Ferrari se v roce 2014 podle Pioly možná vrátí vpředu k push-rod zavěšení

iM2, 8. ledna 2014, 20:33 Google+

Ferrari chce v roce 2014 opět bojovat o titul šampiona F1. K tomu by italskému týmu nemělo dopomoci jenom znovu angažování Kimiho Räikkönena, ale také poměrně zásadní změna ve filozofii vozu. Asi nejdůležitější změna se týká předního zavěšení.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 09.01. 16:59) Napište svůj názor
Massa, Felipe

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Tým z Maranella před dvěma lety překvapil odborníky, když na monopost F2012 nasadil na přední nápravě zavěšení typu pull-rod. Posledním týmem, který tuto variantu předního zavěšení před Ferrari použil, bylo Minardi v roce 2001. Sázka na staronové řešení fungovala a Alonsovi na konci sezony 2012 chyběly k titulu jen 3 body. 

Není tedy divu, že se inženýři rozhodli i v sezoně 2013 pokračovat s tímto řešením. Také konkurence se začala touto verzí zavěšení zabývat. Někteří inženýři se dokonce nechali slyšet, že pull-rod poskytuje oproti konvenčnímu push-rod zavěšení výhody. Nicméně jeho vývoj je příliš nákladný, minimálně pro většinu týmů.

Nakonec se tedy pouze McLaren odhodlal jít do rizika a okopíroval řešení Ferrari. Ve Wolkingu však tohoto kroku už v průběhu sezony litovali. Právě aerodynamika přední části auta totiž motala inženýrům britské stáje hlavu. Jedním z hlavních důvodů ztracené sezony McLarenu totiž bylo vedení proudu vzduchu od předního křídla přes přední zavěšení k bočnicím.

Také u Ferrari si během roku 2013 stěžovali na problémy s aerodynamikou - i když spíše v zadní části auta. Podle všeho však při vývoji vozu pro sezonu 2014 došla řada i na přední zavěšení a dle Giorgioa Piola, technického odborníka serveru Auto Motor und Sport, budou mít Alonso s Räikkönenem k dispozici auta s běžným push-rod zavěšením na přední nápravě (Ital však o čtyři dny později tuto informací popírá s tím, že rudé vozy budou dle nejnovějších informací pokračovat s pull-rodem vpředu).


Ferrari jelo naposledy se zavěšením push-rod v sezoně 2011

To však nemusí znamenat, že bylo Ferrari se starým řešením nespokojené. Změna se také může týkat nových pravidel pro sezonu 2014. Špička nosu bude podle nich končit o 10 cm níže. V případě řešení push-rod zbývá v přední části pod šasi více místa spodní částí nosu. Vzduch tak může proudit klidněji ve velmi důležité spodní části auta.

Tip: O zavěšení pull-rod týmu Ferrari se více dočtete v tomto článku.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari se v roce 2014 podle Pioly možná vrátí vpředu k push-rod zavěšení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 09.01.2014 16:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Vyšetřovatelé Schumacherovy nehody: "Rychlost nebyla hlavním aspektem"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud