DISKUZE K ČLÁNKU Sutil: V roce 2014 se v závodech bude hodně šetřit palivo, občas někomu dojde
Příští rok Formuli 1 čekají s příchodem nových motorů velké změny, které se podle Adriana Sutila z Force Indie dotknou také způsobu jízdy.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sutil: V roce 2014 se v závodech bude hodně šetřit palivo, občas někomu dojde
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
AAA
19:31 13.08.2013 178.41.73.XXX2008, názor fanúšikov: F1 je príliš pretechnizovaná, zlaté 80-te roky
2014 - hladké gumy, omedzená aerodynamika, návrat turba. Názor fanúšikov: s F1 to ide dolu vodou.
?????????????????
Čo vlastne chcete? Vôbec by som to nevidel taktragicky, podľa mňa to bude ďalšia zaujímavá sezóna.-
Fanda.LH
09:46 14.08.2013 62.209.192.XXXJako provokace dobrý...
Skutečnost je =>
Gumy hladké jen chvíli po nasazení
Pár motorů a turb na sezónu
Drasticky omezená spotřeba
+ Neustálé zvyšování bezpečnosti => Minimalizace rizika jakékoli nehody
==>> Sterilní a nudné závody v šetření čehokoli.
-
-
Fanda.LH
14:10 13.08.2013 62.209.192.XXXNejhorší je, že tyhle nesmysly prosazují dost pokrytecky... Aby do vozů nacpali KERS, tak zvedli jeho min. hmotnost ze 605kg na 640kg. Logicky se jim při 605ti nevyplatil... A tak pro tenhle "zelenej" nesmysl vozí kg navíc => Větší spotřeba (Musí více šetřit palivo)... Co je horší, že s nesmyslem ERSem zvýší hmotnost na 690+kg tzn. o 85kg oproti roku 2009...
Je to hrůza. Očekávám příští rok pěknou nudu a doufám v brzký konec těchto kravin...-
-
-
Mike17
15:32 13.08.2013 93.99.87.XXXAno, tuhle rovnici znám. Jen kdyby někomu vadila vyšší spotřeba díky vyšší hmotnosti, pak by mohli povolit víc paliva. Resp. aby jsme se pochopili: kdyby byly vozy lehčí, nejspíš by dali nižší limit (třeba 90kg paliva), aby dosáhli stejné efektivity motorů. Takže ERS s děním na dráze a spotřebou přímo nesouvisí. Naopak díky omezenému využití v každém kole, může přispět k zajímavějším předjížděním.
Rozhodně snižování hmotnosti není dobré vůbec k ničemu. Pár litrů paliva navíc je rozhodně levnější, než třeba části motorů berylia a různých superlehkých slitin.-
-
Mike17
17:11 13.08.2013 93.99.87.XXXNo zvedají a? Šetření paliva během závodu se mi také nelíbí, ale ERS na tom nic nezmění. O úspornost vozů jim jde, takže kdyby by vozy lehčí (úspornější), snížili by limit paliva. Tudíž vliv na průběhy závodů není vůbec žádný. Šetřili by ho tak jak tak. A spotřebují víc paliva? No zhruba 15l na závod je tak 50-100 dolarů na závod. To ti dělá vrásky? Týmům v těch desítkách až stovkách miliónů určitě ne.-
-
-
-
-
-
anonym
18:56 13.08.2013 78.99.193.XXXEhm, nwm ale ja by som povedal že malý motor plus ERS by mal mať menšiu spotrebu než veľký motor hoc v aute o dáke percentá ťažšom. Zvýšenie minimálnej hmotnosti ak by sa nevyužilo celé, možno aj pomôže vysokým jazdcom ako Webber aby nemuseli byť vyhladovaní až na ulici strašia deti... -
Mike17
19:27 13.08.2013 93.99.87.XXXZavádí to už skoro všechny značky, vyjmenovávat to snad nemá smysl. Od VW po Porsche a Ferrari. Jistotu nemám, ale vzhledem k tomu, že těchto aut pořád přibývá, tak nejspíš tento trend bude pokračovat. Zatím je to s vyplácením na hraně. Uznávám. Ale kapacita baterií se neustále zvyšuje a pořád se zlevňují. A doba, kdy se k tomu využívá kadmium a jiné toxické kovy se blíží ke konci. Takže s tou ekologickou zátěží se to brzy změní. A myslím si, že když ubude výrazně výfukových plynů ve městech, tak třeba naše děti nebudou mít alergie skoro na všechno, jako my.-
Duncan66
21:45 13.08.2013 89.29.32.XXXNo tak porad tady mas navic ekologickou zatez v podobe energie potrebne na vyrobu tech systemu, baterii atd. takze je otazka kolik desitek tisic kilometru musis ujet s tim vozem, ktery ma system co ti usetri lir paliva az se to vyplati. Stejne tak je otazka, pokud by se penize spotrebovane na vyvoj takovych veci pouzily primo na ekologicke projekty, co by bylo vyhodnejsi. At je to jak chce, tak uprimna snaha o ekologictejsi svet je tady az na poslednim miste.-
-
anonym
09:57 14.08.2013 62.209.192.XXXA proto na ní budeme dále závislí?? Spasí nás předražený, těžký elektromotor... Který neuspěl ani v F1, ve srovnání s vozy bez něj... A to mluvíme o technicky nejvyspělejším zařízení za miliony dolarů... Tedy o něčem co je tak drahé, že se to nikdy nemůže masově rozšířit...
Ano nasadili to na limitované edice špičkových supersportů. Ale to nic nedokazuje... Ty vozy jsou šíleně drahé, žerou pořád hrozně moc. Je to zajímavý marketingový tahák. Kdoby nechtěl tlačítko pro vyšší výkon že?? Ale pochybuju nad tím, zda to má skutečný smysl...
Nižšší hmotnost a lepší aerodynamika (Nižší odpor), to je mnohem lepší cesta a nepotřebuješ k tomu předražený technologie a baterie... Nakonec i slavná Toyota Prius prohraje ve všech srovnáních s moderním dieselem, který je levnější...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek