DISKUZE K ČLÁNKU Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem
Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, se opřel do závislosti Formule 1 na simulátorech a nazval je špatným vtipem.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Montezemolo: Simulátory jsou špatným vtipem
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
07:41 27.12.2013 89.24.157.XXXPlně s Montym souhlasím. Současná F1 je vlastně naprosto nesmyslná. Vývoj vozu probíhá na simulátorech,, jejichž vývoj a provoz je dneska možná dražší než testování na okruhu, závodní piloti mají minimální možnosti trénování ve skutečném voze, auta musí, díky nařízením úředníků z FIA, vozit spoustu nesmyslných technologií, které se v praxi určitě nedají použít. A to nemluvím o tom, že provoz na simulátorech bude omezen jak kapacitně, tak časově. Jinými slovy, týmy nainvestují spoustu peněz do zařízení, které nebudou moci používat podle libosti, ale pouze tak, jak jim to úředníci dovolí. A ještě jedna perlička na závěr. Trénink na simulátoru sebou nese jeden negativní průvodní jev. Díky absenci odstředivých sil při používání tohoto zařízení celá řada pilotů po tréninku trpí nevolnostmi. Známý tím byl třeba Michael Schummacher. Když to tak shrnu, nechápu, jak se F1 může nazývat královskou disciplinou motorsportu. Chce se mi z toho blejt, velebnosti.-
Duncan66
08:50 27.12.2013 193.179.208.XXXdelas jako by dnes v pripade povoleneho testovani vyvoj vozu probihal pouze na rysovacim prkne a na draze. Jsem presvedcen o tom, ze nektere testy v tunelu a ruzne pocitacove simulace CFD apod. maji vetsi vypovidajici hodnotu, nez kdybys to testoval na draze. Letos jsou povoleny po zavodech 4 testy behem sezony, to vubec neni malo. Takze nad cim Monty, ty a dalsi vlastne porad brecite?-
Pepan
11:31 27.12.2013 89.24.157.XXXS ohledem na to, že může být v sezóně až dvacet závodů a týmy vozí vylepšení na většinu z nich, jsou čtyři testy v průběhu sezóny směšně málo. A jak k tomu přijdou testovací jezdci, kteří se mohou svézt kromě těch čtyř testů ještě v prvním testu před závodem a větší praxe jim chybí. Názorně to bylo vidět na Kovalainenovi.v posledních dvou závodech sezóny. Měl možnost jet v Lotusu, což bylo hodně dobré auto, ale v obou případech mu chyběla rychlost a skončil mimo bodované pozice. Přitom na simulátoru byl rychlý.A navíc, každý závodní pilot potvrdí, že brzdit se na žádném simulátoru člověk nenaučí, protože brzdné body si člověk musí najít na skutečné trati, Tohle sebelepší počítačový program prostě neumí.-
Duncan66
13:17 27.12.2013 193.179.208.XXXjak nakladaji tymy se svymi testovacimi jezdci je ciste jejich vec. Ospravedlnovat desitky testu rocne spatnou formou testovacich pilotu je docela usmevne. Je na kazdem tymu, aby si to vyresil po svem.
Takze 4 nekolika denni testy jsou pro tebe zalostne malo, ale pritom si tymy musely posledni sezony vystacit se 3-4 hodinami treninku, nekdy kvuli desti treba nenatestovali ani minutu, ale snad jediny skutecny kritik je Ferrarri. V neposledni rade bys mi mohl prozradit, jak by piloti hledali svoje brzdne body pro vsechny okruhy sezony, kdyz by napr. Ferrarri chtelo testovat v Mugellu a Fioranu, kde se zadny podnik F1 nejede.-
Pepan
13:58 27.12.2013 89.24.157.XXXKdybys někdy seděl v závoďáku, tak bys věděl, že závodění je v prvé řadě o citu. Pilot, který se naučí jezdit na některých okruzích, pak nemá na dalších tak velké problémy jako pilot, který závodění zná jenom ze simulátoru. Chybí mu vnímání odstředivých sil. A to, že FIA povolila pár testů, ještě neznamená, že je to v pořádku. Když to porovnám třeba s fotbalem, kdejaký druholigový fotbalista absolvuje za sezónu více tréninků než pilot F1. Přitom závodění v F1 je určitě mnohem nebezpečnější než pobíhání po hřišti. Ale to se některým lidem vysvětluje těžko, případně jim to vysvětlit nejde vůbec.-
Duncan66
18:59 27.12.2013 193.179.208.XXXehm, muzes tady prosim vypsat, kolik pilotu F1 muselo za posledni roky ukoncit zavodni karieru ze zdravotnich duvodu zpusobene na zavodni draze? Kolik pilotu muselo za posledni roky prerusit zavodeni na delsi dobu, jak je to ve fotbale bohuzel docela zvykem, viz. letos Messi apod.???
jinak v zavodaku jsem nejen sedel, ale i v nem jezdil a ridil. ale to co pises ted je uplne neco jineho, nez predtim. Ikdyby najezdil Alonso v Mugellu 10000000km, tak bude hledat na kazdem okruhu brzdne body znovu a znovu. Mozna by mu to slo rychleji, kdyz by znal sve auto jako stare boty, ale podminky jsou pro vsechny stejne a kdyz maji podminky vsichni tezsi, aspon se ukaze pravdepodobneji rozdilv kvalite pilotu. Protoze, kdyby kazdy pilot F1 mohl rocne testovat milion kilometru, tak se rozdily mezi nimi budou mazat, protoze ti lepsi uz by se jednoduseji nemeli kam posunovat. Takze tak asi. Ale tobe jako fandovi Ferrarri jde pravdepodobne o to, aby mohli rudi vyzuit svou financni nadvladu a tim se dostat na vrchol. A jelikoz toho evidentne neumi vyuzit pres tunel, simulator apod. tak si prejes navrat testovani, protoze se ti urcite vybavuje dominance za doby Schumiho, ktery najedil za sezonu vice kilometru, nez letos vsichni piloti startovniho pole dohromady.-
Pepan
19:53 27.12.2013 89.24.157.XXXFerrari nemá finanční nadvládu. Pokud vím, tak minimálně Red Bull a Mercedes za poslední sezónu utratily více peněz než Ferrari. A co se týče toho srovnání s fotbalisty - fotbal je masový sport a počet sportovců v tomhle odvětví je mnohonásobně větší než v F1. Tak to trochu srovnáme a vezmeme v úvahu všechna odvětví motoristického sportu a nejenom F1. Fakt se Ti při fotbale může stát jako při závodě F3, že se urve kolo z auta a zlomí závodníkovi vaz. Nebo vůz zasáhne diváky a několik jich zabije. Už víš o čem hovořím? Závody by měly být pokud možno co nejbezpečnější a pokud nebudou mít piloti možnost pravidelných tréninků, při závodech se budou více prát s vozem a na sledování provozu na trati nebudou mít dost času, čímž mohou způsobit havárii a poranění či úmrtí nejenom sebe, ale i jiných závodníků nebo diváků. A to že se pár let při závodech F1 nic nestalo, ještě nic neznamená. Stačí trochu méně štěstí, jako loni u nás v automobilových soutěžích, a na tratích budou vyhasínat životy. A to asi nechce nikdo.-
Duncan66
20:03 27.12.2013 193.179.208.XXXtak si vem jeden fotbalovy klub, ktery ma cca stejny pocet aktivnich hracu jako startovni pole F1 a garantuju ti, ze pocet vaznejsich zraneni, ktere hrace vyradi na rok, nebo dokonce ukonci jeho karieru je radove vyssi, nez v soucasne F1.
Jak souvisi situace v F1 s problemy pri zavode F3? A muzes vubec dokazat, ze ty nehody a nestesti jsou zpusobene malou praxi pilotu?
Nebezpeci a adrenalin hrali a i dnes porad hraji v motoristickem sportu nemalou roli. Spousta pilotu F1 by ten sport neprovozovala, pokud by vedeli, ze se jim nemuze stat vubec nic, nebo budou mit maximalne par modrin a stejne tak to pritahuje miliony a miliony divaku kteri prave obdivuji jizdu pri vysokych rychlostech, takze ty tvoje argumenty o bezpecnosti apod. jsou dost pokrytecke a liche.-
Duncan66
20:07 27.12.2013 193.179.208.XXXnaopak si myslim, ze na simulatoru se daji namodelovat a vyzkouset ruzne situace na trati, ktere si v praxi nemas jak vyzkouset, protoze nikdo nebude blaznit v 300 kilometrove rychlosti, ale na simulatoru muzes natrenovat jak se v ruznych situacich zachovat a ziskat potrebne reflexy. Podobne se tak deje napr. u armadnich pilotu, kteri na simulatorech driluji v jednom kuse a v realnem letadle stravi v porovnani s treninkem "zanedbatelne" mnozstvi casu.
-
-
-
-
-
-
Skull55
16:08 27.12.2013 213.226.228.XXXPepan to myslel dobře, ale uvedl nešťastný příklad. Jde o to, ze jízda ve voze není pro piloty stejná jako jízda na simulátor. Přece jen ve voze cítíš jak se chová a dle toho poznas co od něj očekával. Na simulátoru poznas co se děje podle obrazu a to už bývá pozdě. (Samozrejme, ze týmy maji špičkové simulátory, ovšem vseno napodobit nedokážou.) Konec konců i Button prohlásil, ze je jízda ve voze lehci než na simulátoru, jelikož poznas co se děje dle chování vozu.-
Duncan66
19:05 27.12.2013 193.179.208.XXXale v tom ja prece nemam zadne rozpory. Na druhou stranu simulatory budou mit docela velkou vypovidajici hodnotu, kdyz sam Alonso v nejakem rozhovoru rikal, ze simulator je tak 9/10 jako realna jizda, jen je to nuda.
Mi osobne se pomerne hodne libi letosni model, kdy se behem sezony po nekterych zavodech bude testovat. Pokud toho tymy vyuziji naplno, tak behem tech mezisezonnich testu muzou najezdit vice kilometru, nez behem vsech zavodnich vikendu dohromady. Takze ta porce navic tam je.
Ono testovat nejak vice behem sezony musi byt opravdu nakladne, kdyz si uvedomis, ze je potreba najmout lidi pro testovaci tym, musis mit vice vozu a celkove by se zmenila i vyroba novych dilu, protoze by se mohlo vyzkouset mnohem vice variant, coz znamena, ze by to bylo zase o to nakladnejsi a z toho plyne jedine. Bohatsi tymy by se utrhly daleko vice nez dnes. A je to prave to, co si prejeme?-
-
Pepan
20:39 27.12.2013 89.24.157.XXXTa jedna desetina, kterou zmiňuješ, může znamenat rozdíl mezi prvním a dvacátým místem v cíli a nebo rozdíl mezi žijícím a mrtvým závodníkem. Jo a ta data do simulátoru se dostanou jedině díky jízdě na trati a pokud bude málo kilometrů na trati, bude i málo dat pro simulátor, což může být časem velký problém.-
Duncan66
23:14 27.12.2013 193.179.208.XXXkterou desetinu mas na mysli? nejsem si vedom, ze jsem se o nejake konkretne zminoval.
Vsak nas v roce 2014 cekaji testy navic, takze tech kilometru bude signifikantne vice, nez v minulych sezonach, takze se ten stav zlepsi a nemusis se bat, ze bude problem pro simulatory. Proto se porad ptam, proc Monty, ty a dalsi porad brecite? Reknete na ferovku, ze si prejete navrat dob, kdy Schumi najezdil statisice kilometru rocne a mame jasno. -
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek