DISKUZE K ČLÁNKU Alonso chtěl pustit Massu před sebe
Fernando Alonso byl připraven uvolnit cestu a pustit před sebe Felipeho Massu, aby dojel ve své poslední GP Brazílie s Ferrari na pódiu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso chtěl pustit Massu před sebe
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Mike17
10:49 29.11.2013 93.99.87.XXXZačnu od konce a vlastně i od začátku. Oboje určitě platí pro oba.
To, že tím někdo získal titul z něj nedělá viníka!!! Schumi nijak nekličkoval. Jen se vrátil přes celou trať do závodní stopy. Ano Hill musel ubrat plyn a zkusit to z druhé strany, ale nebylo na tom nic nelegálního a vzhledem k tomu že nebyl ani malinkatým kouskem vedle Schumiho, těžko to může někdo považovat za pokus o likvidaci. A následující zatáčku projel podobně jako Prost. Prostě ji zavřel.
Rozdíl je tedy podle tebe (pokud to dobře chápu) v tom, že Prost předtím nevyjel z tratě a tudíž nezměnil směr 2x, ale jen jednou. A proto je z něj obět, zatímco ze Schumiho agresor. Hmmm. Mimochodem Prost byl ve chvíli nárazu těsně vedle obrubníku, takže tvrdit, že mu nezavřel vnitřek je dosti odvážné. Část o vnějšku jsem nepochopil vůbec, ale to nic.
A já jsem ten, kdo vidí jen to co chce? Všiml sis, že tu píšu, že můj nejoblíbenější pilot (Prost) neudělal něco ideálně? To je ta moje zaslepenost a zaujatost.-
odin
11:04 29.11.2013 77.240.96.XXXSchumacher se podle tebe vrátil dozávodní stopy? Tak se podívej kudy se ten úsek projížděl běžně. Nikdo tam nejezdil po vnějším obrubníku. Tak toho nech. Schumacher vůbec nemusel jezdit až na vnějšek. Jenže to by ho po vnějšku Hill předjel. Tak že mu tam musel zavřít dveře, a když se Hill rozhodl pro útok z vnitřku, opět mu zavřel dveře na vnitřku a kolidoval.
Kdyby nedošlo k prvnímu zablokování Hilla na vnějšku, tak bych byl ochoten srovnávat Adelaide1994 s incidenty ze Suzuky (a i v tom případě mi to spíše připomíná Suzuku 1989, než Suzuku 1990).
Návrat do závodní stopy jsis tradičně účelově vymyslel. Kdyby se vrátil do závodní stopy, tak by se nikdy nemohl ocitnout na vnějšku tratě. Na vnějšek jel z důvodu bloku a pak na vnitřek také.-
anonym
11:55 29.11.2013 88.146.243.XXXToto zaujíma aj mňa. V Adeliade94 proste (nielen) podľa mňa chýba nejaký viditeľný jednoznačný dôkaz, ktorý by Schumachera usvedčil, že chcel úmyselne spôsobiť koliziu. Na tom, že Schumacher sa snažil zablokovať Hilla sa určite všetci zhodujeme. Ale to, že sa bránil pozíciu predsa neznamená, že chcel Hilla vyradiť z pretekov. A jednoznačne sa mýliš ak tvrdíš, že Schuamcher nešiel v ideálnej stope. Napr. tu si zastav video na 1:30, piloti tam jazdia dokonca ešte viac vľavo ako Schumacher v dobe kolizie:
[odkaz na stránku]-
odin
15:07 29.11.2013 77.240.96.XXXMáš pravdu, ale... Je to asi na delší analýzu, podle mne piloti v závodní stopě najížděli vlevo k čáře později (blíže k zatáčce), než Schumi při svém pomalém tempu (přitom bych očekával opak). A pokud tam někdo najížděl více, tak spíš z důvodu vyhýbání se pilotovi před ním. Ono když se podíváš na průběh závodu později, když už jsou mezi auty značné mezery, tak se k čáře příliš nedostávají a jen občas si někdo více najede, aby pak mohl "střihnout" zatáčku. Ukázka situace v prvním kole půl minuty po startu není zas tak vypovídající z důvodu "větší tlačenice".
-
-
Mike17
12:27 29.11.2013 93.99.87.XXXOno srovnávat jak se tam jezdí běžně se situací kdy někdo viditelně vyjel z tratě je asi o ničem. Každopádně se všichni v tom místě snažili najet co nejvíc vlevo, aby si co nejlíp najeli do té pravotočivé zatáčky. Za ní následuje dlouhá rovinka, na které se dá ztratit hodně času, tudíž najetí co nejvíc doleva je naprosto klíčové a běžné. Opakuji. Hill tam nebyl ani kousíčkem vozu na úrovni Schumiho, tak nevidím nejmenší důvod, proč mu tam měl nechat nějaké místo. To nezakazují pravidla ani dnes a dělá se to naprosto běžně pořád. Jistěže se snažil mu zabránit v předjetí. Ale to je přece účel ne? Vždyť vyčítáš Schumimu, že něco takového neudělal loni v Brazílii. A teď mu vyčítáš, že to udělal? Konzistentnost je kde?
Klidně to srovnávej i se Suzukou 89. Správně je to podobné.-
odin
14:20 29.11.2013 77.240.96.XXXJak můžu vyčítat Schumimu loňskou Brazílii? Kdyby udělal to, co v Adelaide, tak je nekompromisně penalizován. Co mi chceš podsunout? V Brazílii mu vyčítám, rozdílný přístup k souboji s Vettelem a Kobaiašim. Bral bych, kdyby se nebránil ani Vettelovi ani Kobimu, nebo kdyby se bránil stejně urputně Vettelovi, jako Kobimu. Jen se mi snažíš podsunout nesmysly, které si vymýšlíš.-
-
odin
15:15 29.11.2013 77.240.96.XXXTak ještě naposledy k Adelaide. Hill byl v zatáčce svými předními koly PŘED Schumiho zadními koly. Když se na to podíváš, tak Schumacher přejel Hillovo levé přední svým pravým zadním, čímž se dostal do vzduchu a skončil mimo trať. Hillovi mechanici se pak v depu snaží narovnat táhlo řízení. Tak jak můžeš tvrdit, že Hill nebyl ani kousíčkem vozu na úrovni Schumachera? Podle mne je tahle nehoda podobná té v Suzuce 1989. Kde bych také řekl, že Prost si chtěl na Sennu počíhat, jen nenašel dosti odvahy k razantní srážce, jako Schumi a tak se oba vyvezli mimo trať, kde jim zhasl motor.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pikaso
18:59 25.11.2013 178.17.100.XXXNo nebudu se zapojovat do vaší diskuse jako celku. Osobně si vyberu jenom konec tvého článečku a to ohledně věty " Dosáhl jich férově, na rozdíl od Senny a Schumachera..........". Zde mám trochu jiný názor já a moc by mě zajímal ten tvůj. Prosím konkrétně. Co se týče MS tam souhlasím a beru tvé tvrzení. Hrozně by mě zajímalo jak AS získal NEFÉROVĚ své tituly. Jinak souhlasím s tím, že SV je dobrý, upozorňuji dobrý pilot, ale o férovosti zisku titulů z jeho strany klidně budu polemizovat, na jasných a konkrétních skutcích.
S pozdravem pikaso-
odin
19:46 25.11.2013 77.240.96.XXXSenna u mne skončil, když sejmul Prosta v Suzuce 1990. A díky tomuto nefér manévru získal titul. Ten samý názor mám na Schumachera. Oba tito piloti a mistři světa získali své tituly díky své podlosti a klidně úmyslně riskovali zranění, či dokonce život svých soupeřů. To není sportovní počínání.
Napsal jsem tohle upřesnění (výše, na které reaguješ) schválně, jako vysvětlení mých původních pochyb zda a jak dalece je Vettel "sportovec". Protože Sebovy (pře)činy pro zisky svých titulů u mne zdaleka nejsou tak opovrženíhodné. Pokud vůbec lze něco z toho považovat za opovrženíhodné. Více-méně se chová standardně jako ostatní mistři světa (krom těch dvou zmíněných nesportovců).-
Pikaso
20:32 25.11.2013 178.17.100.XXXNo nevím. Každopádně na tomto se nemůžeme shodnout. Pokud jsi ten závod viděl, nechápu o jakém sestřelení mluvíš. Pokud někdo někoho sestřelil tak Prost Sennu. Navíc sám Prost přímo před závodem oficiálně vyhlásil Sennovi válku slovy přibližně; " jestli ho tam zase uvidím tak ho sejmu". Jenom moje interpretace, ale moc daleko od skutečných slov nejsem. Ještě markantnější je to v roce 1989, kdy na tuto nehodu v rozhovoru Prost reagoval. Najdeš to všude na youtube atd. Stačí zadat Senna vs Prost a máš to tam. Dokonce je tam i ten rozhovor, ale bohužel bez překladu. Musel by jsi umět francouzky. Senna nejezdil v rukavičkách, ale závodil a pokud by všichni dodržovali jednoduché pravidlo, že každý má nárok na prostor na trati vypadalo by to úplně jinak.
Šumachrovi jsem ze 7 titulů připisoval jeden, do doby než jsem zjistil, že i v té sezoně jezdil prokazatelně s podvodnickým autem, stejně jako SV v současné době. To je ale prostě na jinou diskusi a nechci zde spamovat. Takže pouze ve zkratce k SV. 2010 - 2013 jasné zaříznutí a obětování MW, který byl k titulu blíže, nesmyslná penalizace FA v Anglii, nepřípustný odklon podlahy od difereční roviny auta, nepovolené mapování motoru, otvory v podlaze v zóně, kde jsou pravidly zakázány, nepovolená plastičnost předního křídla, nepenalizování SV za ulitý start, za zkrácení si tratě v kvalifikaci, za sestřelení SW a v neposlední řadě vybrečená změna pneumatik v letošní sezoně, i když zde musím přiznat, že to nebylo jenom na popud RBR. Vše samozřejmě posvěceno FIA a jejím naprosto odlišným rozhodování směrem právě k SV a oproti tomu k ostatním pilotům. Pokud bych měl dodat, který z titulů byl pro SV asi ten nejvíc zasloužený tak jednoznačně musím říct, že právě ten letošní, protože letos jsem zaznamenal pouze jeden problém, kterým bude nový způsob mapování motoru. Mimochodem i na toto již upozorňovali odborníci. Už je to dlouhé dost a tak jenom písnu, že vše jsem rozebíral podrobněji v jiných příspěvcích.
S pozdravem pikaso
-
odin
21:25 25.11.2013 77.240.96.XXXAž na Sennovu nehodu z ´90 mi mluvíš ze srdce. Tak jen krátce. Prost mohl těžko Sennu vidět, když byl Senna za ním. Leda tak ve zpětném zrcátku. Prost byl tím, najíždí do zatáčky první a kdo volí stopu (dle tehdejších pravidel). A i podle dnešních pravidel a zvyklostí by byl na vině Senna. Ani zdaleka nebyl půlkou svého auta na úrovni Prostova. Navíc sám se po roce přiznal, že Prosta sejmul úmyslně.
Co se týče podvodů. V F1 je těžké rozlišit mezi podvodem a konstrukcí "na hraně" pravidel. Z pohledu pravidla, "co není zakázáno, je povoleno", to bývá ještě obtížnější. Vše má hlídat FIA, která ale také upřednostňuje zájmy bohatších (nechci mluvit zrovna o korupci) a jejíž rozhodnutí nejsou (a nikdy nebyly) stejné pro všechny. Vždyť i za dob Senny a Prosta byly šity pravidla na míru některým jedincům. A když půjdu ještě dál proti proudu času, tak i v 70-tých letech byly leckteré verdikty komisařů dost diskutabilní. A stejně tak konstrukce aut. Jenže tehdá ještě nebyly konstruktéři tak striktně svázáni pravidly.
Také tě zdravím odin.-
Pikaso
22:10 25.11.2013 178.17.100.XXXAni v době Senna vs Prost to nebylo v pravidlech. Vždy se jednalo pouze o ústní dohodu, kterou si vytvořili právě takový patolízalové jako byl AP, MS a dne SV. Ale to je fuk. Navíc dnes už mají dokonce i v pravidlech, že pokud se předjíždějící jezdec dostane byť jen špičkou auta na úroveň předjížděného je ten první povinen mu tam nechat místo pro jízdu. Viz. např. poslední VC a trest pro LH, který byl mimochodem podle mne naprosto správný a ne jak říkal "odborník" na TV nova. Jinak pojem na hraně nesnáším a je to jenom laciný únik od jasného pojmenování situace a bohužel také prostor pro "inteligenty" z FIA. Bohužel na formuli koukám od roku 85´a tohle bylo je a bohužel asi bude stále stejné. Já osobně ani neobviňuji ani AP, MS ani dnes SV za to co se děje. Problém je jinde. Loutkáři v pozadí v čele s BE vše podřizují jenom tupé většině fandů. To jsou ti, které loví. Ti konzumenti, kteří se začnou na F1 dívat právě jenom kvůli těmto modlám, které jsou bohužel uměle vytvořené.
A ještě jeden konkrétní případ pravidel "na hraně". Všechny ty z těch které jsem psal v souvislosti s SV bych mohl rozebrat, ale dám pouze jeden příklad. Mapování motorů bylo před loňskou sezonou zcela jasně a striktně zakázané. Nebyl zakázán způsob, kterým se to nesmí dělat, bylo prostě zakázáno mapování motorů. RBR odjelo celkem 5 závodů s mapováním motorů a je jedno jak to obešli, prostě porušili pravidlo a pokud neměli být vyloučeni z celého šampionátu, měli jim i jezdcům být minimálně odebrány body, které v těchto závodech získali. Co to znamená zcela jistě víš. Mistr světa pro rok 2012 by se jmenoval zcela jistě jinak.
Jinak díky za diskus a zase někdy, pikaso.-
Pikaso
22:55 25.11.2013 178.17.100.XXXpromiň ještě jsem zapomněl, že v těch záběrech jde taky jasně vidět jak AP kouká do zrcátka a i přesto, že už je AS půlkou auta na obrubníku a musel by zpomalit při nájezdu do následné prudší pravé a Prost by tam byl první, AP ho stejně sestřeluje. Ale jak říkám je to věc názoru, ale podle dostupných info a videí a hlavně reálného živého sledování EUROSPORTU s milionem opakování z různých pohledů si myslím to co píšu. Tábor fanoušků AP a AS na to bude mít prostě vždycky jiný názor. -
odin
23:09 25.11.2013 77.240.96.XXXHele, ty mě začínáš zajímat. Vše co píšeš je jako bys opisoval z mých názorů. Když tedy pominu Sennu vs Prosta. Což je nejspíše zapřičiněno tím, že byl Senna tvojí dětskou (pubertální) modlou, čemuž celkem rozumím. Zatím co já jsem v té době fandil Prostovi. Takže se v těchto věcech neshodnem. Já sleduji F1 cca od roku 1970. A mám stejný názor. Jen jsem ve svých letech už trochu ubral z nekompromisnosti. Přesto mi občas připadá, že tu vystupuji až příliš agresivně.
Taky dík, Odin
-
-
-
-
-
anonym
22:03 25.11.2013 88.146.243.XXXSenna získal v podstate len 1 regulárny titul.
1988 - Prost bol okradnutý o titul hlúpym bodovým systémom, keď mu škrtali druhé miesta, zatiaľčo Sennovi štvrté, piate, desiate..... To je naozaj "fér" ked niekomu odčítajú 6 bodov a niekomu dva alebo žiadny
1990- zákerne zostrelil Prosta aby si zaistil titul, ten titul nemá žiadnu cenu
1991 - len tento titul získal regulérne
A u Schumachera sa mýliš, ten získal všetky tituly "normálne", bola tam aj nejaká politika FIA samozrejme (ale kedy nebola?), ale nevidím dôvod, prečo by mal tituly získať neférovo.
Zrejme myslíš jerez97 - ale v tom roku Schumacher titul nezískal, dokonca pri pokuse zostreliť Villeneuva zostrelil len sám seba a žak prišiel do cieľa a zaistil si titul. Navyše Schumacher sa za svoj útok ospravedlnil. Proste úplna situácia ako v prípade Sennu - Schumacher si pri pokuse o prasárnu nabil sám svoju držku zatiaľčo Senna si prasárnou zaistil titul, to je nebe a dudy ako sa u Vás hovorí-
Pikaso
22:49 25.11.2013 178.17.100.XXXNa překrucování nemám náladu, tak jenom stručně. AS v roce 88 vyhrál 8 velkých cen, AP 7, AS byl nesmyslně diskvalifikován hned z prvního závodu. Odečítání závodů bylo pro všechny stejné a před jasné, to si nikdo nevymyslel ze dne na den pro AS, ale platilo protože kvalifikaci jezdilo více aut a do závodu se dostal jen určitý počet. Navíc tím byla eliminována poruchovost vozů a bylo zajištěno to, že mistr světa byl ten co vyhrál nejvíc závodů, ne třeba jako v motorkách kdy v nedávné minulosti se stal mistrem světa EA, kterej nevyhrál jedinej závod. To se ti zdá fér. Mimochodem AS v té sezoně na 5 místě vůbec nedojel, ale to beru jako překlep. Já osobně bych žádné body neřešil. Počítal bych jenom věnce, nejdřím zlatej-shoda zde se rovná stříbrnej atd. atd. Třeba v současné době bych tím sestřelil chudáka MW, který skončil 3, ale tímto systém by byl až 6, ale podle mě je to prostě lepší systém hodnocení.
1990 - AP sestřelil AS a ne naopak. Podívej se na video, více řešit nebudu, je to i výše.
1991 - i přesto, že jsem AS miloval a fandil mu od samého začátku, tento titul je tedy dle mého názoru stejně zasloužený jako ty ostatní, ale podle mě se zde třeba ve dvou soubojích s NM dopustil faulu, za který bych ho já penalizoval, ale i tak by se MS stal, takže není co řešit. Mimochodem hodně se na tom podíleli i dětské nemoci Will. Kdyby nebylo těch, možná by byl souboj vyrovnanější nebo by možná již tehdy vyhrál titul NM.
Co se týče MS to už asi vůbec nemá cenu, to si ze mě děláš jenom srandu. Nebudu tu jmenovat všechny jeho prohřešky v tom roce. Zmíním jenom dva z roku 1994. Nepovolené a prokázané používání elektronické nastavení zavěšení, které bylo před sezonou zakázané(FIA auto zkoumala na podnět McL, zjistila, že tam potřebný software je, ale trest nebyl, protože jako neprokázali, že je Beneton používal). No a když vynechám tento jasný faul, stačí když se podíváš jenom na crash MS vs DH Adelide 1994. MS poškodí svoje auto, pak kličkuje s poškozeným autem před DH, aby ho vzápětí sestřelil úplně. Oba odstupují a myšák vyhrává titul o jediný bod. To si ze mě chceš dělat srandu ??? Ignorovat jasná a doložitelná fakta ??? No a kdyby jsi to nemohl najít napiš dám ti odkaz třeba na youtube. No a kdyby jsi se náhodou namáhal a skutečně se na záběry podíval, pozorně sleduj jak MS kouká nejprve do levého a pak do pravé zrcátka, takže o DH 100% věděl. Jo a JV se omluvil až poté co byl ze šampionátu vyloučen pod tlakem odborné veřejnosti a hlavně proto, že se mu nepovedlo ho sestřelit úplně jako právě v roce 94´ DH. Před tímto posledním závodem totiž vedl rovněž o jeden bod.
-
odin
00:18 26.11.2013 77.240.96.XXXRozpoutal jsem tu nevědomky boj "Schumacherovců proti Sennovcům". Osobně považuji jak Suzuku, tak Adelaid, či Jerez za fauly a nefér jednání Senny i Schumachera. Bohužel to tak vidí příznivci Schumiho jen v případě Senny v Suzuce a příznivci Senny zas v případě Schumachera v Adelaid a Jerezu. Z mého hlediska nepochopitelné. Vždy jsem se zde snažil vystupovat objektivně. A nezatahovat do svých názorů fandovství. A tak se přiznávám, že v případě Suzuky jsem ovlivněn, protože jsem v té době fandil Prostovi. Avšak v případě Adelaid a Jerezu ovlivněn nejsem ničím. Přesto dělám rovnítko mezi zmíněnými událostmi. Získat titul díky tomu, že přímému soupeři v boji o titul neumožním dokončit závod je podlost a nesportovní chování.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek