Změny v pravidlech přinesly nové motory – práci od nuly. Nepřinesly štěstí Red Bullu a Vettelovi, v průběhu testů se tým bořil s problémy. Existuje riziko, že nezvládnou začátek nové sezony?
Timo Glock (TG): „Především musíme počkat. Teď to nevypadá dobře, do začátku sezony už nebude žádný test, v průběhu kterého by se mohly odstranit problémy. Ale Red Bull je zkušený tým, který přesně ví, kde je potřeba zabrat.“
Vloni Sebastian Vettel dominoval, teď je poněkud vzadu…
TG: „Vettel musí zůstat v klidu, panikou nic nezíská. Kromě toho si musí vše přemyslet. V testech měly problémy všechny týmy. Těžko se najde jeden jezdec, který by byl spokojen, zejména když jeho zkušenosti s novým vozem nebyly dobré. Před námi je hodně velkých cen a stát se může cokoliv.“
Největší problémy Red Bullu souvisí s motory od Renaultu…
TG: „Ano. Hybridní motor a nová elektronika, to je dost složitý systém. V Renaultu mají problémy s nastavením všech detailů a jejich spoluprací. Mercedes a Ferrari odvedly v zimě lepší práci.“
Situaci komplikuje i to, že Adrian Newey zvolil agresivní přístup k přípravě nového vozu a přišly i problémy se systémem chlazení.
TG: „Projekty Adriana Neweyho jsou vždy na hraně. U něj se už objevily vozy, které nedojely do cíle. Přesto do této doby ve většině případů postupoval správně, proto jeho vozy dosáhly úspěchů. Problémy s chlazením překvapily i jeho. Technici mají obvykle od začátku představu, jak velké chlazení potřebují. Možná, že v Red Bullu udělali chybu při práci na simulátoru.“
Co můžou v Red Bullu udělat do začátku sezony?
TG: „Moc toho není. Nasbírali nějaké data, musí je analyzovat, aby se zorientovali v situaci.“
Red Bull se nenachází v dobré situaci, může Vettel obhájit letos titul?
TG: „Bez ohledu na současné problémy patří Red Bull mezi favority. Ne náhodou získal čtyři tituly za sebou, i soupeři to přiznávají. Vettel to nebude mít lehké. Já si myslím, že letos získá titul Mercedes.“
Jaké šance na titul má Nico Rosberg? Může se stát mistrem světa?
TG: „Může, svými třemi vítězstvími dokázal, že umí vyhrávat. Svou roli sehraje nový trubomotor i limitovaná spotřeba paliva, Nico si to jistě dobře vykalkuluje.“
Mluvil jste o nových motorech. Takzvané pohonné jednotky jsou jednou z novinek v této sezoně. Můžete o nich udělat nějaký závěr na základě testů?
TG: „Jasné je, že mnoho týmů neví, jaké je jejich postavení, jaké výsledky dosáhli soupeři, každý se věnoval svým problémům. V testech bylo důležité především zajistit stabilní fungování vozu. V prvním závodě bude nejdůležitější dojet do cíle. Menší týmy mají šanci na úspěch, protože se nedají vyloučit chyby a incidenty.“
Vozy jsou složitější, změnil se zvuk motorů. Domníváte se, že se F1 vybrala správným směrem?
TG: „Nový motor není zrovna charakteristický pro F1. Celý systém je dost choulostivý, bylo by lepší, kdyby vše zůstalo jako dřív, ale automobilky chtěly použití nových technologií. Na týmech teď je, aby ze situace vytěžily maximum.“