Kobajaši: Na své fanoušky jsem hrdý

BŽ, 1. února 2014, 15:01 Google+

Japonský jezdec je po roční pauze připraven znovu soutěžit v F1. Mezitím se změnila, ale podle Kobajašiho je stále takovou, ve které chtěl vždy být.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 19.02. 23:24) Napište svůj názor
Caterham

Caterham | foto: Caterham F1 Team

Sdílejte článek

Návrat pilotů do Formule 1 po roční pauze je zřídkavým jevem. Když zůstal na konci roku 2012 Kamuj Kobajaši bez smlouvy, uspořádali fanoušci finanční sbírku, aby mohli prodloužit kariéru japonského jezdce. Vloni se Kobajašimu zůstat nepodařilo, ale letos bude jezdit za Caterham.

Kamuj, jaké to je být zpět?
Kamuj Kobajaši (KK):
„Samozřejmě velmi dobré. Návrat do F1 byl vždy mým cílem, takže mě těší, že jsem zpět. Jsem rád za sebe, za mé fanoušky a za každého, kdo miluje F1. A jsem rád, že se mi to podařilo s Caterhamem. Mezi mým nynějším týmem a týmy, kde jsem byl předtím, existuje mnoho rozdílů. Ale oni chtějí tak moc uspět, líbí se jim, že se účastním jejich boje, toho jsem si byl vědom od prvního momentu, když jsem je navštívil na jejich základně.“

Můžete říct, jak k tomu došlo?
KK:
„Začalo to několika konzultacemi na konci roku 2013. Pak jsem jel do Leafieldu a potkal jsem se s Cyrilem Abiteboulem (šéfem týmu Caterham) a několika lidmi, kteří pracovali na simulátoru. Viděl jsem tam několik lidí, které jsem znal z Toyoty, to byl jen plus k mému dobrému pocitu z návštěvy Caterhamu.

Pak jsem se potkal s Tony Fernandesem (šéfem Caterhamu). Rychle jsme zjistili, že máme mnoho společného. Je to chlap s mnoha velkými sny a pořád pracuje na tom, aby se mu splnily. Byl rád, že jsem ochoten jezdit bez nároku na plat a že můžu vzít sebou peníze, které mí skvělí fanoušci darovali do fondu KAMUI SUPPORT.“ 

Jeden rok bez F1, jak se to projeví na výkonech? Jak dlouho Vám bude trvat, než se dostanete do závodní formy? Kolik času Vám dal tým?
KK:
„Nebude to trvat dlouho. Závodil jsem i vloni. Ne sice v F1, ale tvrdě jsem trénoval, takže jsem na návrat do F1 připraven z mentální i fyzické stránky. Letos jsou navíc nová pravidla, takže přizpůsobit se musí každý. Možná to bude pro mě lehčí, když nemusím ze sezony na sezonu sednout do úplně nového vozu. Každopádně jsem připraven.“ 

Trénoval jste vloni jen proto, že jste doufal v návrat? Dlouho to vypadalo, že z toho nebude nic…
KK:
„Jak jsem řekl, stále jsem závodil, takže má fyzička je na vysoké úrovni – jsem připraven.“ 

Caterham vkládá do Vás své naděje, hodně Vám věří. Vloni skončil na posledním místě, zoufale potřebuje aspoň jeden dobrý výsledek, doufá, že mu ho zabezpečíte. Uvědomujete si to?
KK:
„Ale ano. Přesně vím, do čeho jdu. Kromě jiných kvalit je můj tým i upřímný. Vyjasnili jsme si navzájem, kde se nacházíme a já mu chci pomoci. Důležitá je také skutečnost, že Caterham není tím samým týmem, kde jsem byl v roce 2012. Mají kvalitní základnu, investovali hodně financí do věcí, které jim mají zajistit konkurenceschopnost, a já si myslím, že můžou něco dosáhnout.“

Vaším týmovým kolegou bude opět nováček. V Sauberu to byl Sergio Pérez, teď je to Marcus Ericsson. Jak si budete plnit svou roli lídra tentokrát?
KK:
„Budu pomáhat, jak se jen bude dát. Věřím, že Marcus je připraven na to, co na něho čeká. Já můžu být nápomocen se svými zkušenostmi. Jsme jeden tým a budeme si pomáhat navzájem jeden druhému.“

Vstupujete do jiné F1, než kterou jste opouštěl v roce 2012. Je lepší, nebo horší?
KK:
„Je jiná, to je jisté, ale stále je to F1, ve které jsem chtěl být! Ještě je brzo podrobně mluvit o vozech a v čem jsou jiné. Měli jsme zatím málo času na sbírání zkušeností s nimi, ale můžu říct, že všechno bude v pořádku. Piloti mají rádi výkon a ten i přes problémy Renaultu, které měl v Španělsku, určitě přijde!“

Jak jste se cítil v Jerezu ve svém Caterhamu?
KK:
„Nemůžu vám toho říct hodně, k tomu mi nestačí ani absolvování 54 kol na mokrém okruhu. Zadní část vozu je v pořádku, má dobrou přilnavost, to je dobré znamení. Zatím je brzo na to, abych řekl něco víc. Zeptejte se mě po Bahrajnu.“

Zvolil jste zvláštní cestu pro financování Vaší sezony 2013 – sbírku fanoušků. Můžete o tom říct něco víc? Mohlo by se to stát modelem pro jezdce, kteří se pokouší prorazit do F1?
KK:
„Jsem pyšný na své fanoušky a s radostí jezdím s logem KAMUI SUPPORT na svém voze. Byl jsem ohromen oblíbeností a podporou, kterou jsem dostal. Díky tomu jsem mohl financovat svůj návrat do F1 – je to skvělý pocit.

Dostal jsem také hodně odkazů od fanoušků, gratulovali mi k návratu. Už se těším, až pojedu v Suzuce před zelenými tribunami – to bude ohromné! Jestli by to mohl být model pro jiné jezdce? Možná. Když to fungovalo v mém případě, proč ne?“

Vytisknout

Diskuze: Kobajaši: Na své fanoušky jsem hrdý

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 19.02.2014 23:24 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

White, Rob

Renault o potížích v Jerezu: V čem byl problém a proč ho nezachytili dříve?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud