Ecclestone varuje před příliš drahými turbomotory

iM2, 24. května 2013, 22:53 Google+

Formule 1 se rozhodla riskovat se změnou motorů pro sezonu 2014. Šéf F1, Bernie Ecclestone varoval v rámci víkendu v Monaku před příliš přemrštěnými cenami turbomotorů.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 25.05. 19:27) Napište svůj názor
Ecclestone, Bernie

Ecclestone, Bernie | foto: circuitoftheamericas.com

Sdílejte článek

82letý vládce F1 byl během diskuzí o zavedení nových motorů proti a jeho odpor k menším jednotkám přetrvává, nicméně je třeba si připustit, že změna z motorů V8 2,4l na motory V6 1,6l bude největší změnou poslední dekády. Mercedes, Ferrari i Renault už utratily spoustu peněž ve vývoji nových motorů, které budou obsahovat systémy pro rekuperace energie nebo sníží spotřebu paliva. Jenže to znamená, že se tyto motory stávají dražšími i pro zákazníky.

"Problémem je, že pokud se jeden z výrobců vydá při navrhování motoru špatným směrem, ať už z jakýchkoliv důvodů, tak to bude stát jmění napravit ty problémy. Jenže při práci na dohánění budou i ostatní postupovat vpřed. Zatím je všechno v pořádku. Zatím toho nikdo moc udělat nemůže.

Nebezpečné je, že si všichni tři výrobci myslí, že právě oni mají ten správný motor. Jenže až dojde na odhalení reality, bude už příliš pozdě." Eccleston se během víkendu potká se šéfem Renaultu, Carlosem Ghosem, a je velmi pravděpodobné, že cena jejich motoru bude hlavním tématem. Francouzi zatím dodávají motory čtyřem týmům, od příští roku se jejich novým partnerem stává Toro Rosso. Některé týmy (Williams) však setrvání zvažují.

Mercedes i Ferrari mají letos tři zákazníky, Cosworth jednoho. Britský výrobce po sezoně končí a Marussia se přesouvá k Ferrari. Známým faktem také je, že Honda od roku 2015 vstupuje do F1 jako partner McLarenu. Ecclestone, který v minulosti přiznal obavy o zvůk nových pohonných jednotek, nechce, aby týmy nesly další náklady.

"Některé náklady prostě jsou a nic s tím nenaděláme. Jenže pak tu máme další náklady, tzv. zbytné. Není nutné, aby byly vynakládány, protože to, co máme, je dobré. Momentálně jsou všichni šťastní - ať už se zvukem Formule 1, s náklady, prostě se vším. Mohly by [automobilky] stále produkovat současné motory a přitom mít zisky a účtovat si ceny o 25 % nižší než za nové motory."


Motory F1 jsou 'pekelně' drahé

Týmy se obávají, že v sezoně 2014 vyletí náklady na motory do závratných výšin. Dokonce se mluví o částkách jako 30 milionů USD za rok, přitom současné motory stojí zhruba "jen" 10 milionů USD za rok. "Je to masivní změna, řekl bych dokonce asi největší za posledních 25 let, kterou Formule 1 viděla," říká šéf Red Bullu Christian Horner, jehož tým má jako titulárního sponzora značku Infiniti (to patří koncernu Nissan/Renault).

"Je to ďábelsky drahé. Zvláště když se snažíte vyvíjet auto pro letošní rok a zároveň s ním pracujete na voze pro rok další za nových pravidel, které byly představeny. Načasování těchto změn pro některé týmy ze zadní části pole není asi zrovna vhodné."

Vytisknout

Diskuze: Ecclestone varuje před příliš drahými turbomotory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 25.05.2013 19:27 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Webber, Mark

Red Bull má starosti o svoji rychlost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud