Stáj z Wokingu již v květnu potvrdila uzavření technologického partnerství s Hondou, od které bude od roku 2015 odebírat pohonné jednotky. V roce 2014 se však soustředit ještě na spolupráci s Mercedesem, s nímž vstoupí do nové turboéry.
Honda minulý týden zveřejnila zvuk svého motoru, což pro Neala bylo zážitkem: "Je to vždy příjemné, když slyšíte nastartování nového motoru - je to skvělým okamžikem pro celou organizaci, momentem satisfakce pro všechny."
"Honda udělala vše pro to, aby byla schopna postavit prvním motor, dala ho dohromady a zprovoznila. Je to trochu jako - pokud použiji srovnání s těhotenstvím - když se soustředíte na prvních devět měsíců a pak si uvědomíte, že teprve potom začíná tvrdá práce," pokračuje Neale v telekonferenčním rozhovoru s novináři.
Zvuk nového turbomotoru Hondy (zdroj: Honda/Youtube)
"I když máme něco, co už funguje, neděláme si iluze o tom, kolik práce musíme společně udělat, abychom byli schopni vyvinout konkurenceschopnou pohonnou jednotku, pokud jde o motor, ERS systéme, bateriovou technologii a veškeré s tím spojené systémy. Obzvlášť pro nás, pro McLaren, to je hodně ambiciózní projekt, protože to musíme během dvou let udělat dvakrát. Ale opravdu jsme tím nadšeni."
V této části roku, když už zbývá jen děsivý počet týdnů do jeho konce, se všechny ruce soustředí na spolupráci s Mercedesem a integraci toho motoru, na vývoj našeho paliva a lubrikačního programu s Exxon Mobil, abychom do začátku příštího roku dokázali dát dohromady výkonný a spolehlivý balík," popisuje generální ředitel McLarenu čilý ruch v jejich továrně.
McLaren čekají v příštích dvou letech dvě velké změny na poli pohonných jednotek
(foto: McLaren Mercedes)
Na závěr se dotkl také příchodu nové posily - šéfa aerodynamiky Red Bullu Petera Prodromoua: "Peter je skvělý kluk, je klíčovou součástí jejich organizace. Nevidím ze strany Red Bullu žádný důvod, proč by jej měli uvolnit dříve."
"Byli bychom rádi, kdyby začal s první věcí už zítra ráno, avšak plně respektujeme pozici Red Bullu, jak to obvykle děláme, když získáváme někoho z jiné organizace. Peter je momentálně klíčovou součástí jejich činností a my se těšíme na to, až ho zde přivítáme.
Kdo ví, co se za ten rok stane, načasování však je na Red Bullu. Rozhodnutí je na nich, nikoliv na McLarenu," dodává Neale.