DISKUZE K ČLÁNKU Alonso chtěl pustit Massu před sebe

Fernando Alonso byl připraven uvolnit cestu a pustit před sebe Felipeho Massu, aby dojel ve své poslední GP Brazílie s Ferrari na pódiu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso chtěl pustit Massu před sebe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 115, poslední 29.11.2013 19:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 27 lidí) 24.11.2013 21:56
Už jsem to napsal i jinde, ale rýpnutí si… »
» Pepan (Hlasovalo 24 lidí) 24.11.2013 22:50
Spíše se nabízí otázka, zda by tohle sneslo… »
» Pepan (Hlasovalo 19 lidí) 24.11.2013 22:52
Oni je za to kritizovali hlavně proto, že se… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    pro Odina Nepochopil jsi mě. Psal jsem, že Hill nebyl ani kousíčkem vedle Schumiho auta PŘI PRVNÍM POKUSU, když se Schumi vracel z trávy na trať. Tam je to evidentní fakt a proto nechápu, proč tímto dokládáš nějaký úmysl Schumiho způsobit nehodu. Prostě se vracel a Hilla nijak neohrozil. Že potom už v zatáčce Hill částí vozu vedle Schumiho byl, nijak nepopírám. Ale šlo o naprosto běžné zavření zatáčky. Běžné tenkrát i dnes a stejné jako provedl Prost v roce 1990 i 1989.
    Jsem zvyklý, že na daný incident jsou 2 různé pohledy a půlka viní Schumiho a půlka Hilla. Ale většinou to bylo tak, že zastánci teorie "první volí stopu" vinili Hilla (Sennu) a zastánci povinnosti nechání místa viděli vinu na straně Schumiho (Prosta). Zarazilo mě (a proto jsem se ozval), že jsi snad jediný zastánce první teorie, který má na tuto nehody takovýto názor. Nic víc. 03

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Tak já budu asi opravdu výjimka. Protože jsem přesvědčen, že v Suzuce 1989 byla vina spíše na straně Prosta a docela mě tento incident dost vadil (jakožto jeho fanouškovi), když měl pohodlný bodový náskok. Z mého pohledu to bylo zbytečné. A spíše tento incident srovnávám s Adelaide 1994. Oba vedoucí piloti měli zájem nenechat se předjet a vyhovovalo jim to v boji o titul.
      Suzuka 1990 je pak podle mne jednoznačná snaha Senny zlikvidovat Prosta, za kterou měl být vyloučen z mistrovství světa. Nezapomínejme, že měl z loňska podmínku. A je jedno, zda byl první, nebo druhý. Do Prosta úmyslně najel.
      Stejně tak Jerez 1997. Jasný úmysl Schumachera o zopakování Adelaide 1994. Jen že se tentokráte vše odehrálo v mnohem větší rychlosti a Schumacher byl o vteřinku pomalejší a tím pádem do Villneuva narazil později. Vše bylo "na oko" průkaznější a navíc jej tím pádem trefil jen do boku auta. Čímž ublížil jen sobě a Villneuve si pohodlně dojel pro potřebné body. A pak se začala ještě hnusnější fraška. Kdy Schumiho vyloučili z příštího ročníku a pak na nátlak bylo vše zameteno pod koberec (tak jako např.kontrola trakce u Benettonu ´94) a Schumacher potrestán dodatečným vyloučením z šampionátu 1997. Přitom všechny body a vítězství se mu dále započítaly. Nechápu smysl tohoto trestu dodnes. Pokud tedy pominu, že ho potrestali kvůli takovým, jako jsi ty a já. Abys ty mohl tvrdit, že trestán byl a já abych se poblil, kdykoliv na to vzpomenu.

      + 5 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        -Suzuka 1989: OK, myslím si že jako první si mohl volit stopu a proto vidím vinu spíše u Senny. Ale souhlasím s tím, že to dělat nemusel a mohl nechat Sennovi místo.
        -1990: Souhlasím. Jen si opět myslím, že měl Prost nechat trochu místa. Jeho první místo v závodě by to neohrozilo a v případě, že by ho Senna sestřelil i tak (a asi sestřelil), pak by nemohla být sebemenší pochybnost o chybě Senny a mohli mu tenkrát bez problémů dát trest jako Schumimu v 97.
        -1997: Žádnou souvislost s 94 nevidím, protože postavení vozů bylo v té chvíli v podstatě opačné. Schumi byl ZA VILLENEUVEM a tudíž není sporu o vině. A to tu nikdo tuším ani jednou nepopíral. Co se dělo potom asi nevidím stejně. Přišel o titul vicemistra a tudíž se mu jeho čin 100% nevyplatil. Do individuálních statistik se počítají i body, které se díky pravidlům v 80-tých letech odečítaly ze stavu MS (počítalo se jen několik závodů), tak nerozumím tomu, proč by se mu v čistě osobních statistikách měly odečíst body a vítězství za závody, které regulérně vyhrál. A že je vicemistr z roku 1997 jsem nikde ve statistikách neviděl. 03
        Ale pořád mi není jasné to, proč jsem vůbec reagoval. Sám jsi psal, že první volí stopu (tehdy), tak nevím proč to vidíš jinak u Adelaide. To, že předtím Schumi přejel trať zprava doleva na tom něco mění? Tomu pořád nerozumím. Že se nehodneme na dostatečnosti trestu pro Schumiho (1997) je mi vzhledem k tvé obrovské averzi k němu celkem logické.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Většina je vyjasněna. Tak jen k odečtu bodů. Když projdeš statistiky z minula, tak zjistíš, že např.v sezóně 1984 jezdil Tyrrell s lehčím autem a tak dostal dištanc z celé sezóny. Oběma pilotům pilotům byly škrtnuty všechny body takto získané. Vím, že tohle hned zpochybníš, tvrzením, že jde o úplně jiný případ.18 Natolik už tě znám. Ale pro mne je dištanc ze sezóny jako dištanc ze sezóny. Naopak, tehdá podváděl tým a tak by měl být trestán tým, nikoliv pilot. V případě Schumiho byla vina na pilotově straně a tak bych čekal postih se všemi důsledky pro pilota.
          První volí stopu, ale ani tehdá to neznamenalo, že má automaticky právo kličkovat před tím, kdo jej chce předjet. A jsme zase na začátku kolovrátku....03

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Já si rok 1984 moc nepamatuju a nevím, jestli šlo o váhu v jednom závodě, nebo celé sezoně. Pokud šlo o jediný závod, pak trestat jezdce neměli. Pokud měli celou sezonu nelegální vůz, pak je logické že získávali body v celé sezoně nefér. Pak je to OK. Schumi neboural úmyslně v každém závodě. Ale to je detail. Body mu nikdo už nevezme a výsledky nezmění.
            Pokud bereš návrat za trať jako kličkování (prostě vyjel z trávy na pravé straně do běžné stopy asi metr od levého kraje, bez nějakých dalších manévrů a pak už jen zatočil do zatáčky), pak máš jistě pravdu. Byla by to ovšem první a dosud jediná diskvalifikace za kličkování. 03

            + 2 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • odin

              odin

              77.240.96.XXX
              Tak já doufám, že šlo o rok 1984 a neztrapnil jsem se tu, díky nepřesnosti. Plácnul jsem to z hlavy. Vím přesně jak vypadaly Tyrrelly 012 i že se to týkalo Bellofa a Johanssona, ale v letopočtu se mohu drobně mýlit. Nehledal jsem to.03 Každopádně tehdá jezdily s lehčím vozem, než jim na to přišli. Tak že asi delší dobu. Šlo mi jen o srovnání podobného příkladu.
              V případě trestu se neshodneme. Já tě svým způsobem chápu. Ale zase pochop ty mé hledisko. A buď si jist, že bych (a budu) koukal stejně na každého, kdo takto získá titul. Jak bys chtěl zajistit, aby nikdo nepoužíval sejmutí soupeře v posledním závodě sezóny, jako nástroj pro zajištění si mistrovského titulu? To by se mělo nevyplatit a jediná možnost je diskvalifikace. Jak jsem psal dříve v kontextu s fotbalovými pravidly. Pokud poslední hráč zabrání vstřelení branky jakýmkoliv faulem, je okamžitě VYLOUČEN. A je jedno zda za stejný faul ve hře nedostane ani napomenutí.
              Jo a časem mrkni na mail, slíbené jsem snad našel, tak ti to pošlu. Když tak můžem dát o názorech na "zaslané" řeč mailem, abychom to tu moc nezaplevelovali.
              Já věděl, že to bude dlouhé...18 18 18

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.189.XXX
        Vidím, že tohle téma je pro vás dost zásadní. 03 Jenom můj stručný pohled. Všichni se shodneme, že Schumi se snažil za každou cenu blokovat - v postatě mu nic jiného nezbývalo. Už jsem Adelaide 1994 dlouho neviděl, ale před lety jsem v tom jasný úmysl vyřadit soupeře neviděl. Prostě Schumi viděl, že se Hill blíží, a jediná možnost obrany byla tu zatáčku zavřít. Jestli už je to pozdě a dojde ke kolizi, nebo ne, nejspíš neřešil. V jeho situaci to byla automatická reakce zablokovat, co se dá. Asi nikdo už nedokáže, jestli byl Schumi ochotný Hilla sprostě vyřadit, kdyby viděl, že už je vedle něj a nemůže ho zablokovat. Pokud by Hill nebyl zbrklý a lépe si ten manévr připravil, tak bysme to viděli jasně podle Schumiho reakce.

        Na druhou stranu mě napadá tohle - je od pilota správné kličkovat a za každou cenu blokovat každou zatáčku? Protože takové jednání je už na hraně nebo za hranou, pro soupeře je nebezpečné a pro útočícího velmi riskantní. V podstatě bránící zneužívá toho, že se ten druhý nechce srazit. Takže asi vás nerozsoudím, ale možná to k něčemu bylo. 03

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Do pr.... Já s tebou ve všem souhlasím. Asi se půjdu ožrat. 12
          Jen bych doplnil k druhému odstavci, že teď tomu brání pravidla (o několikanásobném měnění směru), ale tehdy to ještě neplatilo. Ale i s tím druhým odstavcem souhlasím.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Nasire, to nelze rozsoudit. Kdysi jsi mi tu napsal, že "Schumi je takové mé oblíbené téma".03 12 Věř, že ani moc ne. Jen jsem za ta léta prošel mnoha "přestřelkami" na téma Schumi. A jistě si umíš představit, kolik bylo a je jeho slepých obdivovatelů. Naproti nim já se svým chápaním spravedlnosti.18
          Schumacherovi jsem v jeho začátcích docela přál. Sice jsem fandil Hakkinenovi, ale byl mi "sympatický, že krmí Sennu jeho medicínou". Bohužel poměrně záhy jsem poznal, že i on se neštítí stejných unfair činů. A bylo po sympatiích. Je do smrti v mé mysli diskvalifikován. A od té doby, mě dráždila glorifikace Schumachera v době jeho první kariéry a ospravedlňování jeho činů v, a po jeho druhé kariéře.
          Podle mne k zisku titulu, ať jednoho, nebo deseti, potřebuje každý především vynikající auto a pak trochu štěstí. Což bylo na Schumacherovi jasně viditelné při srovnávání obou jeho kariér.03

          + 1 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    178.17.100.XXX
    for Odin a chudinka co se neumí ani představit tedy přezdívkou šumachrofil Pro oba stejně. Řadíte lidi do skupin a hrajete si na objektivní hodnotitele, ale ze všech vašich slov jasně čiší vaše příslušnost k určitému jezdci a objektivnosti jsem si moc nevšimnul. Já oproti vám se hrdě hlásím k tomu, že jsem kdysi fandil AS a dokonce jsem schopen pojmenovat i jeho konkrétní fauly. Opravdu se snažím být objektivní, ale pokud něco jasně vidíte na záběrech televizních kamer a nejste schopni to objektivně zhodnotit je to smutné. Takže můj neobjektivní názor. Prost v roce 1988 zatáčel do zatáčky cca. o 4 m dřív než vůbec zatáčka byla. Důvod ?? Byl tam Senna a kdyby oba nedojeli byl by Prost mistr světa. Vystoupil z auta a byl spokojený. Pak uviděl jak sennu tlačí a sprintoval za svým kamarádem Balestrem, aby se postaral o svůj zcela jistě FÉROVÝ titul. Sennu potrestali podle neexistujícího pravidla, což mimochodem s odstupem času přiznali všichni i Prostovi věční zastánci kromě samotného Prosta.(to je pochopitelné i v kontextu Sennovi smrti)
    Rok 1990 já jako fanda Senny jsem v přímém přenosu ihned slepě odsoudil AS, že se pomstil a je to chudák. Jenomže po shlédnutí záznamů a telemetrických (Senna věděl, že to tak dopadne a i přesto, že to nikdy nebyl jeho styl sundal nohu z plynu a snažil se ubrat, ale nestihl to). Prost i podle současných záběrů evidentně věděl, že tam AS je........................ale to už jsem psal výše a není více co dodat.
    1994 MS, podle mě ani před DH nekličkoval úmyslně, měl poničené zavěšení a snažil se auto vůbec uřídit, ale následně toho zcela záměrně využil a zboural i DH (opět doložitelné na telemetrii z MS telemetrie, protože v místě, kde se v zatáčce již přidává plyn, měl nohu dole z plynu). Těchto faulů bylo u obou borců mraky a pro mě osobně jsou to větší fauly než Sennovo opravdové závodění, nebo v dnešní době Perezovo závodění, které mu ve slavněm McL zakážou pod tlakem uplakánka Buttona a pak ho ještě vyhodí za nevýrazné výkony. Stejně tak jako nesmyslné trestání jenom LH za opravdové závodění, kdy se pustil do souboje, byl sice druhý, ale chtěl závodit, ničeho se nedopustil ale soupeř ho prostě nepustil, nenechal mu místo a protože byl v zatáčce první vyřadil oba dva. Trest však dostal jenom LH. Fakt super závodění. To jim můžeme dát na dráhu vodící koleje a nebo nemusíme vůbec zvodit. Stačí kvalifikace a nazdar, dojedeme jak jsme odstartovali. Dokonce bych si typnul, že jste oba z těch co říkají jak jsou závody nudné, ale když chce někdo závodit máte hned ústa plná keců.
    Tohle je zbytečná diskuse, protože ani jeden z vás nehodlá akceptovat jasně viditelná fakta. Takže dopředu vás oba upozorňuji, že já osobně jsem již od roku 1998 fandou FA a fandím mu stále, takže určitě budu obviňován, že jsem neobjektivní, ale to neva. Takže se mějte...

    + 1 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pikaso

      Pikaso

      178.17.100.XXX
      pardon, musím se omluvit. V prvním případě jsem samozřejmě popisoval rok 1989. Chybka se vloudila.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Nevím, kde jsi přišel na to, že si hraju na objektivního, zatím co ze mne čiší příslušnost k jednomu jezdci?18 Kterému? Na začátku naší polemiky jsem tobě i ostatním zde přiznal, že jsem v dobách incidentů fandil Prostovi a tudíž v případě posuzování Senna/Prost mohu být podjatý. Zatímco v případě posuzování incidentů Schumiho se podjatý necítím, jelikož jsem fandil Hakkinenovi. Snažím se tady vystupovat poměrně objektivně, ale na rozdíl od tebe si netroufám sám sebe hodnotit jak se mi to daří.03 Ty o sobě klidně prohlásíš, že objektivní jsi. Kde a v čem?18 Se spoustou tvých názorů se ztotožňuji, ale v objektivitě hodnocení Sennových a Prostových exesů se rozcházíme. Já s tím problém nemám. Problém s tím máš evidentně ty, tak jako míval problém Senna s Prostem.
      Nikde jsem nenapsal o férovém titulu Prosta v roce 1989 ani čárku. Kde jsi tohle vyhrabal? Ale když už zmiňuješ rok 1989, tak věz, že tento incident na titul stejně neměl žádný vliv.Jednalo se o předposlední závod sezóny a v posledním závodě ani jeden nebodoval. Prost tehdá zvítězil o 16 bodů a to mu ještě 5 bodů škrtli. Takže i kdyby Sennovi přiznali ono vítězství, stejně by titul neměl.
      Rok 1990 - tady není o čem. Jasná snaha Senny zlikvidovat Prosta při první příležitosti. Už tou komedií okolo špinavé stopy si vytvářel alibi pro svůj čin. Zajimavé je, že před rokem Senna v Suzuce také startoval z PP a byl na stejné straně, jako při PP v r.1990. Vr.1989 mu to nevadilo, v r.1990 ano.18 Senna byl stejný intrikán, jako Prost. V jejich počínání v tomto směru nevidím podstatnějších rozdílů. Intrikařilo se tehdá, intrikaří se dodnes. Ale jak někdo sejme svého soupeře o titul a tím si zajistí mistra světa, je u mne ubožák. A můžou se tu stavět na hlavu jak Sennovci, tak Schumacherovci.
      K současné F1 se nchci nijak vyjadřovat. Podle mne je to sterilní formule svázaná přemírou zákazů a komisaři určují, kdo se může a kdo nesmí stát mistrem světa. Protože stejné situace posuzují v případě různých pilotů různě.
      A s tím, že jsem z těch co tvrdí, že současná F1 je nudná, jsi mě fakt pobavil. Když nic jiného, tak mé názory na současnou F1 jsou zde dohledatelné. Nikdy jsem netvrdil, že současná F1 je nudná. Po změnách (netankování, Pirelli, DRS, Kers) získaly závody na atraktivitě. Sice dosti umělé, ale přeci jen.
      Taky se měj.03

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        88.146.243.XXX
        omluva Dole som pochyboval o tvojom tvrdení, že by niekto mohol popierať úmyselný útok Sennu na Prosta. Mýlil som sa, ospravedlňujem sa, pravdu si mal ty07

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          18 11 Já opravdu nemám proč lhát, nebo si tu vymýšlet. Tím, že jsem býval nekompromisní jak k Sennově sejmutí Prosta, tak k Schumiho incidentům, dostal jsem se do slovních konfliktů se spoustou fanoušků. (Je to přeci jen 23let v případě Senny a 19, resp. 16 let v případě Schumiho. A věř, že to, co tu proběhlo je jen slaboulinký odvar, oproti tehdejším diskuzím. Tehdá jsem diskutoval s opravdovými fanatiky. Tak si můžeš představit, jak to probíhalo...
          Také dnes, s odstupem času to každý hodnotí střízlivěji.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    je to jedno Je hezké vidět, kolik lidí tu kritizuje Vettela za splnění Markovy žádosti o (ne-)darování vítězství.
    Zajímalo by mě, kolik z těch lidí by ho kritizovalo i v případě, kdyby ho pustil. Tipuju si, že by byly komenty o nerespektování přání kolegy, zesměšňování a znehodnocování Markových úspěchů. 12

    + 4 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      Kdyby to Vettel udělal, já sám bych si o něm hodně poopravil mínění. Ale nebylo nutné to udělat. Je to sobec, který vidí jenom sebe.

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        No to jsou tam asi všichni, tak nevím, kterému sobci fandíš. 04
        Jen nechápu, proč by to Vettel dělal. Mark se vyjádřil myslím hodně jasně a před 2 roky měl z vítězství asi takovou radost, jako z úmrtí kamaráda (nadsázka). Osobně bych byl nejvíc naštvaný, kdyby mé přání někdo ignoroval a udělal ze mě chudáka, co mu musí někdo vítězství darovat. 03
        Zklamaně tentokrát po závodě opravdu nevypadal.

        + 5 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          89.29.32.XXX
          jj, nesobecky mistr sveta F1 je tezky oximoron. Pepan ma o tech matadorech asi dobre pokrivene predstavy. 13

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton měl podle některých zpráv čelit sabotáži

Hamilton obětí sabotáže vlastního týmu? Policie vydala oficiální prohlášení

Fernando Alonso se pokouší pozvednout týmovou morálku

Alonso burcuje: Méně slibujme, předveďme více!

Nico Hülkenberg si pochvaloval výkon, ale s umístěním pochopitelně spokojen nebyl (Ilustrační foto)

GP ŠPANĚLSKA: Prohlášení po závodě - Verstappen září, Norris lituje, Hamilton je spokojen

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama