Odpolední trénink začal za hustého deště, velmi mokré dráhy a podobných teplot jako dopoledne - vzduch 20 °C a trať 22 °C. Do svých vozů usedli i Di Resta (Force India), Chilton (Marussia) a Ricciardo (Toro Rosso), kteří své vozy ráno propůjčili testovacím pilotům.
Zelená světla se na konci boxové uličky rozsvítila v 17 hod našeho času, na trať se ale nikdo nehnal. Byla to smůla zejména pro Pirelli, které na Interlagos přivezlo prototypy svých pneumatik pro sezónu 2014, kvůli podmínkám na nich však v prvním tréninku vyjel pouze Vettel - a to ještě jen na jedno kolo. Proto se italský výrobce bude snažit prosadit povolení, aby se na připravovaných pneumatikách mohlo jezdit i zítra v průběhu třetího tréninku.
Týmy si je chtěly také vyzkoušet - nebyly ani tak zvědavé na jejich výkonnost, jako na jejich aerodynamický profil a na to, jak se v průběhu jízdy mění. "Nejdůležitější je změřit aerodynamiku - váhu pneumatik. Proto všichni na své vozy nasadili měřící zařízení ve snaze získat váhy vpředu a vzadu. Jakmile je na trati získáte, můžete je porovnat s CFD. To nejdůležitější je, aby korelovaly s tímto autem. Pokud ale data nezískáme, tak je nezískáme. Budeme pokračovat dle našich předpokladů, které máme nyní, a na modelech, jež nám Pirelli poskytne," říká sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
Bývalý designér vozů F1 Gary Anderson zpovídá na počátku druhého tréninku
technického ředitele Williamsu Pata Symondse (foto: Williams F1 Team)
Až po pěti minutách se na okruh vydal Chilton s Marussií. Po dvou kolech se ale vrací bez měřeného času zpět, střídá jej Kovalainen s Lotusem a hned se pouští do měřeného kola - 1:31,658 min, na rovince 246 km/hod.
Fin se lepší (1:30,537), ale po pěti kolech hlásí sílící déšť a začíná si stěžovat na aquaplaning. Měřené kolo předvádí Bianchi - 1:33,670. Letmého kola se ujímá Webber (1:30,645 a 1:29,088), čtvrtým pilotům, který si během úvodních 30 min připsal měřený čas, byl Van der Garde (1:32,526) a Pic (1:33,794).
Rosberg (1:28,873) po 35 min na čele překonává o dvě desetiny sekundy Webbera a hlásí: "OK, to mi stačí." Teplota jeho předních pneumatik dosahovala 109 °C, zadních 108 °C. Inženýr mu odpovídá: "Ross říká, že jsi jedinou tak hloupou osobou, aby byla v tuto chvíli venku." Třináct pilotů dosud nevytáhlo paty ze svých garáží.
Po 55 min se přidává Pérez s McLarenem (1:30,748). Tým mu po jednom měřeném kole hlásí, aby se vrátil, pokud není dost mokro - aby zbytečně neničil své zadní pneumatiky do deště. Po hodině se stále neobjevili Button, nikdo z Ferrari, Hamilton, Maldonado, Sutil, Vergne ani Vettel.
Felipe Massa se v Brazílii loučí s Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Christian Horner se zmínil o talentu Ricciarda: "Vždy se snažíte najít ujištění o tom, že jste učinili to správné rozhodnutí - a my to od podpisu máme absolutně potvrzeno. Toro Rosso je obtížné auto, ale zvládl s ním při tolika příležitostech postoupit mezi nejlepších deset a dokázat to, obzvlášť v kvalifikaci."
Ve velmi dobrém světle se ráno představil s Toro Rosso také Daniil Kvjat, jenž byl o více než půl sekundy rychlejší než jeho budoucí týmový kolega Vergne.
Alonso vyrazil na deštěm zkrápěnou trať až 20 min před koncem druhého tréninku a svým prvním pokusem (1:31,184 min, 256 km/hod na rovince) pronikl na 10. příčku.
McLaren MP4-28 zezadu (foto: McLaren Mercedes)
Týmy se snažili lépe poznat chování pneumatik za mokrých podmínek, zejména bod (crossover), kdy bude z hlediska jejich opotřebení a časů na kolo co nejlepší přejít z pneumatik do deště na přechodné či opačně. Meteorologové totiž potvrzují, že by mohlo pršet i v neděli.
Na posledních 15 min vyrazil i Vettel, zatímco kroužící Webber se opět potýkal s nefunkčním KERSem. V garáži už zůstávali pouze Hamilton a Sutil, kteří neabsolvovali ani jediné kolo. Seb se po svém prvním měřeném kole (1:29,800) vyhoupnul na páté místo, dalším pokusem na druhé (1:28,939), jen o 0,066 s za Rosberga. Mark se zařadil hned za něj (1:29,088).
Šest minut před koncem Vettel o rovných 7 desetin (1:27,993 min; 265 km/hod) překonává i Rosberga a je na čele. V hektické koncovce kroužilo najednou dvacet pilotů a časy se zlepšovaly, což potvrdil druhým nejrychlejším časem Webber (1:27,829) - po rekordech v prvních dvou sektorech ztratil na svého týmového kolegu v tom posledním 0,4 s. V závěru ale oba Red Bully dokázal opět překonat Rosberg s Mercedesem.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. Maldonado - 290,0 km/hod; 2. Rosberg - 282,3; 3. Di Resta - 278,4; 4. Kovalainen - 277,1; 5. Webber - 276,1; 6. Alonso - 274,8; 7. Hülkenberg - 274,5; 8. Grosjean - 274,1... 21. Chilton - 251,5; 22. Bianchi - 248,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů a teoretických nejlepších kol (červeně)
vs. skutečně zajeté časy na kolo (modře)
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 9 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:27,306 |
2. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,225 |
3. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,286 |
4. | 7 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus F1 Team | + 0,823 |
5. | 10 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,841 |
6. | 18 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,099 |
7. | 4 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 1,234 |
8. | 11 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sauber F1 Team | + 1,254 |
9. | 19 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 1,433 |
10. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,585 |
11. | 3 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 1,622 |
12. | 12 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,743 |
13. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,868 |
14. | 16 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 2,411 |
15. | 15 | Adrian SUTIL | deu | Sahara Force India F1 Team | + 2,477 |
16. | 17 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 3,119 |
17. | 6 | Sergio PÉREZ | mex | Vodafone McLaren Mercedes | + 3,442 |
18. | 22 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | + 3,755 |
19. | 21 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | + 3,812 |
20. | 20 | Charles PIC | fra | Caterham F1 Team | + 3,859 |
21. | 23 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | + 3,905 |
22. | 5 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 4,464 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ