DISKUZE K ČLÁNKU Éra Pirelli: Měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy?
Éra, během které je jediným dodavatelem pneumatik Pirelli, nám nabízí vzrušující boje často i o vítězství, ale měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy? Autosport se nad současnou situací zamyslel a shrnul nám zajímavá fakta.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Éra Pirelli: Měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
XR
16:54 01.04.2013 78.157.160.XXXLoni v Austinu se jelo výjimečně na jiných pneu než na Pirelli? Poděkuj i jim za zajímavou VC USA.
Nadvláda jednoho týmu žel hrozí i v současné době.
Když to je trapná loterie, proč se na to díváš a tady se zbytečně nervuješ? Přijde mi to takové sebemrskačství.-
Ferda
17:01 01.04.2013 46.47.176.XXXNa pirelli se samozřejmě jelo, ale díky jejích šlendriánství kdy si neuvědomili, že nová trať bude kluzká oproti svým původním záměrům nasadili tvrdé směsi a ty se téměř vůbec neopotřebovávaly. Dokonce ani nebylo třeba gumy přezouvat.
I bez zbytečných zastávek to byl vyjímečně zajímavý závod plný smyků a zajímavých předjíždění. Prostě jako za starých krásných závodnických časů.
-
-
-
-
-
-
-
anonym
23:22 31.03.2013 109.80.171.XXXTo je naprosto tendencne podany clanek.. Rika A ale vyhne se B a obejde ho... Neboli stejnym metrem ale z druhe strany: chcete zavody, kdy od zacatku do konce vede jeden jezdec, je minimum predjeti, o vysledku rozhodne kvalifikace? ... Nejsem nadsenej o tom jak gumy meni F1 ale jsou zajimavejsi zavody, pokud by to slo jak driv, proc ne...ale to zatim nikdo nevymyslel... A nenalhavejme si, ze hlavni pro lidi je, aby to bylo zajimavy... -
-
uzivatel000547
10:20 01.04.2013 81.19.46.XXXNeřekl bych, že se začínají hýbat nějaké ledy. Když se podíván do jiných odvětví motorsportu, kam Pirelli dodává své pneu, je vidět, že výdrž mají...Jde jenom o to, co si slavná FIA objednala. To taky dostala a Pirelli za to nemůže-
-
uzivatel000547
11:05 01.04.2013 81.19.46.XXXmotokros, rallye, okruhy.....je toho dost, co Pirelli zásobuje a asi to bude tím, že FIA nemá na starosti třeba to rallye (naštěstí pro ně)
-
XR
11:27 01.04.2013 78.157.160.XXXJak to myslíš, že FIA nemá na starosti rallye? [odkaz na stránku]-
uzivatel000547
13:31 01.04.2013 81.19.46.XXXŠpatně jsem to napsal. I organizace jako je FIA, má několik skupin a ty si vzájemě do zelí nelezou. Rallye má svého arbitra a upřímě, neviděl jsem na žádné rallye J.Todta jako hosta. A pro Ferdu...I mtotkros má Pirrelli. Jenom přezouvají až po závodě. Ne třikrát při něm...-
-
-
odin
11:12 02.04.2013 77.240.96.XXXFerdo, na Pirellkách se jezdilo od začátku F1. A dokonce na nich vítězili. Pak se na nich jezdilo s přestávkami v různých obdobích. Dokonce i v období turba a s jejich výdrží nebyly žádné problémy. Pirelli patří ke značce, která provází F1 po celou její existenci. Tak že o její kvalitě není pochyb. Druhá věc je, že na zakázku vyrábí na každou sezónu různé druhy směsí s různými vlastnostmi. Které mají být pro konstruktéry výzvou, přispůsobit jim auta. Opravdu si myslíš, že neumí vyrobit pneumatiku, která vydrží celý závod, nebo si jen potřebuješ ulevit?-
Ferda
11:33 02.04.2013 46.47.176.XXXUlevit si nepotřebuji, ale za dobu co F1 sleduji jsem takové šmejdy nezažil, tak se nikdo nesmí divit, že mám k nim velký odpor.
Pirelli mělo v F1 jak dobré výsledky, ale taky i dost nevalné a když se člověk podívá do jejích historie, tak jdou od deseti k pěti což můžeme pozorovat i v posledních třech létech.
Příklad: Toleman TG183B a TG184
........ Další slabinou byl podvozek a pneumatiky Pirelli. Přes všechno možné nastavení bylo pro jezdce nemožné nastavit vůz tak, aby doslova „nežral“ pneumatiky. ................
................... Tomu pomohla také změna dodavatele pneumatik. Toleman odmítl sice levnější, ale ne moc kvalitní pneumatiky Pirelli a raději si připlatil za kvalitu jménem Michelin. .....................
Současná F1 by se z tohoto příkladu měla poučit a zachovat se stejně.-
odin
15:47 02.04.2013 77.240.96.XXX"Šmejdy" jsou to úmyslně "na zakázku" vyráběné. Stačí pochopit tuhle jedinou větu a máš po problému.
Toleman byl velmi průměrný tým, který měl více slabin, než předností. A který se potýkal s ufinancováním provozu týmu. Jistě že to bylo o penězích a týmy si v té době vybíraly kvalitu podle toho, jak hluboko měly do kapes. Navíc bych řekl, že je Micheliny nijak vpřed neposunuly. Ale s Pirellkami jezdily i Lotusy, Ligiery, Benetonny, Brabhamy atd. Mimochodem, Toleman se po 3/4 sezóny 1984 k Pirellkám v následující sezóně vrátil.
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek