Současné atmosférické 2,4litrové V8 motory budou nahrazeny úspornými 1,6litrovými V6 turby s pokročilým systémem pro rekuperaci energie (ERS). Omezeno bude množství paliva na závod (max. 100 kg) i jeho maximální průtok na 100 kg/hod.
"Určitě to bude odlišná jízda, protože budeme mít ve voze pouze 100 kg paliva. Bude se jím hodně šetřit vzhledem k tomu že nyní ho máme 150 kg. Paliva bude o 33 % méně, což je mega! Určitě ho v úvodních fázích závodu budeme hodně šetřit," popisuje Sutil pro Motorsport Monday.
"Motory budou menší, takže spotřeba bude obecně nižší, ale přesto to stále bude výzvou. Očekávám, že uvidíme, jak některým vozům na počátku [sezóny 2014)] dojde v závodě jedno kolo před cílem palivo, což otevře určité příležitosti. Může to být šance pro menší týmy dojet na předních pozicích," soudí pilot Force Indie.
Se změnou pravidel může dojít ke změně rozložení sil v poli, svou šanci podle něj vidí i piloti: "Ano, se šance změní, protože budu moci alespoň něco ovlivnit - obzvlášť, když si povedu dobře v šetření paliva. Může to být výhodou. Některé týmy nedají všechno dohromady a bude docházet k problémům se spolehlivostí."
Force India příští rok zůstane u Mercedesu, piloti podle Adriana Sutila
budou muset více šetřit palivem (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Nakolik budou muset piloti změnit svůj jízdní styl kvůli šetření paliva? "Bude to jako dlouhý vytrvalostní závod, jako v Le Mans - tak budete jezdit. Existují určité druhy jízdních stylů, které momentálně používáme - trochu uvolňujeme plynový pedál. Je to však zároveň těžké nalézt správnou rovnováhu. Nechcete být příliš pomalí a ztrácet příliš mnoho v čase na kolo. Bude to velkou výzvou."