DISKUZE K ČLÁNKU Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem

Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se opřel do závislosti Formule 1 na simulátorech a nazval je špatným vtipem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 30.12.2013 16:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 19 lidí) 27.12.2013 10:46
přirovnání Když to trošku přeženu, tak mi to… »
» Skull55 (Hlasovalo 16 lidí) 27.12.2013 01:54
Alternativa Mohla by být alespoň zavedena… »
» Pepan (Hlasovalo 15 lidí) 27.12.2013 07:41
Plně s Montym souhlasím. Současná F1 je vlastně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Plně s Montym souhlasím. Současná F1 je vlastně naprosto nesmyslná. Vývoj vozu probíhá na simulátorech,, jejichž vývoj a provoz je dneska možná dražší než testování na okruhu, závodní piloti mají minimální možnosti trénování ve skutečném voze, auta musí, díky nařízením úředníků z FIA, vozit spoustu nesmyslných technologií, které se v praxi určitě nedají použít. A to nemluvím o tom, že provoz na simulátorech bude omezen jak kapacitně, tak časově. Jinými slovy, týmy nainvestují spoustu peněz do zařízení, které nebudou moci používat podle libosti, ale pouze tak, jak jim to úředníci dovolí. A ještě jedna perlička na závěr. Trénink na simulátoru sebou nese jeden negativní průvodní jev. Díky absenci odstředivých sil při používání tohoto zařízení celá řada pilotů po tréninku trpí nevolnostmi. Známý tím byl třeba Michael Schummacher. Když to tak shrnu, nechápu, jak se F1 může nazývat královskou disciplinou motorsportu. Chce se mi z toho blejt, velebnosti.02

    + 15 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      193.179.208.XXX
      delas jako by dnes v pripade povoleneho testovani vyvoj vozu probihal pouze na rysovacim prkne a na draze. Jsem presvedcen o tom, ze nektere testy v tunelu a ruzne pocitacove simulace CFD apod. maji vetsi vypovidajici hodnotu, nez kdybys to testoval na draze. Letos jsou povoleny po zavodech 4 testy behem sezony, to vubec neni malo. Takze nad cim Monty, ty a dalsi vlastne porad brecite?

      + 4 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        193.179.208.XXX
        letos mam na mysli samozrejme sezonu 2014, to jen tak pro upresneni, aby se nenasel nejaky hloupy hnidopich. 13

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        S ohledem na to, že může být v sezóně až dvacet závodů a týmy vozí vylepšení na většinu z nich, jsou čtyři testy v průběhu sezóny směšně málo. A jak k tomu přijdou testovací jezdci, kteří se mohou svézt kromě těch čtyř testů ještě v prvním testu před závodem a větší praxe jim chybí. Názorně to bylo vidět na Kovalainenovi.v posledních dvou závodech sezóny. Měl možnost jet v Lotusu, což bylo hodně dobré auto, ale v obou případech mu chyběla rychlost a skončil mimo bodované pozice. Přitom na simulátoru byl rychlý.A navíc, každý závodní pilot potvrdí, že brzdit se na žádném simulátoru člověk nenaučí, protože brzdné body si člověk musí najít na skutečné trati, Tohle sebelepší počítačový program prostě neumí.

        + 8 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          193.179.208.XXX
          jak nakladaji tymy se svymi testovacimi jezdci je ciste jejich vec. Ospravedlnovat desitky testu rocne spatnou formou testovacich pilotu je docela usmevne. Je na kazdem tymu, aby si to vyresil po svem.

          Takze 4 nekolika denni testy jsou pro tebe zalostne malo, ale pritom si tymy musely posledni sezony vystacit se 3-4 hodinami treninku, nekdy kvuli desti treba nenatestovali ani minutu, ale snad jediny skutecny kritik je Ferrarri. V neposledni rade bys mi mohl prozradit, jak by piloti hledali svoje brzdne body pro vsechny okruhy sezony, kdyz by napr. Ferrarri chtelo testovat v Mugellu a Fioranu, kde se zadny podnik F1 nejede. 13

          + 2 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Pepan

            Pepan

            89.24.157.XXX
            Kdybys někdy seděl v závoďáku, tak bys věděl, že závodění je v prvé řadě o citu. Pilot, který se naučí jezdit na některých okruzích, pak nemá na dalších tak velké problémy jako pilot, který závodění zná jenom ze simulátoru. Chybí mu vnímání odstředivých sil. A to, že FIA povolila pár testů, ještě neznamená, že je to v pořádku. Když to porovnám třeba s fotbalem, kdejaký druholigový fotbalista absolvuje za sezónu více tréninků než pilot F1. Přitom závodění v F1 je určitě mnohem nebezpečnější než pobíhání po hřišti. Ale to se některým lidem vysvětluje těžko, případně jim to vysvětlit nejde vůbec.

            + 7 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              193.179.208.XXX
              ehm, muzes tady prosim vypsat, kolik pilotu F1 muselo za posledni roky ukoncit zavodni karieru ze zdravotnich duvodu zpusobene na zavodni draze? Kolik pilotu muselo za posledni roky prerusit zavodeni na delsi dobu, jak je to ve fotbale bohuzel docela zvykem, viz. letos Messi apod.???

              jinak v zavodaku jsem nejen sedel, ale i v nem jezdil a ridil. ale to co pises ted je uplne neco jineho, nez predtim. Ikdyby najezdil Alonso v Mugellu 10000000km, tak bude hledat na kazdem okruhu brzdne body znovu a znovu. Mozna by mu to slo rychleji, kdyz by znal sve auto jako stare boty, ale podminky jsou pro vsechny stejne a kdyz maji podminky vsichni tezsi, aspon se ukaze pravdepodobneji rozdilv kvalite pilotu. Protoze, kdyby kazdy pilot F1 mohl rocne testovat milion kilometru, tak se rozdily mezi nimi budou mazat, protoze ti lepsi uz by se jednoduseji nemeli kam posunovat. Takze tak asi. Ale tobe jako fandovi Ferrarri jde pravdepodobne o to, aby mohli rudi vyzuit svou financni nadvladu a tim se dostat na vrchol. A jelikoz toho evidentne neumi vyuzit pres tunel, simulator apod. tak si prejes navrat testovani, protoze se ti urcite vybavuje dominance za doby Schumiho, ktery najedil za sezonu vice kilometru, nez letos vsichni piloti startovniho pole dohromady. 20

              + 2 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Ferrari nemá finanční nadvládu. Pokud vím, tak minimálně Red Bull a Mercedes za poslední sezónu utratily více peněz než Ferrari. A co se týče toho srovnání s fotbalisty - fotbal je masový sport a počet sportovců v tomhle odvětví je mnohonásobně větší než v F1. Tak to trochu srovnáme a vezmeme v úvahu všechna odvětví motoristického sportu a nejenom F1. Fakt se Ti při fotbale může stát jako při závodě F3, že se urve kolo z auta a zlomí závodníkovi vaz. Nebo vůz zasáhne diváky a několik jich zabije. Už víš o čem hovořím? Závody by měly být pokud možno co nejbezpečnější a pokud nebudou mít piloti možnost pravidelných tréninků, při závodech se budou více prát s vozem a na sledování provozu na trati nebudou mít dost času, čímž mohou způsobit havárii a poranění či úmrtí nejenom sebe, ale i jiných závodníků nebo diváků. A to že se pár let při závodech F1 nic nestalo, ještě nic neznamená. Stačí trochu méně štěstí, jako loni u nás v automobilových soutěžích, a na tratích budou vyhasínat životy. A to asi nechce nikdo.

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Duncan66

                  193.179.208.XXX
                  tak si vem jeden fotbalovy klub, ktery ma cca stejny pocet aktivnich hracu jako startovni pole F1 a garantuju ti, ze pocet vaznejsich zraneni, ktere hrace vyradi na rok, nebo dokonce ukonci jeho karieru je radove vyssi, nez v soucasne F1.

                  Jak souvisi situace v F1 s problemy pri zavode F3? A muzes vubec dokazat, ze ty nehody a nestesti jsou zpusobene malou praxi pilotu?

                  Nebezpeci a adrenalin hrali a i dnes porad hraji v motoristickem sportu nemalou roli. Spousta pilotu F1 by ten sport neprovozovala, pokud by vedeli, ze se jim nemuze stat vubec nic, nebo budou mit maximalne par modrin a stejne tak to pritahuje miliony a miliony divaku kteri prave obdivuji jizdu pri vysokych rychlostech, takze ty tvoje argumenty o bezpecnosti apod. jsou dost pokrytecke a liche.

                  + 0 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    193.179.208.XXX
                    naopak si myslim, ze na simulatoru se daji namodelovat a vyzkouset ruzne situace na trati, ktere si v praxi nemas jak vyzkouset, protoze nikdo nebude blaznit v 300 kilometrove rychlosti, ale na simulatoru muzes natrenovat jak se v ruznych situacich zachovat a ziskat potrebne reflexy. Podobne se tak deje napr. u armadnich pilotu, kteri na simulatorech driluji v jednom kuse a v realnem letadle stravi v porovnani s treninkem "zanedbatelne" mnozstvi casu. 03

                    + 1 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
            • McMatej

              McMatej

              81.201.60.XXX
              Ty píšeš jako bys někdy seděl v simulátoru závodního týmu F1. 12

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Pepan

                Pepan

                89.24.157.XXX
                Stačí si občas přečíst rozhovory s jezdci. Konkrétně Schummacher se o tom jednou rozvykládal dost podrobně.

                + 2 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Skull55

            Skull55

            213.226.228.XXX
            Pepan to myslel dobře, ale uvedl nešťastný příklad. Jde o to, ze jízda ve voze není pro piloty stejná jako jízda na simulátor. Přece jen ve voze cítíš jak se chová a dle toho poznas co od něj očekával. Na simulátoru poznas co se děje podle obrazu a to už bývá pozdě. (Samozrejme, ze týmy maji špičkové simulátory, ovšem vseno napodobit nedokážou.) Konec konců i Button prohlásil, ze je jízda ve voze lehci než na simulátoru, jelikož poznas co se děje dle chování vozu.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              193.179.208.XXX
              ale v tom ja prece nemam zadne rozpory. Na druhou stranu simulatory budou mit docela velkou vypovidajici hodnotu, kdyz sam Alonso v nejakem rozhovoru rikal, ze simulator je tak 9/10 jako realna jizda, jen je to nuda.

              Mi osobne se pomerne hodne libi letosni model, kdy se behem sezony po nekterych zavodech bude testovat. Pokud toho tymy vyuziji naplno, tak behem tech mezisezonnich testu muzou najezdit vice kilometru, nez behem vsech zavodnich vikendu dohromady. Takze ta porce navic tam je.

              Ono testovat nejak vice behem sezony musi byt opravdu nakladne, kdyz si uvedomis, ze je potreba najmout lidi pro testovaci tym, musis mit vice vozu a celkove by se zmenila i vyroba novych dilu, protoze by se mohlo vyzkouset mnohem vice variant, coz znamena, ze by to bylo zase o to nakladnejsi a z toho plyne jedine. Bohatsi tymy by se utrhly daleko vice nez dnes. A je to prave to, co si prejeme?

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                193.179.208.XXX
                mezisezonni = testy behem sezony, pardon 13

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  Ta jedna desetina, kterou zmiňuješ, může znamenat rozdíl mezi prvním a dvacátým místem v cíli a nebo rozdíl mezi žijícím a mrtvým závodníkem. Jo a ta data do simulátoru se dostanou jedině díky jízdě na trati a pokud bude málo kilometrů na trati, bude i málo dat pro simulátor, což může být časem velký problém.

                  + 1 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Duncan66

                    193.179.208.XXX
                    kterou desetinu mas na mysli? nejsem si vedom, ze jsem se o nejake konkretne zminoval. 17

                    Vsak nas v roce 2014 cekaji testy navic, takze tech kilometru bude signifikantne vice, nez v minulych sezonach, takze se ten stav zlepsi a nemusis se bat, ze bude problem pro simulatory. Proto se porad ptam, proc Monty, ty a dalsi porad brecite? Reknete na ferovku, ze si prejete navrat dob, kdy Schumi najezdil statisice kilometru rocne a mame jasno. 03

                    + 0 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Pepan

                      Pepan

                      89.24.157.XXX
                      Tuhle desetinu: "..ale v tom ja prece nemam zadne rozpory. Na druhou stranu simulatory budou mit docela velkou vypovidajici hodnotu, kdyz sam Alonso v nejakem rozhovoru rikal, ze simulator je tak 9/10 jako realna jizda, jen je to nuda."

                      + 2 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Duncan66

                        193.179.208.XXX
                        a z toho sis vyvodil tu desetinu? ehm, tak to potom jo. Alonso stejne jako ja mel na mysli ale neco jineho. 20

                        + 0 / − 4

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
  • Skull55

    Skull55

    213.226.236.XXX
    Alternativa Mohla by být alespoň zavedena možnost vyměnit dobu v Tunelu za dobu na dráze. Pak už by bylo na týmech jakou možnost upřednostní.

    + 16 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama