DISKUZE K ČLÁNKU Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem
Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se opřel do závislosti Formule 1 na simulátorech a nazval je špatným vtipem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
anonym
08:01 29.12.2013 188.120.195.XXX
Přečti si ještě jednou, co rock napsal, a zamysli se nad tím. Tým utratí všechno, co může. Žádné "navíc" není. Když má finance, které nemůže utratit za testování, utratí je v aerotunelu, když je nemůže utratit v aerotunelu, utratí je v simulacích, atd. Testy nejsou povinné - tým, který na ně nemá, zkrátka netestuje.
Efekt ušetření se může při dostatečných restrikcích projevit u nejbohatších týmů, ale ty menší tak jako tak utratí všechno. Ergo nejde o náklady navíc, ale jenom o správné stanovení priorit.
Efekt ušetření se může při dostatečných restrikcích projevit u nejbohatších týmů, ale ty menší tak jako tak utratí všechno. Ergo nejde o náklady navíc, ale jenom o správné stanovení priorit.
Mike17
23:17 28.12.2013 93.99.87.XXX
Nejsem marketingový odborník a nebudu tu tvrdit, že vím co se vyplatí. Jen si všimni, z kterých zemí ti osobní sponzoři jsou. Nejsou z tradičních zemí, ale z oblastí, kde pilotů F1 zase moc není (Mexiko, Rusko, Venezuela). Dokážu si představit, že v Mexiku je v každé reklamní přestávce Perez (jako u nás T-mobile Kotek s ...) v kombinéze s logem společnosti a Mclarenem za zády. A určitě to obchodní efekt mít bude.
Prostě pochybuju, že ty stovky firem na sponzoringu prodělaly a nějak se to utajilo, že do toho jdou další. A i kdyby, nikdo to nedělá z charity a ty peníze by nedal na opuštěné sirotky. Dal by to asi do jiného sportu. Takže je to jedno.
Prostě pochybuju, že ty stovky firem na sponzoringu prodělaly a nějak se to utajilo, že do toho jdou další. A i kdyby, nikdo to nedělá z charity a ty peníze by nedal na opuštěné sirotky. Dal by to asi do jiného sportu. Takže je to jedno.
Mike17
22:28 28.12.2013 93.99.87.XXX
Celkem souhlasím, že by měli dělat oboje a oni to teď i dělají. Jenže jestli simulátory budeš využívat i jen trochu, stejně musíš investovat do jejich stavby a vylepšování. Takže tě stojí při malém využití skoro stejně jako při nepřetžitém. Pak je jejich malé využití v podstatě zbytečné vyhození peněz.
Tím ale neříkám, že by nějaké testy navíc nebyly užitečné.
Tím ale neříkám, že by nějaké testy navíc nebyly užitečné.
Pepan
22:09 28.12.2013 89.24.157.XXX
Nesmysly meleš Ty. Spousta slov v průběhu historie změnila svůj význam. Dříve bylo slovo sponzor identické se slovem mecenáš. Ty firmy, které dneska investují ve formuli jedna, nejsou žádní mecenáši, ale jsou to tvrdí obchodníci, kteří očekávají ze své investice zisk. Možná jediný mecenáš v F1 je sponzor Maldonada, protože jej sponzoruje státní firma komunistického státu a té se jedná hlavně o propagaci ideologie, takže ani to jako ryzí mecenášství nevypadá.
Duncan66
22:00 28.12.2013 193.179.208.XXX
nez zacnes filozofovat a vykladat mi tu nejaka moudra, mozna by sis mohl pro zacatek zjistit, co slovo "sponzor" vlastne znamena, kde jsou jeho koreny a historie. Mozna te potom prekvapi, ze puvodni vyznam sponzorovani neni spojen s ocekavanim budouciho zisku a prestanes s temi svymi nesmysly
Pepan
21:47 28.12.2013 89.24.157.XXX
Pozoruji že mícháš jablka s hruškami. Sesypeš na jednu hromadu Abramoviče s koncerny jako je Vodafone nebo Allianz. A zkusil ses někdy zamyslet nad tím, jak dlouho existuje něco jako sponzorování? Ve formuli jedna to funguje minimálně 50 let. Fakt si myslíš, že kdyby se to firmám nevyplatilo, že by do toho šli znova a znova? Těch velkých firem, které mohou být generálními sponzory v F1 zase tak moc není, za těch padesát let by už dávno všechny odešly a formule jedna by už delší dobu skomírala na ubytě. Nebo si myslíš že v těch firmách jsou trotli, kterým nic nedojde a vyhazují peníze naprosto nesmyslně. Vždyť by při nehospodárném způsobu vedení akcionáři vedení firem už dávno odvolali..
Duncan66
21:21 28.12.2013 193.179.208.XXX
jelikoz urcite ostatni firmy nesdeluji konkurenci, jak se jim investice do F1 vyplaci, je klidne mozne, ze je to pro mnohe velka bublina, ktera splaskne pri prvnim vyhodnoceni, ale oni holt uzavreli kontrakt na 5 let a tak nezbyva, nez platit dal a holt se investice nepovedla.
Myslis, ze se vrati penize firmam, ktere sponzoruji tzv. "platici jezdce"?
Cilena reklamni kampan je daleko ucinnejsi a levnejsi, nez sponzoring sportu apod. To ti potvrdi minimalne 9 z 10 marketingovych odborniku.
Ale nemam zadna konkretni data firem co sponzoruji F1, takze ok, balim to.
Myslis, ze se vrati penize firmam, ktere sponzoruji tzv. "platici jezdce"?
Cilena reklamni kampan je daleko ucinnejsi a levnejsi, nez sponzoring sportu apod. To ti potvrdi minimalne 9 z 10 marketingovych odborniku.
Ale nemam zadna konkretni data firem co sponzoruji F1, takze ok, balim to.
uzivatel001413
18:55 28.12.2013 94.113.22.XXX
Spíše by se simulátory využívaly méně. Nejlepší by bylo možnost využívat variabilně obě varianty dle potřeba rozhodnutí týmu.
Mike17
18:24 28.12.2013 93.99.87.XXX
-většinu sponzorů netvoří jeden člověk, který by si honil ego, ale velké firmy, kde o této investici rozhodují správní rady a akcionáři. A ti si hodně hlídají, aby se jim utracené peníze vrátily. Jsou to totiž jejich peníze, které se do toho vrazí a které chtějí zpátky. A těm akcionářům logo společnosti ego zas tak nezvedne.
-to, že mají malé logo neznamená, že nejsou vidět. Kromě občasných záběrů v TV se samy ty firmy se postarají o to, aby se jejich zákazníci dověděli, že sponzorují F1. Používají to v jejich vlastních reklamách a přináší jim to zisk. Ano, nemusí všem, ale většině ano.
-i sponzor, který to dělá aby "si prodloužil klacek", je zákazník. Je to pro něj obchod z kterého něco má (ono "prodloužení"). Někdo to dělá tímto způsobem, jiný si koupí nabušené auto. I prodej nabušených aut je obchod a živí se tím spousta lidí, i obyčejných dělníků. A nežijí z dotací, ale z obchodu.
-to, že mají malé logo neznamená, že nejsou vidět. Kromě občasných záběrů v TV se samy ty firmy se postarají o to, aby se jejich zákazníci dověděli, že sponzorují F1. Používají to v jejich vlastních reklamách a přináší jim to zisk. Ano, nemusí všem, ale většině ano.
-i sponzor, který to dělá aby "si prodloužil klacek", je zákazník. Je to pro něj obchod z kterého něco má (ono "prodloužení"). Někdo to dělá tímto způsobem, jiný si koupí nabušené auto. I prodej nabušených aut je obchod a živí se tím spousta lidí, i obyčejných dělníků. A nežijí z dotací, ale z obchodu.
Duncan66
18:03 28.12.2013 193.179.208.XXX
kdyz uz s tim zacal Pepan, tak sam dam priklad napr. z fotbalu. Co takovy Abramovic, Arabsti sejkove a dalsi majitele ruznych spickovych klubu. Vis, ze tusim v sezone 2011-2012 skoncila Chcelsea v minusu 180 milionu liber? Proste je to hobby a nemusi to generovat zisk. Stejne tak spousta sponzoru v F1 se nachazi z duvodu nejake osobni pychy a prestize bohatych milionaru a miliardaru, obchodem se to okeca, ale jednoduse vynalozene naklady se ani nevrati, natoz aby generovaly zisk. Holt i v "byznusu" to casto chodi jako v politice, kdy se utrati z "firemniho" fondu milion, aby ses mohl vypravit na prestizni podivanou a koukat na zavod z mist, o kterych si normalni smrtelnik muze leda nechat zdat.
O nekolika desitkach % sponzoru se sledovanim zavodu nedozvis ani za celou sezonu, jak jsou ty jejich loga prtava apod., tak jak muzou asi fungovat, kdyz ani nejdou videt?
O nekolika desitkach % sponzoru se sledovanim zavodu nedozvis ani za celou sezonu, jak jsou ty jejich loga prtava apod., tak jak muzou asi fungovat, kdyz ani nejdou videt?
uzivatel001250
17:50 28.12.2013 94.112.224.XXX
No teda, já zase v drtivé většině případů nesouhlasím s Tebou, a v tomhle vlákně zrovna vyjímečně ano (dokonce možná vůbec poprvé ). 100% souhlas a ode mě máš kladný bod.
Mike17
17:36 28.12.2013 93.99.87.XXX
Většinou s tebou souhlasím, ale v tomto vlákně určitě ne.
Sponzoři jednají ekonomicky (až na nějaké chyby). Peníze do F1 dávají JEN proto, aby z toho měli ekonomický zisk. Když se to přestane vyplácet (třeba se po letech okoukají a zvolí jinou reklamu), tak odejdou. Nemám pocit, že i přes opravdu velká omezení (tabák, alkohol...) by sponzorů či peněz ubývalo. Takže se jim to asi vyplácí. Takže žádné dotace, ale obchod!
A co se týká okruhů, je to podobné. I když je okruh samotný ve ztrátě, tak to ještě neznamená, že se to regionu nevyplácí a tudíž není výhodné to nějak zadotovat. Když se to přestane vyplácet celému regionu, pak ty tratě končí také (Indie, Francie...) a nahradí je nové. Ty to taky nedělají z lásky k Berniemu. Opět je to obchod.
Sponzoři jednají ekonomicky (až na nějaké chyby). Peníze do F1 dávají JEN proto, aby z toho měli ekonomický zisk. Když se to přestane vyplácet (třeba se po letech okoukají a zvolí jinou reklamu), tak odejdou. Nemám pocit, že i přes opravdu velká omezení (tabák, alkohol...) by sponzorů či peněz ubývalo. Takže se jim to asi vyplácí. Takže žádné dotace, ale obchod!
A co se týká okruhů, je to podobné. I když je okruh samotný ve ztrátě, tak to ještě neznamená, že se to regionu nevyplácí a tudíž není výhodné to nějak zadotovat. Když se to přestane vyplácet celému regionu, pak ty tratě končí také (Indie, Francie...) a nahradí je nové. Ty to taky nedělají z lásky k Berniemu. Opět je to obchod.
Mike17
17:27 28.12.2013 93.99.87.XXX
zrušily by se sumlátory? Nejsem si jistý, že i kdyby se povolilo více testování, tak by týmy neutrácely za simulátory. Přece jen mají jisté výhody s testováním na trati. Takže nevím, jestli by to neznamenalo jen navýšení nákladů o další testy a žádnou úsporu.
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek