DISKUZE K ČLÁNKU Senzor přetížení byl ve Ferrari špatně uchycen, Alonsův náraz nepřesáhl ani 15 G (aktualizace)

Fernando Alonso byl po včerejší Velké ceně Abú Zabí převezen na kontrolu do nemocnice kvůli velkému přetížení, které zaznamenal jeden ze senzorů v jeho voze Ferrari F138.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Senzor přetížení byl ve Ferrari špatně uchycen, Alonsův náraz nepřesáhl ani 15 G (aktualizace)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 05.11.2013 13:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 12 lidí) 04.11.2013 11:12
Pouhých 15G stačí. Na skvělý herecký výkon.12 »
» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 04.11.2013 13:09
absťák Sakra, už jsem strašně dlouho nečetl, jak… »
» mi88ki (Hlasovalo 7 lidí) 04.11.2013 13:05
:-) Jak se cítite, ptá se doktor ? "… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
A na smrtelné posteli se bude zpovídat farářovi. Do toho Ferrari jsem kdysi neměl lézt. Pořád jsem byl druhej na největší plečce v poli :D

+ 1 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Myslím si, že nemáš pravdu, ...lebo to preťaženie prekonal len senzor a nie auto v ktorom bolli pilotipripútaní, na ktorom bol namontovaný ten senzor tak zle, ako na Ferrari. On vlastne nebol ani namontovaný nesprávne, ale bol uvolnený a pri náraze sa praštil viac a záležalo na akom ramene. Ten u Fernanda len 28 G a ten u Keny Bracka 214, pričom senzor iste visel na 20 cm kábli a sila krát rameno pri takom impulze sily mohly dať aj tých 214 G, ktoré však neboli reálne, lebo obaja jazdci boli pripútaný, prežili preťaženie, ale to zo senzoru, neobolo smerodatné, lebo išlo o zle nameranú veličinu, kde neboli splnené podmienky merania ak meradlo a metóda nemali chybu. Na správne namerané hodnoty, však treba splniť všetky tri. 11 Komprédo !

+ 1 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.157.160.XXX
ty čísla máš z kvaldy, kdy je důležitý výkon na jedno kolo.. opotřebení brzd je během závodu zanedbatelné. Max. brzdný účinek je rozložený vždy tak, aby brzdila maximálně všechna 4 kol. Mel si co chceš, ale gumy více než 6 G při brzdění určitě nepřenesou.. pak se blokujou, a s tím je brzdění horší (přetížení nižší). Ty jsi asi beznadějný případ, furt dookola omíláš stejný nesmysl. Jestli to neděláš schválně, tak jsi fakt id...

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Taky kvalita současných gum klesá tak rychle, že na rekordy není žádný volný prostor.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Jenže vůbec nikdo tady nebere v úvahu další okolnosti. Vůz je na závod nachystán tak, aby se především optimálně zahřívaly gumy a ještě něco zůstalo i pro KERS. Přitom se nastavení v průběhu závodu mění podle opotřebení gum a samozřejmě i podle jiných kritérií. Třeba podle opotřebování brzd. To znamená, že maximální brzdný účinek musí být nějakým způsobem rozložený tak, aby byl prospěný pro celý průběh závodu, a né pouze na docílení nějakého rekordu.

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

85.237.227.XXX
ano rozhodne áno môže to byť pri brzdení o mnoho viac ako 6G
ale jedine pri brzdeni o stenu, kotvou alebo inou formou brzdenia - rozhodne nie štandardne.

maš pocit, že keď brzdia z maximalky na nejakej rovine do pomalej zakruty - tak iba šteklia brzdový pedál?

+ 5 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.157.160.XXX
Taky si tak připadám. Nechápeš, že F1 už intenzivněji brzdit nemůže, než tomu je na konci těch dlouhých rovinek? Vždy dupnou maximálně na pedál, silou 160 kg.

Navíc max. přetížení přitom dosahují hned na začátku toho brzdění, G pak slábne při zpomalování. Více než 6 G současné vozy mimo kvalifikaci nevyvinou ani náhodou!

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Jak do dubového lesa. Co sem furt melete o zatáčkách. Já se celou dobu snažím vysvětlit, že F1 je schopna vyvinout při intenzívním brždění mnohem více G, než se používá v závodním režimu.

+ 0 / − 6

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.157.160.XXX
Někdo ti tam dal odkaz na údaje od Bremba, kde jsou všechny okruhy. Tak si najdi nějakou prudkou zatáčku po dlouhé rovince a pak přijď s maximální hodnotou, mudrlante. 02

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

XR

78.157.160.XXX
Evidentně fyzice a motorsportu nerozumíš, hlavně že máš tu drzost básnit o dokladu, který jsi ty nikdy neviděl.

100 G je můžeš klidně přežít, záleží, na jak dlouho jsi takovému přetížení vystaven, na směru, místu a poloze těla. Takové přetížení je při nárazech piloti při závodech často přežívají. Keny Bräck například při nehodě v IRL v roce 2003 přežil při nárazu přetížení 214 G. Teď si mudruj, když ani nevíš, kolik je na té ose, kterou ukazují v F1. Při brzdění ani v zatáčkách (laterální) 6 G v žádném případě nepřekonávají.

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

85.135.242.XXX
Uz ti to pisalo vela ludi ja v podstate len zhrniem:
Bezne auto: v zakrutach tak max 0,75G, brzdenie do 1G
F1: v zkrutach aj 4G obcas, brzdenie nieco cez 5G

Neviem co citas ale mam pocit ze fakt sci-fi

+ 7 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

85.135.242.XXX
Kup okuliare na citanie

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Běžné né, ale jak už jsem psal, tak jsem četl, že F1dnička to při brždění dokáže.

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

89.24.215.XXX
Tak nevím, desítky techniků a mechaniků a špatně přichycený senzor. Je to lajdácká práce a nedivím se, že Ferrari je tam, kde je.

+ 4 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

85.237.227.XXX
Takze 15G je podla teba uplne bezne???

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Tak tohle byl úlet, já myslel, že v telce dávají stupnici do desítky a ona je pouze do pětky.

+ 0 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

tom

85.237.227.XXX
si sa musel úplne zblázniť 8G v zákrute - jedine na stíhačke

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
O čelních, případně bočních nárazech tady nebyla řeč. 180 G by byla smrt.
Kolik G mají vozy v zatáčkách? 8G. A to se mi tady někdo snaží namluvit, že na brzdách je vůz F1 slabší než v zatáčkách?

+ 0 / − 5

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

78.157.160.XXX
Ty si pleteš spoustu věcí, mj. síly při brzdění (podél předozadní osy) s těmi vertikálními, přirozené s nárazovými. Samozřejmě že při nárazu můžeš mít třeba i 180G. Nikoliv při maximálním možném brzdění - sotva bys překonal 6 G, ani kdyby ses postavil na hlavu a odrážel ušima.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Ferda

Ferda

46.47.176.XXX
Síly v osobáku jsou neporovnatelně menší, ale princip je stejný.
Jen tak mimochodem. Když Kimi poškodil svůj vůz zak terý dostal pentli a musel startovat z konce pole, tak měl narazit podlahou více než 21 G.

+ 0 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT MIAMI: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama