Během předsezónních testů z paddocku zaznívala k otázce degradace, drolení a výdrže nových pneumatik negativní kritika. Podle některých se máme letos dočkat mnohem vyššího počtu zastávek.
Alguersuari v rozhovoru pro Servus TV připouští, že u nových pneumatik došlo k "velký změnám," zároveň ale uvádí: "Vydrží déle a jsou efektivnější.
"Letos se dočkáme mnohem stabilnějších pneumatik než minulý rok, což však neznamená, že v závodech bude rozhodovat jedna zastávka. Všechny směsi jsou o jeden stupeň měkčí než minulý rok," vysvětluje testovací pilot Pirelli.
S tím souhlasí sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery: "Piloti by si měli všimnout širšího provozního rámce a většího rozpětí špičkové výkonnosti." Změkčení středně-tvrdé směsi, která bude v Austrálii použita společně se super-měkkou, vede k jejímu zrychlení až o 0,8 sekundy na kolo.
Pneumatiky během zimních testů ve Španělsku nefungovaly kvůli nízkým teplotám moc dobře. Podle Hemberyho však bude v Austrálii v teplejších podmínkách vše jinak: "Chladné počasí během předsezónních testů znamenalo, že jsme nemohli ukázat jejich nejlepší schopnosti, v Albert Parku však očekáváme jiný příběh se 2 - 3 zastávkami na auto."
Pirelli v Austrálii očekává díky vyšším teplotám lepší výkonnost svých nových pneumatik
(foto: Marussia F1 Team)
V Melbourne je momentálně velmi horko (37 °C), ale na víkend se má ochladit až k 20 °C a meteorologové nevylučují ani přeháňky, což by mohlo situaci zkomplikovat. Ta však bude stejná pro všechny.