DISKUZE K ČLÁNKU Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje
Piloti si po pátém závodě sezóny stěžovali na pneumatiky. Degradace byla v Barceloně výjimečně vysoká a každý z nich stavěl v boxech průměrně čtyřikrát. Co na situaci kolem pneumatik říkají?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Alonso a Button kritizují pneumatiky, Pirelli reaguje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
Olda
10:23 14.05.2013 89.203.220.XXXZměny v rámci sezóny Špatná je hlavně situace, kdy dochází ke změnám ve specifikaci pneumatik v průběhu sezóny!! Hraničí to s chutí, ovládat rozložení sil, snažit se ovlivňovat průběh šampionátu.
Pokud to takto půjde dál, tak mistrovský titul dostane ten, koho FIA díky Pirelli upřednostní. Celá situace kolem pneumatik je špatná, moc špatná. Přitom zde máme DRS a KERS, oboje může závody zatraktivnit.
Osobně bych rád viděl pneu, které vydrží klidně celý závod a bude jedno, jak se k nim bude pilot chovat.
Také bych zavedl dva závody místo jednoho. Do prvního by piloti startovali z pozic vybojovaných v kvalifikaci a do druhého v opačném pořadí z výsledků prvního závodu.-
anonym
10:27 14.05.2013 194.228.11.XXX"Špatná je hlavně situace, kdy dochází ke změnám ve specifikaci pneumatik v průběhu sezóny!! Hraničí to s chutí, ovládat rozložení sil, snažit se ovlivňovat průběh šampionátu."
Amen! S tím zbytkem se třeba úplně nestotožním, ale s tímhle jednoznačně ano.
-
-
-
anonym
10:14 14.05.2013 95.103.121.XXXjazdec sam netusi ci ma ist do suboja a znicit si gumy alebo pockat 5 kol az super odide do boxov na vymenu a moze si posetrit pneu radsej a kruzit.
dneska je najpodstatnejsi na muriku pneumatikovy software ktory toto vsetko prepocitava co je vyhodnejsie.
-
Kapor
09:42 14.05.2013 194.160.178.XXXJa neviem,... ...ak minuloročné pneumatky vyhovovali všetkým, neviem načo boli nutné ďalšie zmeny tvaru a tiež zloženia. Predsa ak je stanovený výrobca pneumatík, tak vo vypísanom výberovom konaní sa majú stanoviť jasné podmienky na ich zhotovenie, t.j. parametre a kvalitu a potom sa má tender nezávisle vyhonotiť s tým, že vybraný dodavateľ vybobí pneumatiky na celé obdobie a je možné zo strany odberateľa reklamovať len nedodržanie parametrov a nekvalitné prevedenie. Čo to je za hlúposť meniť počas sezóny niekoľko krát zloženie zmesí a na začiatku nezadefinovať parametre a riadne ich nevyhodnotiť s prihlásených dodavateľov do F1. Je v tom sakramenský bordel a navine je hlavne Promotér F1 Bernie a tiež FIA, ktorá to pripustila.-
-
anonym
10:24 14.05.2013 194.228.11.XXXNesmysl. Jednak účelem nebylo a není odstranění RB, ale zdramatizování závodů a větší vyrovnanost pole, což se svým způsobem daří velice dobře, druhak nemáme v F1 zásahy typu zbytečné vypuštění SC, aby se pole sjelo dohoromady pokaždé, když se vytvoří větší roztestupy, apod., jak to známe z amerických závodů, takže...-
Mynona
23:53 14.05.2013 86.49.34.XXXTy asi koukáš na formule z rychlíku ? Vyrovnané pole je pokud se nedělají tak významné věci jako je změna specifikace pneumatik. Když byly pravidla i gumy aspoň dva roky stejný tak se naopak pole neuvěřitelně sjelo. Třeba i loni až na nové týmy dokázal každý tým zaperlit a kde jsou dneska. Jediný kdo se vytáhnul víš je Lotus a trochu Ferrari a na stejno je asi FI, všechny ostatní stáje se propadly do větších sraček. Stačí se podívat na výsledky kvalifikace, loni bylo třeba 16. vozů v jedné sekundě, ale letos jsou to tak tři max. čtyři týmy. Pole se roztáhlo, jestli sis toho nevšimnul. A že je to celé proti RB je snad všem jasné. Podobně to udělali po dominanci Ferrari v roce 2004, kdy zavedli gumy na celý závod.
-
-
-
-
-
anonym
09:24 14.05.2013 95.129.242.XXXAčkoliv RedBull nemám v lásce, zasloužili by šanci ukázat svůj plný potenciál. To samé Mercedes.
Vím, že by tím utrpěl zejména Lotus, ale mě tyto závody s DRS a žvejkačkama na ráfkách nebaví.
Bernie už by měl odejít. Nevím, co si chce v tomto věku pořád dokazovat.
Pro mě bude další rána systém pro rekuperaci energie připojený na turbodmychadlo.
Na letošní velké ceny se koukám spíše ze zvědavosti, než pro zábavu.
Podle mě je něco špatně, když je výhodné pustit soupeře před sebe, když na vás tlačí(kvůli gumám). Paradoxem taky je, když předjedete soupeře v zatáčce před rovinkou DRS, soupeř potom zmáčkne 2 čudlíky a je zpět před vámi...-
-
anonym
09:48 14.05.2013 193.41.42.XXXProblém vidím v tom, že všichni měli tyhle pneumatiky na testování a postavili podle nich auta. Takže je blbost měnit to po několika závodech. Jak by k tomu třeba Lotus přišel, že celou dobu stavěli auto šetrný k pneumatikám a teď najednou všichni dostanou pneumatiky s větší výdrží.
Lotus s Ferrari to evidentně zvládli velmi dobře. Jsou rychlí a neničí pneu moc.
Mercedes je rychlý, ale zničí pneumatiky rychleji než ostatní.
RedBull je občas rychlý a občas ne, asi záleží na teplotách a okruhu.
A McL je pomalej všude, ty to na pneumatiky svalovat nemůžou.
A to jsem fanda Jensona a McL-
Mynona
00:00 15.05.2013 86.49.34.XXXA kolik toho natestovali na těch nových gumách než přijeli na jarní testy s hotovými auty ? Jeden den to byl ? A to ještě na starých vozech. Takže suma sumárum jeden test na starých vozech. Před sezónou pak testy za zimních podmínek. To už je pak trochu pozdě zjistit, že celý koncept netrefili a je potřeba začít jinak. Prostě to bylo hodně o klice jak danému vozu sednou pneumatiky za normálních teplot.
-
-
-
Poslední závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
Příští závod 23.06.2024
GP Špan?lska 66 kol (307.236 km)
Circuit de Catalunyadní | hod | min | sek