DISKUZE K ČLÁNKU Se 100 kg paliva na závod to bude náročné, všichni ještě mají co ladit, shodují se jezdci
Podle jezdců, kteří v Bahrajnu simulovali závod, to bude letos s omezením paliva na 100 kg náročné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Se 100 kg paliva na závod to bude náročné, všichni ještě mají co ladit, shodují se jezdci
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času
-
Záodníci a traťoví inžinieri si musia uvedomiť jednu vec,... ...že spotreba paliva 1,6 V6 Turbo je závislá od zaťaženia turbomotora a preto je podstata práce aj jazdca využiť maximálne množstvo 4 MJ elektrickej energie trakčného elektromotora MGU-K na kolo a na jeho podporu nielen pri rozbiehaní auta pri štarte, zlepšenie trakcie s pomalých zákrut, v zóne DRS na predbiehanie, ale aj na rovinkách na dosiahnutie maximálky a zrýchlenie tak času na kolo, pri jazde do kopca napr. v SPA atď. Pilot musí na druhej strane venovať pozornosť a mať na zreteli, že ak má realizovať predošlé, musí aj počas kola uložiť do batérií 4MJ energie na kolo u MGU-K pri brzdení a z MGU-H rekuperáciou termálnej energie z turba, lebo ak nie jeto v prdeli, pritom musí mať na zreteli a zistiť na simulátore, keď sa urobia korelácie dát z Bahrajnom, ako sa posúvajú brzdné body v závislosti od znižovania hmotnosti auta o spotrebované palivo a to najlepšie pochopí pilot tak, ak mu traťový inžinier nakreslí graf a vysvetlí zákonitosti. Okrem toho musí pilot závodiť, sledovať premávku ta trati, prijímať správy a komunikovať cez vysielačku, čo je teda na pilota riadna záťaž, ale ak to zvladne všetko urobiť tak ako má, nebude mať na žiadnej trati problém so spotrebou paliva. Preto tých 100 kg je požehnane dosť.
-
-
Kapor
11:23 26.02.2014 194.160.178.XXXMne je to úplne jasne jasné,... ...a ja tu nemôžem všetko popísať dopodrobna v jednom príspevku, že filozofia riadenia ERS, sa riadi nejakým predpisom, čo je v podstate surový SW, ktorý sa potom pre každú trať upravuje a menia sa v podstate medzné podmienky, ktoré podľa svojich schopností a jazdného štýlu, pravia špecialisti tímu a potom aj pilot F1 zo svojej pozície cez korekčné tlačidlá na volante, podľa toho ako sa počas jazdy menia charakteristiky auta, keď sa menia s klesaním hmotnosti o spotrebované palivo. Preto aj Fernando povedal, že sa stále učia ! O novom aute, aby to potom praktizovali na jednotlivých veľkých cenách. Ak si ty predstavuješ hlavnú riadiacu jednotku akotú čo mal "Kitt" z Najradra (seriál o nezničiteľnom aute), tak si trochu vedľa. -
-
Arnoux
14:35 26.02.2014 217.66.164.XXXAno Kapře já souhlasím.Je to přesně tak a právě tady má Renault Největší problém s navržením algoritmů v SW pro jednotlivé situace na dráze.
Oni jdou ale jinou cestou než Mercedes a sice místo většího využívání kinetické energie brzdění pro další akceleraci odpínají příslušný počet válců před a při průjezdu zatáčkou a myslím i v součinnosti s ovládáním ventilového rozvodu (změna tuhosti zdvihátek posouvá časování) s tím,že ušetřené palivo bude využito pro akceleraci více motorem,než elektromotorem.Rozdíl výkonu cca +300PS samozřejmě v horizontu desetin sekundy.
To potvrzují i časy TR a Lotusu, které jsou jen o cca 2s horší než u Ferrari a FI, přesto že na rovině jezdí Renault zatím o 30km/h nižší rychlostí.
Caterham tento system nemá a jeho ztráta je tuším kolem 8s na rudé,takže na tom něco určitě bude.
Dalším dohadem je to,že Ferrari a Renault spalují chudší směs než Mercedes.Nasvědčuje tomu stejný zvuk motorů při zatížení.Proto předpokládám i nižší spotřebu paliva obou motorů než u Medvěda.
Každopádně budeme chytřejší v neděli odpoledne a hlavně po prvním závodě, kde budeme zdravit Mercedesy s prázdnou nádrží u dráhy, nebo nás zadupou do země.
Co bych tedy nechtěl jsou ekozávody.F1 musí žhavit výfuky co to dá a ne šetřit benál.Tohle se mi fakt nelíbí.-
Kapor
18:02 26.02.2014 194.160.178.XXXÁno ta filozofia, ako hovoríš je iná,... ...ako u tímov Ferrari a Mercedesu a vyžaduje si viac času, aby SW upravili tak, aby to fungovalo, lebo sú to veci v riadení pohonnej jednotky naviac o tieto funkcie a treba to dokonale zoptimalizovať s inými, čo im bude určite ešte chvíľu trvať. Aj tak sa divím, že Lotus, hoci v Jeréze vôbec nebol, bol v Bahrajne najrýchlejší na úvod aj dosť spoľahlivý a z toho usudzujem, že spolupráca s Microsoftom im prináša ovocie tejto spolupráce, lebo sú to v danej oblasti odborníci na tvorbu SW a Lotus sa už v prvom vstupe mohol sústrediť aj na optimalizáciu prevodových stupňoch, aby nezaostávali na rovinkách a v zóne DRS tak výrazne a zajtra v Bahrajne v posledných predsezónnych testoch nás asi prekvapia, keď nebudú zaostávať vôbec. Či Red Bull bude stále zaostávať za mojim očakávaním, na to som stále najviac zvedavý, lebo taký formát, akým je Adrian by si mal s problémami hravo poradiť.
-
-
-