62.209.192.XXX
Už ne, ale bylo tomu tak od počátku... Sprint na danou závodní vzdálenost... Od určité doby se však zvyšují nároky na spolehlivost (Omezení počtu motorů atd)... A přestává to být F1... V konečném důsledku o ní přestane být zájem, protože její současné cíle jsou zajímavé, ale ne dost zajímavé, abychom je sledovali živě (Pozorovali progres v závodech)...

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

62.209.192.XXX
Jsi nějaký histerický a přitom popouštíš uzdu fantazie ... To není dobré (Svoje představy o mrtvolách si strč do...)... Ano současné motory mají vyšší výkon než ty loňské, ale využijí ho jen v kvalifikaci (+ narostla hmotnost)... V závodě to mají stažené, aby se vešli do limitu 100kg paliva na závod...

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

178.40.192.XXX
f1 neni sprint

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

37.188.228.XXX
Mam na Vas dotaz.. Jaky vykon a tocivy moment mela stara F1 a jakych vykonu a tocivych momentu dosahuje soucasny pohony agregat F1?
Dalsi vec... Myslite si te vetsi vyuzitelnost otackoveho spektra motoru je pro F1 dulezita? Potrebuje to? F1 jsou okruhove zavody na asfaltu kde muzete prevodovku pekne naladit na dany okruh ( sice dnes mate prevodove pomery pro vsechny zavody ale porad tu to naladeni funguje - podivejte se na zavod v australii.. Nekdo vyuzival osmicku nekdo ji vubec nezaradil.....) Tohle neni rally kde potrebujete zatah od nejnizsich otacek... S tim s Vami teda rozhodne nesouhlasim... A tady toto pravdilo plati u kazdych zavodnich aut krouzicich po okruzich... Potrebujete vzdy maximalni vykon motoru... Tocivy moment je vedlejsi.....

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Eracer

62.168.11.XXX
deptá mě a irituje ty dnešní názory dnešních "zelených" lidí. Spousta lidí tu poučuje jak je to IN a správné jít s dobou a cpát tyto zelené nesmysly do F1 ale asi se nedíváte kolem sebe. Nejprve přestaňte odhazovat vajgly volně na zem a učte se mít zemi čistou. Je to tak jak řekl Panis. Ekologie ano ale ne v F1. F1 není masová výroba je to pořád jen sport. Nejvíce mě dostali názory jak v F1 dělají mozky a kapacity a že posunou vývoj vpřed. To je největší kravina jako jsem kdy četl. Pokud v dnešní době bude někdo chtít něco vyvinout nebo někam posunout tak to nebudou dělat přes F1 ale v určitých továrnách a vývojových centrech. F1 je jen promo nálepka a reklama něčeho proto se do toho automobilky tak sunou, tady vůbec nejde o nějaké přiblížení k silniční dopravě, F1 nikdy neměla ani špetku společného s klasickými vozy. To co se naplánovalo na letošní rok je skandál, který se musí zastavit a vrátit či nastavit pravidla tak aby to bylo pozorovatelné protože to co jsme viděli v Austrálii byl jeden velký nesmysl. 04 Jen neuvědomělý může říct že se mu to líbilo a že je spokojen. 03

+ 4 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

90.176.47.XXX
Hodna si muze rikat co chce, ale beztak se vraci kuli penezum, kuli byznisu. nic jineho nez ksef za tim nebude

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Gregorius

78.45.201.XXX
Čím ztrácí na významu? Tím že se snaží využívat maximum dostupných technologií? Tvůj příměr s botama je nešťastný, ale přesto jej trochu rozvinu. Sprinter zůstane sprinterem, a na nohou má pořád sprinterské tretry, které se sice špatně obouvají a na začátku tlačí, ale mají mnohem vyšší potenciál a po rozchození budou mnohem lepší, než ty staré.
To co píšeš o rychlosti není pravda, minimálně ne z pohledu hnací soustavy. Motory samotné jsou slabší, ale max. Výkon celé soustavy již nyní překračuje výkon motorů loňských! Změnila se pouze výkonová křivka, takže max. Využitelnost výkonu již neleží v nejvyšších otáčkách. Ano, mluvilo se hodně o tom, že budou auta pomalá, ale už v prvním závodě ztrácejí jen cca 2,5 sekundy proti loňsku! A to je ještě navíc způsobeno hlavně změnami v aerodynamice. Do konce téhle sezóny se rozdíl oproti loňsku smaže. Od vzniku F1 jsou dlouhodobě upravovány tech. Předpisy tak, aby auta nebyla příliš rychlá a nebezpečná. Máš pocit, že je to špatně? Kdyby se předpisy neměnily, jezdily by dnes možná 2-3 tisíckoňová okřídlená monstra, která by v zatáčkách dosahovala přetížení třeba 8g a na rovinkách přes 400 km/h. Jo a každý rok by zemřelo tak 5 pilotů. Líbilo by se ti to? Mi asi ne.
Úspora paliva jistě není primárním efektem, tím je právě možnost dále uplatnitelného technického výzkumu v oblasti atraktivnější pro automobilky. Proto se také vrací Honda.

+ 6 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.13.XXX
Jak říkáš... V F1 pracují ty největší mozky na zemi a soutěží spolu... Pro vývoj čehokoli je to nejlepší prostředí...

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.13.XXX
Nežvaň...

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Fanda.LH

194.228.13.XXX
Jenže v takové době F1 ztrácí na významu a takovéhle technologie má opravdu smysl testovat ve vytrvalostních závodech... Je to jakobys dal sprinterovi příšerný boty (Třeba kanady, pohory apod), protože tě přestala zajímat jeho rychlost, ale chceš na něm vyvinout trvanlivější boty... Pokud je nutné do F1 přinést hybridní technologie tak ok... Ale ať je cílem zrychlit vůz, ne šetřit palivo... To může být sekundární efekt, ale ne primární...

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Raději nebudu komentovat, nejspíše bych se nedokázal vyhnout mírně shazujicímu komentáři a to nemám v úmyslu.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Gregorius

78.45.201.XXX
Proč by měly trumfovat miliardy vozů? A v čem? Co to plácáš? Já celou dobu píšu o vývoji a uplatnění jeho výsledků v praxi. Nechápu tvůj příspěvek.

+ 3 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Nebuď naivní, vážně si myslíš, že pár kusů vyrobených F jedniček dokáže trumfnout miliardy vozů těžce testovaných v reálném provozu?
Mnohem přesnější by bylo tvrdit, že F1 bez civilních vozidel nikdy nevznikla.

+ 8 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Gregorius

78.80.41.XXX
nezastavil?!? Děláš si legraci? co se vyvinulo v oblasti atmosférických motorů ve F1 v posledních 10-20 letech? Snížila se spotřeba? Zvýšila se pouze životnost a to zase jen na základě vynucení regulemi! A čemu to pomohlo v běžném životě? Zásadně nesouhlasit můžeš, ale to je tak všechno, co s tím můžeš udělat :-).

+ 6 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Zásadně nesouhlasím.
Vývoj nových technologií by se v žádném případě nezastavil, jen pouze nepostřehnutelně pozdržel. A je dost možné, že v některých případech i urychlil, když by se různí vyčůránci nespoléhali na F1 aby si sami vespálili prsty.

+ 4 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

Verstappen si v tréninku pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama