DISKUZE K ČLÁNKU Senzor přetížení byl ve Ferrari špatně uchycen, Alonsův náraz nepřesáhl ani 15 G (aktualizace)
Fernando Alonso byl po včerejší Velké ceně Abú Zabí převezen na kontrolu do nemocnice kvůli velkému přetížení, které zaznamenal jeden ze senzorů v jeho voze Ferrari F138.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Senzor přetížení byl ve Ferrari špatně uchycen, Alonsův náraz nepřesáhl ani 15 G (aktualizace)
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
Kapor
10:14 05.11.2013 194.160.178.XXX
Myslím si, že nemáš pravdu, ...lebo to preťaženie prekonal len senzor a nie auto v ktorom bolli pilotipripútaní, na ktorom bol namontovaný ten senzor tak zle, ako na Ferrari. On vlastne nebol ani namontovaný nesprávne, ale bol uvolnený a pri náraze sa praštil viac a záležalo na akom ramene. Ten u Fernanda len 28 G a ten u Keny Bracka 214, pričom senzor iste visel na 20 cm kábli a sila krát rameno pri takom impulze sily mohly dať aj tých 214 G, ktoré však neboli reálne, lebo obaja jazdci boli pripútaný, prežili preťaženie, ale to zo senzoru, neobolo smerodatné, lebo išlo o zle nameranú veličinu, kde neboli splnené podmienky merania ak meradlo a metóda nemali chybu. Na správne namerané hodnoty, však treba splniť všetky tri. Komprédo !
anonym
22:47 04.11.2013 78.157.160.XXX
ty čísla máš z kvaldy, kdy je důležitý výkon na jedno kolo.. opotřebení brzd je během závodu zanedbatelné. Max. brzdný účinek je rozložený vždy tak, aby brzdila maximálně všechna 4 kol. Mel si co chceš, ale gumy více než 6 G při brzdění určitě nepřenesou.. pak se blokujou, a s tím je brzdění horší (přetížení nižší). Ty jsi asi beznadějný případ, furt dookola omíláš stejný nesmysl. Jestli to neděláš schválně, tak jsi fakt id...
Ferda
22:29 04.11.2013 46.47.176.XXX
Jenže vůbec nikdo tady nebere v úvahu další okolnosti. Vůz je na závod nachystán tak, aby se především optimálně zahřívaly gumy a ještě něco zůstalo i pro KERS. Přitom se nastavení v průběhu závodu mění podle opotřebení gum a samozřejmě i podle jiných kritérií. Třeba podle opotřebování brzd. To znamená, že maximální brzdný účinek musí být nějakým způsobem rozložený tak, aby byl prospěný pro celý průběh závodu, a né pouze na docílení nějakého rekordu.
tom
22:28 04.11.2013 85.237.227.XXX
ano rozhodne áno môže to byť pri brzdení o mnoho viac ako 6G
ale jedine pri brzdeni o stenu, kotvou alebo inou formou brzdenia - rozhodne nie štandardne.
maš pocit, že keď brzdia z maximalky na nejakej rovine do pomalej zakruty - tak iba šteklia brzdový pedál?
ale jedine pri brzdeni o stenu, kotvou alebo inou formou brzdenia - rozhodne nie štandardne.
maš pocit, že keď brzdia z maximalky na nejakej rovine do pomalej zakruty - tak iba šteklia brzdový pedál?
anonym
22:13 04.11.2013 78.157.160.XXX
Taky si tak připadám. Nechápeš, že F1 už intenzivněji brzdit nemůže, než tomu je na konci těch dlouhých rovinek? Vždy dupnou maximálně na pedál, silou 160 kg.
Navíc max. přetížení přitom dosahují hned na začátku toho brzdění, G pak slábne při zpomalování. Více než 6 G současné vozy mimo kvalifikaci nevyvinou ani náhodou!
Navíc max. přetížení přitom dosahují hned na začátku toho brzdění, G pak slábne při zpomalování. Více než 6 G současné vozy mimo kvalifikaci nevyvinou ani náhodou!
XR
21:51 04.11.2013 78.157.160.XXX
Evidentně fyzice a motorsportu nerozumíš, hlavně že máš tu drzost básnit o dokladu, který jsi ty nikdy neviděl.
100 G je můžeš klidně přežít, záleží, na jak dlouho jsi takovému přetížení vystaven, na směru, místu a poloze těla. Takové přetížení je při nárazech piloti při závodech často přežívají. Keny Bräck například při nehodě v IRL v roce 2003 přežil při nárazu přetížení 214 G. Teď si mudruj, když ani nevíš, kolik je na té ose, kterou ukazují v F1. Při brzdění ani v zatáčkách (laterální) 6 G v žádném případě nepřekonávají.
100 G je můžeš klidně přežít, záleží, na jak dlouho jsi takovému přetížení vystaven, na směru, místu a poloze těla. Takové přetížení je při nárazech piloti při závodech často přežívají. Keny Bräck například při nehodě v IRL v roce 2003 přežil při nárazu přetížení 214 G. Teď si mudruj, když ani nevíš, kolik je na té ose, kterou ukazují v F1. Při brzdění ani v zatáčkách (laterální) 6 G v žádném případě nepřekonávají.
anonym
18:28 04.11.2013 78.157.160.XXX
Ty si pleteš spoustu věcí, mj. síly při brzdění (podél předozadní osy) s těmi vertikálními, přirozené s nárazovými. Samozřejmě že při nárazu můžeš mít třeba i 180G. Nikoliv při maximálním možném brzdění - sotva bys překonal 6 G, ani kdyby ses postavil na hlavu a odrážel ušima.
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek