DISKUZE K ČLÁNKU Panis: Ekologie ano, ale ne v F1

Olivier Panis se domívá, že F1 by měla být hlavně rychlá a patří k ní i hlasitý zvuk motorů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Panis: Ekologie ano, ale ne v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 27.03.2014 15:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 16 lidí) 26.03.2014 17:35
O jakou ekologii se jedná? Dokáže si někdo vůbec… »
» Ferda (Hlasovalo 8 lidí) 26.03.2014 19:34
Nebuď naivní, vážně si myslíš, že pár kusů… »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 26.03.2014 16:00
Mě fascinuje že se dbá při závodech na ekologii, … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • anonym

    178.255.168.XXX
    Mě obrovsky baví,jak všichni dělaj z elektromotoru strašně ekologickej popoháněč vozidel.. jen kde tu elektriku ekologicky sehnat v dostatečném množství :-D

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    83.240.62.XXX
    hudba opravdu vzdálené budoucnosti
    předpokládám, že se toho nejspíš nedožiješ 17

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    O jakou ekologii se jedná? Dokáže si někdo vůbec představit kolik elektráren by se muselo postavit, aby vše šlapalo pouze na elektřinu? A jak by nás mamutí podniky vyždímaly, až by jsme jim museli za každý Wat platit?
    A nejedná se pouze o výrobu elektřiny, ale taky o její dodávku, nebo uskladnění v akumulátorech plných jedů a kyselin.
    Elektrická síť by se natolik musela zesílit, že by jsme svět vydrancovali z veškerých surovin a své miláčky by jsme museli nechat sešrotovat, aby bylo na dráty elektrického vedení a možná odevzdat i příbory na zesílené domácí přípojky.
    02 02 02

    + 16 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hixaxon

      hixaxon

      89.177.88.XXX
      fůze + elektrolýza + zkapalněný H2 + palivové články. Teď pouze teorie (respektive i praxe, ale "nepraktická").

      PS: Doufám, že se dožiju reality.

      + 7 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.143.7.XXX
      Myslim ze prvy problem je preludnenie Zeme. Co sa tyka baterii mas absolutnu pravdu, vyroba baterii je energeticky narocna a to nehovoriac o strate kapacity v chladnom obdobi a tiez vekom. MYslim ze keby sa financie investovali do novych technologii a nemali by sme tu ropne lobysticke skupiny, tak nove high-tech tu mame do par rokov. Napr. rozklad vodika efektivnejsim sposobom ako je elektrolyza, zopar informacii uz je na nete, no vsetko je este v stadiu vyskumu.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        46.47.176.XXX
        Jak píše i hixaxon, možnosti je fůra a jsou už dávno vymyšlené. Jen naftobaronům se stále vyplatí patenty skupovat a automobilkám vyplatí nám tyhle bateriové systémy vnucovat, když do nich strčili velký balík i když je to k hounu a už 120 roků slepá ulička.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Martino

    178.143.7.XXX
    F1 2015 Mna by skor zaujimalo, ako by sa dal vyriesit sucastny problem. Je mozne ze keby nebolo obmedzenia ohladom max. prietoku motory by bez problemov tocili 15 000 ot/min.

    Moj osobny a skromny nazor je obmedzit len max. plniaci tlak turba (povedzme cca 3 bar - hruby odhad) a vratit dotankovavanie. Pokial by sa este upravila koncovka vyfuku myslim ze by to bolo dostatocne hlasne.

    Este ma napadla jedna myslienka, obmedzit plniaci tlak ako v predchadzajucom bode a pridat max. povoleny objem nadrze (cca 70 litrov). Takze ak by niekto chcel jazdit usporne mal by tu moznost, ak niekomu vyhovuju 3 zastavky, tak pojde na 3.

    Nejaky dalsie napady ako by sme sa mohli z tychto sra*iek dostat?

    + 9 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Mě fascinuje že se dbá při závodech na ekologii, ale nikoho nezajímá, jak dostává ekologie na p.del díky desítkám kamionů, které vozí monoposty F1 na závodní tratě.12

    + 8 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      62.209.192.XXX
      Tak to je nesmysl takhle uvažovat... Tohle je prostě cena za otestování nové technologie...

      + 2 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Ta technologie by se určitě dal otestovat mnohem levnějším způsobem a rozhodně šetrněji k přírodě než použitím v formuli jedna.

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Gregorius

          78.80.41.XXX
          Otestovat ano, ale ne soustavně a systematicky vyvíjet a vylepšovat. To umožní právě jen nasazení v podobném měřítku, jako je F1.

          + 0 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            194.228.13.XXX
            Jak říkáš... V F1 pracují ty největší mozky na zemi a soutěží spolu... Pro vývoj čehokoli je to nejlepší prostředí...

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          194.228.13.XXX
          Nežvaň...

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Olivier je tuším teraz farmár,... ...a z ohrady medzi autá sa už dávno nedostal, takže milý Olivier, Formula 1 prežije ešte jedno obrodenie, kým jej pohonné jednotky budú len lelektromotory,ktoré majú najvyššiu účinnosť 97% a sú tým najjekologickejším pohonom. Lebo po "čajníkoch", príde ešte doba "pseudoadiabatických" motorov s účinnosťou turbomotora 70% a 120 kW KERS. 11 18

    + 2 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Raider

      85.70.74.XXX
      Dovolil bych si tvrdit, že ten nejekologičtější pohon rozhodně není elektromotor. 9 z 10 ekologů tvrdí, že ten nejekologičtější pohon je kůň - 100% z přírodních materiálů, vyrábí se bez přičinění lidské práce, spaluje výhradně obnovitelná biopaliva a po skončení životnosti se z valné části samovolně rozloží... No a z toho co se nerozloží se vyrobí živočišné uhlí, aby se Bernie nad tím výdělkem ze závodů koňských povozů neposejřil.

      + 9 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Si to v Bratilave nezažil,.. ...ako ja, keď som bol ešte dieťa, tak tu jazdili kočiare a všde bolo od tých koní bolo nasraté na koskovanej dlažbe, ktorá bola skoro všade, lebo asfalt vtedy len nastupoval. No ale poviem ti, že to najekologickejšie nebolo.05 02

        + 2 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.143.7.XXX
      To uz nech radsej jazdia na ethanol ako v USA.

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama