Po úspěšném víkendu v Belgii designér Red Bullu Adrian Newey uvedl, že Monza pro jeho tým moc pozitivní nebude. Nakonec ale v neděli slavil se svými jezdci první a třetí místo. Byla dominance pro rakouskou stáj opravdu překvapivá?
"Myslím, že Adrian byl překvapený stejně jako my. Zrovna při cestě na pódiu mi řekl: 'Myslel jsem si, že to tento víkend bude o zamezení škodám.' A já mu odpověděl: 'No, když takhle vypadá omezování škod, pak bych jich chtěl po zbytek sezóny utrpět co nejvíce,'" popisoval vysmátý Vettel.
"Nás překvapila rychlost už v pátek. Z pohledu vyvážení jsem byl s vozem velmi spokojený, podobně jako před dvěma lety. Takže jsme očividně byli konkurenceschopní v Kanadě a velmi konkurenceschopní ve Spa, na tratích pro střední přítlak," pokračuje suverénní lídr šampionátu.
"Tohle bylo trochu neznámé. Opět jsme nebyli na rovinkách nejrychlejší, ale byli jsme dostatečně rychlí uprostřed, což stačí na to, abychom využili naše silné stránky v zatáčkách, i když jsme jezdili s tak malými křídly, jak jsme si jen mohli dovolit," uvádí Vettel, kterému výkonnost svého vozu připomněla rok 2011.
Sebastian Vettel projíždí jako první cílem Velké ceny Itálie 2013 (foto: Red Bull Racing)
"Tento rok to bylo samozřejmě podobné roku 2011, kdy se naše auto zkrátka zdálo v zatáčkách velmi dobře vyvážené. Cítil jsem se velmi dobře ve všech středně rychlých úsecích a v šikanách. Není to ale tak jednoduché, jak si myslíte.
Lidé říkají, že v Monze zkrátka potřebujete výkon a malá křídla, jenže když se vůz nechová správně, neumožňuje vám to vaši hru a ztrácíte spoustu času - jen protože nejste konkurenceschopní.
Auta se smýkají více než po zbytek roku, protože jezdíte s menším přítlakem, takže s tím musíte být spokojeni a přijmout to. V tomto ohledu letos máme auto, které je podobné tomu z roku 2011. Umožnilo mi to si hrát a přesto se cítit pohodlně, i když bylo rozpustilejší.
Poslední dva závody pro nás byly velmi dobré, ale celkově si myslím, že to je letos celkem vyrovnané. Včera jsme poprvé získali pole-position za skutečně suchých podmínek, když pomineme Melbourne, protože tam bylo trochu mokro a v Q3 dráha osychala."
RB9 je dalším vozem, který se Adrianovi Neweymu povedl (foto: Red Bull Racing)
"Z tohoto pohledu se tedy zdá, že jsme učinili pokrok a v závodě letos vyniklo, že máme velmi, velmi silné závodní auto. Myslím si, že v průměru jsme byli společně s Ferrari v závodě nejrychlejší," dodává Vettel.