Odpolední trénink v Malajsii začal opět za vysokých teplot: vzduch 32 °C, dráha 40 °C. Protože k jeho konci hrozil déšť, týmy se snažily od počátku jezdit a urychlit své programy - již po třech minutách byli všichni na dráze.
První měřené kolo předvedl Vergne (1:39,399), jehož vzápětí překonali Alonso (1:37,383), Webber (1:37,732), Räikkönen (1:37,042) a Massa (1:36,661). Ferrari, Toro Rosso, Caterham i Williams brzy přešly na testování měkčí ze dvou nabízených směsí (středně-tvrdé označené bílou barvou).
Gutiérrez měl problém ve svém voze, když se mu během jízdy aktivovaly hasicí přístroje a musel na opravu do boxů.
Lotus dnes zkoušel nové výfuky a přední křídlo (foto: Lotus F1 Team)
Vettel po 25 min nasadil rovněž středně-tvrdou směs a hned překonal Massu - 1:36,588 min. Úřadující mistr světa dokáže těžit ze svého výfukového systému: do zatáčky najíždí pod brzdou, takže je monopost nedotáčivý. Pak pedál zcela povolí, předek se chytne a ihned jde po plynu, který zvyšuje přítlak na zádi s tím, jak horké výfukové plyny putují k brzdovým kanálkům a zboku uzavírají podlahu.
McLaren se dále trápí - Button je devátý a Pérez po půl hodině zajel desátý nejrychlejší čas. Osmý Sutil vystupuje s vozu a hovoří s inženýry. Force India si jeho služby a zpětnou vazbu velmi pochvaluje.
Po 36 min se do čela dostal Räikkönen na středně-tvrdé směsi - 1:36,569, Hamilton v té době zajel deváté nejrychlejší kolo - 1:37,574. Buttona se inženýr ptal na doteky podlahy s vozovkou, McLaren bojuje se svými problémy se světlou výškou. Pilot odpovídá, že je situace nyní lepší.
V polovině tréninku začíná silně pršet. Fin s Lotusem přesto na chvíli vyráží na trať na tvrdých pneumatikách. Poté všichni mizí v garážích a čekají, jak silná přeháňka bude.
Po hodině pršet přestalo a Hülkenberg vyjel na pneumatikách do deště na průzkum, za ním Vergne na přechodných pneu. Časy však byly velmi pomalé - Grosjean 1:55,757; Vettel 1:59,033; Button 1:55,282; Webber 1:55,567; Hülkenberg 1:54,812 min.
Poslední půl hodinku už nepršelo a dráha na některých místech oschla, a tak se piloti vraceli k hladkým pneumatikám - 10 min před koncem vyjela obě Tora Rossa na středně-tvrdých směsích. Teplota Rosbergových gum vpředu dosahovala 113,5 °C; zadní 114,0 °C. Týmy si mohly vyzkoušet, kdy je ideální přezout z přechodných na hladké pneumatik (crossover point).
Pastor Maldonado na tvrdé směsi pneumatik Pirelli (foto: Williams F1 Team)
Ferrari má v Sepangu dvě různé verze předních křídel s odlišným návrhem klapky, to nové ale zatím nenasadilo. U Williamsu má více novinek na voze Maldonado než Bottas. Věří, že jejich nekonkurenceschopnost byla v Austrálii dána tím, že neprovozovali vůz v tom správném rozmezí, nyní se ho snaží lépe nastavit a zjistit, zda nemají žádný fundamentální problém.
Oba Lotusy jezdily s novým předním křídlem, novou kombinaci výfuků a karosérie měl pouze Räikkönen.
Mercedes se v úvodu věnoval simulaci závodu a Ross Brawn s ní byl spokojený, zlepšila se podle něj i výdrž pneumatik: "Šlo to dost dobře. Na závodu jsme pracovali v úvodu tréninku, protože jsme očekávali déšť. Myslím, že vzhledem k situaci v posledním závodu to byla důležitá práce, odjeli jsme dobré jízdy s oběma vozy. Takže alespoň máme tyto informace. Neviděli jsme moc aut, které by jezdily s velkým množstvím paliva, takže je těžko říci, jaké jsou časy, ale nás samozřejmě zajímá konzistence a chování pneumatik při těch jízdách. Takže to bylo hodně dobré."
Hodně se bude opět mluvit o pneumatikách. U McLarenu bylo patrné velké drolení, větší než u zbytku pole. Velmi dobře na tom byly vozy Lotusu, Mercedesu a Red Bullu, o něco hůře u Ferrari. S opotřebením zadních pneumatik se hodně trápí Marussia.
V závěru čas Räikkönena na osýchající dráze nikdo nepřekonal. Lotus, Red Bull i Ferrari vypadají velmi dobře a zřejmě to budou jejich piloti, kteří si to v neděli rozdaji o vítězství. Mercedes je za nimi s menší ztrátou.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Nejvyšší rychlosti: 1. Räikkönen - 306 km/hod; 2. Van der Garde - 305; 3. Di Resta - 305; 4. Sutil - 303; 5. Grosjean - 303; 6. Ricciardo - 303.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | 1:36,569 |
2. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,019 |
3. | 4 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 0,092 |
4. | 3 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,416 |
5. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,457 |
6. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,637 |
7. | 9 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,879 |
8. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,002 |
9. | 10 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,005 |
10. | 15 | Adrian SUTIL | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,219 |
11. | 6 | Sergio PÉREZ | mex | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,269 |
12. | 5 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,296 |
13. | 11 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sauber F1 Team | + 1,499 |
14. | 12 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,076 |
15. | 18 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,169 |
16. | 16 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 2,232 |
17. | 19 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,335 |
18. | 22 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | + 2,939 |
19. | 17 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 3,091 |
20. | 20 | Charles PIC | fra | Caterham F1 Team | + 4,188 |
21. | 21 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | + 4,199 |
22. | 23 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | + 4,869 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ