DISKUZE K ČLÁNKU Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem
Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se opřel do závislosti Formule 1 na simulátorech a nazval je špatným vtipem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
dannak
00:38 27.12.2013 89.103.144.XXXnaopak, tohle ma hlavu, patu a hlavne myslenku. proc to porad nekdo nechce slyset, ze spolehani se na simulace je spatne ? taky mam pocit, ze kdyz nekdo nema penize na jezdeni v F1, tak proste nemuze jezdit F1. Bud muze F1 byt o nezavislych tymech, nebo o spickovych technologiich. Podivne se ted FIA snazi o oboje a to podle me moc dobre, v soucasne situaci, nejde.
A ono je asi nakonec opravdu jedno, jestli penize utrati tym za testovani na draze, nebo aerotunel a simulator.-
Duncan66
01:45 27.12.2013 193.179.208.XXXale vzdyt pro novou sezonu jsou naplanovany testy behem sezony a uz kvuli tomu brecely nektere tymy, ze je to nakladne. co by asi Ferrarri rikalo, kdyby se povolilo neomezene testovani jako v minulosti a ve startovnim poli by zustaly 4 tymy? Jak by F1 asi dopadla?-
Pepan
12:16 27.12.2013 89.24.157.XXXV každém kolektivu se najde někdo, kdo nikdy nebude spokojen. Pokud má někdo rozpočet 60-70 mega, bude naštvaný na to, že jiný si může dovolit utratit třeba pětkrát tolik. Zdá se mi nesmyslné, že se některý tým protlačí do F1, pak zjistí že na to nemá a místo aby uznal, že přecenil svoje síly, tlačí na ostatní, aby se mu přizpůsobily. Prostě si musí uvědomit, že vždycky budou bohaté a chudé týmy a ty bohatší obvykle budou vepředu, protože si mohou dovolit zaplatit kvalitní piloty a lepší technologie. A ještě na okraj. Ne vždy velký balík peněz generuje dobré výsledky. Honda a Toyota by mohly vyprávět.-
anonym
14:49 27.12.2013 89.103.144.XXXpresne tak. taky by se mi libilo mit spoutu drahych veci. nektere bych si i mozna mohl poridit. pak ale muzu zjistit, ze jejich provoz je pro me moc nakladny a misto, abych se jich elegantne zbavil, tak budu tlacit na servis/producenta, aby snizil cenu ? tohle prece nedava smysl. At nekdo zkusi prijit k Mercedesu, ze jejich E-klasse je sice krasna, ale at ji zlevni, protoze na to nemaji. Tohle proste nefunguje.
Navic zakazem testovani tymy byly nuceny investovat do simulaci. Jsou skutecne nakonec o tolik levnejsi, navic v tom kontextu, ze ne vzdy jejich vysledky jsou spravne ? pak je k te cene simulaci potreba pripocitat i ty miliony dolaru, ktere tym potencialne mohl mit, kdyby testoval a nevydal se spatnou cestou pri vyvoji. -
Duncan66
19:10 27.12.2013 193.179.208.XXXtakze ty se radsi budes divat na F1, kde se bude na trati prohanet 6-8 vozu s nesmyslnymi rozpocty, ale bez omezeni, nebo 22 vozu v soutezi, ktera bude nejak regulovana?
Tobe prijde normalni a pochopitelny rozpocet 250 milionu EUR tj. 7 miliard korun na to, aby 2 auta ujela rocne 6 tisic zavodnich kilometru? mi to teda smysl nedava, je to zvracene. Pokud by si na sebe sami vydelali, prosim, ale F1 je neskutecne dotovana.-
-
-
Duncan66
19:56 27.12.2013 193.179.208.XXXano, sponzori nejsou nic jineho nez dotace. 90% sponzorum se jim investice nikdy nevrati natoz aby to prineslo zisk a oni to moc dobre vedi. Nemale procento okruhu dotuji staty neboli danovi poplatnici a znovu "sponzori", nikoli jenom divaci, co prijdou atd. atd. Ale to nema cenu resit a uz vubec ne s tebou.-
Pepan
20:12 27.12.2013 89.24.157.XXXPíšeš nesmysly. Sponzor nebude zbytečně vyhazovat peníze, pokud se mu reklama na voze nějakým způsobem nevrátí. Proto mají slabší týmy problémy, že jsou na obrazovce méně vidět, tím pádem jsou méně vidět i jejich sponzoři a do podvědomí diváků se jejich reklama nevryje tak jako reklama na vozech, které jsou v záběru často. Paradoxně Vettel svými výkony sponzorům Red Bullu dělá medvědí službu. Díky jeho stylu start-cíl jej kamery v průběhu závodů zabírají minimálně, věnují se pozicím, kde se bojuje a to může být časem problém.-
Duncan66
20:18 27.12.2013 193.179.208.XXXa proto velci sponzori po par letech konci, protoze z toho maji obri zisky a to neni jejich cilem co? Muzes mi uvest jediny rozumny argument, proc by firma prestala sponzorovat, pokud jim to generuje zisk jak se mi tu snazis namluvit? Ktery podnikatel rusi ziskovy provoz, pokud ma vyhled i do budoucna apod.-
Pepan
20:31 27.12.2013 89.24.157.XXXProtože se ta reklama okouká, lidi už nebere a je třeba najít jiný způsob, jak se jim dostat do podvědomí. Pokud by to tak nefungovalo, tak by třeba u nás v republice zbankrotovaly skoro všechny reklamky a v televizi by pořád běžel "pan Vajíčko".-
-
Mike17
17:36 28.12.2013 93.99.87.XXXVětšinou s tebou souhlasím, ale v tomto vlákně určitě ne.
Sponzoři jednají ekonomicky (až na nějaké chyby). Peníze do F1 dávají JEN proto, aby z toho měli ekonomický zisk. Když se to přestane vyplácet (třeba se po letech okoukají a zvolí jinou reklamu), tak odejdou. Nemám pocit, že i přes opravdu velká omezení (tabák, alkohol...) by sponzorů či peněz ubývalo. Takže se jim to asi vyplácí. Takže žádné dotace, ale obchod!
A co se týká okruhů, je to podobné. I když je okruh samotný ve ztrátě, tak to ještě neznamená, že se to regionu nevyplácí a tudíž není výhodné to nějak zadotovat. Když se to přestane vyplácet celému regionu, pak ty tratě končí také (Indie, Francie...) a nahradí je nové. Ty to taky nedělají z lásky k Berniemu. Opět je to obchod.-
uzivatel001250
17:50 28.12.2013 94.112.224.XXXNo teda, já zase v drtivé většině případů nesouhlasím s Tebou, a v tomhle vlákně zrovna vyjímečně ano (dokonce možná vůbec poprvé ). 100% souhlas a ode mě máš kladný bod. -
Duncan66
18:03 28.12.2013 193.179.208.XXXkdyz uz s tim zacal Pepan, tak sam dam priklad napr. z fotbalu. Co takovy Abramovic, Arabsti sejkove a dalsi majitele ruznych spickovych klubu. Vis, ze tusim v sezone 2011-2012 skoncila Chcelsea v minusu 180 milionu liber? Proste je to hobby a nemusi to generovat zisk. Stejne tak spousta sponzoru v F1 se nachazi z duvodu nejake osobni pychy a prestize bohatych milionaru a miliardaru, obchodem se to okeca, ale jednoduse vynalozene naklady se ani nevrati, natoz aby generovaly zisk. Holt i v "byznusu" to casto chodi jako v politice, kdy se utrati z "firemniho" fondu milion, aby ses mohl vypravit na prestizni podivanou a koukat na zavod z mist, o kterych si normalni smrtelnik muze leda nechat zdat.
O nekolika desitkach % sponzoru se sledovanim zavodu nedozvis ani za celou sezonu, jak jsou ty jejich loga prtava apod., tak jak muzou asi fungovat, kdyz ani nejdou videt?-
Mike17
18:24 28.12.2013 93.99.87.XXX-většinu sponzorů netvoří jeden člověk, který by si honil ego, ale velké firmy, kde o této investici rozhodují správní rady a akcionáři. A ti si hodně hlídají, aby se jim utracené peníze vrátily. Jsou to totiž jejich peníze, které se do toho vrazí a které chtějí zpátky. A těm akcionářům logo společnosti ego zas tak nezvedne.
-to, že mají malé logo neznamená, že nejsou vidět. Kromě občasných záběrů v TV se samy ty firmy se postarají o to, aby se jejich zákazníci dověděli, že sponzorují F1. Používají to v jejich vlastních reklamách a přináší jim to zisk. Ano, nemusí všem, ale většině ano.
-i sponzor, který to dělá aby "si prodloužil klacek", je zákazník. Je to pro něj obchod z kterého něco má (ono "prodloužení"). Někdo to dělá tímto způsobem, jiný si koupí nabušené auto. I prodej nabušených aut je obchod a živí se tím spousta lidí, i obyčejných dělníků. A nežijí z dotací, ale z obchodu.
-
Duncan66
21:21 28.12.2013 193.179.208.XXXjelikoz urcite ostatni firmy nesdeluji konkurenci, jak se jim investice do F1 vyplaci, je klidne mozne, ze je to pro mnohe velka bublina, ktera splaskne pri prvnim vyhodnoceni, ale oni holt uzavreli kontrakt na 5 let a tak nezbyva, nez platit dal a holt se investice nepovedla.
Myslis, ze se vrati penize firmam, ktere sponzoruji tzv. "platici jezdce"?
Cilena reklamni kampan je daleko ucinnejsi a levnejsi, nez sponzoring sportu apod. To ti potvrdi minimalne 9 z 10 marketingovych odborniku.
Ale nemam zadna konkretni data firem co sponzoruji F1, takze ok, balim to.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek