DISKUZE K ČLÁNKU Se 100 kg paliva na závod to bude náročné, všichni ještě mají co ladit, shodují se jezdci

Podle jezdců, kteří v Bahrajnu simulovali závod, to bude letos s omezením paliva na 100 kg náročné.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Se 100 kg paliva na závod to bude náročné, všichni ještě mají co ladit, shodují se jezdci

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 28.02.2014 15:19 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Záodníci a traťoví inžinieri si musia uvedomiť jednu vec,... ...že spotreba paliva 1,6 V6 Turbo je závislá od zaťaženia turbomotora a preto je podstata práce aj jazdca využiť maximálne množstvo 4 MJ elektrickej energie trakčného elektromotora MGU-K na kolo a na jeho podporu nielen pri rozbiehaní auta pri štarte, zlepšenie trakcie s pomalých zákrut, v zóne DRS na predbiehanie, ale aj na rovinkách na dosiahnutie maximálky a zrýchlenie tak času na kolo, pri jazde do kopca napr. v SPA atď. Pilot musí na druhej strane venovať pozornosť a mať na zreteli, že ak má realizovať predošlé, musí aj počas kola uložiť do batérií 4MJ energie na kolo u MGU-K pri brzdení a z MGU-H rekuperáciou termálnej energie z turba, lebo ak nie jeto v prdeli, pritom musí mať na zreteli a zistiť na simulátore, keď sa urobia korelácie dát z Bahrajnom, ako sa posúvajú brzdné body v závislosti od znižovania hmotnosti auta o spotrebované palivo a to najlepšie pochopí pilot tak, ak mu traťový inžinier nakreslí graf a vysvetlí zákonitosti. Okrem toho musí pilot závodiť, sledovať premávku ta trati, prijímať správy a komunikovať cez vysielačku, čo je teda na pilota riadna záťaž, ale ak to zvladne všetko urobiť tak ako má, nebude mať na žiadnej trati problém so spotrebou paliva. 01 Preto tých 100 kg je požehnane dosť.

    + 6 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • TLA4ENKA

      TLA4ENKA

      85.71.177.XXX
      Kapříku, doufám, že si nemyslíš že dávkování ERSu záleží na pilotech. Je to softwarově a stejně tak je softwarově řízenej výkon motoru. Prostě čudlík. Nejsem sice takovej mudrc jako ty, ale psali to tady redaktoři v článkách 13

      + 7 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • pidro

      88.100.206.XXX
      Kdo asi vždycky dává Kaporovi ten jeden kladný hlas?

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Mne je to úplne jasne jasné,... ...a ja tu nemôžem všetko popísať dopodrobna v jednom príspevku, že filozofia riadenia ERS, sa riadi nejakým predpisom, čo je v podstate surový SW, ktorý sa potom pre každú trať upravuje a menia sa v podstate medzné podmienky, ktoré podľa svojich schopností a jazdného štýlu, pravia špecialisti tímu a potom aj pilot F1 zo svojej pozície cez korekčné tlačidlá na volante, podľa toho ako sa počas jazdy menia charakteristiky auta, keď sa menia s klesaním hmotnosti o spotrebované palivo. Preto aj Fernando povedal, že sa stále učia ! 01 O novom aute, aby to potom praktizovali na jednotlivých veľkých cenách. Ak si ty predstavuješ hlavnú riadiacu jednotku akotú čo mal "Kitt" z Najradra (seriál o nezničiteľnom aute), tak si trochu vedľa. 18 11

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Ten,... ...čo nič nevie, ale do všetkého pindá, pidro ako ty a človek nevie, prečo tu aj niečo napíše, keď to nie je k veci. 02

        + 6 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          217.66.164.XXX
          Ano Kapře já souhlasím.Je to přesně tak a právě tady má Renault Největší problém s navržením algoritmů v SW pro jednotlivé situace na dráze.

          Oni jdou ale jinou cestou než Mercedes a sice místo většího využívání kinetické energie brzdění pro další akceleraci odpínají příslušný počet válců před a při průjezdu zatáčkou a myslím i v součinnosti s ovládáním ventilového rozvodu (změna tuhosti zdvihátek posouvá časování) s tím,že ušetřené palivo bude využito pro akceleraci více motorem,než elektromotorem.Rozdíl výkonu cca +300PS samozřejmě v horizontu desetin sekundy.

          To potvrzují i časy TR a Lotusu, které jsou jen o cca 2s horší než u Ferrari a FI, přesto že na rovině jezdí Renault zatím o 30km/h nižší rychlostí.
          Caterham tento system nemá a jeho ztráta je tuším kolem 8s na rudé,takže na tom něco určitě bude.

          Dalším dohadem je to,že Ferrari a Renault spalují chudší směs než Mercedes.Nasvědčuje tomu stejný zvuk motorů při zatížení.Proto předpokládám i nižší spotřebu paliva obou motorů než u Medvěda.

          Každopádně budeme chytřejší v neděli odpoledne a hlavně po prvním závodě, kde budeme zdravit Mercedesy s prázdnou nádrží u dráhy, nebo nás zadupou do země.
          Co bych tedy nechtěl jsou ekozávody.F1 musí žhavit výfuky co to dá a ne šetřit benál.Tohle se mi fakt nelíbí.

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Áno ta filozofia, ako hovoríš je iná,... ...ako u tímov Ferrari a Mercedesu a vyžaduje si viac času, aby SW upravili tak, aby to fungovalo, lebo sú to veci v riadení pohonnej jednotky naviac o tieto funkcie a treba to dokonale zoptimalizovať s inými, čo im bude určite ešte chvíľu trvať. Aj tak sa divím, že Lotus, hoci v Jeréze vôbec nebol, bol v Bahrajne najrýchlejší na úvod aj dosť spoľahlivý a z toho usudzujem, že spolupráca s Microsoftom im prináša ovocie tejto spolupráce, lebo sú to v danej oblasti odborníci na tvorbu SW a Lotus sa už v prvom vstupe mohol sústrediť aj na optimalizáciu prevodových stupňoch, aby nezaostávali na rovinkách a v zóne DRS tak výrazne a zajtra v Bahrajne v posledných predsezónnych testoch nás asi prekvapia, keď nebudú zaostávať vôbec. Či Red Bull bude stále zaostávať za mojim očakávaním, na to som stále najviac zvedavý, lebo taký formát, akým je Adrian by si mal s problémami hravo poradiť. 11

            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Arnoux

              217.66.164.XXX
              Mám pocit,že určitou ztrátu si přenesou Renaulty i do začátku sezony, ale doufám,že to nebude na dlouho.

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu