DISKUZE K ČLÁNKU Éra Pirelli: Měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy?

Éra, během které je jediným dodavatelem pneumatik Pirelli, nám nabízí vzrušující boje často i o vítězství, ale měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy? Autosport se nad současnou situací zamyslel a shrnul nám zajímavá fakta.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Éra Pirelli: Měl by být duch F1 obětován na oltář zábavy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 71, poslední 03.04.2013 08:58 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 22 lidí) 31.03.2013 23:12
Ledy se začínají hýbat. Tady už máme otevřenou… »
» Ferda (Hlasovalo 13 lidí) 01.04.2013 00:06
Ano, nebylo to moc pestré období, ale vyhrával… »
» Ferda (Hlasovalo 13 lidí) 01.04.2013 16:01
V přehledností tohoto uspořádání vláken mám… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • uzivatel001259

      uzivatel001259

      31.133.8.XXX
      Na 100% mínus k tomuto komentáři dal někdo kdo fandí Vettlovi nebo aspoň RedBullu což je směšné.

      + 8 / − 21

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Ano, nebylo to moc pestré období, ale vyhrával ten nejsilnější tým a ti slabší museli spolknout porážku. Tak už to ve sportu chodí.
        Ale je třeba se podívat proč tomu tak bylo. Ferrari i díky Fiatu mělo jedinečné zázemí a dostatek peněz na testování i vývoj.
        Dnes je tomu jinak, testy téměř zakázané a týmy jsou si hodně blízko. Na předjíždění je DRS s KERS a závody by byly téměř stejně zajímavé jako s podřadnými gumami.
        Tenistům si taky nikdo nedovolí dávat rakety bez výpletu.

        + 13 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          To byla reakce na 23:28 anonym.

          + 0 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Arnoux

          89.24.9.XXX
          Musím se smát a konstatovat, že jste snad všichni uplně zabedněný.Tvoje komentáře Ferdo jsou opravdu dokonalý.Myslím,že když Schumacher vyhrál v F1 asi šestkrát za sebou si musel chodit ještě do školky,jinak nemám vysvětlení.Tam totiž F1 jako taková bojovala o přežití z důvodu odlivu zájmu fanoušků, sponzorů a tím obrovského množství peněz, které potřebuje.Toto nebezpečí nyní představuje stáj RB.Ono totiž nejde o to,že vyhrají velké množství závodů, ale jde o to aby nebyly RB po třech zatáčkách mimo kontakt se zbytkem pole jako byl kdysi Schumi.proto jezdí na těhle Pirelkách a proto jsou tyhle závody tak zajímavé a proto byla minulá sezona snad nejuspěšnější v historii F1. Kritici Pirelli, prosím vzbudte se a budte rádi,že na autech jsou.Není nic horšího než dvě auta z jedné stáje vedoucí v půlce závodu o kolo.On to RB brzy vyřeší a budete nadávat jak jsou závody nudné.Stačí si vzpomenout na 8 "užasných" závodů stáje Brawn GP s neregulérním difuzorem.Máte strašně krátkou pamět.

          + 7 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Díky za kompliment, ale nejsem ženská, aby jsi mi ubíral roky.13 Když Schumi přišel do F1, tak už jsem byl soběstačný.

            Nevím co bylo na dvojitých difech nelegálního? V té době měl i Williams a ještě jeden tým a přitom se krčili někde ve středu pole.

            A odliv fanoušků? Já byl v 08 v Hungároš a bylo tam 250 000 diváků. Zdá se Ti to málo?

            + 11 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Arnoux

              89.24.9.XXX
              Tak já to myslel spíš ve vztahu k mýmu datu narození 1972.Dvojitý difuzor byl samozřejmě ránou pro fair play, protože ho původně nechal posuzovat Renault s RB a byl zakázán.Teprve vliv pana Brawna je povolil, ale když už ostatní šli jinou-podle všeho legální cestou.Tím byl poškozen duch rovnosti mezi týmy a nepřípustnou výhodu získali tebou uváděné stáje a myslím Toyota?
              Odliv fanoušku, jsem myslel spíš sympatie k F1 z důvodu neatraktivnosti a tím i budoucí problém s financováním.ne přímo návštěvnost na VC.(To ti mimochodem závidím,nikdy jsem se osobně neučastnil) Tenkrát se psávalo,že pokud bude nadvláda Ferrari trvat opravdu dlouho, odhlásí se několik výrobců ze seriálu MS.Tím ale v žádném případě nesnižuju sportovní kvalitu Ferrari a Schumiho-právě naopak.Sešlo se dokonalé auto a dokonalý pilot.Bohužel kvalita závodů byla pryč-šlo jen o to, kdy jim Schumi foukne.Většinou to byla asi šestá zatáčka.A jasným ukazatelem byla sezona 2005 kdy začal drandit Renault s Alonsem a celý seriál dostal novou krev a pro mně užasné vítězství se svou značkou po 27 letech.
              Můj argument může být i situace ve WTTC-jestli sleduješ za nadvlády Chevroletu je seriál skoro mrtvý a je to velká škoda.Letos se všichni těší,jak to bude opět zajímavé.Nemusíme chodit nikam dál.MS v Rally.Jistě víš, nebo si zažil popularitu Rally od skupiny B přes užasná devadesátá léta-kdy sice vyhrávali Toyoty ale ostatní byli na dostřel.A dnes-celý seriál málem kvůli Loebovi zbankrotoval,nemohl najít promotéra a TV přenosy vysílali místní TV.Je asi jasný co sem chtěl říct.Vysoká výkonost týmu ano, ale pokud by se mělo opakovat to co s Loebem nebo s Schumacherem-je lepší udělat drolivý gumy.Budeme se těšit všichni na každej závod a za 20 let vzpomínat na užasný závody.

              + 4 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Na možnost dvojitého difu Ross Brawn všechny upozorňoval už při sepisování pravidel, ale nikdo na to nereflektoval. Tohle nebyl žádný podvod, ale hloupost těch s klapkami na očích.

                Zajímavé, že vychvaluješ Renaulty, kteří mělinad ostatními náskok pouze díky hmotovým tlumičům, které po roku a půl FIA uprostřed sezóny zakázala.

                Já osobně těmto vychytávkám dávám palec nahoru. Chytrost by se trestat neměla.

                Chevrolet je už ve VTCC téměř mrtvý a do trendu se dostávají jiné vozy a v posledním závodě mile překvapila Honda.

                Rallye teď sleduji pouze okrajově, tak nebudu ze sebe dělat chytráka.

                + 10 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.176.XXX
              2008 dominoval Schumi? Máš to nějak popletené.

              + 6 / − 11

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Qwert

                80.188.126.XXX
                Najdi mi v tom Ferdově komentáři, na který reaguješ, zmínku, že v roce 2008 dominoval Schumi. Nic takového tam Ferda nepíše. Popleta jsi ty. Hlavně, že sis nakliknul plus, viď?03

                + 13 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.176.XXX
                  Ferda tou zmínkou o roku 08 na něco reagoval a nereagoval dobře. Takže zjevně nechápeš, o čem je vůbec řeč. Nebudu ti to ukazovat jako školákovi, jistě na to přijdeš sám, až si to celé přečteš Pokud nemáš problém se čtením.
                  A s těma pluskama - nepovídej? Jsi taky popletený věštec? 03

                  + 4 / − 12

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Nasir

          188.175.176.XXX
          Tvé přirovnání vůbec nesedí. Bez výpletu se hrát nedá, s Pirelli se jezdit a závodit dá, jak vidno, jen to klade na všechny nové (vyšší) nároky. To zřejmě nejsi ochoten pochopit a proto pořád opakuješ to samé.
          Z toho, co píšeš, mám dojem, že ti chybí dominance jedné nebo dvou stájí. Jsi zmaten, když je tam více jmen na špici? Prostě chceš, aby ten nejlepší všem za chvíli ujel a zbytek závodu se nudně odkroužil, zatímco ty budeš oslavovat toho nejlepšího, na kterého nikdo nemá. Zajímalo by mě, jestli si lidi selektivně vymazali paměť nebo už nevědí, jak vypadala většina závodů 2009 a 2010 před příchodem Pirelli? Vláčky naprosto o ničem, nadávání na F1 skoro po každém závodě a vzývání deště jako jediné spásné modly! Ještě jednou pro nechápavé - nadávání na F1 skoro po každém závodě a vzývání deště jako jediné spásné modly!

          Zeptám se - chcete aby favorité hned ujeli a po zbytek závodu se nezávodilo a nepředjíždělo? Připadá mi, že někteří lidé zaslepeně prosazují něco, na co v minulosti nadávali - jenomže oni si to nejsou schopni dát dohromady, protože Pirelli je jejich nepřítel a přes to nejede vlak, ani logika. Je to hlavně ztrátou paměti, nebo spíš povrchním pohledem na dnešní realitu... nebo zaslepeným fandovstvím ala "za neúspěch Schumiho můžou jenom Pirelli" (může jít i o fandy jiných pilotů)?

          + 7 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            V přehledností tohoto uspořádání vláken mám trochu chaos, tak pouze odhaduji, že reaguješ na mne.
            Jsem udivený, jak si mnozí myslí, že bez pirelli by se jezdilo stylem vláček. Opět připomenu loňský Austin, kde gumy neměly na změny v pořadí žádný vliv a přesto to byl divácky velice zajímavý závod.

            V současné době si jsou týmy tak vyrovnané, že ani nehrozí nadvláda jednoho týmu s takovým odstupem jako za super éry Ferrari.

            Taky je mi celkem jedno, který tým bude nejčastěji vyhrávat, ale není mi jedno, když se musím místo závodů koukat na trapnou loterii.

            Opakuji, že chci znát opravdovou výkonnost vozů a výkony pilotů, než pozorovat kterému pilotovi se podaří gumy lépe ušetřit.

            + 13 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Nasir

              188.175.176.XXX
              "Jsem udivený, jak si mnozí myslí, že bez pirelli by se jezdilo stylem vláček. " - čili ty nevíš, jak se jezdilo těsně před jejich příchodem do F1? Nepamatuješ si to, nebo ses nedíval?

              "Opakuji, že chci znát opravdovou výkonnost vozů a výkony pilotů, než pozorovat kterému pilotovi se podaří gumy lépe ušetřit. " - výkonnost vozů vždy souvisela s pneu. Ale zeptám se na něco jiného. Jak jsi přišel na to, že nevyhrávají ti nejlepší piloti a vozy, ale ti, kteří jenom šetří? To by mě zajímalo. Kdyby to bylo tak jednoduché, proč prostě nešetří všichni?
              Můžu se zeptat i jinak - jakou máš představu o výkonnosti vozů a pilotů? Čekáš, že by špička vypadala úplně jinak, kdyby Pirelli měly větší životnost?

              Ještě jedna otázka - tobě vadí to, že na pilota jsou kladeny vyšší nároky při práci s pneu? Podle tebe pilot nemá řešit nic jiného než rychlost? Tedy má jet celou dobu tempo závod v kvalifikačním stylu, tak si to představuješ?

              + 5 / − 11

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                To že by se jezdilo stylem vláček argumentují příznivci Pirelli, né já. Jinak F1 sleduji od prvního závodu, který komentoval Luboš Pecháček.

                Pořadí v tabulce by se asi moc nezměnilo, tohle netvrdím, ale určitě by ubylo náhodných vítězství či překvapivých výsledků.

                + 5 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Kdyby piloti mohli celý závod odjet v kvalifikačním stylu by bylo úplně to nejlepší co by nás mohlo potkat, ale tak tomu nebylo ani za éry mistra kvalifikací.

                Pokud sis nevšiml, tak v době před pirelli bylo krásně rozpoznat rozdíly ve stylu jednotlivých pilotů. A dnes??? Všichni jezdí navlas stejně a třesou se strachy, aby náhodou neprobrzdili, nebo nevyjeli kousek mimo stopu a na kola se jim nenalepili hromady žmolků.

                Každý pilot má svůj vrozený rukopis a už dopředu jsme se mohli těšit jak některý z nich zazáří na přírodní trati a na druhého zase jak se mu povede na TilkeHromech. Dnes už né, při Ekojízdě jsou všechny tyhle předností i zápory smazány jednou hrubou čárou gumou značky pirelli.02

                + 13 / − 6

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Nasir

                  188.175.176.XXX
                  Tys mi ale odpověděl jenom svými dojmy o jezdeckém stylu. A velmi pochybuju, že by sis tyto dojmy odnesl z let před příchodem Pirelli, o kterých mluvím.
                  Žmolky - nepřeháněj, žmolky se neobjevují na začátku závodu a soubojů je většinou dostatek.

                  Kvalifikační tempo - není to trochu divná představa? Závody nebyly nikdy jen o rychlosti. Proč by někdo nemohl postavit rychlý vůz a počítat s více zastávkama v boxech a někdo spoléhat na šetrný vůz a méně zastávek? Pokud by se pneu neopotřebovávaly, jak bys chtěl ty, tak by šetrnost neměla žádný smysl a všichni by jeli stejnou strategii. To by bylo proti tradici F1, nemyslíš?

                  Jinak mohl bys mi odpovědět na moje předchozí otázky v druhém a prvním odstavci?

                  + 3 / − 9

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • XR

                  78.157.160.XXX
                  Pokud jsi loni navštívil nějaký závod, pak sis mohl lehce všimnout, jak odlišné styly jednotliví piloti mají. Rozdíly jde stále krásně rozpoznat, žádné navlas stejné jezdění.

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Závod F1 přímo na trati jsem viděl pouze jednou a to Hungároš 2008. Silně pochybuji, že Ty sám jsi nějaký viděl osobně. Ono dívat se na televizi je úplně něco jiného, než sledovat závod přímo na trati. Ty vozy jedou tak rychle, že když jsi blízko trati, tak oči mají problém vůz uhlídat. Když jedou těsně za sebou 3 vozy a ty se chceš z prvního vozu podívat na druhý, tak ti ujede a mnohdy můžeš být rád, když se ti podaří zaregistrovat až ten třetí vůz.
                    Detajlně pozorovat jízdní styl pilota přímo na trati je prostě nemyslitelné.

                    + 0 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • XR

                      78.157.160.XXX
                      To, že to nepoznáš ty, neznamená, že to nepozná nikdo jiný. Poznají to i malí kluci. Minulý rok jsem byl na několika závodech a bylo například zcela jasné, jak Button jezdí dokonalé oblouky v zatáčkách a nesnáší nedotáčivost, zatímco Hamilton to agresivně stočí a jezdí jinou stopu. Jde to poznat velmi snadno, pokud nemáš klapky na očích - a to nejen za deště. Myslel jsem, že jsi teda inteligentnější a v F1 se trochu vyznáš.. ale mohlo mi to být jasné už z tvých argumentů. Jsi zatvrzelý negativní kritik, který nedá na žádné rozumné argumenty. Asi nemáš lehký život..

                      + 3 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Můžu se zeptat na které trati jsi byl?
                        Je pravda, že mé oči věkem stárnou a tratí pružnost, ale na dálku stále vidím ještě bez nutností dioptrií.

                        + 0 / − 3

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

GP SINGAPURU - PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

GP SINGAPURU: Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

GP SINGAPURU: Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře v posledním tréninku v Singapuru smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink v Singapuru patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Charles Leclerc v závodě v Monaku

Úvodní trénink v Singapuru byl v režii Leclerca

Max Verstappen v zádově v Kanadě

Red Bull má po Pérezově nehodě starosti. Už zjistil, kdy a kde udělal ve vývoji chybu

Kolize Sainze s Pérezem v Baku

Sainz a Pérez se vzájemně obviňují z kolize, komisaři mají jasno + VIDEO

Sergio Pérez měl našlápnuto k lepšímu výsledku, ale skončil předčasně v předposledním kole (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Piasti v euforii, Leclerc zpytuje svědomí, Verstappen propadá mírně skepsi

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama