"Vozy jsou si poměrně vyrovnané. Z mého pohledu je momentálně nejrychlejší Vettel. Red Bul funguje dobře a zdá se být spolehlivý. Je o něco rychlejší než zbytek, ale mou radostí je to, že Mercedes nyní může soupeřit s nejlepší trojicí týmů," uvádí Lauda pro Bild.
Obavy o spolehlivost po nevydařených prvních dvou dnech testování, kdy Nico Rosberg a Lewis Hamilton ujeli dohromady pouze 30 kol, hází za hlavu: "Testy jsou k tomu, abyste odstraňovali chyby. Nico a Lewis měli v posledních dnech napilno. Dohnaly tím ty chyby z prvních dvou dnů."
Rozptyluje rovněž obavy o finanční stav sportu a jeho dopad na menší týmy. Není divu, když Mercedes rapidně zvýšil svůj příspěvek závodnímu týmu: "Kdokoliv přichází do F1, špičkové disciplíny, si sám vybral. Takže nelituju toho, když se tým dostane do finančních problémů.
"Je pravdou, že když odvádíte dobrou práci, vyděláváte více peněz. Takhle je to jednoduché," dodává Lauda, který se stal akcionářem a nevýkonným předsedou týmu, který krom personálních změn také zmodernizoval své vybavení včetně aerodynamického tunelu, v němž nyní testuje s 60% modely.
Mercedes v posledních dvou dnech ujel velkou vzdálenost, bude ale muset vyřešit problémy s přehříváním v zadní části vozu F1 W04 - (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Shrnutí testů v Jerezu najdete zde.