DISKUZE K ČLÁNKU Se 100 kg paliva na závod to bude náročné, všichni ještě mají co ladit, shodují se jezdci

Podle jezdců, kteří v Bahrajnu simulovali závod, to bude letos s omezením paliva na 100 kg náročné.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Se 100 kg paliva na závod to bude náročné, všichni ještě mají co ladit, shodují se jezdci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 28.02.2014 15:19 Vložte komentář

Nejlepší názory

» TLA4ENKA (Hlasovalo 7 lidí) 26.02.2014 10:23
Kapříku, doufám, že si nemyslíš že dávkování… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Kapor

194.160.178.XXX
Ale, ale vážení,.. ...veď pneumatiky sú tohto roku úplne iné ako v r. 2013, tak o čom to tu drmolíte. Jednak sú ťažšie a trvanlivejšie, čiže prispôsobené na záťaž lepšie ako minuloročné, ale v nastavení kompromisu medzi ľahkým a ťažkým autom bude menší rozdiel, čo je veľké plus, lebo vlastnosti nastaveného auta na závod, sa so spotrebovanou hmotnosťou paliva, nebudú meniť tak výrazne ako minulý rok a to je to najväčšie plus ! 01 01 01

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

217.66.164.XXX
Mám pocit,že určitou ztrátu si přenesou Renaulty i do začátku sezony, ale doufám,že to nebude na dlouho.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Áno ta filozofia, ako hovoríš je iná,... ...ako u tímov Ferrari a Mercedesu a vyžaduje si viac času, aby SW upravili tak, aby to fungovalo, lebo sú to veci v riadení pohonnej jednotky naviac o tieto funkcie a treba to dokonale zoptimalizovať s inými, čo im bude určite ešte chvíľu trvať. Aj tak sa divím, že Lotus, hoci v Jeréze vôbec nebol, bol v Bahrajne najrýchlejší na úvod aj dosť spoľahlivý a z toho usudzujem, že spolupráca s Microsoftom im prináša ovocie tejto spolupráce, lebo sú to v danej oblasti odborníci na tvorbu SW a Lotus sa už v prvom vstupe mohol sústrediť aj na optimalizáciu prevodových stupňoch, aby nezaostávali na rovinkách a v zóne DRS tak výrazne a zajtra v Bahrajne v posledných predsezónnych testoch nás asi prekvapia, keď nebudú zaostávať vôbec. Či Red Bull bude stále zaostávať za mojim očakávaním, na to som stále najviac zvedavý, lebo taký formát, akým je Adrian by si mal s problémami hravo poradiť. 11

+ 5 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Arnoux

217.66.164.XXX
Ano Kapře já souhlasím.Je to přesně tak a právě tady má Renault Největší problém s navržením algoritmů v SW pro jednotlivé situace na dráze.

Oni jdou ale jinou cestou než Mercedes a sice místo většího využívání kinetické energie brzdění pro další akceleraci odpínají příslušný počet válců před a při průjezdu zatáčkou a myslím i v součinnosti s ovládáním ventilového rozvodu (změna tuhosti zdvihátek posouvá časování) s tím,že ušetřené palivo bude využito pro akceleraci více motorem,než elektromotorem.Rozdíl výkonu cca +300PS samozřejmě v horizontu desetin sekundy.

To potvrzují i časy TR a Lotusu, které jsou jen o cca 2s horší než u Ferrari a FI, přesto že na rovině jezdí Renault zatím o 30km/h nižší rychlostí.
Caterham tento system nemá a jeho ztráta je tuším kolem 8s na rudé,takže na tom něco určitě bude.

Dalším dohadem je to,že Ferrari a Renault spalují chudší směs než Mercedes.Nasvědčuje tomu stejný zvuk motorů při zatížení.Proto předpokládám i nižší spotřebu paliva obou motorů než u Medvěda.

Každopádně budeme chytřejší v neděli odpoledne a hlavně po prvním závodě, kde budeme zdravit Mercedesy s prázdnou nádrží u dráhy, nebo nás zadupou do země.
Co bych tedy nechtěl jsou ekozávody.F1 musí žhavit výfuky co to dá a ne šetřit benál.Tohle se mi fakt nelíbí.

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Ten,... ...čo nič nevie, ale do všetkého pindá, pidro ako ty a človek nevie, prečo tu aj niečo napíše, keď to nie je k veci. 02

+ 6 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Mne je to úplne jasne jasné,... ...a ja tu nemôžem všetko popísať dopodrobna v jednom príspevku, že filozofia riadenia ERS, sa riadi nejakým predpisom, čo je v podstate surový SW, ktorý sa potom pre každú trať upravuje a menia sa v podstate medzné podmienky, ktoré podľa svojich schopností a jazdného štýlu, pravia špecialisti tímu a potom aj pilot F1 zo svojej pozície cez korekčné tlačidlá na volante, podľa toho ako sa počas jazdy menia charakteristiky auta, keď sa menia s klesaním hmotnosti o spotrebované palivo. Preto aj Fernando povedal, že sa stále učia ! 01 O novom aute, aby to potom praktizovali na jednotlivých veľkých cenách. Ak si ty predstavuješ hlavnú riadiacu jednotku akotú čo mal "Kitt" z Najradra (seriál o nezničiteľnom aute), tak si trochu vedľa. 18 11

+ 6 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

pidro

88.100.206.XXX
Kdo asi vždycky dává Kaporovi ten jeden kladný hlas?

+ 5 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
TLA4ENKA

TLA4ENKA

85.71.177.XXX
Kapříku, doufám, že si nemyslíš že dávkování ERSu záleží na pilotech. Je to softwarově a stejně tak je softwarově řízenej výkon motoru. Prostě čudlík. Nejsem sice takovej mudrc jako ty, ale psali to tady redaktoři v článkách 13

+ 7 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zeto

89.102.65.XXX
Pro upřesnění - šlo mi o tu větu, že menší množství benzínu bude znamenat menší zátěž na pneumatiky. Podle mne to prostě není pravda, protože hmotnost i v okamžiku prázdné nádrže bude o 40-50 kg vyšší, než loni a palivo bude ubývat pomaleji.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zeto

89.102.65.XXX
No právě, to je to co říkám - dnes je auto o +- 40kg těžší, když k tomu přidám těch 100 kilo paliva, tak jsme na +- stejné hmotnosti na startu, jako loni. A při závodě už neubyde těch 150 kg, ale jen 100, takže fakticky je auto téměř celý závod těžší, než minulý rok, ne? 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

XR

109.81.245.XXX
Jenže stejnou min. hmotnost máš pro kvalifikaci i závod. Kdežto rozdíl mezi sobotou a nedělí byl loni větší - na závod se tankovalo více. Letos budou auta s plnou nádrží možná podobně těžká jako loni, ale během závodu hmotnost neklesne o 150 kg, ale jen o 100 kg.

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Záodníci a traťoví inžinieri si musia uvedomiť jednu vec,... ...že spotreba paliva 1,6 V6 Turbo je závislá od zaťaženia turbomotora a preto je podstata práce aj jazdca využiť maximálne množstvo 4 MJ elektrickej energie trakčného elektromotora MGU-K na kolo a na jeho podporu nielen pri rozbiehaní auta pri štarte, zlepšenie trakcie s pomalých zákrut, v zóne DRS na predbiehanie, ale aj na rovinkách na dosiahnutie maximálky a zrýchlenie tak času na kolo, pri jazde do kopca napr. v SPA atď. Pilot musí na druhej strane venovať pozornosť a mať na zreteli, že ak má realizovať predošlé, musí aj počas kola uložiť do batérií 4MJ energie na kolo u MGU-K pri brzdení a z MGU-H rekuperáciou termálnej energie z turba, lebo ak nie jeto v prdeli, pritom musí mať na zreteli a zistiť na simulátore, keď sa urobia korelácie dát z Bahrajnom, ako sa posúvajú brzdné body v závislosti od znižovania hmotnosti auta o spotrebované palivo a to najlepšie pochopí pilot tak, ak mu traťový inžinier nakreslí graf a vysvetlí zákonitosti. Okrem toho musí pilot závodiť, sledovať premávku ta trati, prijímať správy a komunikovať cez vysielačku, čo je teda na pilota riadna záťaž, ale ak to zvladne všetko urobiť tak ako má, nebude mať na žiadnej trati problém so spotrebou paliva. 01 Preto tých 100 kg je požehnane dosť.

+ 6 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

zeto

89.102.65.XXX
Hm... "Menší počáteční množství benzínu v nádrži bude také znamenat menší zátěž na pneumatiky: "Pneumatiky měly [loni] potíže se 150 kg paliva, takže auta byla [v závodě] o hodně pomalejší. Nyní natankujete do vozu jen 100 kg, takže je rozdíl při závodních podmínkách menší," - nevím, ale není letos navýšena minimální hmotnost vozu o cca 40 kg?13

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama