V první části závodního víkendu dostal u Caterhamu opět šanci Heikki Kovalainen, jenž v kokpitu nahradil Charlese Pica. Na trať po rozsvícení zelených světla jako první vyrazil nezvykle Mark Webber následovaný Kimim Räikkönenem a vozy Marussie.
Po 11 min všichni nainstalovali vozy a zmizeli na 6 min v garážích. Mercedes během nich na Hamiltonově voze opět otestoval DRD - pasivní zařízení pro snížení přítlaku fungující nezávisle na DRS. Ticho přerušil Williams Pastora Maldonada, který jako první zajel letmé kolo - 1:36,969 min, v dalších pokusech se zlepšil na 1:36,178.
Po 30 min jej na čele vystřídal Pérez - 1:35,871 min. Generální ředitel Jonathan Neale během přenosu přiznal, že ohledně budoucnosti Mexičana u McLarenu probíhají "interní diskuse."
Krátce poté do bariéry narazil Bianchi. Jeho Marussii rozhodil obrubník a čelně skončil v pneumatikách. Po odklizení jeho vozu se do čela vyhoupl s novým šasi RB9 (to předchozí bylo zničeno v Koreji ani ne tak požárem, jako spíše nárazem od Sutila) Webber - 1:35,208, v polovině jej ale překonali Massa (1:35,126) i Rosberg (1:34,864), který se jako první dostal pod hranici 95 sekund na kolo.
Nová přilba Jensona Buttona pro Suzuku (foto: McLaren Mercedes)
Kovalainen hodnotil chování Caterhamu CT03, pro který tým již nevyvíjí žádné novinky: "Stabilita při brzdění je OK, drobným problémem je pouze poslední zatáčka. Ve vysokých rychlostech se zdá být trochu nervózní, ale v zatáčkách 13 a 14 je docela stabilní. Pokud je s ním něco, tak je celkem dobře vyvážený. Trakce na výjezdu z pomalých zatáček je průměrná."
Potíže měl po 70 min ve druhé zatáčce Degner, kde havaroval Bianchi, i Van der Garde, naštěstí se dokázal vyhnout zdi, zůstal ale ve štěrku. Maldonado pak v závěru v zatáčce Spoon přišel dokonce o své zadní kolo, které se rozhodlo jít si svou cestou.
Po hodině se Mercedesy vystřídaly na čele, když Hamilton zajel čas 1:34,251 a 1:34,157 min. Do konce jej pak už nikdo nepřekonal, na 3. a 4. místě skončily Red Bully zásluhou Vettela s Webberem, obě Ferrari na 5. a 6. místě ztrácela už téměř sekundu, rychlejší byl s rudým vozem Massa.
Počty odjetých kol
Maximální rychlosti (speed trap): 1. Webber - 296,9 km/hod; 2. Vergne - 296,2; 3. Ricciardo - 295,7; 4. Vettel - 294,3; 5. Di Resta - 293,0; 6. Hülkenberg - 292,2... 11. Alonso 289,9... 13. Räikkönen - 288,4... 18. Button - 287,0... 22. Maldonado - 283,3.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 10 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:34,157 |
2. | 9 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,330 |
3. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,611 |
4. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,630 |
5. | 4 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 0,969 |
6. | 3 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,997 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,022 |
8. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,207 |
9. | 6 | Sergio PÉREZ | mex | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,293 |
10. | 19 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 1,478 |
11. | 5 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,711 |
12. | 11 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sauber F1 Team | + 1,743 |
13. | 18 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,909 |
14. | 15 | Adrian SUTIL | deu | Sahara Force India F1 Team | + 2,008 |
15. | 16 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 2,021 |
16. | 17 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 2,183 |
17. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 2,242 |
18. | 12 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,603 |
19. | T | Heikki KOVALAINEN | fin | Caterham F1 Team | + 3,438 |
20. | 22 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | + 3,472 |
21. | 21 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | + 3,868 |
22. | 23 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | + 4,606 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ