Po dominantním ročníku 2011 vyhrál rakouský tým loni až ve čtvrtém závodě v Bahrajnu. Sebastian Vettel se v té době nacházel na šestém místě a až do poloviny záři to bylo jeho jediné vítězství. Pak ale zabral a sérií čtyř výher za sebou našlápl ke třetímu titulu v řadě.
Podle šéfa týmu Christiana Hornera týmu chvíli trvalo, než se jejich designér Adrian Newey naplno vyrovnal s novými pravidly, které přinesly změny v oblasti výfuků, a s novými pneumatikami Pirelli.
"Došlo k velké změně v pravidlech, která podstatně omezila vliv výfuků, což mělo obzvlášť významný dopad na naše auto, protože ve využívání výfukových plynů jsme zřejmě byli dále než ostatní týmy," cituje Hornera Autosport.
"Takže nám chvíli trvalo, než jsme to pochopili. Společně s odlišnými pneumatikami to Adrianovi a jeho týmu chvíli trvalo, než je dokázali pochopit. Urputně se však na to zaměřili a výkonnost se dostavila," pokračuje šéf Red Bullu.
"I když jsme nevyhrávali, dokázali jsme získávat dost bodů. Měli jsme vyhrát ve Valencii, kde jsme zažili zřejmě největší zklamání roku. Nejenže jsme rozdali 25 bodů, které jsme měli mít za vítězství, ale darovali jsme je také přímo Fernandovi.
Setkávali jsme se s určitými výzvami, ale dostat výkonnost z vozu zejména v poslední třetině šampionátu bylo klíčové," dodává Horner.