DISKUZE K ČLÁNKU Éra Pirelli: Měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy?
Éra, během které je jediným dodavatelem pneumatik Pirelli, nám nabízí vzrušující boje často i o vítězství, ale měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy? Autosport se nad současnou situací zamyslel a shrnul nám zajímavá fakta.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Éra Pirelli: Měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
th
16:59 01.04.2013 88.103.147.XXXJiné nemusí hned neznamenat horší. Hodně mi to připomíná rozdíl mezi vrcholem předválečných GP (35-39) a počátky F1, kdy tehdá pneumatiky taky vůbec nebyly sto pobrat brutální výkon tehdejších aut - a to přes to, že se výrobci snažili dodávat to nelepší závod od závodu (speciální konstrukce gum na Avus atd.). Znamená to, že tehdy byly závody o ničem? Že závodníci nezávodili? Je to prostě jiná doba, měla jiné nároky na jezdce, jejich předvídavost, styl a ''inteligenci''.
Rozumím, že dnešní generaci jezdců odkojených na motokárách je to tak cizí, když celé dětství se učí jezdit stylem tlačit na pilu od startu do cíle bez obav a přemýšlení o gumách, nedivím se, že by jim víc vyhovovala situace s Bridgestony pár let zpět a nebo a la 60. léta, kdy se gumy měnily až po pár závodech, aby byly prodány jako ojeté slabším týmům.
Myslím ale, že je to v souhrnu prospěšné, proč měnit nároky na jezdce jenom motory (jestli prohodíme co dekádu pravidla o motorech z atmosfér na turba nebo zpět), změnou aerodynamiky nebo tím, že přidáme elektronické nesmysly nesouvisející s podstatou řidičského umu (víc tlačítek na volantu aby před každou sekcí okruhu přenastavil diferenciály?)? Vlastnosti pneumatik jsou taky zajímavá možnost v té celé skládačce, proč jí nevyužít? -
rock
14:49 01.04.2013 46.33.96.XXXSorry, ale co je to za kravinu "jezdíme pod potenciálem auta"? Jezdí přesně na hranici jeho potenciálu, protože auto = šasi+motor+aero+pneu. A až si to časem týmům časem docvakne, že je ku h***u stavět auta, který nerespektují jeden z dílů tohodle balíku a vyčlení víc zdrojů na vývoj zavěšení (protože na motoru dneska získají žádná celá nic, na aeru pár desetin, zatímco auto spolupracující s pneumatikami získá sekundy), tak tyhle nářky utichnou a bude zase dobře. -
Odokar
10:06 01.04.2013 89.24.13.XXXsnůška plků To jsou zase nesmysly. Samozřejmě, že je to sport, vyhrává vždy ten který se do cíle dostane nejdřív. Podmínky mají všichni stejné. Tady se to podává jako by to byl wrestling.
Chraň nás pán před další érou 15 vítězství jednoho jezdce v roce, fujtajbl.-
-
-
-
XR
11:25 01.04.2013 78.157.160.XXXA kdo taky mluví o jednokolové kvaldě? Měl jsem za to, že mluvíme o současném stavu. Asi jsi mě nepochopil: kdo například chce, může se spokojit s Q2 a ušetřit pneu. Jde o to, že všichni mají stejné výchozí podmínky, což jsi ty výše nesmyslně popřel.-
-
XR
11:45 01.04.2013 78.157.160.XXXJj, přijde mi to lepší než nudné období, kdy bylo v polovině rozhodnuto. To, že se jezdí pomaleji, podle mě ničemu nevadí. Kdo si všímá, že F1 projíždějí zatáčku místo 264 kmh jen 259 kmh? Hlavně, když je to napínavé, ne? Mimochodem, pneu se musely v F1 šetřit určitým způsobem vždy, není to žádná novinka. -
-
-
Duncan66
13:19 01.04.2013 193.179.208.XXXpdole me by klidne pro kvaldu mohly byt nejake ty pneu navic aby se aspon v kvalde mohlo jezdit celou hodinu poradne na plno. Prece na zmene pravidel neni nic sloziteho, kdyz jim daji vice gum na kvaldu a zaroven jich vice odevzdaji, aby meli na zavod stejne jako dosud. Natusim, jak moc pod maximem v zavode piloti jezdi, ale to postavani v garazich v kvalifikacich kvuli setreni penu na zavod je docela blbost a divaky to zrovna nevytrhne. A vsichni ucastnici rikaji, ze zavody jsou primarne pro divaky, tak proc jim v kvalifikaci tu podivanou upirat?-
anonym
13:45 01.04.2013 78.99.245.XXXtoto by bolo fakt najlepsie riesenie aby do pretekov mal kazdy rovnaky pocet gum
a kludne by mohlo byt stanovene tak ze na preteky ma kazdy 2sady tvrdych a 3 sady makkych uplne novych a prva desina by nenastupovala na tych gumach z kvaldy ale na novych ale rovnakej specifikacie ako zajazdili svoje najlepsie kolo
aby sa nestavalo to co robil v minulych rokoch hlavne mercedes s misom ze v Q3 neodjazdil ziadne merane kolo
vtedy by mal kazdy uplne rovnake podmienky ci vypadne v Q3 alebo v Q1
-
-
-
-
-
-
Mynona
01:58 01.04.2013 78.102.182.XXXParadox dnešní F1 Aby si mohl být rychlejší než druhý, tak musíš jet pomaleji :D
V lejno-gumách prostě přínos nevidím. Uvítal bych posílení přítlaku generovaného podvozkem, tedy nezávislém na "špinavém" vzduchu a snížení aero-přítlaku generovanými křídly a horkými plyny. Nepotřebuji vidět předjíždění 50x za závod, stačí mi když to jenom půjde. Nemluvě o tom, že předjíždění je stav, kdy se rychlejší jezdec nějakou shodou okolností dostal za pomalejšího. Proč to uměle posilovat ? -
erdedy
01:24 01.04.2013 85.248.232.XXXNefnuka len RedBull ;-) Na 99,9% je to i Mercedes! (naznaky tu su - najprv "Toutou", potom Ham)
Co sa tyka MB - mna by teda velmi zaujimalo, s akymi mapami jazdia...(?) Odpoviem si (znova) - s tymi istymi, ako minuly rok pred zmrazenim - zrali a zeru viac ako by chceli. Nechcem tym povedat, ze zalezi len od toho. Je vidiet, ze to hodne eliminovali (oproti vlanajsku). Zrejme inym sposobom.
A ina dolezita otazka - zmrazenie map bolo zavedene ciste na pohonnu jednotku vyrobcu? Alebo na jednotlive teamy (McLaren ma svoju referencnu, MercedesGP svoju, RedBull svoju, Lotus svoju atdatd)?
Druha vec - este minuly rok som vazne nedal na Pirelli dopustit!
Tento rok mam ale dojem, ze to tak trosku posunuli uz do extremu - dobre/zle? Zatial neviem...
Zaroven vsak sa vynara otazka - co potom napr. Lotusy? A vlastne aj Ferrari? Prip. Medouri s mäkkymi v Malajzii...
LEN FIKTIVNE:
Mohli by este skusit iny (spiatocny) smer - nech skusia vyrobit poriadne tvrde gumy, ktore nedrzia tak moc len v "idealnej stope" (ako moderne sajrajty - tym myslim aj nedavne Bridge a Michelin) a kludne nech vydrzia cely vikend. Len by bolo potom vhodne ("ruku v ruke" s gumami) poriadne priskrtit aero, odmrazit motory (alebo aj nie...?) a nech sa ukazu borci (tak ako kedysi) ako/kto na tom je s "dovednostami".
Na zdravie.-
anonym
13:37 01.04.2013 78.99.245.XXXpraveze dnes je to mozno viac o jazdcovi ako za misovej ery kedy sa auto prisposobovalo jazdcovi ako jazdec autu. ist celu GP ako po kolajniciach vzdy totalne rovnake brzdne body prejazdy zakrutami rovnaka praca s plynom bez ohladu na to ci je to prve kolo alebo posledne kolo stintu to predsa nieje o umeni to je len totalne nabiflenie trati a z automatizovane reakcie.
teraz ked sa konecne musia niecomu prisposobit a nemozu ist vzdy to iste tempo ale na zaklade stavu pneu musia prisposobovat jazdu tak sa im to zrazu nepaci
ved stale vyhrava ta najlepsia kombinacia auto+jazdec
ked boli trvacne bridgestoneky tak nadavali vsetci az kym neprisli do kanady kde zrazu sa gumy spravali uplne nepredvidatelne a vsetci boli nadseny ake to bolo zaujimave a vtedy myslim ze brawn vyhlasil ze presne taketo gumy chcu aj na ostatnych okruhoch. ked im ich pirelli take spravilo tak znovu zacali nove kolo vyplakavania ze je to az priliz
ale samozrejme place vzdy ten komu sa nedari-
erdedy
14:41 01.04.2013 85.248.232.XXXTak ja som zrovna nemyslel Ferrari dominanciu apod., skor este trochu viac do historie - ked bola aerodynamika v plinkach a gumy boli viac podobne "civilnym".
Inak suhlas - nuda prisla s prilis "sofistikovanou" technikou/technologiou vsetkeho (hlavne aero a gum), na com dnesna F1 stoji. Preto prichodom Pirelli sa mi to paci viac.
Motory ale zmrazovat nemali. Stacilo snad len tvrdo tlacit vyrobcov napr. k nejakej danej max. spotrebe, emisiam (aj ked zrovna tie su len reklamna fraza) apod. Ale nech si vyvijaju (vramci mantinelov) co chcu.
-
-
-
anonym
23:35 31.03.2013 31.133.8.XXXRed Bull Mno jsem si tak na 98% jistý že si stěžoval "pan Vettel". Protože Rb je jediný tým který má v této sezóně s pneumatikami opravdové problémy ale to hlavně kvůli agresivitě auta k pneumatikám. Takže abych řekl pravdu doufám že to měnit nebudou jinak by RB zase nejspíše vyhráli celý šampionát....Ferrari 4Ever
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek