DISKUZE K ČLÁNKU Senzor přetížení byl ve Ferrari špatně uchycen, Alonsův náraz nepřesáhl ani 15 G (aktualizace)

Fernando Alonso byl po včerejší Velké ceně Abú Zabí převezen na kontrolu do nemocnice kvůli velkému přetížení, které zaznamenal jeden ze senzorů v jeho voze Ferrari F138.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Senzor přetížení byl ve Ferrari špatně uchycen, Alonsův náraz nepřesáhl ani 15 G (aktualizace)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 05.11.2013 13:44 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Pouhých 15G stačí. Na skvělý herecký výkon.12

    + 12 / − 18

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom

      85.237.227.XXX
      Po takom prrtazeni by som rad videl tvoj herecky vykon :-D

      + 13 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Zbynek Havrda

        188.167.154.XXX
        aspon bol v mediach ked uz nevie zvitazit

        + 7 / − 11

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        15 G je prd i při brždění absolvují piloti větší Géčka. A ten skok taky nebyl nijak zvlášť rekordní. Podobné vídáme teměř v každém závodě.

        + 4 / − 23

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          Při brzdění zažívají maximálně 6 G, nepleť to. Ten obrubník musela být dost pecka, když si uvědomíš, v jaké poloze jsou ve voze, jak funguje zavěšení a z jakých materiálů tu sedačku mají.

          + 18 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Dawes

          212.80.67.XXX
          Ty máš dost, víc jak 15G ? Přečti si něco přetížení a pak tady žvaň...Jinak byly doby, kdy v TV byla i grafika s přetížením, nikdy nebylo přesáhnuto víc jak 6g ne-li méně..

          + 14 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • tom

          85.237.227.XXX
          K tomu co si napisal nieje co dodat - to hovori samo za seba s kym tu mame docinenia :-)

          + 3 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Páni, ty seš trouba. Mrkni třeba sem a nečti pořád jen ten zelený blivajz: [odkaz na stránku]

            + 10 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Tady došlo trochu k nedorozumění.
              Já měl na mysli kolik G dokáže formule 1 na pilota udělat, když pořádně šlápne na brzdu tak, aby zastavil. Přece je logické, že v závodě nikdo běžně nešlajfuje. A kór né na dnešních sajrajtech, dyť by ty gumy nevydržely ani jedno celé kolo.

              + 0 / − 15

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • XR

                109.81.245.XXX
                Můžu tě ubezpečit o tom, že více než 6 G při brzdění nedokáže - je to v současnosti na hranici fyzikálních možností karbonového brzdového materiálů a adheze pneu. Jestli ty sis nečetl spíše něco o stíhačkách a teď se ti to plete. Přece si nemyslíš, že by v F1 piloti nebrzdili naplno nebo že by nezvládli ještě o trochu větší přetížení?

                + 10 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Ferda

                  Ferda

                  46.47.176.XXX
                  Přibrždění před zatáčkou vypadá opravdu trochu jinak, než zablokování všech čtyřech kol.
                  Jestli tohle nejsi schopen pochopit, přesvědčovat Tě nebudu.

                  + 0 / − 13

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • XR

                    109.81.245.XXX
                    Jestli si myslíš, že při zablokovaných kolech na ně působí větší přetížení než při "přibrždění před zatáčkou" - jako například před číslem 5 na odkazu, který ti uvedl kolega výše, tak budu upřímně velmi rád, když se o žádné přesvědčování pokoušet nebudeš.

                    + 9 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Ferda

                      Ferda

                      46.47.176.XXX
                      Až si jednou uděláš řidičák, tak si na vlastní kůži můžeš vyzkoušet brždění před zatáčkou tak, abys ji dokázal projet rychle a pak někde na rovince pořádně sešlápnout brzdu nadoraz a uvidíš sám, že rozdíl je více než znatelný.

                      + 0 / − 10

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • XR

                        78.157.160.XXX
                        Aha, takže v Abú před zatáčkou č. 8 na konci 1,2km dlouhé rovinky před pomalou šikanou (viz odkaz výše) nebrzdí tak prudce, jak jen to je možné? A co jinak v Bohnicích, strava dobrá? 11

                        + 9 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        178.23.219.XXX
                        si pleteš osobák a formuli...

                        + 3 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Ferda

                          Ferda

                          46.47.176.XXX
                          Síly v osobáku jsou neporovnatelně menší, ale princip je stejný.
                          Jen tak mimochodem. Když Kimi poškodil svůj vůz zak terý dostal pentli a musel startovat z konce pole, tak měl narazit podlahou více než 21 G.

                          + 0 / − 4

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • anonym

                            78.157.160.XXX
                            Ty si pleteš spoustu věcí, mj. síly při brzdění (podél předozadní osy) s těmi vertikálními, přirozené s nárazovými. Samozřejmě že při nárazu můžeš mít třeba i 180G. Nikoliv při maximálním možném brzdění - sotva bys překonal 6 G, ani kdyby ses postavil na hlavu a odrážel ušima.

                            + 2 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Ferda

                              Ferda

                              46.47.176.XXX
                              O čelních, případně bočních nárazech tady nebyla řeč. 180 G by byla smrt.
                              Kolik G mají vozy v zatáčkách? 8G. A to se mi tady někdo snaží namluvit, že na brzdách je vůz F1 slabší než v zatáčkách?

                              + 0 / − 5

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • tom

                                85.237.227.XXX
                                si sa musel úplne zblázniť 8G v zákrute - jedine na stíhačke

                                + 3 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Ferda

                                  Ferda

                                  46.47.176.XXX
                                  Tak tohle byl úlet, já myslel, že v telce dávají stupnici do desítky a ona je pouze do pětky.

                                  + 0 / − 3

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • tom

                                    85.237.227.XXX
                                    Takze 15G je podla teba uplne bezne???

                                    + 0 / − 2

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Ferda

                                      Ferda

                                      46.47.176.XXX
                                      Běžné né, ale jak už jsem psal, tak jsem četl, že F1dnička to při brždění dokáže.

                                      + 0 / − 4

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • tom

                                        85.135.242.XXX
                                        Kup okuliare na citanie

                                        + 3 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                      • tom

                                        85.135.242.XXX
                                        Uz ti to pisalo vela ludi ja v podstate len zhrniem:
                                        Bezne auto: v zakrutach tak max 0,75G, brzdenie do 1G
                                        F1: v zkrutach aj 4G obcas, brzdenie nieco cez 5G

                                        Neviem co citas ale mam pocit ze fakt sci-fi

                                        + 7 / − 0

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                              • XR

                                78.157.160.XXX
                                Evidentně fyzice a motorsportu nerozumíš, hlavně že máš tu drzost básnit o dokladu, který jsi ty nikdy neviděl.

                                100 G je můžeš klidně přežít, záleží, na jak dlouho jsi takovému přetížení vystaven, na směru, místu a poloze těla. Takové přetížení je při nárazech piloti při závodech často přežívají. Keny Bräck například při nehodě v IRL v roce 2003 přežil při nárazu přetížení 214 G. Teď si mudruj, když ani nevíš, kolik je na té ose, kterou ukazují v F1. Při brzdění ani v zatáčkách (laterální) 6 G v žádném případě nepřekonávají.

                                + 3 / − 1

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • anonym

                                  78.157.160.XXX
                                  Někdo ti tam dal odkaz na údaje od Bremba, kde jsou všechny okruhy. Tak si najdi nějakou prudkou zatáčku po dlouhé rovince a pak přijď s maximální hodnotou, mudrlante. 02

                                  + 2 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Ferda

                                    Ferda

                                    46.47.176.XXX
                                    Jak do dubového lesa. Co sem furt melete o zatáčkách. Já se celou dobu snažím vysvětlit, že F1 je schopna vyvinout při intenzívním brždění mnohem více G, než se používá v závodním režimu.

                                    + 0 / − 6

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • anonym

                                      78.157.160.XXX
                                      Taky si tak připadám. Nechápeš, že F1 už intenzivněji brzdit nemůže, než tomu je na konci těch dlouhých rovinek? Vždy dupnou maximálně na pedál, silou 160 kg.

                                      Navíc max. přetížení přitom dosahují hned na začátku toho brzdění, G pak slábne při zpomalování. Více než 6 G současné vozy mimo kvalifikaci nevyvinou ani náhodou!

                                      + 3 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                    • tom

                                      85.237.227.XXX
                                      ano rozhodne áno môže to byť pri brzdení o mnoho viac ako 6G
                                      ale jedine pri brzdeni o stenu, kotvou alebo inou formou brzdenia - rozhodne nie štandardne.

                                      maš pocit, že keď brzdia z maximalky na nejakej rovine do pomalej zakruty - tak iba šteklia brzdový pedál?

                                      + 5 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Ferda

                                        Ferda

                                        46.47.176.XXX
                                        Jenže vůbec nikdo tady nebere v úvahu další okolnosti. Vůz je na závod nachystán tak, aby se především optimálně zahřívaly gumy a ještě něco zůstalo i pro KERS. Přitom se nastavení v průběhu závodu mění podle opotřebení gum a samozřejmě i podle jiných kritérií. Třeba podle opotřebování brzd. To znamená, že maximální brzdný účinek musí být nějakým způsobem rozložený tak, aby byl prospěný pro celý průběh závodu, a né pouze na docílení nějakého rekordu.

                                        + 1 / − 4

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • Ferda

                                          Ferda

                                          46.47.176.XXX
                                          Taky kvalita současných gum klesá tak rychle, že na rekordy není žádný volný prostor.

                                          + 0 / − 3

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                        • anonym

                                          78.157.160.XXX
                                          ty čísla máš z kvaldy, kdy je důležitý výkon na jedno kolo.. opotřebení brzd je během závodu zanedbatelné. Max. brzdný účinek je rozložený vždy tak, aby brzdila maximálně všechna 4 kol. Mel si co chceš, ale gumy více než 6 G při brzdění určitě nepřenesou.. pak se blokujou, a s tím je brzdění horší (přetížení nižší). Ty jsi asi beznadějný případ, furt dookola omíláš stejný nesmysl. Jestli to neděláš schválně, tak jsi fakt id...

                                          + 3 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                • Kapor

                                  194.160.178.XXX
                                  Myslím si, že nemáš pravdu, ...lebo to preťaženie prekonal len senzor a nie auto v ktorom bolli pilotipripútaní, na ktorom bol namontovaný ten senzor tak zle, ako na Ferrari. On vlastne nebol ani namontovaný nesprávne, ale bol uvolnený a pri náraze sa praštil viac a záležalo na akom ramene. Ten u Fernanda len 28 G a ten u Keny Bracka 214, pričom senzor iste visel na 20 cm kábli a sila krát rameno pri takom impulze sily mohly dať aj tých 214 G, ktoré však neboli reálne, lebo obaja jazdci boli pripútaný, prežili preťaženie, ale to zo senzoru, neobolo smerodatné, lebo išlo o zle nameranú veličinu, kde neboli splnené podmienky merania ak meradlo a metóda nemali chybu. Na správne namerané hodnoty, však treba splniť všetky tri. 11 Komprédo !

                                  + 1 / − 3

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama