DISKUZE K ČLÁNKU Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem
Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se opřel do závislosti Formule 1 na simulátorech a nazval je špatným vtipem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Duncan66
19:10 27.12.2013 193.179.208.XXX
takze ty se radsi budes divat na F1, kde se bude na trati prohanet 6-8 vozu s nesmyslnymi rozpocty, ale bez omezeni, nebo 22 vozu v soutezi, ktera bude nejak regulovana?
Tobe prijde normalni a pochopitelny rozpocet 250 milionu EUR tj. 7 miliard korun na to, aby 2 auta ujela rocne 6 tisic zavodnich kilometru? mi to teda smysl nedava, je to zvracene. Pokud by si na sebe sami vydelali, prosim, ale F1 je neskutecne dotovana.
Tobe prijde normalni a pochopitelny rozpocet 250 milionu EUR tj. 7 miliard korun na to, aby 2 auta ujela rocne 6 tisic zavodnich kilometru? mi to teda smysl nedava, je to zvracene. Pokud by si na sebe sami vydelali, prosim, ale F1 je neskutecne dotovana.
Duncan66
19:05 27.12.2013 193.179.208.XXX
ale v tom ja prece nemam zadne rozpory. Na druhou stranu simulatory budou mit docela velkou vypovidajici hodnotu, kdyz sam Alonso v nejakem rozhovoru rikal, ze simulator je tak 9/10 jako realna jizda, jen je to nuda.
Mi osobne se pomerne hodne libi letosni model, kdy se behem sezony po nekterych zavodech bude testovat. Pokud toho tymy vyuziji naplno, tak behem tech mezisezonnich testu muzou najezdit vice kilometru, nez behem vsech zavodnich vikendu dohromady. Takze ta porce navic tam je.
Ono testovat nejak vice behem sezony musi byt opravdu nakladne, kdyz si uvedomis, ze je potreba najmout lidi pro testovaci tym, musis mit vice vozu a celkove by se zmenila i vyroba novych dilu, protoze by se mohlo vyzkouset mnohem vice variant, coz znamena, ze by to bylo zase o to nakladnejsi a z toho plyne jedine. Bohatsi tymy by se utrhly daleko vice nez dnes. A je to prave to, co si prejeme?
Mi osobne se pomerne hodne libi letosni model, kdy se behem sezony po nekterych zavodech bude testovat. Pokud toho tymy vyuziji naplno, tak behem tech mezisezonnich testu muzou najezdit vice kilometru, nez behem vsech zavodnich vikendu dohromady. Takze ta porce navic tam je.
Ono testovat nejak vice behem sezony musi byt opravdu nakladne, kdyz si uvedomis, ze je potreba najmout lidi pro testovaci tym, musis mit vice vozu a celkove by se zmenila i vyroba novych dilu, protoze by se mohlo vyzkouset mnohem vice variant, coz znamena, ze by to bylo zase o to nakladnejsi a z toho plyne jedine. Bohatsi tymy by se utrhly daleko vice nez dnes. A je to prave to, co si prejeme?
Duncan66
18:59 27.12.2013 193.179.208.XXX
ehm, muzes tady prosim vypsat, kolik pilotu F1 muselo za posledni roky ukoncit zavodni karieru ze zdravotnich duvodu zpusobene na zavodni draze? Kolik pilotu muselo za posledni roky prerusit zavodeni na delsi dobu, jak je to ve fotbale bohuzel docela zvykem, viz. letos Messi apod.???
jinak v zavodaku jsem nejen sedel, ale i v nem jezdil a ridil. ale to co pises ted je uplne neco jineho, nez predtim. Ikdyby najezdil Alonso v Mugellu 10000000km, tak bude hledat na kazdem okruhu brzdne body znovu a znovu. Mozna by mu to slo rychleji, kdyz by znal sve auto jako stare boty, ale podminky jsou pro vsechny stejne a kdyz maji podminky vsichni tezsi, aspon se ukaze pravdepodobneji rozdilv kvalite pilotu. Protoze, kdyby kazdy pilot F1 mohl rocne testovat milion kilometru, tak se rozdily mezi nimi budou mazat, protoze ti lepsi uz by se jednoduseji nemeli kam posunovat. Takze tak asi. Ale tobe jako fandovi Ferrarri jde pravdepodobne o to, aby mohli rudi vyzuit svou financni nadvladu a tim se dostat na vrchol. A jelikoz toho evidentne neumi vyuzit pres tunel, simulator apod. tak si prejes navrat testovani, protoze se ti urcite vybavuje dominance za doby Schumiho, ktery najedil za sezonu vice kilometru, nez letos vsichni piloti startovniho pole dohromady.
jinak v zavodaku jsem nejen sedel, ale i v nem jezdil a ridil. ale to co pises ted je uplne neco jineho, nez predtim. Ikdyby najezdil Alonso v Mugellu 10000000km, tak bude hledat na kazdem okruhu brzdne body znovu a znovu. Mozna by mu to slo rychleji, kdyz by znal sve auto jako stare boty, ale podminky jsou pro vsechny stejne a kdyz maji podminky vsichni tezsi, aspon se ukaze pravdepodobneji rozdilv kvalite pilotu. Protoze, kdyby kazdy pilot F1 mohl rocne testovat milion kilometru, tak se rozdily mezi nimi budou mazat, protoze ti lepsi uz by se jednoduseji nemeli kam posunovat. Takze tak asi. Ale tobe jako fandovi Ferrarri jde pravdepodobne o to, aby mohli rudi vyzuit svou financni nadvladu a tim se dostat na vrchol. A jelikoz toho evidentne neumi vyuzit pres tunel, simulator apod. tak si prejes navrat testovani, protoze se ti urcite vybavuje dominance za doby Schumiho, ktery najedil za sezonu vice kilometru, nez letos vsichni piloti startovniho pole dohromady.
PC
16:40 27.12.2013 89.111.70.XXX
Monty pláče na špatném hrobě.
Všechny omezení měly za cíl úspory a vyrovnání startovního pole. Všechny omezení ale mají smyl pouze po určitou dobu. Časem každý najde skulinku a je třeba omezení zrušit a stanovit jiné. A to by měl být hlavní úkol FIA - citlivě a pružně reagovat na průběžně se měnící situaci, nepodléhat tolik tlaku bohatých sponzorů a mecenášů. Je třeba zachovat atraktivnost F1, točit a množit peníze sponzorům, zachovat technologickou špičku F1, umožnit příchod a vůbec vznik nových hvězd a nedopustit příliš velké rozdíly ve výkonnosti mezi týmy. To všechno nejde nastolit najednou, vždy má něco navrh, ale neměla by ta převaha trvat dlouho. Jinak začne někdo skaramentsky trpět. V současnosti mám dojem, že FIA se nesnaží regulovat a vyvažovat, ale jen zakazovat. To ale nemůže stačit na všechny problémy. Výsledkem je další oslabování slabších týmů, nemožnost prosazení nových talentů, omezování úrovně technologie za současných astronomických výdajů. To dále snižuje atraktivitu tohoto sportu jak u diváků, tak u sponzorů. Je třeba něco rychle změnit, jinak se F1 rozplyne v nic.....
Všechny omezení měly za cíl úspory a vyrovnání startovního pole. Všechny omezení ale mají smyl pouze po určitou dobu. Časem každý najde skulinku a je třeba omezení zrušit a stanovit jiné. A to by měl být hlavní úkol FIA - citlivě a pružně reagovat na průběžně se měnící situaci, nepodléhat tolik tlaku bohatých sponzorů a mecenášů. Je třeba zachovat atraktivnost F1, točit a množit peníze sponzorům, zachovat technologickou špičku F1, umožnit příchod a vůbec vznik nových hvězd a nedopustit příliš velké rozdíly ve výkonnosti mezi týmy. To všechno nejde nastolit najednou, vždy má něco navrh, ale neměla by ta převaha trvat dlouho. Jinak začne někdo skaramentsky trpět. V současnosti mám dojem, že FIA se nesnaží regulovat a vyvažovat, ale jen zakazovat. To ale nemůže stačit na všechny problémy. Výsledkem je další oslabování slabších týmů, nemožnost prosazení nových talentů, omezování úrovně technologie za současných astronomických výdajů. To dále snižuje atraktivitu tohoto sportu jak u diváků, tak u sponzorů. Je třeba něco rychle změnit, jinak se F1 rozplyne v nic.....
PC
16:20 27.12.2013 89.111.70.XXX
ÁHA! Ferrari má asi problémy se simulátorem........
Jinak, kdo ho nutí investovat peníze do simulátoru? Účelem zákazu testování bylo snížit náklady. Ale když se šéfové zaměřují výhradně na to, jak jakýkoliv zákaz a omezení obejít, je jasné, že to tak muselo dopadnout - nic se neušetřilo, naopak se vyhazují stejné a větší peníze za něco, co jinde než v F1 nevyužije.
Jinak, kdo ho nutí investovat peníze do simulátoru? Účelem zákazu testování bylo snížit náklady. Ale když se šéfové zaměřují výhradně na to, jak jakýkoliv zákaz a omezení obejít, je jasné, že to tak muselo dopadnout - nic se neušetřilo, naopak se vyhazují stejné a větší peníze za něco, co jinde než v F1 nevyužije.
Skull55
16:08 27.12.2013 213.226.228.XXX
Pepan to myslel dobře, ale uvedl nešťastný příklad. Jde o to, ze jízda ve voze není pro piloty stejná jako jízda na simulátor. Přece jen ve voze cítíš jak se chová a dle toho poznas co od něj očekával. Na simulátoru poznas co se děje podle obrazu a to už bývá pozdě. (Samozrejme, ze týmy maji špičkové simulátory, ovšem vseno napodobit nedokážou.) Konec konců i Button prohlásil, ze je jízda ve voze lehci než na simulátoru, jelikož poznas co se děje dle chování vozu.
anonym
14:49 27.12.2013 89.103.144.XXX
presne tak. taky by se mi libilo mit spoutu drahych veci. nektere bych si i mozna mohl poridit. pak ale muzu zjistit, ze jejich provoz je pro me moc nakladny a misto, abych se jich elegantne zbavil, tak budu tlacit na servis/producenta, aby snizil cenu ? tohle prece nedava smysl. At nekdo zkusi prijit k Mercedesu, ze jejich E-klasse je sice krasna, ale at ji zlevni, protoze na to nemaji. Tohle proste nefunguje.
Navic zakazem testovani tymy byly nuceny investovat do simulaci. Jsou skutecne nakonec o tolik levnejsi, navic v tom kontextu, ze ne vzdy jejich vysledky jsou spravne ? pak je k te cene simulaci potreba pripocitat i ty miliony dolaru, ktere tym potencialne mohl mit, kdyby testoval a nevydal se spatnou cestou pri vyvoji.
Navic zakazem testovani tymy byly nuceny investovat do simulaci. Jsou skutecne nakonec o tolik levnejsi, navic v tom kontextu, ze ne vzdy jejich vysledky jsou spravne ? pak je k te cene simulaci potreba pripocitat i ty miliony dolaru, ktere tym potencialne mohl mit, kdyby testoval a nevydal se spatnou cestou pri vyvoji.
Pepan
13:58 27.12.2013 89.24.157.XXX
Kdybys někdy seděl v závoďáku, tak bys věděl, že závodění je v prvé řadě o citu. Pilot, který se naučí jezdit na některých okruzích, pak nemá na dalších tak velké problémy jako pilot, který závodění zná jenom ze simulátoru. Chybí mu vnímání odstředivých sil. A to, že FIA povolila pár testů, ještě neznamená, že je to v pořádku. Když to porovnám třeba s fotbalem, kdejaký druholigový fotbalista absolvuje za sezónu více tréninků než pilot F1. Přitom závodění v F1 je určitě mnohem nebezpečnější než pobíhání po hřišti. Ale to se některým lidem vysvětluje těžko, případně jim to vysvětlit nejde vůbec.
Duncan66
13:17 27.12.2013 193.179.208.XXX
jak nakladaji tymy se svymi testovacimi jezdci je ciste jejich vec. Ospravedlnovat desitky testu rocne spatnou formou testovacich pilotu je docela usmevne. Je na kazdem tymu, aby si to vyresil po svem.
Takze 4 nekolika denni testy jsou pro tebe zalostne malo, ale pritom si tymy musely posledni sezony vystacit se 3-4 hodinami treninku, nekdy kvuli desti treba nenatestovali ani minutu, ale snad jediny skutecny kritik je Ferrarri. V neposledni rade bys mi mohl prozradit, jak by piloti hledali svoje brzdne body pro vsechny okruhy sezony, kdyz by napr. Ferrarri chtelo testovat v Mugellu a Fioranu, kde se zadny podnik F1 nejede.
Takze 4 nekolika denni testy jsou pro tebe zalostne malo, ale pritom si tymy musely posledni sezony vystacit se 3-4 hodinami treninku, nekdy kvuli desti treba nenatestovali ani minutu, ale snad jediny skutecny kritik je Ferrarri. V neposledni rade bys mi mohl prozradit, jak by piloti hledali svoje brzdne body pro vsechny okruhy sezony, kdyz by napr. Ferrarri chtelo testovat v Mugellu a Fioranu, kde se zadny podnik F1 nejede.
Pepan
12:16 27.12.2013 89.24.157.XXX
V každém kolektivu se najde někdo, kdo nikdy nebude spokojen. Pokud má někdo rozpočet 60-70 mega, bude naštvaný na to, že jiný si může dovolit utratit třeba pětkrát tolik. Zdá se mi nesmyslné, že se některý tým protlačí do F1, pak zjistí že na to nemá a místo aby uznal, že přecenil svoje síly, tlačí na ostatní, aby se mu přizpůsobily. Prostě si musí uvědomit, že vždycky budou bohaté a chudé týmy a ty bohatší obvykle budou vepředu, protože si mohou dovolit zaplatit kvalitní piloty a lepší technologie. A ještě na okraj. Ne vždy velký balík peněz generuje dobré výsledky. Honda a Toyota by mohly vyprávět.
Pepan
11:42 27.12.2013 89.24.157.XXX
Plný souhlas, jenomže tohle nikdo nechce vidět. Ti, kteří o formuli jedna rozhodují, se ohánějí magickým zaklínadlem o finančním stropu a mimo jiné pak týmy donutí používat mnohem dražší nové motory, které nebudou dostatečně vyzkoušené a poprvé je týmy budou moci odzkoušet na dráze teprve pár týdnů před prvním závodem.
Pepan
11:31 27.12.2013 89.24.157.XXX
S ohledem na to, že může být v sezóně až dvacet závodů a týmy vozí vylepšení na většinu z nich, jsou čtyři testy v průběhu sezóny směšně málo. A jak k tomu přijdou testovací jezdci, kteří se mohou svézt kromě těch čtyř testů ještě v prvním testu před závodem a větší praxe jim chybí. Názorně to bylo vidět na Kovalainenovi.v posledních dvou závodech sezóny. Měl možnost jet v Lotusu, což bylo hodně dobré auto, ale v obou případech mu chyběla rychlost a skončil mimo bodované pozice. Přitom na simulátoru byl rychlý.A navíc, každý závodní pilot potvrdí, že brzdit se na žádném simulátoru člověk nenaučí, protože brzdné body si člověk musí najít na skutečné trati, Tohle sebelepší počítačový program prostě neumí.
tom11
10:46 27.12.2013 193.86.205.XXX
přirovnání Když to trošku přeženu, tak mi to připadá, jako bychom zakázali fotbalistům trénovat na hřišti, ale povolili bychom jim denně hodinu hrát fučus na playstation.
zcela markantní byl nedostatek skutečných jízd letos, ve chvíli, kdy Lotus hledal náhradu za Kimiho.
zcela markantní byl nedostatek skutečných jízd letos, ve chvíli, kdy Lotus hledal náhradu za Kimiho.
Kapor
09:58 27.12.2013 194.160.178.XXX
Luca by si mal uvedomiť,... ...že hovorí nezmysly, lebo ako tu už bolo viackrát písané, simulátor sa stal silným nástrojom pre jazdcov, ktorý je pevnou súčasťou svätej trojice, metódy CFD a aerotunela, ktorých výsledky overuje aj na základe skúšobných testov, ktoré sú všetky predpísané zo FIA tak, aby to vyhovovalo výške povolených nákladov.
wrt
09:24 27.12.2013 88.80.244.XXX
. Má pravdu, simulátor je na nácvik ovládania auta, nie na závodenie. Dnešný systém je až nebezpečný. Jazdci jazdia na autách, ktoré nie sú dostatočne testované v reálnych podmienkach, jazdia na gumách, ktoré sú testované minimálne - prevažne na veteránoch, náhradní jazdci nemajú skúsenosti so skutočným autom...
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek