DISKUZE K ČLÁNKU Sutil: V roce 2014 se v závodech bude hodně šetřit palivo, občas někomu dojde

Příští rok Formuli 1 čekají s příchodem nových motorů velké změny, které se podle Adriana Sutila z Force Indie dotknou také způsobu jízdy.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Sutil: V roce 2014 se v závodech bude hodně šetřit palivo, občas někomu dojde

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 63, poslední 19.08.2013 12:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Mike17 (Hlasovalo 9 lidí) 13.08.2013 19:27
Zavádí to už skoro všechny značky, vyjmenovávat… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 13.08.2013 18:05
K ničemu? Díval ses na technické parametry… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 13.08.2013 15:32
Ano, tuhle rovnici znám. Jen kdyby někomu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                • anonym

                                  178.255.168.XXX
                                  "Kdoby nechtěl tlačítko pro vyšší výkon že?"
                                  O tom to ale přece idea rekuperace odpadní energie vůbec není.

                                  "Nakonec i slavná Toyota Prius prohraje ve všech srovnáních s moderním dieselem, který je levnější..."
                                  Ve všech ani omylem a co týká spotřeby, záleží na způsobu používání a řízení. Navíc Prius má už poměrně starou, atmosférickou spalovací část.

                                  + 1 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                • Mike17

                                  147.229.7.XXX
                                  Prius není supersport a není jediný normální vůz, který má rekuperaci. Ano zatím jsou moc drahé na to, aby se to ekonomicky vyplatilo. Ale tyhle technologie se hodně zlevňují. Nejdražší jsou baterie, ale brzy se přejde na nové materiály, o hodně levnější. A elektromotor? Je určitě levnější než spalovací. To že KERS pro F1 stojí miliony neznamená že podobný systém pro osobáky stojí stejně. Motor do F1 je taky o "trošku" dražší než do Fabie.
                                  Benzín (nafta) jako palivo bude neustále dražší, takže návratnost investic do rekuperace bude stále rychlejší. A co jiného bude k pohonu než elektřina? Alkohol? Asi moc ne. Tak co jiného?

                                  + 1 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Duncan66

                                    89.29.32.XXX
                                    mas prosim nejake blizsi info o novych materialech do baterii, ktere v brzke dobe nahradi ty soucasne?

                                    + 0 / − 0

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      147.229.7.XXX
                                      Bylo jich víc, ale nejvíc mě zaujaly baterie na bázi grafenu (čistý uhlík). Bylo to někde v časopisu 21.století. Zkusím to pohledat, případně poslat nějaký link.

                                      + 1 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                    • Mike17

                                      Mike17

                                      78.108.101.XXX
                                      Sice nemůžu najít to co jsem myslel, ale aspoň toto:
                                      [odkaz na stránku]

                                      a toto:
                                      [odkaz na stránku]

                                      Ten druhý odkaz je sice starý princip, ale 10x větší kapacita na stejnou hmotnost a velikost ekologickou zátěž výrazně sníží a zmenší navýšení hmotnosti a nárok na prostor v autech.
                                      Snad redakci nebude vadit odkaz. 21.století není konkurence.

                                      + 0 / − 0

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                          • anonym

                            178.255.168.XXX
                            Přesně tak... Honda, Nissan, Ford, Chevrolet, samozřejmě Toyota/Lexus... BMW mimo klasické rekuperace kinetické energie vážně pracuje na rekuperaci tepelné... Zkrátka prakticky každá trochu větší automobilka má své želízko v ohni a některé vážně stojí za to. Hybrid už se dostal z rodinných vozítek i do SUV, navíc se hybridní pohony postupně uplatňují u MHD, kde má rekup. kin. en. obzvlášť smysl.

                            Jak říkáš, tyhle technologie jsou pro automobilky atraktivní, za 10, 15 let budou v kdečem a ve výsledku budou přínosné každému z nás. Tudíž je jen logické, když se objeví a projdou nějakým vývojem ve výkladní skříni techniky - F1.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          "Větší hmotnost vede k vyšší spotřebě"

          Pokud porovnáváš lehčí klasický pohon a těžší hybrid s rekuperací, tak to ani zdaleka neplatí, ba co víc, bude to spíš naopak.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            62.209.192.XXX
            Spíše naopak?? Tak to se nechám poučit, pokud to není jen nějaká fantazie... Zní to totiž jako úplná kravina...

            + 0 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Nevím, jestli za kolegu můžu mluvit, ale nejspíš myslí to, že ERS nespotřebuje žádný benzín, ale využívá nepotřebnou energii. Kdyby měli výkon ERS nahradit motorem, musel by "bumbat" výrazně víc. Jestli to pokryje nárůst hmotnosti asi nevypočítám, ale myslím že ano.

              + 5 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                194.228.13.XXX
                To není pravda... Ano možná motor jako takových ale těch 90 kg navíc, to nenahradí... To je 15% hmotnosti navíc...

                + 0 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  194.228.13.XXX
                  Není pravda, že by žral více... Motor je možné méně efektivní, než ten v roce 2013, ale těch 90kg navíc to nevynahradí...

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Jo to je otázka. Sice je to 15% hmotnosti navíc, ale zase nárůst 20% výkonu. A motor s výkonem 700k bude žrát o dost míň než motor s 850k. Ale jak jsem psal, jestli to pokryje zvýšení hmotnosti neumím vypočítat. Nicméně rozdíl ve spotřebě asi nebude moc velký. 03

                    + 3 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Fanda.LH

                      194.228.13.XXX
                      To je lež... Není to 20% výkonu... Je to 20% výkonu po dobu 30 sec. Časově nejkratší kolo je v Brazilii cca 1min 10 sec. Tzn. 15% hmotnosti po celý závod a 20% výkonu na 42 a méně % závodu....

                      + 1 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Uznávám, na to jsem trochu pozapomněl a omlouvám se za nepřesnost. Na druhou stranu jsi se ji dopustil také. Protože se akcelerace (tudíž využití motoru) ani zdaleka nevyužívá na celém okruhu (kolem 70%?), takže se ty procenta zase trochu zvednou. Prostě v tom nebude velký rozdíl. 03

                        + 4 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • anonym

                          89.190.61.XXX
                          Ale ta zvýšená hmotnost bude vadit celej okruh, myslím, že kdyby to bylo možný porovnat, tak o 90kg lehčí auto bez ers bude mít lepší čas na kolo.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Roberto

                            178.40.165.XXX
                            No myslíš, ale nevieš, tak ako ostatní.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Fanda.LH

                              62.209.192.XXX
                              Tak ať sníží min. hmotnost na 605kg a nezavedou to povinně ... Nikdo by to nenasadil...03

                              + 0 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            147.229.7.XXX
                            To je pravda, ale zrychlení všech monopostů není účelem, ani vhodné. 03

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                      • anonym

                        178.255.168.XXX
                        Bereš jen to, co se ti hodí, takže jsi samozřejmě zapomněl zmínit, že na plný plyn se na Interlagosu jede 62 % okruhu, takže přijde ERS ke slovu po většinu doby, kterou stráví pilot na plynu, a že je ta trať ve vyšší nadmořské výšce, která spalovacímu motoru ubírá výkon, zatímco elektromotoru nikoliv. 03

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama