"Nevím, proč je v paddocku tak negativní nálada. Jde o novou výzvu - pokud by bylo všechno stejné, byla by to nuda. Máme nová pravidla, mnohem více práce, je to dobré. Je to výzva udělat něco lépe," odmítá Sutil v rozhovoru pro ESPN zbytečné obavy o příliš konzervativní závody.
"Měli jsme zde dlouho V8, s kterými jsme uměli pracovat, nyní máme další motory. Vůbec si nemyslím, že to je nuda. Někdy to je trochu jako vytrvalostní závodění. Kroužíte dokola a čekáte na výzvu, abyste přidali. Je to vlastně velkou výzvou: vyhlížíte jiné věci než v předchozích letech," vysvětluje německý pilot.
Hodně se hovoří o tom, že ačkoliv jsou na rovinkách v důsledku nižšího odporu vozy rychlejší, s nižším přítlakem jsou také mnohem pomalejší v zatáčkách až o 30 %. Podle Sutila by ale pomalejší vozy v této fázi vývoje neměly vést k vážnějším obavám.
"No, auta jsou momentálně o něco pomalejší, takže přetížení v zatáčkách není tak vysoké a krk tolik netrpí. Stále je to však s těmito vozy velmi náročné jezdit, zdaleka to není jednoduché. Nemyslím si, že by se měl někdo obávat," uklidňuje Sutil fanoušky.
Adrian Sutil se Sauberem C33 při testech v Bahrajnu (foto: Sauber Motorsport AG)
Jde o závodění s vysokou výkonností, je to Formule 1 - vrchol závodění. My to vyřešíme - vozy se v budoucnosti stanou dostatečně rychlé, o to si nemusíme dělat starosti," dodává jezdec, který během zimy přestoupil z Force Indie k Sauberu.