DISKUZE K ČLÁNKU Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje

Piloti si po pátém závodě sezóny stěžovali na pneumatiky. Degradace byla v Barceloně výjimečně vysoká a každý z nich stavěl v boxech průměrně čtyřikrát. Co na situaci kolem pneumatik říkají?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 82, poslední 17.05.2013 16:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» erdedy (Hlasovalo 7 lidí) 14.05.2013 22:17
Neskutocne nezmysly na ich adresu citam uz par… »
» erdedy (Hlasovali 5 lidé) 14.05.2013 21:56
Caute banda! 03 Uz som si viac-menej isty,… »
» Tomur (Hlasovali 5 lidé) 14.05.2013 22:25
Budu se opakovat, nechce to gumy s nízkou … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • fjenda

    89.24.18.XXX
    haf Asi jsem poněkud hloupý, ale nějak nedokážu pochopit, proč se do těch boxů vůbec jezdí. Na závodech motokár by to vypadalo dost směšně. Proč vůbec chtějí měnit pneumatiky? Ať je vyrobí na celý závod a kdo nedojede, má smůlu. Ne?16

    + 2 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Olda

    89.203.220.XXX
    Změny v rámci sezóny Špatná je hlavně situace, kdy dochází ke změnám ve specifikaci pneumatik v průběhu sezóny!! Hraničí to s chutí, ovládat rozložení sil, snažit se ovlivňovat průběh šampionátu.
    Pokud to takto půjde dál, tak mistrovský titul dostane ten, koho FIA díky Pirelli upřednostní. Celá situace kolem pneumatik je špatná, moc špatná. Přitom zde máme DRS a KERS, oboje může závody zatraktivnit.
    Osobně bych rád viděl pneu, které vydrží klidně celý závod a bude jedno, jak se k nim bude pilot chovat.
    Také bych zavedl dva závody místo jednoho. Do prvního by piloti startovali z pozic vybojovaných v kvalifikaci a do druhého v opačném pořadí z výsledků prvního závodu.

    + 13 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      194.228.11.XXX
      "Špatná je hlavně situace, kdy dochází ke změnám ve specifikaci pneumatik v průběhu sezóny!! Hraničí to s chutí, ovládat rozložení sil, snažit se ovlivňovat průběh šampionátu."

      Amen! S tím zbytkem se třeba úplně nestotožním, ale s tímhle jednoznačně ano.

      + 11 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • anonym

    95.103.121.XXX
    zmena nazvu pneumatik pirelli v roku 2010 na zaciatku prisli so supermakkou zmesou vsetci sa chytali za hlavu. dneska ju nazyvaju stredne tvrda 18

    + 9 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    213.180.36.XXX
    Přesně 01 Byly doby, kdy se dalo odhadnout, kdo jede na kolik zastávek, s kým tak závodí a jestli by to mohlo/nemohlo vyjít (např. x-krát Hakkinen vs Schumacher), ale teď podle všeho ani sami jezdci často moc netuší 05

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      86.49.34.XXX
      Koukám na F1 tak 20 let, ale letos se v závodech skoro ztrácím. Je to možná show, ale dost zmatená. A když slyším, zpomal jedeš moc rychle, tak se mi chce vypnout TV.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.103.121.XXX
      jazdec sam netusi ci ma ist do suboja a znicit si gumy alebo pockat 5 kol az super odide do boxov na vymenu a moze si posetrit pneu radsej a kruzit.
      dneska je najpodstatnejsi na muriku pneumatikovy software ktory toto vsetko prepocitava co je vyhodnejsie.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Ja neviem,... ...ak minuloročné pneumatky vyhovovali všetkým, neviem načo boli nutné ďalšie zmeny tvaru a tiež zloženia. Predsa ak je stanovený výrobca pneumatík, tak vo vypísanom výberovom konaní sa majú stanoviť jasné podmienky na ich zhotovenie, t.j. parametre a kvalitu a potom sa má tender nezávisle vyhonotiť s tým, že vybraný dodavateľ vybobí pneumatiky na celé obdobie a je možné zo strany odberateľa reklamovať len nedodržanie parametrov a nekvalitné prevedenie. Čo to je za hlúposť meniť počas sezóny niekoľko krát zloženie zmesí a na začiatku nezadefinovať parametre a riadne ich nevyhodnotiť s prihlásených dodavateľov do F1. Je v tom sakramenský bordel a navine je hlavne Promotér F1 Bernie a tiež FIA, ktorá to pripustila. 02

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.103.121.XXX
      cele je to za ucelom odstranenia RB robene. Toto umele zasahovanie do priebehu pretekov prerastlo do frasky

      + 9 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        194.228.11.XXX
        Nesmysl. Jednak účelem nebylo a není odstranění RB, ale zdramatizování závodů a větší vyrovnanost pole, což se svým způsobem daří velice dobře, druhak nemáme v F1 zásahy typu zbytečné vypuštění SC, aby se pole sjelo dohoromady pokaždé, když se vytvoří větší roztestupy, apod., jak to známe z amerických závodů, takže...

        + 5 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mynona

          86.49.34.XXX
          Ty asi koukáš na formule z rychlíku ? Vyrovnané pole je pokud se nedělají tak významné věci jako je změna specifikace pneumatik. Když byly pravidla i gumy aspoň dva roky stejný tak se naopak pole neuvěřitelně sjelo. Třeba i loni až na nové týmy dokázal každý tým zaperlit a kde jsou dneska. Jediný kdo se vytáhnul víš je Lotus a trochu Ferrari a na stejno je asi FI, všechny ostatní stáje se propadly do větších sraček. Stačí se podívat na výsledky kvalifikace, loni bylo třeba 16. vozů v jedné sekundě, ale letos jsou to tak tři max. čtyři týmy. Pole se roztáhlo, jestli sis toho nevšimnul. A že je to celé proti RB je snad všem jasné. Podobně to udělali po dominanci Ferrari v roce 2004, kdy zavedli gumy na celý závod.

          + 4 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • anonym

    62.209.192.XXX
    Bernie do duchodu! Aha tak ten poslední odstavec je výbornej02

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      95.129.242.XXX
      Ačkoliv RedBull nemám v lásce, zasloužili by šanci ukázat svůj plný potenciál. To samé Mercedes.
      Vím, že by tím utrpěl zejména Lotus, ale mě tyto závody s DRS a žvejkačkama na ráfkách nebaví.
      Bernie už by měl odejít. Nevím, co si chce v tomto věku pořád dokazovat.

      Pro mě bude další rána systém pro rekuperaci energie připojený na turbodmychadlo.

      Na letošní velké ceny se koukám spíše ze zvědavosti, než pro zábavu.

      Podle mě je něco špatně, když je výhodné pustit soupeře před sebe, když na vás tlačí(kvůli gumám). Paradoxem taky je, když předjedete soupeře v zatáčce před rovinkou DRS, soupeř potom zmáčkne 2 čudlíky a je zpět před vámi...

      + 12 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • XR

        109.81.245.XXX
        Tebe bavila sezóna 2011?

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Honza685

          89.24.194.XXX
          Jasně že jo, Sebíček a RB dávali všem na zadek, to bylo pokoukání.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • anonym

        193.41.42.XXX
        Problém vidím v tom, že všichni měli tyhle pneumatiky na testování a postavili podle nich auta. Takže je blbost měnit to po několika závodech. Jak by k tomu třeba Lotus přišel, že celou dobu stavěli auto šetrný k pneumatikám a teď najednou všichni dostanou pneumatiky s větší výdrží.
        Lotus s Ferrari to evidentně zvládli velmi dobře. Jsou rychlí a neničí pneu moc.
        Mercedes je rychlý, ale zničí pneumatiky rychleji než ostatní.
        RedBull je občas rychlý a občas ne, asi záleží na teplotách a okruhu.
        A McL je pomalej všude, ty to na pneumatiky svalovat nemůžou.
        A to jsem fanda Jensona a McL 03

        + 18 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mynona

          86.49.34.XXX
          A kolik toho natestovali na těch nových gumách než přijeli na jarní testy s hotovými auty ? Jeden den to byl ? A to ještě na starých vozech. Takže suma sumárum jeden test na starých vozech. Před sezónou pak testy za zimních podmínek. To už je pak trochu pozdě zjistit, že celý koncept netrefili a je potřeba začít jinak. Prostě to bylo hodně o klice jak danému vozu sednou pneumatiky za normálních teplot.

          + 4 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant konečně připustil, že výrazně chyboval (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

GP KANADY: Kvalifikace skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

GP KANADY: V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama