DISKUZE K ČLÁNKU Vyšetřovatelé Schumacherovy nehody: "Rychlost nebyla hlavním aspektem"

Státní zastupitelství v Albertvillu na tiskové konferenci přiblížilo své poznatky z vyšetřování lyžařské nehody Michaela Schumachera. Ten zatím stále leží v kómatu v nemocnici v Grenoblu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vyšetřovatelé Schumacherovy nehody: "Rychlost nebyla hlavním aspektem"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 81, poslední 14.01.2014 12:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 10 lidí) 08.01.2014 13:09
Především splaskla bublina z výmyslů a lží,… »
» Zip (Hlasovalo 9 lidí) 08.01.2014 14:35
Risk Tak risk je risk. Jak se říká i mistr tesař… »
» odin (Hlasovalo 6 lidí) 08.01.2014 16:12
Mě nejvíc namíchla účelovost vyjádření Sabine a… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Uplynulo půl měsíce od Schummacherovy nehody a v tisku se neobjevuje nic nového. Zřejmě je pořád v umělém spánku a to nevěstí nic dobrého.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Rýchlosť sa dá presne určiť,... ...veď na zázname je presne vidieť, kedy prerušil hranicu zjazdovky a moment, kedy spadol, a zastaviť to v tom momente myšou na zázname behu času a odčítať čas a dráhu oni zmerali, čo ako uvádzajú je zhruba 8m, tak potom jeho rýchlosť bola v = s/t (m/s). 11 Inak to bola nešťastná náhoda, lebo bol zahľadený na obe zjazdovky a hľadal spadnuté dievča. Možno ani nezbadal, že je mimo vyznačenej zóny, lebo volil trasu tak, aby dobre videl na obe zjazdovky a v tom úseku jazdili aj iný a preto to ani nepostrehol, že je v zakázanom pásme a už mal hlavu na kameni. 14 Bola to jednoducho smola. 08

    + 5 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Rýchlosť Michaela bola,... ...zhruba 0,8 m/s, t.j. 13,33 km/hod. a ak praskla po náraze helma v tak malej rýchlosti a nevypli pri páde lyže, tak tá výstroj nebola in. Viazanie nebolo správne nastavené na jeho parametre a prilba bola kvalitou pod psa ! 02

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.23.219.XXX
        Asi jsi na lyžích nikdy nestál. Při lyže dost často nevypne i při rychlostech daleko vyšších, vždy to záleží na konkrétní situaci...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Práve že ja som stál,.. ...hlavne v rade pri vleku, lebohlavne na nich lyžujem a v Novom čase bol jasne zverejnený popis s nákresom, ako Michael Schumacher spadol, pričom po zaseknutí na skale, prepadol cez ne dopredu. Viazanie na lyžiach má byť nastavené na parametre každého lyžiara tak, aby po prepadnutí dopredu, obe lyže vypli a nedošlo k poškodeniu dolných končatín. Iné stanoviská sú úplne mylné. 01

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • sony

    188.120.209.XXX
    osud osud se naplnil05

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Značení Značení je prý velmi výrazné. Já jsem z fotek žádné neobjevil a podle stop ve sněhu nebyl jediným, který tudy jezdil. Nemluvě o tom, že na krajích "oficiální" sjezdovky koukají nijak označené balvany.

    [odkaz na stránku]

    [odkaz na stránku]

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Máš pravdu ! Bola porušená norma NF 52-102 z r. 2001, ktorá stanovuje ako majú byť označené lyžiarske trate a stredisko Meribel to nedodržalo. Už to má v rukách právnik René-Pierre Drai a bude to pre nich mastné. 01

      + 3 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.23.219.XXX
        Tak to je porušená ta norma asi úplně všude. Skoro nikde není nic označeno, kde nejsou stromy je občas tyčka aby v mlze člověk našel cestu. Někde jsou na tyškách koule. občas páska. Jinak PRD

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • TomTom

      94.224.237.XXX
      Já tam teda značení vidím - jsou tam na sjezdovce zapíchaný poměrně hustě nějaký tyče. Minimálně na tý druhý fotce to vidět je.

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Minimálně u těch krajních trčících balvanů, žádné tyče nevidím a přitom stačí, aby je někdo přehlédnul a neštěstí je na světě.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          188.120.195.XXX
          Z toho, co je na těch obrázcích vidět, je nejbližší trčící kus skály vzdálený od vyznačeného okraje sjezdovky odhadem aspoň 5 m. Tam už nemá lyžař podle standardních klauzulí provozních řádů co dělat, tak tam nemusí být žádné dodatečné značení. Zrovna tak nemá lyžař co dělat na sjezdovce za špatné viditelnosti, takže nemůže značení přehlédnout. Pokud lyžař nedbá provozního řádu, činí tak na vlastní odpovědnost. Tady prostě není o čem diskutovat.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • kronos

    93.185.2.XXX
    Kecy v kleci ... Nějak nerozumím proč se pořád řeší jestli jel rychle nebo pomalu ??? Stala se nehoda jaké se stávají dnes a denně nejen na sjezdovkách . Chvilka nepozornosti , nebo risku a je vymalováno . Neštěstí se nevyhýbá nikomu Majkl není vyjímkou , konečně sám jsem měl docela vážný úraz na lyžích , takže dobře vím jak málo někdy stačí. Nezbývá než doufat že se z toho Michael dostane , držím palce.

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Zip

    Zip

    194.228.13.XXX
    Risk Tak risk je risk. Jak se říká i mistr tesař se někdy utne. Troufám si říci,že to známe všichni. Myslíme si že danou věc či situaci máme pevně pod kontrolou a ono ejhle. Pokud jsme soubní,tak musíme uznat,že každý z nás občas rád zariskuje,protože ten pocit občas potřebujeme. V případě Michaela,platí tvrdě za svůj risk,ale jsou i tací kteří zaplatili mnohem víc. Přeci uznejte sami kdo z vás nikdy neriskoval,přestože to mnohdy mohlo dopadnout zle?Nechci Michaela omlouvat,ale zdá se že to bylo jeho rozhodnutí jet onou cestou a riziko asi znal ale je to jen člověk jako každý z nás a taky určitě nemyslel hned na to nejhorší i s ohledem na to že si věří. Až se Michael probere,tak mě nic vysvětlovat nemusí i když připouštím že by mě to zajímalo. Musíme uznat:je to jeho život a má právo s ním nakládat jako my s tím naším. Tak zdar lidi a hodně zdraví v novém roce.

    + 9 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Konspirační teorie o neůměrném hazardu splaskla. Teď jsem zvědavý, s čím budou bulváři spekulovat teď.

    + 3 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Především splaskla bublina z výmyslů a lží, kterou vytvořila dlouholetá Schumacherova osobní manažerka a mluvčí Sabine Kehmová. Myslícím lidem muselo být jasné, že pomalu jet nemohl. To jen tupci věří na PR kecy mluvčích a bulváru.
      Ale ať se to stalo jakkoliv, důležité je, aby se z toho Schumi vylízal. Na mé gusto už je v umělém spánku docela dlouho a začínám být mírně nervózní.

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        193.165.74.XXX
        Já nevím, četl jsem to z více zdrojů a překlady se výrazně liší.

        Co je na lyžích pomalu,to by mě fakt zajímalo jak to vydíš??

        To že v umělém spánku je docela normální, otok nesplakne jak na kotníku.
        Otázka je co bude potom až ho probudí, může být v pohodě nebo taky nemusí vůbec vnímat. Snad to dopadne dobře.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Mě nejvíc namíchla účelovost vyjádření Sabine a spekulativní pokus podsunout čtenářům desetikilometrovou rychlost. I když přímo nenapsala, že jel jen 10km/h, tak s touto rychlostí operovala a odkazovala se na ni v návaznosti na vážná zranění.
          Pro mne informace o Schumiho velmi vážném zranění před vánoci byl šok. A tak jsem také hltal informace z různých zdrojů. A byly hodně rozporuplné, tak že nebylo možné vytvořit si obrázek, jak asi k nehodě došlo. A když se v oficiálním info jeho mluvčí a manažerky objeví takové nelogické nesmysly, naštvalo mne to ještě více.
          Jistě, pro někoho může být velká rychlost 50Km/h, pro jiného třeba teprve až 120km/h. Záleží na kvalitě lyžaře. Ale oněch 10km/h je pomalu pro všechny. To samé platí pro jízdu v extrémních podmínkách, což nejspíše úmyslná jízda mimo sjezdovku mezi balvany, byla. A svým způsobem i toto se dá považovat za "zkoušení limitů". Ono totiž jízda pro dobrého lyžaře řekněme v rychlosti 50-60km/h po upravené sjezdovce může být naprosto bezpečná (pomalá), ale ta samá rychlost pro stejného lyžaře mezi kameny v hlubokém sněhu, už musí představovat poměrně vysoké riziko, více adrenalinu a jistou zkoušku, co ještě zvládnu.
          Nejsem lékař a nedovedu posoudit optimální délku umělého spánku. Jen se domnívám, že čím kratší dobu je v kómatu, tím pro něho lépe. Nejspíše to tak není, ale mně se uleví až ho probudí. Současný stav vnímám jako že je "polomrtvý".

          + 6 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Jo a ty rychlosti jsem uvedl jako obecný příklad. Předem upozorňuji některé mé příznivce, že se Schumacherovou nehodou nemají nic společného.03 18

            + 4 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.23.219.XXX
              Jsem o 10km/h nikde nečet, myslím,že psali 20, ale to je jedno.
              Dobrej lyžař se pohybuje běžně přes 80km/h. Na to stačí jet na červenej kus rovně ve stoje.
              Trochu jsme to kdysi testovali na měřeném úseku o délce cca 150m. max tam bylo 99.99 asi to víc neumělo zobrazit. Ve stoje 80km/h.

              Jak píšeš každý si musí zhodnotit jak může jet rychle-umění,stav sjezdovky,počet lidí. A na co má chuť, někdy je nejlepší odpočinek na terase
              03

              Také nejsem lékař , ale koma a umělý spánek se liší v tom, že koma je navozeno nějakou událostí samovolně(úraz) a umělý spánek je vyvolán záměrně a je udržován anestetiky(po úrazu ,operaci).Z komatu tě doktoři vzbudit neumí.
              Každopádně po probuzení ,když předtím pacient utrpěl úraz hlavy můžou být následky naprosto stejné,jako když se člověk probere z komatu.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama