DISKUZE K ČLÁNKU Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem

Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se opřel do závislosti Formule 1 na simulátorech a nazval je špatným vtipem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 30.12.2013 16:38 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 19 lidí) 27.12.2013 10:46
přirovnání Když to trošku přeženu, tak mi to… »
» Skull55 (Hlasovalo 16 lidí) 27.12.2013 01:54
Alternativa Mohla by být alespoň zavedena… »
» Pepan (Hlasovalo 15 lidí) 27.12.2013 07:41
Plně s Montym souhlasím. Současná F1 je vlastně… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Kapor

194.160.178.XXX
Nie ! Mýliš sa chlapče. Ako hovorí Václav Klaus:"Je to z tvojej strany, hlboké nedorozumenie, alebo choroba mysle!" 18 11

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
To si piš ! Ten pseudoadiabatický motor Ferrari, ktorý by som im tam implementoval, pričom celý monopost by bol omnoho štíhlejší, by mal říz ! 01 ...
Příspěvek byl redakčně upraven.

+ 3 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

193.179.208.XXX
hehe, sponzor svuj puvodni vyznam ale nezmenil, spis se jeho vyznam rozsiril. I dnes je drtiva vetsina sponzoru v podstate to same co "mecenas". Holt Pepane, cely svet se netoci kolem F1. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

188.120.195.XXX
Přečti si ještě jednou, co rock napsal, a zamysli se nad tím. Tým utratí všechno, co může. Žádné "navíc" není. Když má finance, které nemůže utratit za testování, utratí je v aerotunelu, když je nemůže utratit v aerotunelu, utratí je v simulacích, atd. Testy nejsou povinné - tým, který na ně nemá, zkrátka netestuje.

Efekt ušetření se může při dostatečných restrikcích projevit u nejbohatších týmů, ale ty menší tak jako tak utratí všechno. Ergo nejde o náklady navíc, ale jenom o správné stanovení priorit.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mike17

93.99.87.XXX
Nejsem marketingový odborník a nebudu tu tvrdit, že vím co se vyplatí. Jen si všimni, z kterých zemí ti osobní sponzoři jsou. Nejsou z tradičních zemí, ale z oblastí, kde pilotů F1 zase moc není (Mexiko, Rusko, Venezuela). Dokážu si představit, že v Mexiku je v každé reklamní přestávce Perez (jako u nás T-mobile Kotek s ...) v kombinéze s logem společnosti a Mclarenem za zády. A určitě to obchodní efekt mít bude.
Prostě pochybuju, že ty stovky firem na sponzoringu prodělaly a nějak se to utajilo, že do toho jdou další. A i kdyby, nikdo to nedělá z charity a ty peníze by nedal na opuštěné sirotky. Dal by to asi do jiného sportu. Takže je to jedno. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Mike17

93.99.87.XXX
Celkem souhlasím, že by měli dělat oboje a oni to teď i dělají. Jenže jestli simulátory budeš využívat i jen trochu, stejně musíš investovat do jejich stavby a vylepšování. Takže tě stojí při malém využití skoro stejně jako při nepřetžitém. Pak je jejich malé využití v podstatě zbytečné vyhození peněz.
Tím ale neříkám, že by nějaké testy navíc nebyly užitečné.03

+ 3 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Nesmysly meleš Ty. Spousta slov v průběhu historie změnila svůj význam. Dříve bylo slovo sponzor identické se slovem mecenáš. Ty firmy, které dneska investují ve formuli jedna, nejsou žádní mecenáši, ale jsou to tvrdí obchodníci, kteří očekávají ze své investice zisk. Možná jediný mecenáš v F1 je sponzor Maldonada, protože jej sponzoruje státní firma komunistického státu a té se jedná hlavně o propagaci ideologie, takže ani to jako ryzí mecenášství nevypadá.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

193.179.208.XXX
nez zacnes filozofovat a vykladat mi tu nejaka moudra, mozna by sis mohl pro zacatek zjistit, co slovo "sponzor" vlastne znamena, kde jsou jeho koreny a historie. Mozna te potom prekvapi, ze puvodni vyznam sponzorovani neni spojen s ocekavanim budouciho zisku a prestanes s temi svymi nesmysly 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Pozoruji že mícháš jablka s hruškami. Sesypeš na jednu hromadu Abramoviče s koncerny jako je Vodafone nebo Allianz. A zkusil ses někdy zamyslet nad tím, jak dlouho existuje něco jako sponzorování? Ve formuli jedna to funguje minimálně 50 let. Fakt si myslíš, že kdyby se to firmám nevyplatilo, že by do toho šli znova a znova? Těch velkých firem, které mohou být generálními sponzory v F1 zase tak moc není, za těch padesát let by už dávno všechny odešly a formule jedna by už delší dobu skomírala na ubytě. Nebo si myslíš že v těch firmách jsou trotli, kterým nic nedojde a vyhazují peníze naprosto nesmyslně. Vždyť by při nehospodárném způsobu vedení akcionáři vedení firem už dávno odvolali..

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

193.179.208.XXX
jelikoz urcite ostatni firmy nesdeluji konkurenci, jak se jim investice do F1 vyplaci, je klidne mozne, ze je to pro mnohe velka bublina, ktera splaskne pri prvnim vyhodnoceni, ale oni holt uzavreli kontrakt na 5 let a tak nezbyva, nez platit dal a holt se investice nepovedla.
Myslis, ze se vrati penize firmam, ktere sponzoruji tzv. "platici jezdce"?
Cilena reklamni kampan je daleko ucinnejsi a levnejsi, nez sponzoring sportu apod. To ti potvrdi minimalne 9 z 10 marketingovych odborniku.
Ale nemam zadna konkretni data firem co sponzoruji F1, takze ok, balim to.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

88.100.206.XXX
A kde myslíš,že se berou peníze třeba v golfu?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

88.100.206.XXX
Kdyby pracoval u Ferrari Kapor,mají zajištěný titul na několik let.Takhle to mají blbý,protože oproti němu vědí o F1 prdl.

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001413

uzivatel001413

94.113.22.XXX
Spíše by se simulátory využívaly méně. Nejlepší by bylo možnost využívat variabilně obě varianty dle potřeba rozhodnutí týmu. 03

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
-většinu sponzorů netvoří jeden člověk, který by si honil ego, ale velké firmy, kde o této investici rozhodují správní rady a akcionáři. A ti si hodně hlídají, aby se jim utracené peníze vrátily. Jsou to totiž jejich peníze, které se do toho vrazí a které chtějí zpátky. A těm akcionářům logo společnosti ego zas tak nezvedne.
-to, že mají malé logo neznamená, že nejsou vidět. Kromě občasných záběrů v TV se samy ty firmy se postarají o to, aby se jejich zákazníci dověděli, že sponzorují F1. Používají to v jejich vlastních reklamách a přináší jim to zisk. Ano, nemusí všem, ale většině ano.
-i sponzor, který to dělá aby "si prodloužil klacek", je zákazník. Je to pro něj obchod z kterého něco má (ono "prodloužení"). Někdo to dělá tímto způsobem, jiný si koupí nabušené auto. I prodej nabušených aut je obchod a živí se tím spousta lidí, i obyčejných dělníků. A nežijí z dotací, ale z obchodu.
03

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

193.179.208.XXX
kdyz uz s tim zacal Pepan, tak sam dam priklad napr. z fotbalu. Co takovy Abramovic, Arabsti sejkove a dalsi majitele ruznych spickovych klubu. Vis, ze tusim v sezone 2011-2012 skoncila Chcelsea v minusu 180 milionu liber? Proste je to hobby a nemusi to generovat zisk. Stejne tak spousta sponzoru v F1 se nachazi z duvodu nejake osobni pychy a prestize bohatych milionaru a miliardaru, obchodem se to okeca, ale jednoduse vynalozene naklady se ani nevrati, natoz aby generovaly zisk. Holt i v "byznusu" to casto chodi jako v politice, kdy se utrati z "firemniho" fondu milion, aby ses mohl vypravit na prestizni podivanou a koukat na zavod z mist, o kterych si normalni smrtelnik muze leda nechat zdat.
O nekolika desitkach % sponzoru se sledovanim zavodu nedozvis ani za celou sezonu, jak jsou ty jejich loga prtava apod., tak jak muzou asi fungovat, kdyz ani nejdou videt? 13

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001250

uzivatel001250

94.112.224.XXX
No teda, já zase v drtivé většině případů nesouhlasím s Tebou, a v tomhle vlákně zrovna vyjímečně ano (dokonce možná vůbec poprvé 11). 100% souhlas a ode mě máš kladný bod.01

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

193.179.208.XXX
tomu verim, ale to by byly naklady navic.

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Většinou s tebou souhlasím, ale v tomto vlákně určitě ne.
Sponzoři jednají ekonomicky (až na nějaké chyby). Peníze do F1 dávají JEN proto, aby z toho měli ekonomický zisk. Když se to přestane vyplácet (třeba se po letech okoukají a zvolí jinou reklamu), tak odejdou. Nemám pocit, že i přes opravdu velká omezení (tabák, alkohol...) by sponzorů či peněz ubývalo. Takže se jim to asi vyplácí. Takže žádné dotace, ale obchod!
A co se týká okruhů, je to podobné. I když je okruh samotný ve ztrátě, tak to ještě neznamená, že se to regionu nevyplácí a tudíž není výhodné to nějak zadotovat. Když se to přestane vyplácet celému regionu, pak ty tratě končí také (Indie, Francie...) a nahradí je nové. Ty to taky nedělají z lásky k Berniemu. Opět je to obchod. 03

+ 4 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
zrušily by se sumlátory? Nejsem si jistý, že i kdyby se povolilo více testování, tak by týmy neutrácely za simulátory. Přece jen mají jisté výhody s testováním na trati. Takže nevím, jestli by to neznamenalo jen navýšení nákladů o další testy a žádnou úsporu.

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Celkem zajímavá myšlenka. Jenom by to znamenalo omezovat čas na simulátorech a zase hlídat, jestli někdo nepodvádí, což by také jistě nebylo zadarmo a byla by to další věc ke spekulacím.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama