Při zpětném pohledu ale o moc nepřišel, protože se týmy trápily s novými pohonnými jednotkami Renaultu a moc kilometrů neujely. "Řekli jsme, že k nějakým problémům dojde - a také k nim došlo," komentoval situaci Lopez, který se po odchodu Erica Boulliera chopil vedení závodního týmu Lotusu.
Podle zákulisních informací zákazníci Renaultu nepoužívali více než 50 % výkonu ERS, proto mohli ztrácet na Mercedesy kolem 100 koní. Hladce to údajně nešlo ani Ferrari, které muselo také o 100 koní dolů a omezovat jízdy v důsledku přehřívání ERS: náporový vzduch nestíhal chladit tlustou kabeláž mezi MGU-K a řídicí jednotkou ERS. Mezi těmito dvěma zařízeními protéká velký elektrický proud. Scuderia bude muset pro Bahrajn kabeláž zesílit nebo chlazení vylepšit.
Red Bull v Jerezu ujel za 4 dny nakonec jen 21 kol, zatímco Lotus jich v rámci dvou "reklamních dní" zvládl 23 (v pátek jedno, v sobotu 22 kol, tj. celkem 101,8 km). "Byli jsme tvrdě kritizování a lidé říkali, že nám scházejí peníze. To ale není pravda, protože nás to stálo stejnou částku být tam o týden později," reaguje Lopez na kritiku, kterou si vysloužili po oznámení, že k prvnímu testu společně s ostatními nedorazí.
Lotus E22 minulý víkend ujel v Jerezu více kilometrů než Red Bull,
který tam strávil dvakrát více času (foto: Lotus F1 Team)
Týmové rozhodnutí nakonec vnímá jako výhodu. "Možná jsme lépe připraveni. Možná byla naše strategií - počkat a pracovat v továrně - lepší. To uvidíme v Bahrajnu. Každopádně toho nebudeme moc hovořit o ostatních - alespoň ne tolik, co ostatní o nás," dodává Lopez pro Infosport Plus.